Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVrienden

Vrienden

76 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Noem me conservatief maar had al misgelopen van in het begin in mijn geval 😅.
bby met hartjes sturen naar iemand buiten jou partner. Ja hoor đŸ„Ž.
Moet geen 1 van beiden doen in mijn relatie.
Beste vrienden van het ander geslacht waar we uren of dagen alleen bij vertoeven hoort er al zeker niet bij.
Je kiest er natuurlijk zelf voor maar als je dit niet goed zit.
Aanspreken, confrontatie en zeggen hoe je erbij voelt en gewoon kappen met die relatie als dit ongezonde gedoe blijft doorgaan...
T
TimemberLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Jeuzes wat een reactie

en wat een reacties.

Ligt toch écht allemaal bij je zelf, dit probleem. Volgens mij moet je het lostrekken en zijn er meer dingen aan de hand:
- een nieuwe relatie brengt onzekerheden met zich mee. Je zegt niet jaloers te zijn maar je berichten bewijzen echt het tegendeel en in samenspraak met berichten van anderen zijn ze zelfs behoorlijk misogyn. Misschien ken je deze kant nog niet van jezelf, omdat je nog nooit zulke leuke eerdere partners hebt gehad óf nog nooit een partner hebt gehad mer zo’n relatie met een vriend. En hoe jij die relatie schetst klinkt ook niet heel best (al betwijfel ik we wat er van waar is of wat er nog meer achter/omheen zit). Maar hoe jij daarmee omgaat, en dus hoe jij met je relatie omgaat, klinkt ook alles behalve best.
- vertrouwen: je snapt wel dat dat een van de basis pricipes is van een relatie. Maar je gelooft je vriendin niet op haar woord dat er niet meer aan de hand is. Je zegt je vriendin te vertrouwen maar dat is dus niet zo. En als het wel zo was, zo get dus niet uit moeten maken dat je hém niet vertrouwt. Het is hoe dan ook belangerijker te werken aan en te praten over dat vertrouwen, dan aan de situatie zelf.
- de vriend in kwestie: zijn gedrag kan door heul veul andere dingen veroorzaakt worden dan enkel liefde voor jouw vriendin. Sterker nog: ik heb bijna nooit jaloersheid ervaren bij mijn romantische relaties, en heb dat veel sneller bij vriendschappen. Zo kan ik me enorm in de steek gelaten voelen bij nieuwe relaties van vriendinnen. Dat heeft met mijn hechting te maken en hoe ik ben opgegroeid, meer dan met mijn vriendinnen en hun partners zelf. Vaak loopt dat ook vanzelf los als er langer een relaties is en ik door heb dat dat tussen ons niets verandert. Je hebt niet eens de moeite genomen hier achter te komen of een band met hem op te bouwen. Dat vind ik eigenlijk echt bizar. Met een mini beetje moeite is het zelfs iets dat je met hem, en in het allerbeste geval met zijn drieĂ«n, kan bespreken. “Hey, ik voel me best vaak onzeker over de vriendschap tussen jou en [je vriendin] omdat je soms heel claimerig en controlerend op mij over komt. Kunnen we het daar over hebben?” Het is niet zo facking moeilijk. Gewoon 1% meer effort dan vooral je eigen aannames voor waar aannemen.

Je laat jezelf heel makkelijk bevestigen door antwoorden die je aanstaan. Ze worden ook erg makkelijk gegeven hier. Sip. Je relatie is niet ongezond door de (al dan niet) ongezonde relatie tussen jouw vriendin en haar beste vriend, maar door hoe jij je daar toe verhoudt, én wat je daarmee doet. Je hebt het zelf in de hand.


Ik vind het echt heel erg dat je zo over de beste vriend van je partner praat. Als ik je vriendin was en dit zou lezen, zou je me enorm kwetsen. Zou 100% een reden zijn klaar met jou te zijn.

