#1
Ooo ik zat weer veel te moeilijk te denken 😂
- Bby – Baby, in de zin van liefje of schatje, niet als kleine kind.
Ooo ik zat weer veel te moeilijk te denken 😂
- Bby – Baby, in de zin van liefje of schatje, niet als kleine kind.
Wat dacht je dan ?Ooo ik zat weer veel te moeilijk te denken 😂
Ik zat aan 3 verschillende woorden te denken.Wat dacht je dan ?
Ik heb zeker wel geprobeerd een band met hem op te bouwen, maar sinds de dag dat we een relatie hebben zegt hij al dat ik me maar moet “bewijzen” als vriendje en wat ook betekende dat hij er toen nog geen zin in had. En sinds dien met al die kleine dingen is het gewoon minder geworden. Ik was was/ben nog steeds bereid om met hem in gesprek te gaan alleen weet ik zeker dat hij daar niet op zit te wachten. Daarnaast heb ik ook andere vrienden ontmoet waaronder mannelijke waar ik totaal geen problemen mee heb, die heb ik al ontmoet zelfs. Het gaat me vooral om dit obsessieve gedoe richting haar wat voor spanning in onze relatie zorgt. En ja.. na al die omstandigheden ben je gewoon geïrriteerd. En nee ik ben mijzelf niet aan het bevestigen maar ik wil gewoon weten hoe andere mensen hier naar kijken voor het geval ik problemen zie die er helemaal niet zijnJeuzes wat een reactie
en wat een reacties.
Ligt toch écht allemaal bij je zelf, dit probleem. Volgens mij moet je het lostrekken en zijn er meer dingen aan de hand:
- een nieuwe relatie brengt onzekerheden met zich mee. Je zegt niet jaloers te zijn maar je berichten bewijzen echt het tegendeel en in samenspraak met berichten van anderen zijn ze zelfs behoorlijk misogyn. Misschien ken je deze kant nog niet van jezelf, omdat je nog nooit zulke leuke eerdere partners hebt gehad óf nog nooit een partner hebt gehad mer zo’n relatie met een vriend. En hoe jij die relatie schetst klinkt ook niet heel best (al betwijfel ik we wat er van waar is of wat er nog meer achter/omheen zit). Maar hoe jij daarmee omgaat, en dus hoe jij met je relatie omgaat, klinkt ook alles behalve best.
- vertrouwen: je snapt wel dat dat een van de basis pricipes is van een relatie. Maar je gelooft je vriendin niet op haar woord dat er niet meer aan de hand is. Je zegt je vriendin te vertrouwen maar dat is dus niet zo. En als het wel zo was, zo get dus niet uit moeten maken dat je hém niet vertrouwt. Het is hoe dan ook belangerijker te werken aan en te praten over dat vertrouwen, dan aan de situatie zelf.
- de vriend in kwestie: zijn gedrag kan door heul veul andere dingen veroorzaakt worden dan enkel liefde voor jouw vriendin. Sterker nog: ik heb bijna nooit jaloersheid ervaren bij mijn romantische relaties, en heb dat veel sneller bij vriendschappen. Zo kan ik me enorm in de steek gelaten voelen bij nieuwe relaties van vriendinnen. Dat heeft met mijn hechting te maken en hoe ik ben opgegroeid, meer dan met mijn vriendinnen en hun partners zelf. Vaak loopt dat ook vanzelf los als er langer een relaties is en ik door heb dat dat tussen ons niets verandert. Je hebt niet eens de moeite genomen hier achter te komen of een band met hem op te bouwen. Dat vind ik eigenlijk echt bizar. Met een mini beetje moeite is het zelfs iets dat je met hem, en in het allerbeste geval met zijn drieën, kan bespreken. “Hey, ik voel me best vaak onzeker over de vriendschap tussen jou en [je vriendin] omdat je soms heel claimerig en controlerend op mij over komt. Kunnen we het daar over hebben?” Het is niet zo facking moeilijk. Gewoon 1% meer effort dan vooral je eigen aannames voor waar aannemen.
