Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
182 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
is er personeel inzetbaar voor meer bedden op de IC? Opschalen is niet zo makkelijk als het lijkt.
Klik om te vergroten...
Goeie duiding, die de media ook nooit goed uitlegt idd. Het gaat niet om de bedden maar om het personeel. Waar op de verpleegafdeling 1 verpleegkundige 3 of 4 patienten heeft, is dat op de ic precies andersom. 1 patiënt heeft 4 verpleegkundigen nodig. Dus 8x zoveel inzet op de ic tov een verpleegafdeling
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mevrouw Pløp zei:
Ik weet niet hoe het in België is, maar kijkend naar NL: is er personeel inzetbaar voor meer bedden op de IC? Opschalen is niet zo makkelijk als het lijkt.
Klik om te vergroten...

En laat de rest van de bevolking leven, bescherm je ouderen en je zwakkeren.

Op deze manier blijven we bezig tot 2026.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Alweer liggen de IC's bomvol met stervende mensen.

Vind het ook dondersklote dat het d-kabinet het zo heeft doen lopen, maar zie toch liever geen code zwart nogsteeds. Je kunt wel bedden neerzetten maar er moeten ook mensen aanstaan...
Klik om te vergroten...

Er sterven ook mensen aan de griep. Covid heeft een mortaliteitsgraad van nog geen fucking 1%.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lemmy zei:
En laat de rest van de bevolking leven, bescherm je ouderen en je zwakkeren.

Op deze manier blijven we bezig tot 2026.
Klik om te vergroten...
Of er komt straks een veel besmettelijkere mutant die minder gevaarlijk is en dus minder ernstig zieken maakt, maar wel dominant wordt.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Of er komt straks een veel besmettelijkere mutant die minder gevaarlijk is en dus minder ernstig zieken maakt, maar wel dominant wordt.
Klik om te vergroten...

Ja, ik vul alvast het eten en drinken in mijn bunker aan.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Alweer liggen de IC's bomvol met stervende mensen.

Vind het ook dondersklote dat het d-kabinet het zo heeft doen lopen, maar zie toch liever geen code zwart nogsteeds. Je kunt wel bedden neerzetten maar er moeten ook mensen aanstaan...
Klik om te vergroten...
Ah je was me voor!

He wat doe ik hier trouwens
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lemmy zei:
Er sterven ook mensen aan de griep. Covid heeft een mortaliteitsgraad van nog geen fucking 1%.
Klik om te vergroten...
Daarom hebben we ook al jaren lang overvolle IC's van de griep! Onee wacht da hebben we niet! Netzo als dat er niet 1000en jongeren nog maanden last hebben van long-griep.

Mortaliteitsgraden varieren tussen de 1 en de 12 procent trouwens. Hangt helemaal af van hoe je dat berekent en welke richtlijnen gelden in een land.

Zanza zei:
He wat doe ik hier trouwens
Klik om te vergroten...
Ja opzouten jij!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lemmy zei:
En laat de rest van de bevolking leven, bescherm je ouderen en je zwakkeren.

Op deze manier blijven we bezig tot 2026.
Klik om te vergroten...
Lemmy zei:
Er sterven ook mensen aan de griep. Covid heeft een mortaliteitsgraad van nog geen fucking 1%.
Klik om te vergroten...
Hoe? Dat de verpleegafdelingen en ic's overstromen is niet alleen een probleem van de ouderen en zwakkeren met corona hé? Dat is ook het probleem van het personeel wat besmet raakt, omvalt en oh wacht, er om te beginnen al te weinig was. Van de mensen die niet geopereerd kunnen worden omdat ze na een operatie niet op de IC terecht kunnen.

En dat is nu, mét maatregelen. Hoe denk je dat dat zou zijn zonder maatregelen? Selectie aan de deur? Voor 50+ers is geen plek, die mogen sterven op straat? Kinderhandjes aan de IC-bedden? Jongeren en studenten hebben immers geen tijd, die moeten naar de kroeg en naar concerten.

En nee, er kan niet meer zorg naar huisartsen worden doorgeschoven. Ook die worden namelijk overspoeld doordat zij veel meer zorg moeten leveren die normaal in het ziekenhuis geleverd wordt.

Kom met een oplossing die daadwerkelijk een oplossing is, dan is iedereen blij. Maar nodeloos ergens tegenaan schoppen is gewoon niet zo zinvol
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
Ja opzouten jij!
Klik om te vergroten...
Zanza out
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als Ik dit Lees denk ik terug toen me pa covid kreeg
2 maanden ziekenhuis
Was de tijd dat ik aleen thuis was
En op dit forum terecht kwam door zeer veel drug gebruik
3 x in een week snachts gebeld door het ziekwnhuis dat ik moest komen
Omdat me pa het mischien niet Zal halen
Zwaar onder invloed elke nacht
Slaapeloos elke nacht
Zwaar ondervoed geen water in me lichaam
En maar gebruiken
Was zelf bijna dood
Wat een elende was covid voor mij terwijl ik het zelf nooit gehad hebt
Voor de families met ernstig zieke
Veel sterkte
Het komt wel goed
Blijf op bezoek gaan en steun de zieke in alle tijd