Succes met jezelf bevestigen op het internet en met je relatie manđŸ€™đŸ»đŸ€™đŸ»
Klik om te vergroten...
Ik heb zeker wel geprobeerd een band met hem op te bouwen, maar sinds de dag dat we een relatie hebben zegt hij al dat ik me maar moet “bewijzen” als vriendje en wat ook betekende dat hij er toen nog geen zin in had. En sinds dien met al die kleine dingen is het gewoon minder geworden. Ik was was/ben nog steeds bereid om met hem in gesprek te gaan alleen weet ik zeker dat hij daar niet op zit te wachten. Daarnaast heb ik ook andere vrienden ontmoet waaronder mannelijke waar ik totaal geen problemen mee heb, die heb ik al ontmoet zelfs. Het gaat me vooral om dit obsessieve gedoe richting haar wat voor spanning in onze relatie zorgt. En ja.. na al die omstandigheden ben je gewoon geïrriteerd. En nee ik ben mijzelf niet aan het bevestigen maar ik wil gewoon weten hoe andere mensen hier naar kijken voor het geval ik problemen zie die er helemaal niet zijn
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gerbera zei:
Ik zou er niet eens meer energie in stoppen. Een vriendin die dit normaal vindt en iedere week uren bij een andere man moet zijn om te gamen/chillen.. die mag daar dan blijven.
Klik om te vergroten...
Dit ja. Als de waarden blijkbaar zo erg uit elkaar liggen en dit na een paar maanden in de relatie al zo'n groot probleem wordt, bespaar jezelf de ellende.

Kan zij mooi iemand zoeken die het normaal vindt dat zijn partner zulk contact buiten de relatie heeft. En de TS iemand die dat net zoals hem niet normaal vindt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
N3K0 zei:
Je kan een ander niet veranderen. En moet je ook niet willen. Accepteer de ander voor hoe zij/hij is.

Die vind je in jouzelf. (Alleen jij kan jou gedachten/ideeën/overtuigingen veranderen) (als jij haar gewoon 100% vertrouwd en je erbij kan neer leggen dat een ander vreemd kan gaan en dat je daar geen enkele controle over hebt zal je rust vinden, tuurlijk kun je gekwetst worden, is vervelend maar overleef je wel. (Voor nu is er misschien wel niks aande hand als alleen de demons in your head )

Zoek uit wat jij wil hoe jij een relatie voor je ziet enof je een toekomst met haar wil opbouwen.
Relatie is geven en nemen en samen een team zijn/worden :twohearts:
Klik om te vergroten...
exact dit dus.

Snap best dat mensen er moeite mee hebben hoor (wat inderdaad heel conservatief is en uitgaat van weinig vertrouwen in je relatie). Maar dan heb je twee opties: deal with it or go.
Ranzige be-/veroordeling van hoe je partner (en al helemaal mensen binnen andere relaties dan de jouwe) met hun vrienden omgaan: heel vout en beetje zielig.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
annihilation zei:
Waar staat bby voor?
Klik om te vergroten...
Brazilian Booty Yoink
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
Timember zei:
Goedenavond forumleden,

sinds een aantal maand heb ik een relatie met een meisje dat ik in Juli heb leren kennen. We hebben het vaak heel erg leuk met elkaar alleen een ding steekt mij enorm erg. Ze heeft een ‘beste vriend’.
Nou ben ik van mijzelf niet super jaloers en is het opzich geen probleem, wat ik alleen lastig vind is dat het geen gezonde relatie is tussen hun. Ze zijn al langer vrienden, waarop zij me verteld dat er nooit iets gebeurd is wat op meer duid dan vriendschap. Ze heeft ook meerdere andere vriendjes gehad in de tijd dat ze vrienden waren.
Wat mij heel erg dwars zit is het feit dat hij super obsessief is naar haar. Dus constant contact willen tot het punt dat er meer aandacht voor hem is.
Klik om te vergroten...
Inmiddels twee pagina's vol met reacties, meningen, aannames, veroordelingen, discussie etc.

Even terug naar je openingspost. Je schrijf een stuk tekst met als onderwerp 'vrienden'. Zonder een specifieke vraag.
Het zit je dwars schrijf je. Ik snap het. Maar we kennen niet de hele situatie en op afstand iets beoordelen is voor een vreemde lastig.

Inmiddels ben je teleurgesteld in reacties hier van sommige leden, omdat ze iets anders schrijven dan hoe je er zelf naar kijkt.
Mijn advies is om al die meningen gewoon goed te lezen zonder oordeel. Daar kun je hoe dan ook veel van leren, ook als je het er niet mee eens bent.
Je stelt geen vraag en dan krijg je verschillende reacties en dat is niet zo gek. Welkom in de echte wereld.

Zoals al meerdere keren is gezegd: Ga met je vriendin praten in alle rust op een neutrale toon. Schrijf van tevoren op wat je wilt zeggen.
Vertel haar wat de situatie met je doet. Ik heb goede tips gelezen hierboven wat je kunt vragen en zeggen. Maar laat haar ook haar verhaal doen en luister goed zonder oordeel.

