Het kan misschien overkomen als een veroordeling alleen ik heb er wel direct mee te maken. Al zou het alleen tussen hun zijn dan is het idd niet mijn pakkie aan. Het enige wat ik wil is iemand die mij advies kan geven hier mee om te gaan. Heel erg jammer dat het nu gezien word als “ranzige veroordeling”. Ik heb al 100 keer uitgelegd dat het ook niet om vertrouwen gaat Maar om een gevoel. Het boeit me echt niet dat ze af en toe met een andere jongen afspreekt alleen, be my guest, alleen dit ligt dan natuurlijk net wat anders. Het gevoel dat er meer aandacht gaat naar iemand waarmee die persoon niet in een relatie zit, en om het nou fout en zielig te noemen vind ik erg kort door de bocht.
Wat voel je ( wantrouwen? ) (verdrietig?) (Angst?) (Jaloers)
Wat denk je? (Ze gaat vreemd, ik wil meer aandacht van haar, ik vind dit niet eerlijk, ik vertrouw hem niet ) (bang dat je haar kwijt raakt)
Denken en gevoel zijn niet hetzelfde gevoel zit in het lichaam. Gedachten zitten int hoofd en vinden meestal iets van gevoel.
Gedachten kunnen ook een gevoel triggeren. En andersom ook. En het daar ook mee in stand houden..
Gevoel wil er gewoon zijn zonder oordeel (oordeel van Gedachten)
Verwachtingen kunnen ook meespelen natuurlijk. Die kun je ook maar beter loslaten.
En wat zijn jouw behoefte/grenzen.
Heb je met je eigen vrienden hier over gepraat of met je vader ofzo? En wat vinden die ervan.
En of het nou conservatief is of niet dat maakt niet zo heel veel uit. Iedereen heeft eigen normen en waarden die ze terug willen zien in een relatie. En soms is het water bij de wijn doen. Geven en nemen en samen er iets van maken.
En sommige mensen vinden het prima als iemand vrienden is en veel tijd spendeert met de ander en andere mensen vinden dat niet oke. Helemaal prima.
Doe waar jij je goed bij voelt het is jou leven en jij kan en mag daar zelf keuzes in maken. En het is ook aankloten, experimenteren, op je bek gaan, gekwetst worden, en ondertussen genieten van het hier en nu. 🍀
Ik vind dit zelf altijd wel een fijne site en heb daar veel van geleerd.
Verantwoordelijkheidsgevoel is een kernkwaliteit en kernwaarde. Dat betekent dat jij verantwoord met de zaken omgaat. Er is ook een valkuil en een uitdaging.
www.desteven.nl
En dit filmpje duurt 20 min is ook zeker het kijken waard.