Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
211 weergaven
18-5-2026
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#1
Amfitamientje Power zei:
?
Klik om te vergroten...

Het ging niet over jouw transitie.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#2
Inderdaad best plastisch omschreven met de spermatozoïden die in goede aarde vallen. Op zich wel opwindend.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Amfitamientje Power zei:
Aan het begin van de transitie was ik niet passable “voor vrouw door kunnen gaan”. Het heeft tijd, inzet, pijn en moeite gekost. Transgender zijn is geen keuze. Aan een transitie beginnen is wel een keuze. Ik ben blij dat ik nu passable ben. Voor degenen die minder geluk hebben met hun uiterlijk heb ik net zo veel respect. Voor degenen die niet passable willen zijn heb ik ook respect.

Vooral aan het begin van een transitie kan je problemen verwachten van buitenaf.

Kledingkeuze, huidverzorging, hormoonspiegels, overmatig haar weglaseren, instelling, houding. Alles wat je doet moet je op de weegschaal leggen.

Ik draag urban meidenkleding met minimaal make-up. Stoer uitstraling. Lang haar. Piercings en 1 tattoo op een onzichtbare plek.
Klik om te vergroten...
Uiteraard. Ik kan me ook voorstellen dat het veel minder gedoe oplevert om gewoon echt vrouw te kunnen zijn en daarvoor te worden aangezien. Geen vragen of opmerkingen meer van je omgeving. Zoals de wereld nu in elkaar steekt, begrijpelijk dat je problemen kan verwachten van buitenaf wanneer je in transitie gaat, maar dat zou niet zo moeten zijn. Er zijn zo veel transmensen die slachtoffer zijn van (dodelijk!) geweld. Het zou niet moeten uitmaken hoe je eruit ziet of hoe je je gedraagt om je veilig en vertrouwd te voelen, zowel in je eigen lijf als wanneer je over straat gaat. Mijn inziens houden grappen maken over transgenders wel degelijk een bepaald machtsbeeld in stand waarbij anderen zich makkelijker geleid voelen tot daadwerkelijk geweld.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zwijgrecht zei:
wat de fuck ik dacht altijd dat ik tegen een kerel praatte
Klik om te vergroten...
Ben altijd vrouw geweest en dat gaat voorlopig ook zo blijven :)
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rayyar zei:
Ben altijd vrouw geweest en dat gaat voorlopig ook zo blijven :)
Klik om te vergroten...
Haha oke, grappig, ik weet niet waarom ik dat dacht maar lol :tongueclosed:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lesbische vogels

https://www.dvhn.nl/groningen/‘Bij-...html?harvest_referrer=https://www.google.com/
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Fenne zei:
Ik vind denken in hokjes zo beperkend. Maar blijkbaar is het nodig om het soort van te kwantificeren
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Ik voel me ook niet uitgesproken hetero of bi of whatever. Daarom dat ik in de poll toch maar voor pan heb gekozen aangezien dat nog het dichtst in de buurt ligt.

Fenne zei:
Ik vraag mij wel af hoe het komt dat mannen die met een andere mannen zoent het 'vies' vinden (als hetero).
Klik om te vergroten...
Wat dacht je van een taboe op homoseksualiteit? :wink: We doen maar alsof we zo 'tolerant' zijn met zijn allen, maar echt niet hoor.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#8
ZERO- zei:
Helemaal mee eens. Ik voel me ook niet uitgesproken hetero of bi of whatever. Daarom dat ik in de poll toch maar voor pan heb gekozen aangezien dat nog het dichtst in de buurt ligt.