In een goede relatie blijf je met elkaar praten, je hele relatie lang.
Succes!
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
maar in het geval dat het het andere geslacht is, vertrouwen we dat ineens niet meer.
Klik om te vergroten...
Ik vertrouw de ander dan nog net zoveel. Want ik vind vertrouwen makkelijker dan wantrouwen.
Ook buiten bed kunnen dingen gebeuren dus ja.

En iedereen heeft zijn/haar eigen grenzen wat ze wel of niet fijn vinden. Kan toch is toch niet zo een ramp. (Ik vind samen in bed liggen intiem, samen wakker worden, dan hoeft er lichamelijke niet eens iets te gebeuren)

Maja jij mag natuurlijk vinden/denken dat ik hem dan niet vertrouw. Ik zou zelf niet meer langs diegene slapen gewoon uit fatsoen. Ik zie het probleem niet. Zeker als je een relatie wil opbouwen//toekomst :lolol:

Verschillende mensen verschillende wensen en behoeften. Jij vind het prima als er (bekende) dames langs jou vriend slapen nou helemaal prima. Ik vind dat niet oke Kan toch, we hoeven toch allemaal hetzelfde te willen/denken als jou?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
N3K0 zei:
Ik vertrouw de ander dan nog net zoveel. Want ik vind vertrouwen makkelijker dan wantrouwen.
Ook buiten bed dingen gebeuren dus ja.

En iedereen heeft zijn/haar eigen grenzen wat ze wel of niet fijn vinden. Kan toch is toch niet zo een ramp. (Ik vind samen in bed liggen intiem, samen wakker worden, dan hoeft er lichamelijke niet eens iets te gebeuren)

Maja jij mag natuurlijk vinden/denken dat ik hem dan niet vertrouw. Ik zou zelf niet meer langs diegene slapen gewoon uit fatsoen. Ik zie het probleem niet. Zeker als je een relatie wil opbouwen//toekomst :lolol:

Verschillende mensen verschillende wensen en behoeften. Jij vind het prima als er (bekende) dames langs jou vriend slapen nou helemaal prima. Ik vind dat niet oke Kan toch, we hoeven toch allemaal hetzelfde te willen/denken als jou?
Klik om te vergroten...
Nah ik bedoelde ook niet zo zeer jij persoonlijk, want ik snap goed dat dat grenzen zijn die jij aan je relatie geeft. (Zelf denk ik daar inderdaad anders over). Maar ik bedoelde vooral dat ik het gek vind dat we, als in veel mensen, het geen probleem hadden gevonden als het haar beste vriendin was geweest waar ze wel eens naast ligt (zonder daar verder iets mee te doen natuurlijk). En voor mijn idee zit dat verschil dus wel in vertrouwen en perceptuele ervaring, want de situatie is feitelijk niet anders.
Was meer een verklarende gedachte spinsel van waarom ik het dus gek vind ofzo. Ben dus ook vooral nieuwsgierig waar het hem precies inzit. Ik bedoel niet altijd alles als aanval😜

