#1
Mooi dat jonge mensen nu hierover nadenken en kennis hebben en er meer over bekend is ook dat er veel verschillende variaties zijn van gender en seksuele beleving zodat niemand zich hopelijk buitengesloten voelt omdat ze niet in t standaard plaatje passen van hetero man of vrouw waar toch het grootste deel van de mensen onder valt
want de norm is nog steeds hetero man en vrouw
De minderheid is anders maar gelukkig wel steeds bekender en meer in t nieuws en op tv met bekende mensen die zich uitspreken en rolmodellen worden voor iedereen die probeert uit te vinden wie die nou is en wil zijn als mens zoals iedereen zich steeds ontwikkelt en zn plek vind in de wereld
want de norm is nog steeds hetero man en vrouw
De minderheid is anders maar gelukkig wel steeds bekender en meer in t nieuws en op tv met bekende mensen die zich uitspreken en rolmodellen worden voor iedereen die probeert uit te vinden wie die nou is en wil zijn als mens zoals iedereen zich steeds ontwikkelt en zn plek vind in de wereld
wat erg dat mensen na transitie toch niet beter zijn! Werden zij misschien teveel in het oude protocol behandeld van UMC ? Daarin is nog steeds te weinig ruimte voor als je bijv geen volledige transitie wilt helaas, is hopelijk wel hun dysforie verminderd ? Ze verwachten misschien een bepaald beeld van zichzelf te moeten worden i.p.v. echt zichzelf te worden en wat is dat precies? Das ook best lastig proces hoor om uit te vinden en de UMC s zitten erg strak in de vaste volgorde van stappen die niet iedereen goed past 😟Je hebt volledig gelijk. Maar ik weet nog dat ik niet wist of ik in ontkenning zat of da ik misschien aan het overdrijven was. Je snapt wel typische lgbtq dinges 😂 denk gewoon dat door sociale media mensen veel meer in contact komen met transgenders of nok binaire personen en zonder zorgvuldig op zoek te gaan waar ze mogelijk binnen dit spectrum een plaats vinden. Ben ook al een paar mensen tegengekomen die nadat ze hun transitie hadden voltooid ineens besefte dat dit toch niet is wat ze voelen. Ik denk gewoon dat er niet lang en diep genoeg over nagedacht word. Iedereen is nog steeds uniek maar door de sterke invloed van sociale media word er veel gewoon klakkeloos overgenomen. Sorry als heel deze uitleg vaag klinkt ben scheef aan het gaan