Wat dacht je van een taboe op homoseksualiteit? :wink: We doen maar alsof we zo 'tolerant' zijn met zijn allen, maar echt niet hoor.
Klik om te vergroten...
Mwa, weet niet of dat met tolerantie te maken heeft. Is gewoon puur biologie denk ik. Ik ben echt geen homo foob, iedereen moet doen wat die niet laten kan, en nee keer echt niet mijn hoofd af als ik twee kerels zie zoenen of reageer verschrikt . Heb er geen commentaar op maar of ik er nou echt gelukkig van wordt? Nee
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zwijgrecht zei:
Mwa, weet niet of dat met tolerantie te maken heeft. Is gewoon puur biologie denk ik. Ik ben echt geen homo foob, iedereen moet doen wat die niet laten kan, en nee keer echt niet mijn hoofd af als ik twee kerels zie zoenen of reageer verschrikt . Heb er geen commentaar op maar of ik er nou echt gelukkig van wordt? Nee
Klik om te vergroten...
Dat denk ik niet, want twee vrouwen samen produceren toch ook echt geen kinderen, maar er zijn weinig mensen die daar niet goed op gaan. Also: als anderen iets doen, betekent dat toch niet dat jij dat ook moet doen of dat jij daar iets mee doet?
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#10
ZERO- zei:
Dat denk ik niet, want twee vrouwen samen produceren toch ook echt geen kinderen, maar er zijn weinig mensen die daar niet goed op gaan. Also: als anderen iets doen, betekent dat toch niet dat jij dat ook moet doen of dat jij daar iets mee doet?
Klik om te vergroten...
Dat zeg ik ook niet, en geef aan dat het me eigelijk niks uitmaakt. Lijkt me dus niet dat ik intolerant zou zijn mbt tot dat onderwerp :)
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Damn, just damn and more damn.
Ik heb juist dit topic gelezen en ben het eens met bijna iedereen.
Atheististisch en agnostisch als ik ben. Tegelijkertijd ook onzeker genoeg als ik ben.
Geef om jezelf, geef om wie je om je heen hebt en ben het samen eens.

Zoiets, ik weet het anders ook niet.
Wie voelt nu echt de behoefte een ander te laten denken volgens zijn regels?

Ik heb gruwelijk veel posts geliket, omdat ik het er niet mee oneens kan zijn.
Kan ik het er wel mee eens zijn? Geen idee.
Moet je het eens zijn om iets goed te vinden?
Ik denk dat de afwezigheid van oneens zijn voldoende is.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik krijg soms, en neem dit vooral niet te serieus, het idee dat het bijna een taboe wordt om gewoon, in mijn geval, een man te zijn, zeker weten zich een man voelt en "gewoon" op vrouwen valt. Ik heb niks tegen homosexualiteit, heb er ook niks mee. Het is geen afweging die ik moet maken ofzo, ben zelf hetero en wat de rest doet moeten ze lekker zelf bepalen toch. Maar het wordt soms in mijn ogen wel zo uitvergroot, in your face gedrukt dat je er moe van wordt. ( de dingen als transgenders, 300 verschillende geslachten en identiteiten dan) Vrijheid moet er zijn maar dat betekend niet dat je altijd van die vrijheden gebruikt hoeft te maken. Geldt voor iedereen. De een mag zijn commentaar voor zich houden, de ander kan zich wat minder prominent profileren.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zwijgrecht zei:
Ik krijg soms, en neem dit vooral niet te serieus, het idee dat het bijna een taboe wordt om gewoon, in mijn geval, een man te zijn, zeker weten zich een man voelt en "gewoon" op vrouwen valt. Ik heb niks tegen homosexualiteit, heb er ook niks mee. Het is geen afweging die ik moet maken ofzo, ben zelf hetero en wat de rest doet moeten ze lekker zelf bepalen toch. Maar het wordt soms in mijn ogen wel zo uitvergroot, in your face gedrukt dat je er moe van wordt. ( de dingen als transgenders, 300 verschillende geslachten en identiteiten dan) Vrijheid moet er zijn maar dat betekend niet dat je altijd van die vrijheden gebruikt hoeft te maken. Geldt voor iedereen. De een mag zijn commentaar voor zich houden, de ander kan zich wat minder prominent profileren.
Klik om te vergroten...

Deze gedachte ken ik wel, en ze is legitiem; je kiest per slot van rekening je eigen emotionele framework en achtergrond niet. Zelf probeer ik me echter bewust te zijn van de realiteit en geschiedenis van identiteit: wij zien, net als de maatschappij in het algemeen, de witte cisgender hetero man als "standaard", en de rest moet zich maar aanpassen. Wij zijn nooit vervolgd, bedreigd, mishandeld of gemarginaliseerd, puur om de seksuele relaties die we onderhouden of het label dat we onszelf geven.
Wij zijn het gewend, persoonlijk maar ook als archetype binnen de maatschappij, om te winnen. Serieus genomen te worden. Ons veilig te voelen.
Jij vindt dat afwijkende genders en oriëntaties "in your face" zijn, omdat je - in één topic op het hele forum - geconfronteerd wordt met narratieven en perspectieven waarmee je niet bekend bent, en misschien ook omdat er in de media en online tegenwoordig meer aandacht is voor "afwijkende" identiteiten. Omdat - van de honderden mensen die je kent, TV-programma's en films die je kijkt, fora waar je lid bent, literatuur en lectuur die je leest - een miniscuul gedeelte aandacht besteedt aan een realiteit die miljoenen mensen elke dag leven.

