#1
Omdat hetero ook gewoon is. Om dat nu ook weer een taboe te maken vind ik zo overdreven politiek correct dat het de plank volledig misslaat.Die drie vakjes zijn in 't algemeen best lekker overzichtelijk. En als seksuele minderheid was het heel lang handig om met een duidelijke identiteit naar buiten te treden. Daarmee is een stuk emancipatie bereikt.
Tegelijk ben ik er eigenlijk - al voel ik me alleen primair seksueel opgewonden door en met andere mannen - van overtuigd dat 100 % heteroseksualiteit bij mensen niet bestaat.
Zeggen dat er bij ongeveer die andere helft van de ca. 7,8 miljard mensen niemand is waar je spontaan 'geil' van wordt sluit wel heel veel uit.
Het zou in ieder geval nu wel EINDELIJK wel eens fijn zijn als het gewoon niet meer uitmaakt voor het zelfbeeld van iedereen, en het beeld van anderen met welke types iemand seks wil, op welk(e) geslacht(en) iemand valt en verliefd wordt.
In Afghanistan zijn nu weer een stelletje gestoorde mannen aan de macht die van dat idee dat alle geslachten gelijkwaardig zijn, en iemands geaardheid en seksuele identiteit dus niet uit maken, erg agressief worden.
Maar ik heb hier op dit forum ook al een paar keer gelezen dat mannen zich omschrijven als 'gewoon hetero'. Hoezo "gewoon"?
Ik ben het trouwens niet helemaal met je eens, omdat seksualiteit (dat is misschien net iets anders dan 'geaardheid') niet simpel is.
Gelukkig maar. Dat zou saai zijn.![]()
Prima wat iemand wil zijn, maar mag een hetero dan ook gewoon hetero zijn? Net zoals een homo gewoon homo mag zijn.
De alinea dat seksualiteit en geaardheid verschillend is, sta ik 100% achter.
Ik ben zelf biseksueel en hetero zijn lijkt mij het meest makkelijk omdat het de gewone norm is. Heb ik mijzelf niet volledig geaccepteerd dan? Zeker wel. Maar omdat er steeds meer mensen uit de kast komen, betekent dat niet dat we een eeuwenoude natuurwet waar we ons bestaan aan te danken hebben (alle soorten zijn gericht op overleven en voortplanten) ineens kunnen veranderen op basis van onze gevoelens.