En ook even voor de goeie orde: zo extreem vrijdekend zijn mijn vriend en ik helemaal niet hoor😂 Sterker nog: wij moesten en moeten hier ook met enige regelmaat een goed gesprek over hebben omdat hij er ook wel wat conservatiever in staat dan ik. Misschien dat ik daarom van het weekeind ook wel wat feller reageerde, vanuit deze ervaringen. En het verschil met TS en zijn vriendin is ook wel dat we allebei bereid zijn ons gedrag hierop aan te passen (tot een bepaalde hoogte). Maar waar dat niet gaat of wenselijk is, “laten” we elkaar wel zijn en doen op basis van vertrouwen uit goede gesprekken. Ennn het verschil is ook dat hij en ik geen vriendschappen hebben die voor ons te ver gaan en waar we een klote gevoel over hebben: we vertrouwen de mensen met wie we omgaan gewoon heel erg. Wat Javelin zei: misschien kunnen we gewoon van geluk spreken dat we nooit zulke mensen zijn tegengekomen.
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#9
zeker weten dat dat gewoon kan. Ik heb al 28 jaar een relatie. En al bijna 10 jaar een beste vriendin. Met mijn beste vriendin doe ik werkelijk alles behalve sex (tot samen naar sexshops en hoeren aan toe). Zij heeft diverse relaties gehad tijdens die 10 jaar en eigenlijk had iedereen behalve haar laatste relatie moeite met onze vriendschap. Een paar jaar geleden kreeg ze borstkanker en in de periode die daar op volgde zijn we bijna elk ziekenhuisbezoek samen geweest, bestralingen, chemo. ik heb overal bijgezeten, terwijl haar vriend zei: "ik heb mijn eigen problemen (ptss), dus ik kan jouw kanker er niet bij gebruiken". Ik zou me geen leven zonder haar voor kunnen stellen. En in september is ze de getuige van mijn vrouw als we gaan trouwen. Uiteraard gaat ze de dag van te voren met mijn vrijgezellenfeest als enige vrouw mee.
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#10
maar ik weet ook dat indien we sex zouden hebben, dat dat uiteindelijk einde vriendschap zou betekenen
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoe is het inmiddels, hebben jullie dinsdag nog gepraat? @Timember
c
caninusLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik moet trouwens wel bekennen dat ik in de periodes dat ze vrijgezel was, wel altijd aanbood dat ze als ze het met mijn verloofde erover eens kon worden, ik best bereid was sex met haar te hebben. uiteindelijk maar een "clone a willy" gekocht (maar die zit nog steeds in de verpakking, moet ik eerlijk bekennen😇). was natuurlijk leuker en beter voor mijn ego geweest als ik nu kon typen, dat ze sindsdien nooit meer een andere partner had gewild. ( maar nu kan ik haar tenminste deze berichten ook gewoon laten lezen)
T
TimemberLid
01-01-2024, 00:00
#13
We zijn inmiddels uit elkaar, ze heeft ondertussen een relatie met die “vriend”. Voel me toch behoorlijk genaaid. Leermoment!
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn vrouw had ook zon vriend, wij waren al een jaar of 15 samen, en ik gaf deze vriendschap alle ruimte, lang verhaal kort: ze woont inmiddels alweer een jaar met hem samen..
Sterkte!
T
TimemberLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goedenavond forumleden,

sinds een aantal maand heb ik een relatie met een meisje dat ik in Juli heb leren kennen. We hebben het vaak heel erg leuk met elkaar alleen een ding steekt mij enorm erg. Ze heeft een ‘beste vriend’.
Nou ben ik van mijzelf niet super jaloers en is het opzich geen probleem, wat ik alleen lastig vind is dat het geen gezonde relatie is tussen hun. Ze zijn al langer vrienden, waarop zij me verteld dat er nooit iets gebeurd is wat op meer duid dan vriendschap. Ze heeft ook meerdere andere vriendjes gehad in de tijd dat ze vrienden waren.
Wat mij heel erg dwars zit is het feit dat hij super obsessief is naar haar. Dus constant contact willen tot het punt dat er meer aandacht voor hem is.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Timember zei:
Klagen
Klik om te vergroten...
Excuses als dat wat hard overkomt, maar zo zie ik het eigenlijk wel. Volgens mij is de belangrijkste stap praten. Wat ik hierboven ook zet. Daardoor kun je pas echt duidelijk het probleem schetsen. Is duidelijk wat het (mogelijke) probleem is, dan kun je gericht advies vragen (indien nodig).
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Er is hier een groepje op het forum die van mening is dat het maar normaal moet zijn als je partner flirterig zit te doen met een ander van hetzelfde geslacht als jij en dat wanneer je hier problemen mee hebt dat je zelf "onzeker" bent.
Klik om te vergroten...
Welk groepje dan? Want volgens mij is er nergens gezegd dat je maar gewoon altijd overal met iedereen moet kunnen flirten, period? Kan misschien wel zijn dat jij dingen zoals dit
ljuv zei:
Tegelijkertijd heb ik al 9 jaar een relatie en noem ik al m’n vrienden “schatje/<_o-fip-hl id="_o-fip-hl-focus">lieffie/babe/schoonheid”.
Klik om te vergroten...
als flirterig ervaart, maar dat is wel echt een aanname. In mijn kringen is dit heel normaal en weet iedereen dat we daar niks romantisch of flirterigs mee bedoelen. Ik denk dat ik in mijn directe omgeving, jong en oud, geen uitzondering hier op ken: wij praten gewoon zo tegen elkaar.* Dus dit is wel een beetje vanuit je eigen ervaring en perspectief beredeneerd. Geen wonder dat je daarmee ook denkt dat “een klein groepje” er zo over denkt. Ik denk namelijk het tegenovergestelde maar in beiden gevallen: dat het een kleine groep betreft maakt de ervaring en het perspectief niet minder waar.