Je laat jezelf heel makkelijk bevestigen door antwoorden die je aanstaan. Ze worden ook erg makkelijk gegeven hier. Sip. Je relatie is niet ongezond door de (al dan niet) ongezonde relatie tussen jouw vriendin en haar beste vriend, maar door hoe jij je daar toe verhoudt, én wat je daarmee doet. Je hebt het zelf in de hand.
Ik vind het echt heel erg dat je zo over de beste vriend van je partner praat. Als ik je vriendin was en dit zou lezen, zou je me enorm kwetsen. Zou 100% een reden zijn klaar met jou te zijn.
Succes met jezelf bevestigen op het internet en met je relatie man🤙🏻🤙🏻
Dit ja. Als de waarden blijkbaar zo erg uit elkaar liggen en dit na een paar maanden in de relatie al zo'n groot probleem wordt, bespaar jezelf de ellende.Ik zou er niet eens meer energie in stoppen. Een vriendin die dit normaal vindt en iedere week uren bij een andere man moet zijn om te gamen/chillen.. die mag daar dan blijven.
exact dit dus.Je kan een ander niet veranderen. En moet je ook niet willen. Accepteer de ander voor hoe zij/hij is.
Die vind je in jouzelf. (Alleen jij kan jou gedachten/ideeën/overtuigingen veranderen) (als jij haar gewoon 100% vertrouwd en je erbij kan neer leggen dat een ander vreemd kan gaan en dat je daar geen enkele controle over hebt zal je rust vinden, tuurlijk kun je gekwetst worden, is vervelend maar overleef je wel. (Voor nu is er misschien wel niks aande hand als alleen de demons in your head )
Zoek uit wat jij wil hoe jij een relatie voor je ziet enof je een toekomst met haar wil opbouwen.
Relatie is geven en nemen en samen een team zijn/worden![]()
Brazilian Booty YoinkWaar staat bby voor?
Het kan misschien overkomen als een veroordeling alleen ik heb er wel direct mee te maken. Al zou het alleen tussen hun zijn dan is het idd niet mijn pakkie aan. Het enige wat ik wil is iemand die mij advies kan geven hier mee om te gaan. Heel erg jammer dat het nu gezien word als “ranzige veroordeling”. Ik heb al 100 keer uitgelegd dat het ook niet om vertrouwen gaat Maar om een gevoel. Het boeit me echt niet dat ze af en toe met een andere jongen afspreekt alleen, be my guest, alleen dit ligt dan natuurlijk net wat anders. Het gevoel dat er meer aandacht gaat naar iemand waarmee die persoon niet in een relatie zit, en om het nou fout en zielig te noemen vind ik erg kort door de bocht.exact dit dus.
Snap best dat mensen er moeite mee hebben hoor (wat inderdaad heel conservatief is en uitgaat van weinig vertrouwen in je relatie). Maar dan heb je twee opties: deal with it or go.
Ranzige be-/veroordeling van hoe je partner (en al helemaal mensen binnen andere relaties dan de jouwe) met hun vrienden omgaan: heel vout en beetje zielig.
LekkerBrazilian Booty Yoink
Wat voel je ( wantrouwen? ) (verdrietig?) (Angst?) (Jaloers)Het kan misschien overkomen als een veroordeling alleen ik heb er wel direct mee te maken. Al zou het alleen tussen hun zijn dan is het idd niet mijn pakkie aan. Het enige wat ik wil is iemand die mij advies kan geven hier mee om te gaan. Heel erg jammer dat het nu gezien word als “ranzige veroordeling”. Ik heb al 100 keer uitgelegd dat het ook niet om vertrouwen gaat Maar om een gevoel. Het boeit me echt niet dat ze af en toe met een andere jongen afspreekt alleen, be my guest, alleen dit ligt dan natuurlijk net wat anders. Het gevoel dat er meer aandacht gaat naar iemand waarmee die persoon niet in een relatie zit, en om het nou fout en zielig te noemen vind ik erg kort door de bocht.
Nah dat was meer gericht op de andere reacties hier… ik vind het best wel wat dat hier gesteld wordt “dat ze maar een ander moet zoeken als ze het normaal vindt om zo close bevriend te zijn met een ander.”Het kan misschien overkomen als een veroordeling alleen ik heb er wel direct mee te maken.
