Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
231 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
QueerMan zei:
Die drie vakjes zijn in 't algemeen best lekker overzichtelijk. En als seksuele minderheid was het heel lang handig om met een duidelijke identiteit naar buiten te treden. Daarmee is een stuk emancipatie bereikt.
Tegelijk ben ik er eigenlijk - al voel ik me alleen primair seksueel opgewonden door en met andere mannen - van overtuigd dat 100 % heteroseksualiteit bij mensen niet bestaat.
Zeggen dat er bij ongeveer die andere helft van de ca. 7,8 miljard mensen niemand is waar je spontaan 'geil' van wordt sluit wel heel veel uit.

Het zou in ieder geval nu wel EINDELIJK wel eens fijn zijn als het gewoon niet meer uitmaakt voor het zelfbeeld van iedereen, en het beeld van anderen met welke types iemand seks wil, op welk(e) geslacht(en) iemand valt en verliefd wordt.

In Afghanistan zijn nu weer een stelletje gestoorde mannen aan de macht die van dat idee dat alle geslachten gelijkwaardig zijn, en iemands geaardheid en seksuele identiteit dus niet uit maken, erg agressief worden.
Maar ik heb hier op dit forum ook al een paar keer gelezen dat mannen zich omschrijven als 'gewoon hetero'. Hoezo "gewoon"?


:rainbow:
Ik ben het trouwens niet helemaal met je eens, omdat seksualiteit (dat is misschien net iets anders dan 'geaardheid') niet simpel is.
Gelukkig maar. Dat zou saai zijn. :kissingheart:
Klik om te vergroten...
Omdat hetero ook gewoon is. Om dat nu ook weer een taboe te maken vind ik zo overdreven politiek correct dat het de plank volledig misslaat.
Prima wat iemand wil zijn, maar mag een hetero dan ook gewoon hetero zijn? Net zoals een homo gewoon homo mag zijn.

De alinea dat seksualiteit en geaardheid verschillend is, sta ik 100% achter.

Ik ben zelf biseksueel en hetero zijn lijkt mij het meest makkelijk omdat het de gewone norm is. Heb ik mijzelf niet volledig geaccepteerd dan? Zeker wel. Maar omdat er steeds meer mensen uit de kast komen, betekent dat niet dat we een eeuwenoude natuurwet waar we ons bestaan aan te danken hebben (alle soorten zijn gericht op overleven en voortplanten) ineens kunnen veranderen op basis van onze gevoelens.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
QueerMan zei:
Tegelijk ben ik er eigenlijk - al voel ik me alleen primair seksueel opgewonden door en met andere mannen - van overtuigd dat 100 % heteroseksualiteit bij mensen niet bestaat.
Zeggen dat er bij ongeveer die andere helft van de ca. 7,8 miljard mensen niemand is waar je spontaan 'geil' van wordt sluit wel heel veel uit.
Klik om te vergroten...
Nooit meegemaakt en ik zie echt wel wanneer een man aantrekkelijk is. Ik kan ook zien op wat voor types mannen ik waarschijnlijk was gevallen als ik een vrouw was geweest, maar geil ervan worden en seks ermee willen hebben? Nee...
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrloverdj zei:
Omdat hetero ook gewoon is.
Klik om te vergroten...
Ik denk: JA, dat bedoel ik nou: "ook gewoon".

Mrloverdj zei:
Maar omdat er steeds meer mensen uit de kast komen, betekent dat niet dat we een eeuwenoude natuurwet waar we ons bestaan aan te danken hebben (alle soorten zijn gericht op overleven en voortplanten) ineens kunnen veranderen op basis van onze gevoelens.
Klik om te vergroten...
En toen dacht ik: Nee, wat een onzin... Echt nonsens.

