Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
180 weergaven
18-5-2026
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet het nog niet.

Straks heb net zo'n koppie als Marc Van Ranst of misschien Frank Vandenbroucke :grimacing:
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lemmy zei:
Straks heb net zo'n koppie als Marc Van Ranst
Klik om te vergroten...
Wie weet staat het je hartstikke goed! :lolol:
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nederland gaat de voorraad oude vaccins opmaken terwijl ze deze ronde reclame hadden gemaakt voor een nieuwe vaccin met meer bescherming voor de nieuwere varianten 😂
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
n8wachT zei:
Wie weet staat het je hartstikke goed! :lolol:
Klik om te vergroten...

🤣
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zit nu op NPO 2 te kijken naar een programma met mensen met long Covid. Vind het wel heftig dat mensen na begin 2020 nog steeds klachten heeft tegenwoordig!

Ik herken me op een andere manier met mezelf. Dingen niet meer kunnen doen en maar een uurtje bij een sociaal activiteit.

Maar long covid lijkt me wel heftiger!
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#6
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
WhySoSerious?! zei:
Klik om te vergroten...
Wacht eens even? Je doet het dus toch niet voor een ander?

Dus wat ik al jaren zeg, klopte misschien? Wat een verrassing...

Nou ja, je doet het in bepaald opzicht natuurlijk wel voor een ander: Je doet het in ieder geval voor de portemonnee van big pharma!


"Ik had gevaccineerd, om op vakantie te kunnen gaan..."

Hoe grappig en tegelijk triest iets kan zijn!


Maar goed, volgens dit filmpje is "Nederland" er nu na een paar jaar eindelijk eens klaar mee. Alleen, is dit representatief? Ik ben wel benieuwd naar de echte prik/booster-bereidheid gegevens.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
"Ik had gevaccineerd, om op vakantie te kunnen gaan..."
Klik om te vergroten...
Ja hier hadden we het laatst over. Om deze reden hebben heel veel van mijn vrienden en familieleden zich laten vaccineren. Mensen denken nu eenmaal in praktische oplossingen.
Mindless zei:
Maar goed, volgens dit filmpje is "Nederland" er nu na een paar jaar eindelijk eens klaar mee. Alleen, is dit representatief? Ik ben wel benieuwd naar de echte prik/booster-bereidheid gegevens.
Klik om te vergroten...
Het is powned, een jongerenomroep, ietwat anarchistisch... dus ja, in hoeverre je dit perse serieus moet nemen kun je je afvragen. Die internist, Evelien Peeters is voorzitter van het Artsen Covid Collectief, zij heeft een bepaald ideaal te verdedigen: https://artsencollectief.nl/, waarvan ik vind dat ie geheel gerechtvaardigd is, en waarvan anderen weer vinden dat het gevaarlijk is...

Ik ben een beetje aan het peilen bij mijn vriendenkring. Dat is natuurlijk op geen enkele manier representatief, maar ik merk dat de meesten, letterlijk de meesten van mijn vrienden zich niet meer laten vaccineren, terwijl ze dat een jaar geleden nog wel deden.

Zie hier de statistieken van het coronadashboard: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties. Er staat in de disclaimer dat de cijfers niet compleet zijn, maar het geeft wel een indicatie. Men is er nog niet zo happig op.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
WhySoSerious?! zei:
Het is powned, een jongerenomroep, ietwat anarchistisch... dus ja, in hoeverre je dit perse serieus moet nemen kun je je afvragen. Die internist, Evelien Peeters is voorzitter van het Artsen Covid Collectief, zij heeft een bepaald ideaal te verdedigen: https://artsencollectief.nl/, waarvan ik vind dat ie geheel gerechtvaardigd is, en waarvan anderen weer vinden dat het gevaarlijk is...
Klik om te vergroten...
Same here, ik vind dat ideaal ook gerechtvaardigd.

WhySoSerious?! zei:
Ik ben een beetje aan het peilen bij mijn vriendenkring. Dat is natuurlijk op geen enkele manier representatief, maar ik merk dat de meesten, letterlijk de meesten van mijn vrienden zich niet meer laten vaccineren, terwijl ze dat een jaar geleden nog wel deden.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, het is op geen enkele manier representatief, maar ik merk precies hetzelfde. Mensen die eerst maar lieten prikken omdat het het juiste ding leek te zijn en die of nu fel tegenstander zijn geworden, of gewoon niet meer willen, niet het nut ervan inzien om ermee door te gaan. Maar dat is dus mijn kleine kringetje maar en zegt wellicht niet veel.

WhySoSerious?! zei:
Zie hier de statistieken van het coronadashboard: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties. Er staat in de disclaimer dat de cijfers niet compleet zijn, maar het geeft wel een indicatie. Men is er nog niet zo happig op.
Klik om te vergroten...
Hmm nee. Maar er is ook nog geen grootschalige angstcampagne (want dat was het) geweest weer. Al vraag ik me af of dat weer hetzelfde zou gaan werken als eerder.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
WhySoSerious?! zei:
Ik ben een beetje aan het peilen bij mijn vriendenkring. Dat is natuurlijk op geen enkele manier representatief, maar ik merk dat de meesten, letterlijk de meesten van mijn vrienden zich niet meer laten vaccineren, terwijl ze dat een jaar geleden nog wel deden.
Klik om te vergroten...
Ik zie deze kentering ook. Ik kende niemand die zich niet had laten vaccineren. En iedereen liet zich vaccineren om beschermd te zijn tegen het virus, dan wel voor hun omgeving. Niet om praktische redenen dus. Ik zelf ook, overigens. Keurig alle vaccinaties gehaald om die reden.