Timember zei:
Gevraagd waarom de berichten bijvoorbeeld zo flirterig moeten, maar dat leid vaak tot onenigheid.
Klik om te vergroten...
Vervelend dat dat praten tot nu toe niets heeft uitgehaald, maar zoals je ook leest in dit topic zien/ervaren/waarderen mensen dit soort dingen gewoon heel anders. Als je m meteen insteekt als “waarom moet het zo flirterig” kan ik me wel voorstellen dat daar geïrriteerdheid uit voort komt omdat ik zelf zou denken: flirterig? Waar de fuck heb je het over maat ben je goed bij je paasei, ik liep je net nog fantastisch te pijpen wat is dit joh? Daarom denk ik dat een gesprek met vragen als deze:
ljuv zei:
- vind je dat je mij nu even veel aandacht geeft als je beste vriend?
- vind je dat ik even veel aandacht verdien als hij? (Want even: zo lang zijn jullie nog niet samen. Ik vind het niet zo gek om in die fase vriendschappen voorop te stellen... Misschien zij ook niet? Maar die waarden moeten wel naar elkaar uitgesproken zijn.)
- ik hecht waarde aan liefkozende bijnamen in een relatie en vind het daarom gek en moeilijk dat jullie elkaar bby noemen. Zou jij dat gek vinden als ik dat bij vriendinnen deed en zo nee, zou je er voor mij dan toch rekening mee kunnen houden?
- wat kan ik veranderen om dit gevoel bij mij te “stillen” en wat kun jij veranderen om mij met een beter gevoel naar jullie vriendschap te kijken?
- is er een manier waarop jij of ik dit met jouw beste vriend kunnen bespreken?
Klik om te vergroten...
N3K0 zei:
Communicatie is key.

Jij zus en jij zo of jij moet mij zo laten voelen/zo een gevoel geven is onmogelijk. Of jij moet dit of dat doen werkt echt niet. :lolol: Ik zou het fijn vinden als........ En ik zou graag willen zus............. Want ik voel..............Dit is de situatie/probleem.........
Je zou zelfs nog kunnen graven bij jezelf waar dat gevoel/gedachten vandaan komen. (En dan way way back gaan naar vroeger)
En dan is het aan de ander of die dat kan geven en wil geven.

Zoek Non violent communication maar eens op.
Klik om te vergroten...
veel en veel beter voor je gaan werken. Beredeneer vanuit je eigen gevoel, ervaring, waarnemen, check of dat klopt met die van haar. Leg uit wat je kwetst en waarom, in plaats van meteen een verwijt of probleem maken.

Al vraag ik me wel een beetje af of je daar toe bereid/in staat bent want ik snap dit ook steeds niet zo goed:
Timember zei:
Volgens mij snappen sommige mensen nog steeds de reden niet helemaal waarom dit tot stand is gekomen. Is dit niet iets waar een forum voor bedoeld is? Als je met een vraag zit om er dan vervolgens over te kunnen praten?
Klik om te vergroten...
Er werd toch gewoon een perspectief op jouw verhaal gedeeld door @StraffeNeel? Maar omdat het woorden en een perspectief zijn waar jij je niet in kan vinden, is het een probleem
 Mensen krijgen op dit forum zeker vaak te horen wat ze niet willen. En je hoeft/moet daar helemaal niets mee, maar het zijn nou net wel die perspectieven die je niet zelf hebt waar je wat van kán leren. En die les kan ook zijn “oja okay er zijn heel veel mensen die hier anders over denken dan ik maar dat verandert mijn gevoel en gedachte niet.” Dat is alweer heel wat anders dan “oh hey al m’n beste maten vinden dit ook belachelijk en alles wat ik er op internet op lees met m’n eigen google search ook, ik heb het aan het rechte eind”.

