#1
Goeie duiding, die de media ook nooit goed uitlegt idd. Het gaat niet om de bedden maar om het personeel. Waar op de verpleegafdeling 1 verpleegkundige 3 of 4 patienten heeft, is dat op de ic precies andersom. 1 patiënt heeft 4 verpleegkundigen nodig. Dus 8x zoveel inzet op de ic tov een verpleegafdelingis er personeel inzetbaar voor meer bedden op de IC? Opschalen is niet zo makkelijk als het lijkt.
