Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVrienden

Vrienden

76 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Welk groepje dan?
Klik om te vergroten...
De mensen hier die het allemaal bij de TS neerleggen, alsof het enkel alleen zijn probleem is om op te lossen. En dat hij blijkbaar meteen onzeker is omdat hij er problemen mee heeft dat zijn vriendin meer tijd doorbrengt met iemand anders dan hem en zij onderling koosnaampjes en dergelijke gebruiken.

Dat vind ik nogal een oordeel. De TS zit duidelijk erg met zijn situatie, komt hier voor raad en dan krijgt hij hier te horen dat hij onzeker is en dat het allemaal aan hem ligt. Zit mij niet helemaal lekker.

ljuv zei:
Want volgens mij is er nergens gezegd dat je maar gewoon altijd overal met iedereen moet kunnen flirten, period? Kan misschien wel zijn dat jij dingen zoals dit

als flirterig ervaart, maar dat is wel echt een aanname. In mijn kringen is dit heel normaal en weet iedereen dat we daar niks romantisch of flirterigs mee bedoelen. Ik denk dat ik in mijn directe omgeving, jong en oud, geen uitzondering hier op ken: wij praten gewoon zo tegen elkaar.* Dus dit is wel een beetje vanuit je eigen ervaring en perspectief beredeneerd. Geen wonder dat je daarmee ook denkt dat “een klein groepje” er zo over denkt. Ik denk namelijk het tegenovergestelde maar in beiden gevallen: dat het een kleine groep betreft maakt de ervaring en het perspectief niet minder waar.
Klik om te vergroten...
Oké, er bestaat zoiets als onschuldig flirten. Maar de TS hier heeft veel last van dat flirten in zijn geval. Het is mij ook een keer overkomen en ik had er ook last van. Gelukkig werd dat wel begrepen en aangepast. Als ik het zo lees erkend de vriendin van de TS niet helemaal dat TS er weldegelijk last van ondervindt. En zoiets doet pijn. Dan vind ik het wat ongevoelig van de mensen hier die zo even eruit smijten: je bent onzeker, het ligt allemaal bij jou. Wat kan de TS daar nou mee.

Maar nogmaals: ik vermoed dus ook wel dat de communicatie niet helemaal is zoals het zou kunnen zijn en dat dat de meeste problemen waarschijnlijk al op zou lossen, zoals jullie ook al zeiden.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#2
Timember zei:
Wat mensen ook vinden van de situatie, het is in mijn ogen gewoon niet normaal om, terwijl je in een relatie zit met een andere jongen constant hartjes en kusjes sturen terwijl in er naast lig. Dat ze tijdens vakanties met elkaar en als ze samen een weekend afspreken ze met z’n 2en in een bed liggen (terwijl het een 2 persoons bed is met 2 matrassen waarvan er gemakkelijk een op de grond kan worden gelegd). En het feit dat nagenoeg bijna elke keer als ik erover begin mij het idee word gegeven dat ik de rare kijk op de situatie heb. Ik ben van mening dat terwijl ik meerdere keren duidelijk heb gemaakt dat ik het niet prettig vind er totaal niet naar word geluisterd en ze geïrriteerd raakt dat ik me niet zo moet aanstellen.
Klik om te vergroten...
Waarom heb je je eerste bericht aangepast? Ik wilde nog daarop reageren, namelijk op zijn hysterisch gedrag.
T
TimemberLid
01-01-2024, 00:00
#3
Javelin FGM-148F zei:
Waarom heb je je eerste bericht aangepast? Ik wilde nog daarop reageren, namelijk op zijn hysterisch gedrag.
Klik om te vergroten...
Omdat het een heel erg specifiek probleem is. Aangezien de hoeveelheid kliks en aandacht achteraf toch een beetje ongemakkelijk bij.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#4
Timember zei:
Omdat het een heel erg specifiek probleem is. Aangezien de hoeveelheid kliks en aandacht achteraf toch een beetje ongemakkelijk bij.
Klik om te vergroten...
Ja ok , maar the devil in the details.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#5
Timember zei:
l die omstandigheden ben je gewoon geĂŻrriteerd. En nee ik ben mijzelf niet aan het bevestigen maar ik wil gewoon weten hoe andere mensen hier naar kijken voor het geval ik problemen zie die er helemaal niet zijn
Klik om te vergroten...
Jij hebt al een aantal reacties ontvangen , heeft het jou geholpen?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Timember zei:
het is in mijn ogen gewoon niet normaal om
Klik om te vergroten...
Maar denkt je vriendin er ook zo over. Dat is het cruciale punt een beetje. En ook: weet zij echt wat het écht met je doet?

Timember zei:
terwijl in er naast lig.
Klik om te vergroten...
Ik zou me pas zorgen maken als ze het stiekem doet.

