#1
Het ging niet over jouw transitie.
Uiteraard. Ik kan me ook voorstellen dat het veel minder gedoe oplevert om gewoon echt vrouw te kunnen zijn en daarvoor te worden aangezien. Geen vragen of opmerkingen meer van je omgeving. Zoals de wereld nu in elkaar steekt, begrijpelijk dat je problemen kan verwachten van buitenaf wanneer je in transitie gaat, maar dat zou niet zo moeten zijn. Er zijn zo veel transmensen die slachtoffer zijn van (dodelijk!) geweld. Het zou niet moeten uitmaken hoe je eruit ziet of hoe je je gedraagt om je veilig en vertrouwd te voelen, zowel in je eigen lijf als wanneer je over straat gaat. Mijn inziens houden grappen maken over transgenders wel degelijk een bepaald machtsbeeld in stand waarbij anderen zich makkelijker geleid voelen tot daadwerkelijk geweld.Aan het begin van de transitie was ik niet passable “voor vrouw door kunnen gaan”. Het heeft tijd, inzet, pijn en moeite gekost. Transgender zijn is geen keuze. Aan een transitie beginnen is wel een keuze. Ik ben blij dat ik nu passable ben. Voor degenen die minder geluk hebben met hun uiterlijk heb ik net zo veel respect. Voor degenen die niet passable willen zijn heb ik ook respect.
Vooral aan het begin van een transitie kan je problemen verwachten van buitenaf.
Kledingkeuze, huidverzorging, hormoonspiegels, overmatig haar weglaseren, instelling, houding. Alles wat je doet moet je op de weegschaal leggen.
Ik draag urban meidenkleding met minimaal make-up. Stoer uitstraling. Lang haar. Piercings en 1 tattoo op een onzichtbare plek.
Ben altijd vrouw geweest en dat gaat voorlopig ook zo blijvenwat de fuck ik dacht altijd dat ik tegen een kerel praatte
Haha oke, grappig, ik weet niet waarom ik dat dacht maar lolBen altijd vrouw geweest en dat gaat voorlopig ook zo blijven![]()
Helemaal mee eens. Ik voel me ook niet uitgesproken hetero of bi of whatever. Daarom dat ik in de poll toch maar voor pan heb gekozen aangezien dat nog het dichtst in de buurt ligt.Ik vind denken in hokjes zo beperkend. Maar blijkbaar is het nodig om het soort van te kwantificeren
Wat dacht je van een taboe op homoseksualiteit?Ik vraag mij wel af hoe het komt dat mannen die met een andere mannen zoent het 'vies' vinden (als hetero).
Mwa, weet niet of dat met tolerantie te maken heeft. Is gewoon puur biologie denk ik. Ik ben echt geen homo foob, iedereen moet doen wat die niet laten kan, en nee keer echt niet mijn hoofd af als ik twee kerels zie zoenen of reageer verschrikt . Heb er geen commentaar op maar of ik er nou echt gelukkig van wordt? NeeHelemaal mee eens. Ik voel me ook niet uitgesproken hetero of bi of whatever. Daarom dat ik in de poll toch maar voor pan heb gekozen aangezien dat nog het dichtst in de buurt ligt.
Wat dacht je van een taboe op homoseksualiteit?We doen maar alsof we zo 'tolerant' zijn met zijn allen, maar echt niet hoor.
Dat denk ik niet, want twee vrouwen samen produceren toch ook echt geen kinderen, maar er zijn weinig mensen die daar niet goed op gaan. Also: als anderen iets doen, betekent dat toch niet dat jij dat ook moet doen of dat jij daar iets mee doet?Mwa, weet niet of dat met tolerantie te maken heeft. Is gewoon puur biologie denk ik. Ik ben echt geen homo foob, iedereen moet doen wat die niet laten kan, en nee keer echt niet mijn hoofd af als ik twee kerels zie zoenen of reageer verschrikt . Heb er geen commentaar op maar of ik er nou echt gelukkig van wordt? Nee
Dat zeg ik ook niet, en geef aan dat het me eigelijk niks uitmaakt. Lijkt me dus niet dat ik intolerant zou zijn mbt tot dat onderwerpDat denk ik niet, want twee vrouwen samen produceren toch ook echt geen kinderen, maar er zijn weinig mensen die daar niet goed op gaan. Also: als anderen iets doen, betekent dat toch niet dat jij dat ook moet doen of dat jij daar iets mee doet?