Dit is een ingewikkeld onderwerp dat bovendien emotioneel beladen is, voor iederéén. Ik ben dan ook niet in staat het eer aan te doen, laat staan iemand van gedachten te doen veranderen - dat is dan ook niet mijn doel. Het enige wat ik je wil proberen mee te geven is dit:

Vraag je af, wanneer je je ongemakkelijk voelt, of jouw ongemak opweegt tegen het recht van de ander om zichzelf te zijn.
That's it.
En da's moeilijk. Ik heb er jaren over gedaan om op het punt te komen dat ik me durf te verplaatsen in de ander, durf toe te geven dat ik soms (vaak) ongelijk heb, dat mijn ongemak niet belangrijker is dan de wens -het recht - van een ander om geaccepteerd te worden, dat ik ervoor kan kiezen om iets te laten gaan als ik niet zeker weet of ik het recht heb om er een mening over te hebben.
Ik ben niet perfect, verre van, maar deze dingen durf ik nu. En daar ben ik trots op.


Hopelijk vat je mijn toespraak niet op als kritiek op jou als persoon, of als egotripperij; ik vind dit gesprek simpelweg de moeite waard om aan te gaan en ik denk dat jij ervoor openstaat om een mening aan te horen die je misschien niet deelt, en te proberen of je er waarheid in kunt vinden. (Als je niet van gedachten verandert dan vind ik je nog steeds een toffe gast hoor :wink:)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Zwijgrecht zei:
Dat zeg ik ook niet, en geef aan dat het me eigelijk niks uitmaakt. Lijkt me dus niet dat ik intolerant zou zijn mbt tot dat onderwerp :)
Klik om te vergroten...
Ik bedoel ook niet dat jij niet tolerant bent, maar dat ik het niet eens was met dat het puur biologie is. Sorry, dat was niet helemaal duidelijk dat ik daarop reageerde.

Fenrir zei:
Vraag je af, wanneer je je ongemakkelijk voelt, of jouw ongemak opweegt tegen het recht van de ander om zichzelf te zijn.
That's it.
En da's moeilijk. Ik heb er jaren over gedaan om op het punt te komen dat ik me durf te verplaatsen in de ander, durf toe te geven dat ik soms (vaak) ongelijk heb, dat mijn ongemak niet belangrijker is dan de wens -het recht - van een ander om geaccepteerd te worden, dat ik ervoor kan kiezen om iets te laten gaan als ik niet zeker weet of ik het recht heb om er een mening over te hebben.
Ik ben niet perfect, verre van, maar deze dingen durf ik nu. En daar ben ik trots op.
Klik om te vergroten...
Omg ben het echt helemaal met je eens :praying:
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zwijgrecht zei:
Ik krijg soms, en neem dit vooral niet te serieus, het idee dat het bijna een taboe wordt om gewoon, in mijn geval, een man te zijn, zeker weten zich een man voelt en "gewoon" op vrouwen valt. Ik heb niks tegen homosexualiteit, heb er ook niks mee. Het is geen afweging die ik moet maken ofzo, ben zelf hetero en wat de rest doet moeten ze lekker zelf bepalen toch. Maar het wordt soms in mijn ogen wel zo uitvergroot, in your face gedrukt dat je er moe van wordt. ( de dingen als transgenders, 300 verschillende geslachten en identiteiten dan) Vrijheid moet er zijn maar dat betekend niet dat je altijd van die vrijheden gebruikt hoeft te maken. Geldt voor iedereen. De een mag zijn commentaar voor zich houden, de ander kan zich wat minder prominent profileren.
Klik om te vergroten...

Doet me denken aan de scene van de eerste aflevering van Who is America, waarin meneer Cohen zich in karakter voorstelt als: "I'm a cis gender straight white male, for which I apologize". Het "in your face" vind ik wel meevallen, het lijkt misschien zo omdat het meer opvalt (het valt immers buiten de norm). Je hoort immers minder van dingen die al honderden jaren hetzelfde zijn en dus door ons als logisch wordt gezien(man=man, vrouw=vrouw). Zou wat zijn, 's ochtends op het nieuws "Goedemorgen, we wonen nog steeds op de aarde. Over naar het weer".