Timember zei:
Het enige wat ik wou was iets van advies en hoe ik met de situatie om kan gaan.
Klik om te vergroten...
Die heb je gekregen maar daar ben je niet blij mee.

N3K0 zei:
Als zij ervoor kiest om gezellig bij hem in bed te liggen zou voor mij echt een bye bye zijn als mijn toekomstige partner dat zou doen.

Blijf daar maar liggen dan :lolol:
Klik om te vergroten...
Guilty as charged. Mijn vriend kent mij en mijn vrienden, en ik andersom. Wij vinden daar niks geks aan. We vertrouwen elkaar en elkaars vrienden. Is het een wildvreemde vind ik het weer net anders denk ik. Dit kwam trouwens ook vooral voor toen we nog echt studenten waren, en wij en onze vrienden ook alleen een kamertje hadden. Je “moest” wel bij elkaar in bed. Veel veiliger dan de bank van gemeenschappelijke ruimte van een studentenhuis met dronken sukkels. En gezelliger en beter voor de gas rekening.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Guilty as charged. Mijn vriend kent mij en mijn vrienden, en ik andersom. Wij vinden daar niks geks aan. We vertrouwen elkaar en elkaars vrienden. Is het een wildvreemde vind ik het weer net anders denk ik. Dit kwam trouwens ook vooral voor toen we nog echt studenten waren, en wij en onze vrienden ook alleen een kamertje hadden. Je “moest” wel bij elkaar in bed. Veel veiliger dan de bank van gemeenschappelijke ruimte van een studentenhuis met dronken sukkels. En gezelliger en beter voor de gas rekening.
Klik om te vergroten...
Ik ben 36 als ik nu een man leer kennen en hij heeft een beste vriendin en ze logeren b.v 2x inde maand bij elkaar.
Dan zou ik daar wel iets van vinden. Samen slapen vind ik zelf een heel erg intiem iets.

Die tijd is dan voorbij. Ga maar op de logeerkamer ofzo slapen of een eigen vriend zoeken.
En dat is dan mijn plek :lolol: (ook als Ik er niet ben)

En ik heb geen moeite met iemand vertrouwen,. Dat is gewoon insta 100% want je hebt geen controle over de ander in wat die doet.
T
TimemberLid
01-01-2024, 00:00
#8
Javelin FGM-148F zei:
Jij hebt al een aantal reacties ontvangen , heeft het jou geholpen?
Klik om te vergroten...
Heb afgelopen veel met vertrouwenspersonen gesproken waar ik net wat meer mn verhaal kwijt kon. De reacties van mensen dij mij vinden klagen terwijl ik met een oprecht probleem zit vind ik teleurstellend.
T
TimemberLid
01-01-2024, 00:00
#9
N3K0 zei:
Ik ben 36 als ik nu een man leer kennen en hij heeft een beste vriendin en ze logeren b.v 2x inde maand bij elkaar.
Dan zou ik daar wel iets van vinden. Samen slapen vind ik zelf een heel erg intiem iets.

Die tijd is dan voorbij. Ga maar op de logeerkamer ofzo slapen of een eigen vriend zoeken.
En dat is dan mijn plek :lolol: (ook als Ik er niet ben)