Je beroepen op zogenaamde 'eeuwenoude natuurwetten' is ook gewoon niet nuttig, en net zo beperkt als sommige religieuze typjes naar seks en relaties willen kijken.
Onze soort (de mens) loopt momenteel het grootste gevaar om uit te sterven omdat we door ons aantal de aarde vernachelen.
Beetje minder kan ook wel.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mrloverdj zei:
Ik ben zelf biseksueel en hetero zijn lijkt mij het meest makkelijk omdat het de gewone norm is.
Klik om te vergroten...
Hetero is alleen maar de norm, omdat het de meerderheid is.
En een meerderheid is niet hetzelfde als 'goed'.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
QueerMan zei:
Hetero is alleen maar de norm, omdat het de meerderheid is.
En een meerderheid is niet hetzelfde als 'goed'.
Klik om te vergroten...
Maar nergens zeg ik dat het goed is en daar gaat het fout.
"Gewoon" betekent slechts...gewoon. inderdaad de meerderheid.
Niet beter...superieur..neerkijkend op..
Van mij mag een transseksueel, panseksueel weet ik het zich identificeren met zichzelf of van alles en nog wat. Ik heb daar geen oordeel over. Maar om dan voor een hetero te bepalen dat ook zij geen 100% hetero zijn..want iedereen heeft wel 'iets' in zich. Dat vind ik hypocriet. Laat de hetero's in hun waarde en zichzelf zijn. Net zoals ze dat andersom ook verwachten.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverdj zei:
Maar nergens zeg ik dat het goed is en daar gaat het fout.
"Gewoon" betekent slechts...gewoon. inderdaad de meerderheid.
Niet beter...superieur..neerkijkend op..
Klik om te vergroten...
En dus is elke geaardheid en seksuele gerichtheid tussen toestemmende volwassenen gewoon. of dat zou het moeten zijn.

Mrloverdj zei:
Van mij mag een transseksueel, panseksueel weet ik het zich identificeren met zichzelf of van alles en nog wat. Ik heb daar geen oordeel over. Maar om dan voor een hetero te bepalen dat ook zij geen 100% hetero zijn..want iedereen heeft wel 'iets' in zich. Dat vind ik hypocriet. Laat de hetero's in hun waarde en zichzelf zijn. Net zoals ze dat andersom ook verwachten.
Klik om te vergroten...
Het wordt gewoon 's tijd om die hokjes ook weer achter ons te laten.


Ik bedoelde m'n inbreng niet respectloos en m'n excuses dat het zo klonk. Sorry en een grote oeps.
Hoop gewoon dat mensen het minder en heel gauw gewoon niet belangrijk meer vinden, van zichzelf en van anderen.
Beetje schoppen deed ik wel expres hoor.
Beetje irriteren om mensen uit hun comfort zone te brengen en te laten nadenken over impact van hun gedachten.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
QueerMan zei:
Ik denk: JA, dat bedoel ik nou: "ook gewoon".


En toen dacht ik: Nee, wat een onzin... Echt nonsens.

Je beroepen op zogenaamde 'eeuwenoude natuurwetten' is ook gewoon niet nuttig, en net zo beperkt als sommige religieuze typjes naar seks en relaties willen kijken.
Onze soort (de mens) loopt momenteel het grootste gevaar om uit te sterven omdat we door ons aantal de aarde vernachelen.
Beetje minder kan ook wel.
Klik om te vergroten...
Nou. Bij het woord beperkt voel ik me verre van aangesproken, een ieder die mij een beetje kent kan dat beamen.
Ik struikelde meer over het stukje dat niemand 100% hetero is, ik weet niet eens of jij of iemand anders dat poste.

Ja natuurlijk zijn er 100% hetero's. Dat hetero de norm is voor natuurlijke voortplanting is gewoon een feit.dat wij in dit land de luxe hebben om dat niet als uitgangspunt te zien en daarom alle andere geaardheden ook erkend worden...dat is hoop ik ook de bedoeling van de huidige mens en onze leefomgeving.

De natuur ontkennen en de geschiedenis en evolutie herschrijven is niet mogelijk..voor de laatste keer..niet omdat andere geaardheden niet mogelijk zijn. Maar er is gelukkig een verschil is het verleden, heden en toekomst. Laat alles gewoon naast elkaar leven zonder voor een ander te bepalen wat diegene is en voelt.
Dus ook alle verstokte hetero's lekker zichzelf laten zijn.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
QueerMan zei:
En dus is elke geaardheid en seksuele gerichtheid tussen toestemmende volwassenen gewoon. of dat zou het moeten zijn.


Het wordt gewoon 's tijd om die hokjes ook weer achter ons te laten.


Ik bedoelde m'n inbreng niet respectloos en m'n excuses dat het zo klonk. Sorry en een grote oeps.
Hoop gewoon dat mensen het minder en heel gauw gewoon niet belangrijk meer vinden, van zichzelf en van anderen.
Beetje schoppen deed ik wel expres hoor.
Beetje irriteren om mensen uit hun comfort zone te brengen en te laten nadenken over impact van hun gedachten.
Klik om te vergroten...
Als je het lichtelijk provocerend bedoelt dan kan ik je beter begrijpen. Ik voel me alleen vrij goed thuis buiten mijn comfortzone , en dit onderwerp is mij niet vreemd. Dus wellicht had een ander beter kunnen reageren :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
QueerMan zei:
En dus is elke geaardheid en seksuele gerichtheid tussen toestemmende volwassenen gewoon. of dat zou het moeten zijn.
Klik om te vergroten...
Maar niet de norm, dat werd gezegd.

