#1
De mensen hier die het allemaal bij de TS neerleggen, alsof het enkel alleen zijn probleem is om op te lossen. En dat hij blijkbaar meteen onzeker is omdat hij er problemen mee heeft dat zijn vriendin meer tijd doorbrengt met iemand anders dan hem en zij onderling koosnaampjes en dergelijke gebruiken.Welk groepje dan?
Dat vind ik nogal een oordeel. De TS zit duidelijk erg met zijn situatie, komt hier voor raad en dan krijgt hij hier te horen dat hij onzeker is en dat het allemaal aan hem ligt. Zit mij niet helemaal lekker.
Oké, er bestaat zoiets als onschuldig flirten. Maar de TS hier heeft veel last van dat flirten in zijn geval. Het is mij ook een keer overkomen en ik had er ook last van. Gelukkig werd dat wel begrepen en aangepast. Als ik het zo lees erkend de vriendin van de TS niet helemaal dat TS er weldegelijk last van ondervindt. En zoiets doet pijn. Dan vind ik het wat ongevoelig van de mensen hier die zo even eruit smijten: je bent onzeker, het ligt allemaal bij jou. Wat kan de TS daar nou mee.Want volgens mij is er nergens gezegd dat je maar gewoon altijd overal met iedereen moet kunnen flirten, period? Kan misschien wel zijn dat jij dingen zoals dit
als flirterig ervaart, maar dat is wel echt een aanname. In mijn kringen is dit heel normaal en weet iedereen dat we daar niks romantisch of flirterigs mee bedoelen. Ik denk dat ik in mijn directe omgeving, jong en oud, geen uitzondering hier op ken: wij praten gewoon zo tegen elkaar.* Dus dit is wel een beetje vanuit je eigen ervaring en perspectief beredeneerd. Geen wonder dat je daarmee ook denkt dat “een klein groepje” er zo over denkt. Ik denk namelijk het tegenovergestelde maar in beiden gevallen: dat het een kleine groep betreft maakt de ervaring en het perspectief niet minder waar.
Maar nogmaals: ik vermoed dus ook wel dat de communicatie niet helemaal is zoals het zou kunnen zijn en dat dat de meeste problemen waarschijnlijk al op zou lossen, zoals jullie ook al zeiden.