Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
207 weergaven
18-5-2026
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eik zei:
Volgens mij is iedereen hier het er wel over eens dat dat niets zegt. Ik heb zelf ook wel vage herinneringen aan wat geexperimenteer rond die leeftijd. Had volgens mij überhaupt weinig met sex te maken en was meer algemene nieuwsgierigheid naar elkaars lichaam en de verschillen daartussen. Ik zou me er sowieso niet druk over maken. Het zegt niets over je geaardheid. En al zou het dat wel doen... wat dan nog? Het is toch jouw lijf en jouw leven. Dus met wie jij sex wilt hebben zou niemand iets uit moeten maken.

Als mensen al beginnen te denken dat je misschien toch latent wat homo- of bi-gevoelens hebt dan komt dat waarschijnlijk door hoe hard je roept dat je hetero bent. Veel mensen hebben ervaren dat mensen die dat hard roepen en/of agressie tonen jegens homoseksuelen juist zelf vaak dat soort gevoelens onderdrukken. Mijn advies is dat je het gewoon lekker laat gaan. Waarschijnlijk ben je gewoon hetero. En zo niet dan kun je maar beter zo snel mogelijk er achter komen dat het niet zo is. Anders loop je zometeen nog heel veel goede sex mis. Zou ook zonde zijn toch?! :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Hahaa Jaa echte nee k weet wel dat ik het niet ben, anders was ik wel zo geweest om het toe te geven. Maar ik dacht dat als je zulke dingen deed ookal ben je dan 10 of 12,dat je dan homo bent bijvoorbeeld en voor altijd homo blijft. Maar je hebt wel gelijk cekers
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Alles...

Da's best veel...
Klik om te vergroten...
Jaa voor zover ik het me kan herinneren tis ook al 14 jaar terug ofs,maar gewoon de gebruikelijke dingen zegmaar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hiyou zei:
Ik ben bi puur op seksueel vlak, want zou nooit op mijn eigen geslacht verliefd knnen worden, geen interesse in. Ik heb het 100% voor mannen. Wel vind ik een vrouwlijk lichaam aantrekkelijk, en kus ik graag met een vrouw. Puur als lust :) is dat dan bi zijn of gewoon heel openminded zijn? Ik kijk ook graag lesbische porno🤷‍♀️😅
Klik om te vergroten...

Wiki:

Biseksualiteit zijn romantische gevoelens, seksuele aantrekking, of seksueel gedrag naar zowel mannen als vrouwen, of romantische gevoelens of seksuele aantrekking richting mensen ongeacht hun sekse of genderidentiteit. Dit laatste wordt ook wel aangeduid met de term panseksualiteit.
Klik om te vergroten...

Volgens dat ben je biseksueel. Of panseksueel, als je moeilijk wilt doen.

Eik zei:
Beide? Als je niet bi was dan had je er waarschijnlijk geen interesse in... als je niet open minded was zou je er waarschijnlijk niets mee doen... Volgens mij ben ik open minded genoeg om iets met een man te doen. Maar ik vind het ook wat ver gaan om dat alleen maar te doen om te bewijzen hoe open minded ik wel niet ben terwijl ik er eigenlijk geen zin in heb... :laughing:
Klik om te vergroten...
Pfff openminded... Het is gewoon lust, die voortkomt uit seksuele aantrekking. Was die aantrekking er niet, dan was je er ook niet openminded in.

Jbruinsma zei:
Jaa voor zover ik het me kan herinneren tis ook al 14 jaar terug ofs,maar gewoon de gebruikelijke dingen zegmaar.
Klik om te vergroten...
Ik zat te denken aan even aanraken of iets dergelijks, maar dus echt 'het' gedaan zeg maar? Vind ik persoonlijk wel wat verder gaan dan experimenteren eigenlijk. Maar ja iedereen heeft zijn eigen definities. En als je je nu echt hetero voelt en geen aantrekking voelt tot mannen, ben je toch ook gewoon hetero? Maar wat anderen zeggen denk ik ook wel wat: Je bent er heel erg tegen en dat is wel wat verdacht. Dat is vaak wel een teken dat er meer achter zit.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Wiki:



Volgens dat ben je biseksueel. Of panseksueel, als je moeilijk wilt doen.


Pfff openminded... Het is gewoon lust, die voortkomt uit seksuele aantrekking. Was die aantrekking er niet, dan was je er ook niet openminded in.