QueerMan zei:
Het wordt gewoon 's tijd om die hokjes ook weer achter ons te laten.
Klik om te vergroten...
Ik zie er anders alleen maar meer hokjes bij komen. :tonguewink:
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#10
QueerMan zei:
Het wordt gewoon 's tijd om die hokjes ook weer achter ons te laten.
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Hou toch op met die lgbt shit. Accepteer elkaar gewoon als mens.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Ik zie er anders alleen maar meer hokjes bij komen. :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Yep.
Vind dat ook geen goeie zaak. Ook niet binnen 'mijn eigen' beweging zeg maar.

Ik snap best dat mensen van kleur en gender-queer folk zich daarbinnen ook nog niet genoeg welkom voelde.
Maar juist daar, heeft bijvoorbeeld de oorspronkelijke ontwerper van de Regenboog vlag juist alle ruimte voor gemaakt. En ik vind zo jammer dat dit ene mooie symbool nou ook weer uit elkaar is gevallen.

Alle kleuren van de regenboog, en daar vallen 'zelfs' :wink: verstokte hetero's onder:

"Baker saw the rainbow as a natural flag from the sky, so he adopted eight colors for the stripes, each color with its own meaning (hot pink for sex, red for life, orange for healing, yellow for sunlight, green for nature, turquoise for art, indigo for harmony, and violet for spirit)."
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
QueerMan zei:
Yep.
Vind dat ook geen goeie zaak. Ook niet binnen 'mijn eigen' beweging zeg maar.

Ik snap best dat mensen van kleur en gender-queer folk zich daarbinnen ook nog niet genoeg welkom voelde.
Maar juist daar, heeft bijvoorbeeld de oorspronkelijke ontwerper van de Regenboog vlag juist alle ruimte voor gemaakt. En ik vind zo jammer dat dit ene mooie symbool nou ook weer uit elkaar is gevallen.

Alle kleuren van de regenboog, en daar vallen 'zelfs' :wink: verstokte hetero's onder:

"Baker saw the rainbow as a natural flag from the sky, so he adopted eight colors for the stripes, each color with its own meaning (hot pink for sex, red for life, orange for healing, yellow for sunlight, green for nature, turquoise for art, indigo for harmony, and violet for spirit)."
Klik om te vergroten...
Ik denk er eigenlijk precies zo over als @Die ene. Die LGBTQ movement legt juist nog meer de nadruk op de verschillen. Hebben we als mensheid nou echt zoiets nodig? Zijn we zo losgeraakt van de kern dat we niet gewoon naar elkaar kunnen kijken als mensen... (En imo nog beter, om ook dieren en al het andere leven te includeren: als 'spirit' of hoe je het ook wilt noemen, als het levende voelende wezen dat we zijn)
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Hebben we als mensheid nou echt zoiets nodig?
Klik om te vergroten...
Ja. Nog wel.

Mindless zei:
Zijn we zo losgeraakt van de kern dat we niet gewoon naar elkaar kunnen kijken als mensen...
Klik om te vergroten...
Zover zijn we nog niet.
Zo te lezen is wat emancipatie-bewegingen willen bereiken bij jou niet nodig.

Maar het moet GVD wel eens uit zijn met achterstelling, haat, discriminatie etc.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
QueerMan zei:
Ja. Nog wel.


Zover zijn we nog niet.
Zo te lezen is wat emancipatie-bewegingen willen bereiken bij jou niet nodig.

Maar het moet GVD wel eens uit zijn met achterstelling, haat, discriminatie etc.
Klik om te vergroten...
Oké daar zit wat in.

Soms heb ik alleen het idee dat dat soort dingen meer verdeeldheid brengen dan minder. Kijk bijvoorbeeld ook naar BLM.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Oké daar zit wat in.

Soms heb ik alleen het idee dat dat soort dingen meer verdeeldheid brengen dan minder. Kijk bijvoorbeeld ook naar BLM.
Klik om te vergroten...

Met m'n Europese afkomst vind ik 't lastig om vanaf die zijlijn commentaar te geven op de Black Lives Matter beweging.

Dat gezegd hebbende:
Juist omdat ik als gay ook weet, dat een niet gay/bi zelf niet ervaart hoe het is om als afwijkend of minderwaardig te worden behandeld en gezien, kan ik me wel indenken dat mensen van kleur meer discriminatie mee-maken dan ik kan zien.

