Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
184 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Don Draper zei:
Ik dacht dat je ook uit Rotterdam en omstreken kwam, excuus.
Klik om te vergroten...
Haha nee, ik maakte laatst een grapje over rotterdammerts en toen ben ik snachts opgewacht door ene paar boze forummers.

ik heb mijn lesje geleerd.
V
Vriendje_StokvisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Ik heb eigenlijk geen reden, luiheid en protest tegen de QR code denk ik en ben nogal druk met mijn studie. Maar ik zit te overwegen om het wel te doen, hoewel ik die qr regel echt vanuit mijn poriën haat.
Klik om te vergroten...
Snap ik, vind het ook een beetje apart dat je een democratie bent maar wel mensen gaat benadelen als ze iets wat ‘een vrije keuze’ is niet doen
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Haha nee, ik maakte laatst een grapje over rotterdammerts en toen ben ik snachts opgewacht door ene paar boze forummers.

ik heb mijn lesje geleerd.
Klik om te vergroten...
Ik mis de tijd dat 010 & 020'ers bij de praatprogramma Pauw & Witteman zeggen dat ze tandarts of iets dergelijks in het echt zijn maar 's nachts een raampje tikken omdat iemand voor de verkeerde club was.

Nu kwamen ze zeker zeer anoniem en bedekt bij je langs. Zeiden ze hun echte namen in plaats van hun DF naam zeker? :tearsofjoy:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Don Draper zei:
Ik mis de tijd dat 010 & 020'ers bij de praatprogramma Pauw & Witteman zeggen dat ze tandarts of iets dergelijks in het echt maar 's nachts een raampje tikken omdat iemand voor de verkeerde club waren.

Nu kwamen ze zeker zeer anoniem en bedekt bij je langs. Zeiden ze hun echte namen in plaats van hun DF naam zeker? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Ze zeiden wel hun echte namen maar ik mocht het niet doorvertellen. Iets met testikels en een hete barbecue.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vriendje_Stokvis zei:
Wat is jullie reden dat jullie niet gevaccineert zijn? (Ben gewoon even benieuwd) ik ben overgens wel gevaccineert
Klik om te vergroten...
Omdat ik gezond ben en ik de kans inschat dat ik ernstig ziek word klein vind. En ik vind een vaccin die nog maar zo kort bestaat en waar ze normaal jaren over doen teveel risico.

En hoe ze op deze manier bezig zijn met die qr codes ben ik het van plan nog langer uit te stellen. Op deze manier mensen dwingen heb ik helemaal een hekel aan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
whitesugar zei:
Ik zou me toch schuldig voelen als ik door corona op de ic zou liggen..
Klik om te vergroten...
Opm
Wat denk je van het eventueel besmetten van anderen?
Als je je niet laat vaccineren, is de kans groter, dat je het " doorgeeft" terwijl je er zelf niet erg ziek van wordt?.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Opm
Wat denk je van het eventueel besmetten van anderen?
Als je je niet laat vaccineren, is de kans groter, dat je het " doorgeeft" terwijl je er zelf niet erg ziek van wordt?.
Klik om te vergroten...
Daar ga ik me niet schuldig voor voelen. Iedereen heeft nu de kans gehad zich te laten vaccineren, dus is het niet mijn schuld als iemand ernstig ziek word.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er zijn mogelijk meer mensen die deze visie hebben, maar dan zijn er meerderen straks wellicht ziek.....
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
whitesugar zei:
Daar ga ik me niet schuldig voor voelen. Iedereen heeft nu de kans gehad zich te laten vaccineren, dus is het niet mijn schuld als iemand ernstig ziek word.
Klik om te vergroten...
Maar als je je niet vaccineerd kan je het wel overbrengen naar anderen terwijl je daar zelf misschien niet ziek of niet heel ziek van wordt? Want je kan ook ziek worden als je gevaccineerd bent, hoewel die kans natuurlijk veel kleiner is.

Ik ben ook niet gevaccineerd maar ik voel me wel een klein beetje schuldig als ik iemand anders ziek zou maken hoor. Niet iedereen natuurlijk.

Ik zou willen dat ik sommige mensen ook daadwerkelijk Corona kon geven als een soort tovenaars kracht.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ha, ja dat zou mooi zijn.
Er staan nog wat namen in mijn zwarte boekje, die ik heeeel graag corona toewens.
Jazeker!
Dat klinkt hard misschien, maar ik zeg dit niet voor niks. Integendeel.
Die namen verdienen dit!
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Maar als je je niet vaccineerd kan je het wel overbrengen naar anderen terwijl je daar zelf misschien niet ziek of niet heel ziek van wordt? Want je kan ook ziek worden als je gevaccineerd bent, hoewel die kans natuurlijk veel kleiner is.

Ik ben ook niet gevaccineerd maar ik voel me wel een klein beetje schuldig als ik iemand anders ziek zou maken hoor. Niet iedereen natuurlijk.