EDIT: Ik hou overigens een vrij simpele regel erop na:
Doe je iets? Doe je er iemand (inclusief jezelf) kwaad mee (mentaal/fysiek/maatschappelijk)? Nee? Lekker doorgaan, enjoy.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind geaardheid eigenlijk helemaal niet zo tekenend en belangrijk. Ik val waar ik op val, en dat heeft wat mij betreft niks te maken met geslacht. Ik zie mezelf ook echt als persoon en niet per se als een vrouw; hoewel ik wel van vrouwelijke dingen houd. Persoonlijke verzorging vind ik heel erg belangrijk; ik draag elke dag makeup, ik hou van kanten jurken, doe moeite voor mijn uiterlijk, ik ruik graag lekker en ik hou van glimmende sieraden. Ik kan mijn hele leven al over het algemeen beter opschieten met mannen omdat ik mentaal met mannen toch wel een betere klik heb, ik heb ook altijd meer mannelijke vrienden gehad dan vrouwelijke vrienden. Daarnaast ben ik wel vrij gehard en kan ik van binnen best mannelijk overkomen denk ik. Ik ben gewoon een beetje van alles, en dat is in mijn geaardheid ook af te zien.
Daarnaast kan ik meerdere personen tegelijkertijd leuk vinden, waar ik zelf nog best wel mee in de knoop zit eigenlijk. Gelukkig is mijn vriend ook heel erg open en kunnen we samen dan ook uitgebreid praten over leuke vrouwen of leuke mannen.. en alles daar tussenin. Geen taboes. We hebben geen open relatie (ik zou zelf ook niet willen dat hij ineens met iemand anders bezig zou zijn zonder dat ik erbij ben) maar hebben wel duidelijke afspraken over wat kan en wat niet. Meer dat we open zijn, maar wel samen zogezegd. Die vrijheid heb ik nodig, en vind ik heerlijk. Ik ben nog zo jong, en wie weet leef ik maar een keer.. waarom zou ik mijn liefde dan niet kunnen of mogen delen met meerdere personen? Maar altijd respectvol tegenover mijn partner, en nooit zonder dat hij erbij is en toestemming geeft. En dat werkt visa versa ook zo trouwens.

En daarnaast.. vrouwen hebben borsten. Hoe kun je daar nou niet van houden? :wink:
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind al die hokjes maar lastig, maar ik noem mezelf vaak "heteroflexibel". Ik ben niet volledig hetero, maar ook niet bi. En dat verschil zit hem voor mij in het echt gevoelens hebben en het aan willen gaan van een serieuze relatie. Ik val wat dat betreft echt op mannen, echt verliefd worden en een serieuze relatie en samenwonen etc met een vrouw zie ik mezelf niet zo snel doen ( maar zeg nooit nooit natuurlijk).

Maar qua seksualiteit val ik wel ook op vrouwen en ik heb ook wel seks met vrouwen. Dus het label bi-schierig is het voor mij ook niet, want die nieuwsgierigheid is er wel af, ik weet wel dat ik vrouwen qua seks ook leuk vind.
Maar in mijn beleving is biseksueel dus als het je echt niet uitmaakt op welk geslacht je valt en voor mij is het gewoon meer dat ik seks met een vrouw heel leuk en lekker vindt, alleen daar blijft het ook bij.

En ik ben ook niet polygaam dat ik meerdere relaties naast elkaar wil hebben. Maar ik heb wel heel erg de behoefte om ook in een relatie wel de vrijheid te hebben om in overleg en met toestemming van mn partner met anderen te mogen klooien ( of dat dan alleen seks is of bdsm dat maakt niet uit). Ik hou echt niet van stiekem doen en vreemdgaan keur ik ook af, daar doe je de ander uiteindelijk vaak alleen maar verdriet mee. Dus wil het wel in alle openheid en eerlijkheid doen. Alleen ik heb jarenlang geprobeerd om me aan te passen in een monogame vanilla relatie, maar dat werkt gewoon echt niet voor mij.
E
Evilcoffee69Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn moeder is een regelrechte Belgische versie van Hyacinth Bucket ... En met zo'n moeder ... Ja daar komt geen enkele vent 100% hetero uit hoor ...

Wel ... Laten we ook niet overdrijven. Het is te zeggen: Niet 100% van de mannen laten mij ten allen tijde volledig koud. Seks met een vent, daar begin ik echter niet aan. Ik heb een moeilijke verhouding met die hele homoseksualiteit toestanden.

Bijvoorbeeld: Moest er nu een andere man mij een bloemetje aanbieden ... En er bij zeggen dat hij wel wat voelt voor mij ... Ik zou er niet aan denken om die persoon uit te lachen. We zijn wel 2019. Hoogst waarschijnlijk zou ik zeggen dat ik dat apprecieer, en een kus op de wang moet er ook nog vanaf kunnen.