Ook de oplossing die zo een beweging wil bereiken, begint met het willen horen wat de problemen zijn die men echt ervaart.

En net zoals bij de homo-emancipatie beweging, vind ik verdeeldheid en een goed conflict prima als het enige alternatief is dat dingen maar hetzelfde blijven.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk dat de verdeeldheid en het hokjes denken wordt gevoed door lgbt. Homo zijn kan dat niet gewoon meer, nee je valt onder de lgbt. Ben je door de war over je geslacht? Je hoort bij de lgbt crew als genderqueer/genderfluid. Voel je je neutraal? Non binair. Misschien kunnen mensen soms beter met een psycholoog praten dan zich (laten) stoppen achter een naampje.

Ja een vrij ongenuanceerde en uitgesproken mening. Misschien is de mensheid zoals queer man zegt op het moment nog niet klaar om iedereen te accepteren zoals hij is/zich voelt. Maar ik denk ook dat het een stukje zelf acceptatie is. Wie ben ik, waar hoor ik bij. Je bent een persoon en je hoort overal bij. Jij bent wat de mensheid een mensheid maakt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
QueerMan zei:
Met m'n Europese afkomst vind ik 't lastig om vanaf die zijlijn commentaar te geven op de Black Lives Matter beweging.

Dat gezegd hebbende:
Juist omdat ik als gay ook weet, dat een niet gay/bi zelf niet ervaart hoe het is om als afwijkend of minderwaardig te worden behandeld en gezien, kan ik me wel indenken dat mensen van kleur meer discriminatie mee-maken dan ik kan zien.

Ook de oplossing die zo een beweging wil bereiken, begint met het willen horen wat de problemen zijn die men echt ervaart.

En net zoals de homo-emancipatie beweging, vind ik verdeeldheid en een goed conflict prima als het enige alternatief is dat dingen maar hetzelfde blijven.
Klik om te vergroten...
Daar kan ik inkomen waarom zo wordt gedacht. Tegelijk denk ik ook: strijd en verdeeldheid zal leiden tot meer strijd en verdeeldheid. Ik ben er niet van overtuigd dat het nodig of zelfs wenselijk is als soort tussenstap, voordat mensen er 'klaar' voor zijn om iedereen te accepteren zoals ze zijn. Als ons einddoel liefde, eenheid, verbondenheid is, moeten we daar imo ook beginnen. En dat lukt, door ons eerst te richten op onszelf: hou ik écht van mezelf, dan gaat liefde voor anderen - in welke vorm die ook verschijnen - ook vanzelf.

Slechts mijn opvatting natuurlijk.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
En dat lukt, door ons eerst te richten op onszelf: hou ik écht van mezelf, dan gaat liefde voor anderen ook vanzelf.
Klik om te vergroten...
Daar begint het sowieso mee. Goed idee!

Mindless zei:
Daar kan ik inkomen waarom zo wordt gedacht. Tegelijk denk ik ook: strijd en verdeeldheid zal leiden tot meer strijd en verdeeldheid. Ik ben er niet van overtuigd dat het nodig of zelfs wenselijk is als soort tussenstap, voordat mensen er 'klaar' voor zijn om iedereen te accepteren zoals ze zijn.
Klik om te vergroten...
Als het zonder conflict bereikt kan worden dan teken ik er ook voor.

Soms zijn idealen het wel waard om lawaai over te maken. Dat dan weer wel natuurlijk.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#19
SneeuwStorm zei:
Kom op Zandman, wel een beetje ruim denken.
Klik om te vergroten...
Wat zandman Niet weet is dat hij al 18 keer gepijpt is door een man door een gloryhole
A
AltydFeestmetGHBeest?Lid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
Is dat een "officiële" geaardheid?
Sorry als dit misschien verkeerd overkomt, maar je bent toch of hetero, of bi?

In het wereldje waarin ik mij bevind hoor je namelijk heel veel " bi schierig" , maar uiteindelijk houdt dit toch enkel in dat je maar bepaalde handelingen van hetzelfde geslacht toe laat?
Klik om te vergroten...
Bi hou van vrouwen maar een relatie nee ,daar ben ik toch te hetero voor , denk ik, kga echt naar dat "mannelijke" verlangen. Ofzo 😊..
En nee daar bedoel ik niet de Pi**** mee, haha. maar gewoon dat ruige/(lompe ?..) eigenlijk.. .🤔😭
Hoewel dat is ook wel ergelijk soms..,
hmm nu twijfel ik weer ..
Luxe probleem.. i guess😁🤔😉

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1718192021...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."