En ik heb geen moeite met iemand vertrouwen,. Dat is gewoon insta 100% want je hebt geen controle over de ander in wat die doet.
Klik om te vergroten...
Het gaat mij niet om vertrouwen. Het feit dat een random persoon van straat qua gedrag niet zou kunnen oordelen wie het vriendje is en wie niet. In een relatie wil je je toch bijzonder voelen neem ik aan?
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
vriend kent mij en mijn vrienden, en ik andersom. Wij vinden daar niks geks aan. We vertrouwen elkaar en elkaars vrienden. Is he
Klik om te vergroten...
Het is ongelofelijk leuk dat jullie niks geks vinden. Jij bent op de hoogte van mij relatie met mijn man, onze avonturen en ik vertrouw hem volledig. Maar ik ga mijn persoonlijke ervaring , mijn ideeën en visie over relatie als “zo moet het zijn” niet aan anderen opleggen / voorschijven.
Je hebt ook ergens gezegd dat hij , omdat hij op de situatie een beetje heftig reageert , dan vertrouwt hij haar niet . Ik zie het anders. Hij vertrouwt haar wel, maar het gedrag van die vriend vindt hij verdacht. Niet in de zin dat hij stiekem met zijn vriendin het bed in wil duiken, maar dat dat jongen een bepaalde invloed kan uitoefenen op hun relatie ( met commentaar , kritiek, uitlachen, noem maar op)
Als je zo vrienden of vriendinnen nog nooit in je leven bent tegengekomen, dan ben ik oprecht blij voor jou en hoop dat t zo blijft.
Helaas ik heb zulke mensen wel gezien.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Weet je
Timember zei:
Het gaat mij niet om vertrouwen. Het feit dat een random persoon van straat qua gedrag niet zou kunnen oordelen wie het vriendje is en wie niet. In een relatie wil je je toch bijzonder voelen neem ik aan?
Klik om te vergroten...
Wat?
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#12
Timember zei:
Heb afgelopen veel met vertrouwenspersonen gesproken waar ik net wat meer mn verhaal kwijt kon. De reacties van mensen dij mij vinden klagen terwijl ik met een oprecht probleem zit vind ik teleurstellend.
Klik om te vergroten...
Oke, ik snap dat je de reacties teleurstellend vindt. Maar wat ik niet snap is dat wat je met de reacties gaat doen? Wat zijn je verwachtingen?
T
TimemberLid
01-01-2024, 00:00
#13
Javelin FGM-148F zei:
Oke, ik snap dat ze de reacties teleurstellend vindt. Maar wat ik niet snap is dat wat je met de reacties gaat doen? Wat zijn je verwachtingen?
Klik om te vergroten...
Ik ga aangeven wat mij dwarszit, en als we het niet eens kunnen raken over onze verwachtingen moet ik mijzelf gaan afvragen of deze relatie gaat werken op deze manier. We zien elkaar pas volgende week dinsdag weer.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#14
Timember zei:
Ik ga aangeven wat mij dwarszit, en als we het niet eens kunnen raken over onze verwachtingen moet ik mijzelf gaan afvragen of deze relatie gaat werken op deze manier. We zien elkaar pas volgende week dinsdag weer.
Klik om te vergroten...
Oke. Het is goed dat jij haar gaat aangeven wat je verdietig maakt.
Probeer maar duidelijk maar beleefd en niet aanvallend te zijn.
Geef haar aan dat jij de vriendschap respecteert en staat niet tegen hun contact maar zo close relatie met hartjes, in bed samen liggen, kusjes poesjes, etc maken jou ongemakkelijk en onzeker. Ik hoop dat jullie begrip voor elkaar zullen vinden
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Timember zei:
Wat mensen ook vinden van de situatie, het is in mijn ogen gewoon niet normaal om, terwijl je in een relatie zit met een andere jongen constant hartjes en kusjes sturen terwijl in er naast lig. Dat ze tijdens vakanties met elkaar en als ze samen een weekend afspreken ze met z’n 2en in een bed liggen (terwijl het een 2 persoons bed is met 2 matrassen waarvan er gemakkelijk een op de grond kan worden gelegd). En het feit dat nagenoeg bijna elke keer als ik erover begin mij het idee word gegeven dat ik de rare kijk op de situatie heb + het feit dat hij super obsessief is richting haar. Ik ben van mening dat terwijl ik meerdere keren duidelijk heb gemaakt dat ik het niet prettig vind er totaal niet naar word geluisterd en ze geïrriteerd raakt dat ik me niet zo moet aanstellen. Het enige wat ik wou was iets van advies en hoe ik met de situatie om kan gaan. Idd raar dat ik als onzeker word weggezet @Mindless.
Klik om te vergroten...
Als ze zover gaat zou ik er persoonlijk geen enkele moeite meer in steken. Als ze dit al niet begrijpt dat je hier last van hebt, hoe denk je dat haar aan het verstand te brengen.

Je kunt het natuurlijk altijd proberen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
N3K0 zei:
Ik ben 36 als ik nu een man leer kennen en hij heeft een beste vriendin en ze logeren b.v 2x inde maand bij elkaar.
Dan zou ik daar wel iets van vinden. Samen slapen vind ik zelf een heel erg intiem iets.

Die tijd is dan voorbij. Ga maar op de logeerkamer ofzo slapen of een eigen vriend zoeken.
En dat is dan mijn plek :lolol: (ook als Ik er niet ben)

En ik heb geen moeite met iemand vertrouwen,. Dat is gewoon insta 100% want je hebt geen controle over de ander in wat die doet.
Klik om te vergroten...
Nee ik lig ook niet met ze te knuffelen inderdaad, en als er plek is om niet naast ze te slapen dan hoeft het ook niet. Maar het zou ook niet per se meteen een alarmbel voor me zijn.

Ik blijf het zelf ook erg moeilijk vinden dat hier dan weinig probleem van gemaakt wordt als het een vriendin/iemand van hetzelfde geslacht zou zijn geweest. Dat maakt voor mij duidelijk dat het dus wel degelijk om vertrouwen gaat… in de basis is de situatie hetzelfde: je slaapt naast iemand met wie je een intieme vriendschap hebt maar cest ca. de kans dat dat meer wordt is nooit nul, maar in het geval dat het het andere geslacht is, vertrouwen we dat ineens niet meer.

