#1
Ik weet het nog niet.
Straks heb net zo'n koppie als Marc Van Ranst of misschien Frank Vandenbroucke![:grimacing:]()
Straks heb net zo'n koppie als Marc Van Ranst of misschien Frank Vandenbroucke
Wie weet staat het je hartstikke goed!Straks heb net zo'n koppie als Marc Van Ranst
Wie weet staat het je hartstikke goed!![]()
Wacht eens even? Je doet het dus toch niet voor een ander?
Ja hier hadden we het laatst over. Om deze reden hebben heel veel van mijn vrienden en familieleden zich laten vaccineren. Mensen denken nu eenmaal in praktische oplossingen.Mindless zei:
"Ik had gevaccineerd, om op vakantie te kunnen gaan..."
Het is powned, een jongerenomroep, ietwat anarchistisch... dus ja, in hoeverre je dit perse serieus moet nemen kun je je afvragen. Die internist, Evelien Peeters is voorzitter van het Artsen Covid Collectief, zij heeft een bepaald ideaal te verdedigen: https://artsencollectief.nl/, waarvan ik vind dat ie geheel gerechtvaardigd is, en waarvan anderen weer vinden dat het gevaarlijk is...Mindless zei:
Maar goed, volgens dit filmpje is "Nederland" er nu na een paar jaar eindelijk eens klaar mee. Alleen, is dit representatief? Ik ben wel benieuwd naar de echte prik/booster-bereidheid gegevens.
Same here, ik vind dat ideaal ook gerechtvaardigd.Het is powned, een jongerenomroep, ietwat anarchistisch... dus ja, in hoeverre je dit perse serieus moet nemen kun je je afvragen. Die internist, Evelien Peeters is voorzitter van het Artsen Covid Collectief, zij heeft een bepaald ideaal te verdedigen: https://artsencollectief.nl/, waarvan ik vind dat ie geheel gerechtvaardigd is, en waarvan anderen weer vinden dat het gevaarlijk is...
Inderdaad, het is op geen enkele manier representatief, maar ik merk precies hetzelfde. Mensen die eerst maar lieten prikken omdat het het juiste ding leek te zijn en die of nu fel tegenstander zijn geworden, of gewoon niet meer willen, niet het nut ervan inzien om ermee door te gaan. Maar dat is dus mijn kleine kringetje maar en zegt wellicht niet veel.Ik ben een beetje aan het peilen bij mijn vriendenkring. Dat is natuurlijk op geen enkele manier representatief, maar ik merk dat de meesten, letterlijk de meesten van mijn vrienden zich niet meer laten vaccineren, terwijl ze dat een jaar geleden nog wel deden.
Hmm nee. Maar er is ook nog geen grootschalige angstcampagne (want dat was het) geweest weer. Al vraag ik me af of dat weer hetzelfde zou gaan werken als eerder.Zie hier de statistieken van het coronadashboard: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties. Er staat in de disclaimer dat de cijfers niet compleet zijn, maar het geeft wel een indicatie. Men is er nog niet zo happig op.
Ik zie deze kentering ook. Ik kende niemand die zich niet had laten vaccineren. En iedereen liet zich vaccineren om beschermd te zijn tegen het virus, dan wel voor hun omgeving. Niet om praktische redenen dus. Ik zelf ook, overigens. Keurig alle vaccinaties gehaald om die reden.Ik ben een beetje aan het peilen bij mijn vriendenkring. Dat is natuurlijk op geen enkele manier representatief, maar ik merk dat de meesten, letterlijk de meesten van mijn vrienden zich niet meer laten vaccineren, terwijl ze dat een jaar geleden nog wel deden.
In de cijfers over de najaarsbooster ben ik ook benieuwd of ze mee kunnen nemen hoeveel mensen hem niet gaan halen omdat ze recent corona hebben gehad.
Dat gaan er bij mij in de familie aardig wat zijn, want hoewel de meesten tot nu toe coronavrij waren gebleven gaan ze nu in grote getalen voor de bijl.
Dat mag jouw idee zijn, niet dat van degenen in mijn familie. En daarvan dus wel een aantal op het randje van naar het ziekenhuis.Dat is toch juist het idee? Laat men elkaar lekker besmetten. Ik had zaterdag een feestje en inmiddels zijn er zo’n 10 mensen met corona (vermoedelijk meer maar 10 mensen hebben klachten). Ideaal. Niemand is gevaccineerd en ze liggen allemaal niet op de IC. Hallelujah!
Dat zei ik destijds ook: laat mij het maar krijgen, dan bouw ik zelf immuniteit op en versterk ik daarmee mijn immuunsysteem. "Je weet niet wat je zegt, weet je wel hoe erg corona kan zijn en hoe respectloos je nu bent?"Dat is toch juist het idee? Laat men elkaar lekker besmetten. Ik had zaterdag een feestje en inmiddels zijn er zo’n 10 mensen met corona (vermoedelijk meer maar 10 mensen hebben klachten). Ideaal. Niemand is gevaccineerd en ze liggen allemaal niet op de IC. Hallelujah!

SletHad afgelopen jaar op een gegeven moment één SOA in mijn keel en twee (de genoemde en een andere) in een andere lichaamsopening. Daarna kreeg ik er nog één die me verplicht heeft de hele zomer kuis door te brengen en waarvan de gevolgen nu pas verdwenen zijn.
Niet met je naamkaartje gooien,
Sletkroket in je broekNiet met je naamkaartje gooien,SletFredKroket!
Toch even naar laten kijken bij de GGD.Sletkroket in je broek
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."