Ik zou willen dat ik sommige mensen ook daadwerkelijk Corona kon geven als een soort tovenaars kracht.
Klik om te vergroten...
Je kunt ziek worden als je gevaccineerd word, maar als het goed is word je minder ziek. Als dat niet het geval is snap ik niet waarom mensen zich zouden laten vaccineren, want dat is het hele punt van vaccineren.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#12
whitesugar zei:
Je kunt ziek worden als je gevaccineerd word, maar als het goed is word je minder ziek. Als dat niet het geval is snap ik niet waarom mensen zich zouden laten vaccineren, want dat is het hele punt van vaccineren.
Klik om te vergroten...
Ik deed het voor dansen met Janssen en met mij héél véél anderen.

Dat is óók een reden waarom mensen zich vaccineerden.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Don Draper zei:
Ik deed het voor dansen met Janssen en met mij héél véél anderen.

Dat is óók een reden waarom mensen zich vaccineerden.
Klik om te vergroten...
Maar Jansen is toch gecanceld? Dat is toch goud 🤣 word je gevaccineerd, hoor je later dat ze Jansen eruit hebben geflikkerd. Zit je daar met je gevaccineerde hoofd. Wie zit er achter dit beleid, Pipo de clown?
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#14
Don Draper zei:
Ik deed het voor dansen met Janssen en met mij héél véél anderen.

Dat is óók een reden waarom mensen zich vaccineerden.
Klik om te vergroten...
Dat is voor mij helemaal niet een reden om me te laten vaccineen. Om die reden iets in je laten spuiten terwijl je verder helemaal gezond bent. Maargoed, ieder z'n ding.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Maar Jansen is toch gecanceld? Dat is toch goud 🤣 word je gevaccineerd, hoor je later dat ze Jansen eruit hebben geflikkerd. Zit je daar met je gevaccineerde hoofd. Wie zit er achter dit beleid, Pipo de clown?
Klik om te vergroten...
Het gevoel wat gevaccineerde mensen nu pas hebben had ik dus in de lente al ja. :')
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#16
whitesugar zei:
Dat is voor mij helemaal niet een reden om me te laten vaccineen. Om die reden iets in je laten spuiten terwijl je verder helemaal gezond bent. Maargoed, ieder z'n ding.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook andere redenen maar die gaan zo ver en ziek dat ik die hier niet wil posten. Daarom dat ik me altijd ook heb onthouden van dit topic hiervoor.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Don Draper zei:
Ik heb ook andere redenen maar die gaan zo ver en ziek dat ik die hier niet wil posten. Daarom dat ik me altijd ook heb onthouden van dit topic hiervoor.
Klik om te vergroten...
Ik respecteer je mening en je privacy . Hoewel ik wel trek had in een beetje commotie en opschudding.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#18
Don Draper zei:
Ik heb ook andere redenen maar die gaan zo ver en ziek dat ik die hier niet wil posten. Daarom dat ik me altijd ook heb onthouden van dit topic hiervoor.
Klik om te vergroten...
Iedereen heeft zo zijn redenen om het wel te doen en zo heeft iedereen ook zijn redenen om het niet te doen, dat maakt verder niet uit.

Maar wat ze nu doen is mensen willen overhalen zich te laten vaccineren en zich schuldig te laten voelen als ze dat niet doen, en dat is echt fout. Zoals nu ook weer met die maatregelen, die slaan nergens op. Als ze de winkels eerder sluiten komen er juist meer mensen op korte tijd bij elkaar waardoor juist de besmettingen weer omhoog gaan. Ik denk dat ze deze maatregelen verzinnen zodat ongevaccineerden zich schuldig gaan voelen omdat ze denken dat het hun schuld is dat deze maatregelen er zijn en zich dan wel gaan laten vaccineren.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
whitesugar zei:
Maar wat ze nu doen is mensen willen overhalen zich te laten vaccineren en zich schuldig te laten voelen als ze dat niet doen, en dat is echt fout. Zoals nu ook weer met die maatregelen, die slaan nergens op. Als ze de winkels eerder sluiten komen er juist meer mensen op korte tijd bij elkaar waardoor juist de besmettingen weer omhoog gaan. Ik denk dat ze deze maatregelen verzinnen zodat ongevaccineerden zich schuldig gaan voelen omdat ze denken dat het hun schuld is dat deze maatregelen er zijn en zich dan wel gaan laten vaccineren.
Klik om te vergroten...
Exact hoe ik erover denk,
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Maar Jansen is toch gecanceld? Dat is toch goud 🤣 word je gevaccineerd, hoor je later dat ze Jansen eruit hebben geflikkerd. Zit je daar met je gevaccineerde hoofd. Wie zit er achter dit beleid, Pipo de clown?
Klik om te vergroten...

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar een verschillende combi van vaccins maakt niet perse uit (ik weet niet hoe het zit met Jansen). Ikzelf heb twee keer AstraZeneca gehad en krijg aankomende week de booster, en dat is Pfizer. Mijn werkgever/het ziekenhuis is blijkbaar geswitcht. Dat kan dus gewoon en is geen probleem.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2122232425...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."