Maar nu zijn er nog maar weinig over die de vaccinatie opnieuw gaan halen. Sommigen resoluut niet, sommigen twijfelen. Maar geen enkele laat zich meer per definitie vaccineren. De noodzaak lijkt weg. De 'angst' om ziek te worden of anderen ziek te maken leeft niet meer. Vrijwel iedereen heeft de infectie uiteindelijk ook doorgemaakt, ondanks vaccinatie (niet dat dat meteen betekent dat het vaccin niet werkt, maar het speelt wel mee in de overweging van velen, uiteraard). Dus ik herken me wel in wat je zegt.

Zelf twijfel ik nog vanwege het werk wat ik doe en dus voor het mogelijk niet of minder besmettelijk te zijn voor anderen. Niet meer voor mezelf in ieder geval. Om die reden haal ik de vaccinatie (voorlopig, wellicht wanneer er nieuwe, heftigere variant(en) opduiken dat ik het heroverweeg) dus ook niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
lynnwoodtimes.com

Bombshell: Pfizer Exec admits COVID vaccine never tested on preventing transmissions - Lynnwood Times

Pfizer’s president of international developed markets, admitted that its COVID vaccine had never been tested to prevent transmission.
lynnwoodtimes.com lynnwoodtimes.com


Ehm... Was dat niet wat ze ons juist wél vertelden? Dat het vaccin getest was op transmissie voorkomen?

Daar werd dus gewoon over gelogen om mensen over te halen te vaccineren. Pfizer geeft nu zelf toe dat daar niet op getest is.


Gutfeeling zat dus gewoon helemaal goed. Dit hele gebeuren stonk vanaf het begin. Zo blij het nooit genomen te hebben...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
En dit gegeven haalt dus de legale basis voor het Covid paspoort weg...
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
In de cijfers over de najaarsbooster ben ik ook benieuwd of ze mee kunnen nemen hoeveel mensen hem niet gaan halen omdat ze recent corona hebben gehad.

Dat gaan er bij mij in de familie aardig wat zijn, want hoewel de meesten tot nu toe coronavrij waren gebleven gaan ze nu in grote getalen voor de bijl.
Klik om te vergroten...

Dat is toch juist het idee? Laat men elkaar lekker besmetten. Ik had zaterdag een feestje en inmiddels zijn er zo’n 10 mensen met corona (vermoedelijk meer maar 10 mensen hebben klachten). Ideaal. Niemand is gevaccineerd en ze liggen allemaal niet op de IC. Hallelujah!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
WhySoSerious?! zei:
Dat is toch juist het idee? Laat men elkaar lekker besmetten. Ik had zaterdag een feestje en inmiddels zijn er zo’n 10 mensen met corona (vermoedelijk meer maar 10 mensen hebben klachten). Ideaal. Niemand is gevaccineerd en ze liggen allemaal niet op de IC. Hallelujah!
Klik om te vergroten...
Dat mag jouw idee zijn, niet dat van degenen in mijn familie. En daarvan dus wel een aantal op het randje van naar het ziekenhuis.

Mijn oma van 96 houden we graag nog even heel ook.

Maargoed, je grijpt mijn bericht nu aan voor wat anders als wat mijn punt was.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
WhySoSerious?! zei:
Dat is toch juist het idee? Laat men elkaar lekker besmetten. Ik had zaterdag een feestje en inmiddels zijn er zo’n 10 mensen met corona (vermoedelijk meer maar 10 mensen hebben klachten). Ideaal. Niemand is gevaccineerd en ze liggen allemaal niet op de IC. Hallelujah!
Klik om te vergroten...
Dat zei ik destijds ook: laat mij het maar krijgen, dan bouw ik zelf immuniteit op en versterk ik daarmee mijn immuunsysteem. "Je weet niet wat je zegt, weet je wel hoe erg corona kan zijn en hoe respectloos je nu bent?"

Ja dat is het risico dat ik voor mezelf wilde nemen. Ben ook in fysiek contact geweest met corona "patiënten", maar ik kreeg het niet. Of misschien wel, maar dan met minuscule symptomen.


2-1024x576.jpg


Dit was dus een leugen. Een heel land (de hele wereld eigenlijk) inpraten op hun schuldgevoel om ze over te halen zich te laten vaccineren. Er was namelijk niet getest op transmissie bij vaccinatie.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Casrus zei:
Had afgelopen jaar op een gegeven moment één SOA in mijn keel en twee (de genoemde en een andere) in een andere lichaamsopening. Daarna kreeg ik er nog één die me verplicht heeft de hele zomer kuis door te brengen en waarvan de gevolgen nu pas verdwenen zijn.
Klik om te vergroten...
Slet
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
Slet
Klik om te vergroten...
Niet met je naamkaartje gooien, SletFredKroket!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
J
Casrus zei:
Niet met je naamkaartje gooien, SletFredKroket!
Klik om te vergroten...
Sletkroket in je broek
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
FredKroket zei:
Sletkroket in je broek
Klik om te vergroten...
Toch even naar laten kijken bij de GGD.

Ziet er níet gezond uit!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1920212223...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."