Javelin FGM-148F zei:
Het is ongelofelijk leuk dat jullie niks geks vinden. Jij bent op de hoogte van mij relatie met mijn man, onze avonturen en ik vertrouw hem volledig. Maar ik ga mijn persoonlijke ervaring , mijn ideeën en visie over relatie als “zo moet het zijn” niet aan anderen opleggen / voorschijven.
Klik om te vergroten...
Maar er wordt nu gevraagd om precies dat toch? Advies over hoe hij hier mee om kan gaan. Dan kan ik toch prima uitleggen hoe ik daar over denk en dat ik het heel heftig en bekrompen vind hoe hij en anderen zijn vriendin hier portreteren? Want dat komt ook maar vanuit 1 perspectief… waarom is dat iets waar jij en anderen boos van worden, maar de meer bevestigende reacties niet?

Javelin FGM-148F zei:
Je hebt ook ergens gezegd dat hij , omdat hij op de situatie een beetje heftig reageert , dan vertrouwt hij haar niet . Ik zie het anders.
Klik om te vergroten...
Ik heb gevraagd of hij haar niet vertrouwt, waarop hij aangeeft: haar wel, hem niet. Maar met hem kan/wil hij niet praten dus dan houdt het daar een beetje op. Maar zijn vriendin heeft al herhaaldelijk aangegeven dat er geen reden tot zorgen zijn… daar vertrouwt hij toch niet op? Anders is er toch niks aan de hand?

Javelin FGM-148F zei:
Niet in de zin dat hij stiekem met zijn vriendin het bed in wil duiken, maar dat dat jongen een bepaalde invloed kan uitoefenen op hun relatie ( met commentaar , kritiek, uitlachen, noem maar op)
Als je zo vrienden of vriendinnen nog nooit in je leven bent tegengekomen, dan ben ik oprecht blij voor jou en hoop dat t zo blijft.
Helaas ik heb zulke mensen wel gezien.
Klik om te vergroten...
Heel eerlijk ken ik die niet nee. Maar ik zat gisteren avond wel te denken: ik vind dat met deze argwaan en wensen/behoefte, TS heel controlerend en dominant over komt. Maar: op basis van zijn reacties is de beste vriend in kwestie dat ook. Dat zou ik als vriendin zijnde niet van mijn vriend, maar ook zeker niet van mijn beste vriend pikken. Als ik niet met iemand om kan gaan zonder voor de dingen die je noemt bang te moeten zijn, dan is hij in geen enkel geval mijn beste vriend. Al helemaal met slapen: als ik niet ko naast iemand kan liggen zonder dat ik daar gevaar in moet zien, dan is het niet eens een beetje een vriend(in). Maar doordat er nog geen goed gesprek over is geweest is het wel moeilijk om echt te kunnen inschatten of dit zo is, of dat dat vooral de ervaring van TS is. En uiteindelijk kan hij haar, haar vriend en de vriendschap niet veranderen… Als zij dat niet wil, dan blijft er enkel haar woord over. En dan heb je de keuze daarop te vertrouwen of niet.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Als zij ervoor kiest om gezellig bij hem in bed te liggen zou voor mij echt een bye bye zijn als mijn toekomstige partner dat zou doen.

Blijf daar maar liggen dan :lolol:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je dit niet trekt dan moet je 'm smeren. Je partner is niet je eigendom.
T
TimemberLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
exact dit dus.

Snap best dat mensen er moeite mee hebben hoor (wat inderdaad heel conservatief is en uitgaat van weinig vertrouwen in je relatie). Maar dan heb je twee opties: deal with it or go.
Ranzige be-/veroordeling van hoe je partner (en al helemaal mensen binnen andere relaties dan de jouwe) met hun vrienden omgaan: heel vout en beetje zielig.
Klik om te vergroten...
Het kan misschien overkomen als een veroordeling alleen ik heb er wel direct mee te maken. Al zou het alleen tussen hun zijn dan is het idd niet mijn pakkie aan. Het enige wat ik wil is iemand die mij advies kan geven hier mee om te gaan. Heel erg jammer dat het nu gezien word als “ranzige veroordeling”. Ik heb al 100 keer uitgelegd dat het ook niet om vertrouwen gaat Maar om een gevoel. Het boeit me echt niet dat ze af en toe met een andere jongen afspreekt alleen, be my guest, alleen dit ligt dan natuurlijk net wat anders. Het gevoel dat er meer aandacht gaat naar iemand waarmee die persoon niet in een relatie zit, en om het nou fout en zielig te noemen vind ik erg kort door de bocht.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#20
FredKroket zei:
Brazilian Booty Yoink
Klik om te vergroten...
Lekker

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."