Dat zeg je wel, maar je acties en reacties laten wat anders zien. Als je haar vertrouwt, waar maak je je dan druk om?Ik heb al 100 keer uitgelegd dat het ook niet om vertrouwen gaat
En dat is iets dat je moet bespreken met je vriendin volgens mij. Er zijn heel veel manieren waarop ze dit kan veranderen, zonder dat ze een vriendschap moet stoppen of veranderen. Er zijn ook veel manieren waarop je hier zelf invloed op hebt, want dit wat je hier omschrijft is wel degelijk jaloezie.Het gevoel dat er meer aandacht gaat naar iemand waarmee die persoon niet in een relatie zit, en om het nou fout en zielig te noemen vind ik erg kort door de bocht.
Ik dacht dat je op mij doelde met “ranzige veroordeling”. Ik hou van haar en wil mn uiterste best doen om het te laten werken, en misschien is het dan wel jaloezie. Maar ik denk dat je partner toch minimaal wel een gelijke hoeveelheid aandacht verdient.Nah dat was meer gericht op de andere reacties hier… ik vind het best wel wat dat hier gesteld wordt “dat ze maar een ander moet zoeken als ze het normaal vindt om zo close bevriend te zijn met een ander.”
Dat jij er direct mee te maken hebt snap ik. En je ervaart dat als onprettig, dat is wel duidelijk. Maar tot op zekere hoogte heb je ook de mogelijkheid om te zeggen “boeie, ze is met mij en ligt naast mij in bed, niet naast hem.” Zijn frustraties en moeilijkheden liggen bij hem, waar die ook uit voortkomen (wat dus, zoals ik al zei, echt niet alleen veroorzaakt hoeft te worden door eventuele romantische gevoelens voor haar). Je kan proberen daar meer over te praten maar als dat geen zin heeft ligt je cirkel van invloed vooral bij jou jij met deze situatie omgaat.
Dat bepaalde acties te ver gaan snap ik ook. Je kan best van je vriendin verwachten dat ze blijft als het de laatste avond is dat jullie elkaar kunnen zien in een week. Dat haar keuze je kwetst, is iets dat je zeker moet kunnen bespreken. Maar in the end heb je geen invloed op de vriendschappen waar ze voor kiest. Die waarschijnlijk heel belangrijk voor haar zijn. Dat willen beïnvloeden vind ik echt een red flag.
Dat zeg je wel, maar je acties en reacties laten wat anders zien. Als je haar vertrouwt, waar maak je je dan druk om?
En dat is iets dat je moet bespreken met je vriendin volgens mij. Er zijn heel veel manieren waarop ze dit kan veranderen, zonder dat ze een vriendschap moet stoppen of veranderen. Er zijn ook veel manieren waarop je hier zelf invloed op hebt, want dit wat je hier omschrijft is wel degelijk jaloezie.
Als je adviezen wil, waarom maakt de mijne je dan zo geïrriteerd/ boos en de adviezen die jouw gevoel bevestigen niet?
Ik snap je wel en de meesten hier denk ik ook wel. Zelf ga ik nog een stapje verder en boeit het mij wel als mijn vriendin steeds afspreekt met een andere man. Al helemaal als er zoals jij zegt meer aandacht uitgaat naar die ander dan naar jezelf: degene waar je partner een relatie mee heeft.Het kan misschien overkomen als een veroordeling alleen ik heb er wel direct mee te maken. Al zou het alleen tussen hun zijn dan is het idd niet mijn pakkie aan. Het enige wat ik wil is iemand die mij advies kan geven hier mee om te gaan. Heel erg jammer dat het nu gezien word als “ranzige veroordeling”. Ik heb al 100 keer uitgelegd dat het ook niet om vertrouwen gaat Maar om een gevoel. Het boeit me echt niet dat ze af en toe met een andere jongen afspreekt alleen, be my guest, alleen dit ligt dan natuurlijk net wat anders. Het gevoel dat er meer aandacht gaat naar iemand waarmee die persoon niet in een relatie zit, en om het nou fout en zielig te noemen vind ik erg kort door de bocht.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."