Ik krijg soms, en neem dit vooral niet te serieus, het idee dat het bijna een taboe wordt om gewoon, in mijn geval, een man te zijn, zeker weten zich een man voelt en "gewoon" op vrouwen valt. Ik heb niks tegen homosexualiteit, heb er ook niks mee. Het is geen afweging die ik moet maken ofzo, ben zelf hetero en wat de rest doet moeten ze lekker zelf bepalen toch. Maar het wordt soms in mijn ogen wel zo uitvergroot, in your face gedrukt dat je er moe van wordt. ( de dingen als transgenders, 300 verschillende geslachten en identiteiten dan) Vrijheid moet er zijn maar dat betekend niet dat je altijd van die vrijheden gebruikt hoeft te maken. Geldt voor iedereen. De een mag zijn commentaar voor zich houden, de ander kan zich wat minder prominent profileren.
Ik bedoel ook niet dat jij niet tolerant bent, maar dat ik het niet eens was met dat het puur biologie is. Sorry, dat was niet helemaal duidelijk dat ik daarop reageerde.Dat zeg ik ook niet, en geef aan dat het me eigelijk niks uitmaakt. Lijkt me dus niet dat ik intolerant zou zijn mbt tot dat onderwerp![]()
Omg ben het echt helemaal met je eensVraag je af, wanneer je je ongemakkelijk voelt, of jouw ongemak opweegt tegen het recht van de ander om zichzelf te zijn.
That's it.
En da's moeilijk. Ik heb er jaren over gedaan om op het punt te komen dat ik me durf te verplaatsen in de ander, durf toe te geven dat ik soms (vaak) ongelijk heb, dat mijn ongemak niet belangrijker is dan de wens -het recht - van een ander om geaccepteerd te worden, dat ik ervoor kan kiezen om iets te laten gaan als ik niet zeker weet of ik het recht heb om er een mening over te hebben.
Ik ben niet perfect, verre van, maar deze dingen durf ik nu. En daar ben ik trots op.
Ik krijg soms, en neem dit vooral niet te serieus, het idee dat het bijna een taboe wordt om gewoon, in mijn geval, een man te zijn, zeker weten zich een man voelt en "gewoon" op vrouwen valt. Ik heb niks tegen homosexualiteit, heb er ook niks mee. Het is geen afweging die ik moet maken ofzo, ben zelf hetero en wat de rest doet moeten ze lekker zelf bepalen toch. Maar het wordt soms in mijn ogen wel zo uitvergroot, in your face gedrukt dat je er moe van wordt. ( de dingen als transgenders, 300 verschillende geslachten en identiteiten dan) Vrijheid moet er zijn maar dat betekend niet dat je altijd van die vrijheden gebruikt hoeft te maken. Geldt voor iedereen. De een mag zijn commentaar voor zich houden, de ander kan zich wat minder prominent profileren.
Het woord 'racisme' wordt vind ik veel teveel gebruikt tegenwoordig, waardoor het zijn betekenis begint te verliezen.Daarbij komt dan nog dat ik zo oppervlakkig ben als wat en uiterlijke/lichamelijke aantrekking behoorlijk belangrijk is voor mij. Ik zou zelf willen dat dat niet zo was, maar wanneer ik dat probeerde te negeren of me probeerde daar over heen te zetten, leverde het uiteindelijk elke keer toch weer problemen op. Dus ik heb nu maar geaccepteerd dat ik erg oppervlakkig en daardoor racistisch (ik voel mij eigenlijk alleen aangetrokken tot (Zuid-)Oost-Aziatische uiterlijke kenmerken)ben als het op daten aankomt. Wellicht kom ik in de toekomst iemand tegen waarbij dat uiteindelijk allemaal toch niet uitmaakt, maar dat zie ik op dit moment niet zo makkelijke gebeuren.
Racisme is inderdaad misschien niet het goede woord hiervoor, maar ik wist niet echt hoe ik het anders op een korte, duidelijke manier duidelijk kon maken. Het is ook zeker niet het geval dat ik bepaalde groepen minderwaardig vind of iets dergelijks, dus in dat opzicht ben ik zeker niet racistisch.Het woord 'racisme' wordt vind ik veel teveel gebruikt tegenwoordig, waardoor het zijn betekenis begint te verliezen.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan in mijn geval. Ik schaam me er ook niet per se voor, maar ik baal er wel een beetje van dat ik uiteindelijk dan toch zo oppervlakkig ben dat iemand qua uiterlijk aan vrij specifieke eisen moet voldoen. En ik baal er ook best wel van dat het nu dus een beetje als zoeken naar een speld in een hooiberg is voor mij, wat betreft mogelijke partners.Niemand zou zich moeten schamen voor waar hij/zij zich tot voelt aangetrokken, want je hebt er geen invloed op/controle over. Juist in deze wereld waar iedereen zich constant op zijn teentjes voelt getrapt over dit soort issues en aanstoot neemt aan alles, zou je je niet moeten schamen voor dit soort dingen. Geef dat soort sneue politiek correcte mensen nooit het idee dat ze moreel gezien gelijk hebben, want ze zullen meteen weer iets nieuws vinden om mensen mentaal mee te terroriseren. Ze zullen nooit tevreden zijn.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."