* edit: op mijn beurt denk ik trouwens weer vaak onterecht dat mensen (vooral uit de provincie) boos op me zijn of me onaardig vinden, omdat ze niet met diezelfde warmte spreken. Of vind ik dat mensen onaardig tegen elkaar zijn, waar ik vaak wat van zeg, en dan zijn zij zo van: onaardig?! Bedoel hiermee dus te schetsen dat dit echt totaal aan je omgeving en ervaring ligt.
T
TimemberLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat mensen ook vinden van de situatie, het is in mijn ogen gewoon niet normaal om, terwijl je in een relatie zit met een andere jongen constant hartjes en kusjes sturen terwijl in er naast lig. Dat ze tijdens vakanties met elkaar en als ze samen een weekend afspreken ze met z’n 2en in een bed liggen (terwijl het een 2 persoons bed is met 2 matrassen waarvan er gemakkelijk een op de grond kan worden gelegd). En het feit dat nagenoeg bijna elke keer als ik erover begin mij het idee word gegeven dat ik de rare kijk op de situatie heb + het feit dat hij super obsessief is richting haar. Ik ben van mening dat terwijl ik meerdere keren duidelijk heb gemaakt dat ik het niet prettig vind er totaal niet naar word geluisterd en ze geïrriteerd raakt dat ik me niet zo moet aanstellen. Het enige wat ik wou was iets van advies en hoe ik met de situatie om kan gaan. Idd raar dat ik als onzeker word weggezet @Mindless.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Welk groepje dan?
Klik om te vergroten...
De mensen hier die het allemaal bij de TS neerleggen, alsof het enkel alleen zijn probleem is om op te lossen. En dat hij blijkbaar meteen onzeker is omdat hij er problemen mee heeft dat zijn vriendin meer tijd doorbrengt met iemand anders dan hem en zij onderling koosnaampjes en dergelijke gebruiken.

Dat vind ik nogal een oordeel. De TS zit duidelijk erg met zijn situatie, komt hier voor raad en dan krijgt hij hier te horen dat hij onzeker is en dat het allemaal aan hem ligt. Zit mij niet helemaal lekker.

ljuv zei:
Want volgens mij is er nergens gezegd dat je maar gewoon altijd overal met iedereen moet kunnen flirten, period? Kan misschien wel zijn dat jij dingen zoals dit

als flirterig ervaart, maar dat is wel echt een aanname. In mijn kringen is dit heel normaal en weet iedereen dat we daar niks romantisch of flirterigs mee bedoelen. Ik denk dat ik in mijn directe omgeving, jong en oud, geen uitzondering hier op ken: wij praten gewoon zo tegen elkaar.* Dus dit is wel een beetje vanuit je eigen ervaring en perspectief beredeneerd. Geen wonder dat je daarmee ook denkt dat “een klein groepje” er zo over denkt. Ik denk namelijk het tegenovergestelde maar in beiden gevallen: dat het een kleine groep betreft maakt de ervaring en het perspectief niet minder waar.
Klik om te vergroten...
Oké, er bestaat zoiets als onschuldig flirten. Maar de TS hier heeft veel last van dat flirten in zijn geval. Het is mij ook een keer overkomen en ik had er ook last van. Gelukkig werd dat wel begrepen en aangepast. Als ik het zo lees erkend de vriendin van de TS niet helemaal dat TS er weldegelijk last van ondervindt. En zoiets doet pijn. Dan vind ik het wat ongevoelig van de mensen hier die zo even eruit smijten: je bent onzeker, het ligt allemaal bij jou. Wat kan de TS daar nou mee.

Maar nogmaals: ik vermoed dus ook wel dat de communicatie niet helemaal is zoals het zou kunnen zijn en dat dat de meeste problemen waarschijnlijk al op zou lossen, zoals jullie ook al zeiden.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#20
Timember zei:
Wat mensen ook vinden van de situatie, het is in mijn ogen gewoon niet normaal om, terwijl je in een relatie zit met een andere jongen constant hartjes en kusjes sturen terwijl in er naast lig. Dat ze tijdens vakanties met elkaar en als ze samen een weekend afspreken ze met z’n 2en in een bed liggen (terwijl het een 2 persoons bed is met 2 matrassen waarvan er gemakkelijk een op de grond kan worden gelegd). En het feit dat nagenoeg bijna elke keer als ik erover begin mij het idee word gegeven dat ik de rare kijk op de situatie heb. Ik ben van mening dat terwijl ik meerdere keren duidelijk heb gemaakt dat ik het niet prettig vind er totaal niet naar word geluisterd en ze geïrriteerd raakt dat ik me niet zo moet aanstellen.
Klik om te vergroten...
Waarom heb je je eerste bericht aangepast? Ik wilde nog daarop reageren, namelijk op zijn hysterisch gedrag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."