Maar euh ... Zo is het bij mij nog nooit gegaan hoor. Wat ik wel al meegemaakt heb, en wat te vaak naar m'n zin ook, is dat ik door een vent benaderd wordt, en die begint dan op agressieve toon tegen mij van: "Hey! Gij maakt mij geil! Met UW homoseksualiteit! En ik heb hier nu wel ne hete stijve lul eh! Jamaar, gij gaat die toch op z'n minst aftrekken zeker!?" Ja kijk, de volgende die me zo nog benaderd sla ik zonder waarschuwing op z'n muil. En al wie dat op een briefje wil kan dat briefje krijgen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
gomega zei:
Daarbij komt dan nog dat ik zo oppervlakkig ben als wat en uiterlijke/lichamelijke aantrekking behoorlijk belangrijk is voor mij. Ik zou zelf willen dat dat niet zo was, maar wanneer ik dat probeerde te negeren of me probeerde daar over heen te zetten, leverde het uiteindelijk elke keer toch weer problemen op. Dus ik heb nu maar geaccepteerd dat ik erg oppervlakkig en daardoor racistisch (ik voel mij eigenlijk alleen aangetrokken tot (Zuid-)Oost-Aziatische uiterlijke kenmerken)ben als het op daten aankomt. Wellicht kom ik in de toekomst iemand tegen waarbij dat uiteindelijk allemaal toch niet uitmaakt, maar dat zie ik op dit moment niet zo makkelijke gebeuren.
Klik om te vergroten...
Het woord 'racisme' wordt vind ik veel teveel gebruikt tegenwoordig, waardoor het zijn betekenis begint te verliezen.

Ik voel mij vrijwel alleen aangetrokken tot blanke vrouwen. Dat is gewoon hoe het is. Ik heb daar geen schuldgevoel over. Is er dan sprake van discriminatie? Natuurlijk is er sprake van discriminatie. Discriminatie is hoe we onderscheid kunnen maken tussen dingen en is dus iets wat iedereen per definitie doet. Maar het is alleen op dat niveau. Het betekent niet dat je degene waar je je niet tot voelt aangetrokken minderwaardig ziet als mens. Dat laatste zou namelijk echt racisme zijn.

Niemand zou zich moeten schamen voor waar hij/zij zich tot voelt aangetrokken, want je hebt er geen invloed op/controle over. Juist in deze wereld waar iedereen zich constant op zijn teentjes voelt getrapt over dit soort issues en aanstoot neemt aan alles, zou je je niet moeten schamen voor dit soort dingen. Geef dat soort sneue politiek correcte mensen nooit het idee dat ze moreel gezien gelijk hebben, want ze zullen meteen weer iets nieuws vinden om mensen mentaal mee te terroriseren. Ze zullen nooit tevreden zijn.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Het woord 'racisme' wordt vind ik veel teveel gebruikt tegenwoordig, waardoor het zijn betekenis begint te verliezen.
Klik om te vergroten...
Racisme is inderdaad misschien niet het goede woord hiervoor, maar ik wist niet echt hoe ik het anders op een korte, duidelijke manier duidelijk kon maken. Het is ook zeker niet het geval dat ik bepaalde groepen minderwaardig vind of iets dergelijks, dus in dat opzicht ben ik zeker niet racistisch.

Mindless zei:
Niemand zou zich moeten schamen voor waar hij/zij zich tot voelt aangetrokken, want je hebt er geen invloed op/controle over. Juist in deze wereld waar iedereen zich constant op zijn teentjes voelt getrapt over dit soort issues en aanstoot neemt aan alles, zou je je niet moeten schamen voor dit soort dingen. Geef dat soort sneue politiek correcte mensen nooit het idee dat ze moreel gezien gelijk hebben, want ze zullen meteen weer iets nieuws vinden om mensen mentaal mee te terroriseren. Ze zullen nooit tevreden zijn.
Klik om te vergroten...
Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan in mijn geval. Ik schaam me er ook niet per se voor, maar ik baal er wel een beetje van dat ik uiteindelijk dan toch zo oppervlakkig ben dat iemand qua uiterlijk aan vrij specifieke eisen moet voldoen. En ik baal er ook best wel van dat het nu dus een beetje als zoeken naar een speld in een hooiberg is voor mij, wat betreft mogelijke partners.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5556575859...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."