Ik zat te denken aan even aanraken of iets dergelijks, maar dus echt 'het' gedaan zeg maar? Vind ik persoonlijk wel wat verder gaan dan experimenteren eigenlijk. Maar ja iedereen heeft zijn eigen definities. En als je je nu echt hetero voelt en geen aantrekking voelt tot mannen, ben je toch ook gewoon hetero? Maar wat anderen zeggen denk ik ook wel wat: Je bent er heel erg tegen en dat is wel wat verdacht. Dat is vaak wel een teken dat er meer achter zit.
Klik om te vergroten...
Jaa echt gedaan niet voor zover ik weet dan was ik wel uitgescheurd😂 ma wel dingen gedaan zegmaar. Tis ook zo raar als ik er nu over denk ik ben het niet maar denk wel dat ik altijd zal denken ben ik nu homo door wat er toen is gebeurt zegmaar. En nee ik voel me ceker niet aangetrokken tot mannen, dat weet ik wel zeker. En waarom ik erop tegen ben is dat ik het vies vind snapje. Als jong kind dringt het niet tot je door omdat je geen besef hebt van wat het is en wat er is gebeurt . Maar heb geen hekel of haat tegen homo's. Maar wil het ook niet zijn
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Haha komende van jou. :laughing:
Klik om te vergroten...
Ik val niet op mannen maar op seksueel vlak kan een man ook leuk zijn.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hiyou zei:
Ik ben bi puur op seksueel vlak, want zou nooit op mijn eigen geslacht verliefd knnen worden, geen interesse in. Ik heb het 100% voor mannen. Wel vind ik een vrouwlijk lichaam aantrekkelijk, en kus ik graag met een vrouw. Puur als lust :) is dat dan bi zijn of gewoon heel openminded zijn? Ik kijk ook graag lesbische porno🤷‍♀️😅
Klik om te vergroten...
Hier hetzelfde dus :)
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Hier hetzelfde dus :)
Klik om te vergroten...
Dus bij jou is het meer voor de lust?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Ik val niet op mannen maar op seksueel vlak kan een man ook leuk zijn.
Klik om te vergroten...
Hoelang blijf je door trollen met dit :sweatsmile:

Het heet niet voor niets bi-seksualiteit.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Ja
Klik om te vergroten...
Oke ook goed toch dus je wil het wel doen enzv maar je bent geen homo kan ook toch
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Welke heteroseksuele man gaat even experimenteel seks hebben met mannen? :laughing: Dat komt toch niet eens in je op? En zowel, dan voel je dus een seksuele aantrekking tot mannen. En daar is niets mis mee! Maar dan ben je niet hetero.

Ik snap niet waarom hier zo over gediscussieerd kan worden...

En ik word hier zweefkees genoemd. :wink:
Klik om te vergroten...
Dit is denk ik ook al 5x vermeld in dit topic.


Er lopen meer zweefkezen rond dan je denkt 🤣🤪
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Buffelaartje zei:
Dit is denk ik ook al 5x vermeld in dit topic.


Er lopen meer zweefkezen rond dan je denkt 🤣🤪
Klik om te vergroten...
Of twijfelaars 😂😜
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben dol op zweven.. en denk (tis ook maar een mening) dat iedereen in meer of mindere mate Bi is.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Natuurlijk kun je seksuele aantrekking voelen voor iemand en geen romantische gevoelens.

Maar tot nu toe is de definitie van biseksualiteit nog steeds:



Seksuele aantrekking tot en seksueel gedrag met hetzelfde geslacht is niet heteroseksueel. Die doen dat met het andere geslacht.

Ik weet dat dit maar labels zijn, maar je moet toch ergens een definitie op baseren? Anders betekent alles straks niets meer omdat iedereen zijn eigen betekenissen bedenkt.


Dat kan. :)
Klik om te vergroten...
Citaten werken niet helemaal...

Maar volgens de letterlijke definitie ben ik blijkbaar panseksueel. Nooit zo over nagedacht.
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Of twijfelaars 😂😜
Klik om te vergroten...
Ken er genoeg hoor ben maar niet bang🤪
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Welke heteroseksuele man gaat even experimenteel seks hebben met mannen? :laughing: Dat komt toch niet eens in je op? En zowel, dan voel je dus een seksuele aantrekking tot mannen. En daar is niets mis mee! Maar dan ben je niet hetero.

Ik snap niet waarom hier zo over gediscussieerd kan worden...

En ik word hier zweefkees genoemd. :wink:
Klik om te vergroten...
Jawel, dat heeft mijn vriend uitgeprobeerd, en ik was daarbij 😂

Hij wilde weleens weten hoe het met een man was, en we kenden een jongen met wie we wel wat wilden uitproberen. Dus een gezellig avondje ervan gemaakt.
Mijn vriend vind niet gauw een man mooi, had ook nog nooit iets echt gedaan met een man. Maar wilde gewoon experimenteren. Uit ervaring kan ik trouwens ook beamen, dat als je iets gewoon een keer probeert, je jezelf weleens kan verrassen! Want het kan weleens heel anders zijn in de praktijk dan je je had voorgesteld!

Ze zijn niet all the way gegaan, het was een leuke ervaring, maar m'n vriend is het niet heel erg goed bevallen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Volgenss het boekje is het een normale ontwikkeling dat je op jonge leeftijd je geslachtsdeel aan elkaar (eigen geslacht) laat zien en mogelijk aanraakt. Daarmee ben je niet meteen bi of homo.