Mvg ricorieks
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
www.trouw.nl

Stop de massavaccinatie, juist om de evolutie van het coronavirus af te remmen

Door de hele bevolking te vaccineren, zorgen we ervoor dat een resistente variant van Sars-CoV-2 gaat groeien. Hierdoor lopen kwetsbaren gevaar, omdat de vaccins er niet tegen werken, betoogt natuurkundige Daniël Miedema, die onderzoek doet naar moleculaire evolutie.
www.trouw.nl www.trouw.nl

🤯👌🏻
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#12
whitesugar zei:
Zorg ervoor dat je je goed voelt en goed in je vel zit. Als je angstig word loop dan een andere ruimte in, dat schijnt een bad trip te voorkomen.
Klik om te vergroten...
Krijg je daar zelf bericht van @booster prik
Of moet je er zelf om vragen?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
ricorieks zei:
Krijg je daar zelf bericht van @booster prik
Of moet je er zelf om vragen?
Klik om te vergroten...
Neeee uiteraard met oproep. Nu zijn 60+ers en griepprikgroepen nog aan de beurt, daarna weer vanaf leeftijd.
www.rijksoverheid.nl

Iedere 18-plusser krijgt uiterlijk in de tweede helft van januari een boosterprik aangeboden

Vanwege de oprukkende omikronvariant krijgt elke 18-plusser uiterlijk in de tweede helft van januari een booster aangeboden. Uit het Verenigd Koninkrijk weten wij dat een booster kan helpen om de bescherming tegen deze variant te verhogen en verspreiding tegen te gaan. Dit heeft minister Hugo de...
www.rijksoverheid.nl www.rijksoverheid.nl

Over NL heb ik het dan he, België geen f l a u w idee.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
ricorieks zei:
Nee nl
Ben binnekort weer terug in nl en las je stukje over de booster en dacht hey mijn 6 maanden zijn al voorbij
Vandaar
Klik om te vergroten...
Ahhhh ja, áls je 6 maanden voorbij zijn én je jaartal is al aan bod, dan wordt je aankomende maand opgeroepen!
Ze zeggen nu wel eind januari maar daar geloof ik weer geen kont van.

Maar zou vooral lekker zo lang als je kan in dat Colombia van je genieten maat. Could not be more jealouse.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik weet dat dit nogal gevoellig ligt hier, maar ik heet die ban wel welkom. Je kunt dit feit namelijk niet ontkennen, het is eigenlijk zo: als je niet gevaccineerd bent, ben je niet welkom punt

*modknip de vergelijking maken tussen het coronabeleid en de Holocaust is weerzinwekkend en tegen de regels van het forum. Het beeld materiaal heb ik vanwege de stuitende aard verwijderd*
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Ahhhh ja, áls je 6 maanden voorbij zijn én je jaartal is al aan bod, dan wordt je aankomende maand opgeroepen!
Ze zeggen nu wel eind januari maar daar geloof ik weer geen kont van.

Maar zou vooral lekker zo lang als je kan in dat Colombia van je genieten maat. Could not be more jealouse.
Klik om te vergroten...
Heb nog maar een week
Dan zijn me 3maanden al weer om en zit ik weer thuis naast de kachel waarschijnlijk
....
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
ricorieks zei:
Heb nog maar een week
Dan zijn me 3maanden al weer om en zit ik weer thuis naast de kachel waarschijnlijk
....
Klik om te vergroten...
Oh no... Hopelijk wordt je dan wel in warme armen ontvangen, om de pijn een beetje te verzachten. Enjoy nog ffkes!!!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Trippy langkous zei:
Ik weet dat dit nogal gevoellig ligt hier, maar ik heet die ban wel welkom. Je kunt dit feit namelijk niet ontkennen, het is eigenlijk zo: als je niet gevaccineerd bent, ben je niet welkom punt
Bekijk bijlage 33651 https://drugsforum.nl/attachments/img_0201-jpg.33651/
Klik om te vergroten...




www.rtvoost.nl

Thierry Baudet twijfelt aan bestaan dinosaurussen, Dinoland Zwolle nodigt hem uit

Dinoland Zwolle heeft Kamerlid en Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet twee vrijkaarten gestuurd om met eigen ogen het bestaan van dinosaurussen te komen zien. Baudet sprak deze week op Twitter zijn twijfels uit over het bestaan van dinosaurussen.
www.rtvoost.nl www.rtvoost.nl

Dan geloof je dit ook vast. Wat een idioot
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Wat klote allemaaaaaal! Succes met de verzorging van jullie spruitjes, covid of verkouden, hoe dan ook gezeik nu. Vergeet ook jullie eige nieeee, veel thee en liefde!

Verder hoop ik dat het d-kabinet snel van standje wisselt.
Bekijk bijlage 32812

Al denk ik niet dat 3 uur minder tijd om boodschappen te doen veel uit gaat maken inderdaad. Leuk ook, als je in de zorg werkt ofzo.
Klik om te vergroten...
Update van d-kabinet standjes:
1639584264807.png

(Edit: Lachen, maar keihard janken natuurlijk. Helemaal los van covid erg veel gevoelens over het "nieuwe" kabinet, en Zanza gaat niet blij van ze worden.)
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Zanza gaat niet blij van ze worden
Klik om te vergroten...
valt wel mee, hoor

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."