Screenshot_20210330-090206_Drive.jpg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Natozlato zei:
Jawel, dat heeft mijn vriend uitgeprobeerd, en ik was daarbij 😂

Hij wilde weleens weten hoe het met een man was, en we kenden een jongen met wie we wel wat wilden uitproberen. Dus een gezellig avondje ervan gemaakt.
Mijn vriend vind niet gauw een man mooi, had ook nog nooit iets echt gedaan met een man. Maar wilde gewoon experimenteren. Uit ervaring kan ik trouwens ook beamen, dat als je iets gewoon een keer probeert, je jezelf weleens kan verrassen! Want het kan weleens heel anders zijn in de praktijk dan je je had voorgesteld!

Ze zijn niet all the way gegaan, het was een leuke ervaring, maar m'n vriend is het niet heel erg goed bevallen.
Klik om te vergroten...
Ik zal dan wel niet openminded genoeg zijn. :wink:

Is het dan niet gewoon pure lust die je overneemt, waardoor je zoiets doet vraag ik me af.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Je kunt zelf weten of je jezelf dan hetero noemt, maar je bent het niet. Op dat moment tenminste niet. Je gevoelens en/of gedrag zijn dan homo/biseksueel. Als die gevoelens later verdwijnen en je enkel nog op het andere geslacht valt, ben je heteroseksueel.

Zo moeilijk is het niet. :laughing:
Klik om te vergroten...
Je stelt het wel erg zwart/wit. Deze labels zijn maar een benadering van de werkelijkheid. Dus er is best wat ruimte in.

Ik vind het wel leuk dat jij nu de rigide rationele kant verdedigt en ik de andere kant, meestal is het andersom :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
KlaasVaak zei:
Je stelt het wel erg zwart/wit. Deze labels zijn maar een benadering van de werkelijkheid. Dus er is best wat ruimte in.

Ik vind het wel leuk dat jij nu de rigide rationele kant verdedigt en ik de andere kant, meestal is het andersom :wink:
Klik om te vergroten...
Waar is de ruimte in iemands seksuele gevoel en gedrag? Als iemand heteroseksuele gevoelens heeft en gedrag vertoont, is dat toch heteroseksualiteit? Als iemand homoseksuele gevoelens heeft en gedrag vertoont, is dat toch homoseksualiteit? En heeft/vertoont hij/zij beide, dan is dat biseksualiteit. Je zou dan nog wel kunnen stellen dat dat gedrag niet betekent dat men dan tot in lengte van dagen 'een hetero' is, of 'een homo', zoals jij eerder ook aangaf. Maar glashard stellen dat je bijvoorbeeld als man eigenlijk een hetero bent terwijl je op het moment een andere man in je hebt zitten, dat gaat er bij mij niet in (pun intended :wink: ).

Ik probeer tegenwoordig trouwens wel altijd zo rationeel mogelijk te zijn, ook al is dat vaak op onconventionele wijze en over niet veel besproken (existentiële) onderwerpen. Al ben ik er natuurlijk wel schuldig aan zo nu en dan echt te zweven. :wink: Dit gaat met de jaren beter, dat hoop ik zelf tenminste.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Waar is de ruimte in iemands seksuele gevoel en gedrag? Als iemand heteroseksuele gevoelens heeft en gedrag vertoont, is dat toch heteroseksualiteit? Als iemand homoseksuele gevoelens heeft en gedrag vertoont, is dat toch homoseksualiteit? En heeft/vertoont hij/zij beide, dan is dat biseksualiteit. Je zou dan nog wel kunnen stellen dat dat gedrag niet betekent dat men dan tot in lengte van dagen 'een hetero' is, of 'een homo', zoals jij eerder aangaf. Maar glashard stellen dat je bijvoorbeeld als man eigenlijk een hetero bent terwijl je op het moment een andere man in je hebt zitten, dat gaat er bij mij niet in (pun intended :wink: ).

Ik probeer tegenwoordig trouwens wel altijd zo rationeel mogelijk te zijn, ook al is dat vaak op onconventionele wijze en over niet veel besproken onderwerpen. Al ben ik er natuurlijk wel schuldig aan zo nu en dan echt te zweven. :wink: Dit gaat met de jaren beter, hoop ik zelf tenminste.
Klik om te vergroten...
Als iemand altijd relaties heeft met een vrouw en alleen voor een vrouw gevoelens heeft, maar een keer een beetje gay heeft geëxperimenteerd hoeft hij zich wat mij betreft niet meteen biseksueel te noemen. Dat klinkt alsof hij op echt op beide geslachten valt.

Maar goed, het maakt ook niet zoveel uit. Mensen mogen van mij zelf bedenken hoe ze zichzelf noemen. Daar mag iemand anders dan natuurlijk ook wel weer iets van vinden.

Ik merk wel dat die rigide labels mensen soms dwarszitten. Net als jbruinsma die nu enorm bang is homo te zijn omdat hij een keer een beetje geëxperimenteerd heeft. Lekker belangrijk denk ik dan, je weet zelf toch het best waar je op valt?

Hoe rationeel je bent is ook maar subjectief, maar het lijkt me in ieder geval een goed teken dat je nadenkt over je eigen denkwijzes :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5657585960...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."