Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
228 weergaven
18-5-2026
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mooi dat jonge mensen nu hierover nadenken en kennis hebben en er meer over bekend is ook dat er veel verschillende variaties zijn van gender en seksuele beleving zodat niemand zich hopelijk buitengesloten voelt omdat ze niet in t standaard plaatje passen van hetero man of vrouw waar toch het grootste deel van de mensen onder valt
want de norm is nog steeds hetero man en vrouw
De minderheid is anders maar gelukkig wel steeds bekender en meer in t nieuws en op tv met bekende mensen die zich uitspreken en rolmodellen worden voor iedereen die probeert uit te vinden wie die nou is en wil zijn als mens zoals iedereen zich steeds ontwikkelt en zn plek vind in de wereld
Kota zei:
Je hebt volledig gelijk. Maar ik weet nog dat ik niet wist of ik in ontkenning zat of da ik misschien aan het overdrijven was. Je snapt wel typische lgbtq dinges 😂 denk gewoon dat door sociale media mensen veel meer in contact komen met transgenders of nok binaire personen en zonder zorgvuldig op zoek te gaan waar ze mogelijk binnen dit spectrum een plaats vinden. Ben ook al een paar mensen tegengekomen die nadat ze hun transitie hadden voltooid ineens besefte dat dit toch niet is wat ze voelen. Ik denk gewoon dat er niet lang en diep genoeg over nagedacht word. Iedereen is nog steeds uniek maar door de sterke invloed van sociale media word er veel gewoon klakkeloos overgenomen. Sorry als heel deze uitleg vaag klinkt ben scheef aan het gaan
Klik om te vergroten...
wat erg dat mensen na transitie toch niet beter zijn! Werden zij misschien teveel in het oude protocol behandeld van UMC ? Daarin is nog steeds te weinig ruimte voor als je bijv geen volledige transitie wilt helaas, is hopelijk wel hun dysforie verminderd ? Ze verwachten misschien een bepaald beeld van zichzelf te moeten worden i.p.v. echt zichzelf te worden en wat is dat precies? Das ook best lastig proces hoor om uit te vinden en de UMC s zitten erg strak in de vaste volgorde van stappen die niet iedereen goed past 😟
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zeemeerman zei:
Mooi dat jonge mensen nu hierover nadenken en kennis hebben en er meer over bekend is ook dat er veel verschillende variaties zijn van gender en seksuele beleving zodat niemand zich hopelijk buitengesloten voelt omdat ze niet in t standaard plaatje passen van hetero man of vrouw waar toch het grootste deel van de mensen onder valt
want de norm is nog steeds hetero man en vrouw
De minderheid is anders maar gelukkig wel steeds bekender en meer in t nieuws en op tv met bekende mensen die zich uitspreken en rolmodellen worden voor iedereen die probeert uit te vinden wie die nou is en wil zijn als mens zoals iedereen zich steeds ontwikkelt en zn plek vind in de wereld

wat erg dat mensen na transitie toch niet beter zijn! Werden zij misschien teveel in het oude protocol behandeld van UMC ? Daarin is nog steeds te weinig ruimte voor als je bijv geen volledige transitie wilt helaas, is hopelijk wel hun dysforie verminderd ? Ze verwachten misschien een bepaald beeld van zichzelf te moeten worden i.p.v. echt zichzelf te worden en wat is dat precies? Das ook best lastig proces hoor om uit te vinden en de UMC s zitten erg strak in de vaste volgorde van stappen die niet iedereen goed past 😟
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het probleem er ook bij licht dat veel mensen niet beseffen hoe zwaar het is om te ontdekken hoe je ware geaardheid is. Hoeveel keer ik gedacht heb dat ik mezelf iets aan het wijsmaken was of dacht dat ik gewoon aandacht zocht (wat belachelijk was want zat nog in de kast). Deze tijd is het zo belangrijk dat er gepaste en genoeg hulp komt voor die zaken.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Verder heeft een deel van de mensen naast evt dysforie ook andere mentale problemen en moet dat eerst goed besproken en behandeld worden door deskundigen om te kijken of er echt sprake is van genderdysforie en de sterke wens om in transitie te gaan blijft bestaan om de levenskwaliteit te verbeteren
De UMC s zijn hierin erg voorzichtig en geven alleen toestemming voor transitie als iemand stabiel genoeg is en dus niet veel andere zware problemen hebben mentaal of in levensituatie en dit loodzware proces niet aan kan volgens hun oordeel. Dan wordt zorg steeds uitgesteld of geweigerd en hierdoor zijn verschrikkelijk lange wachttijden nu waardoor mensen nog langer lijden 😢
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kota zei:
Ik denk dat het probleem er ook bij licht dat veel mensen niet beseffen hoe zwaar het is om te ontdekken hoe je ware geaardheid is. Hoeveel keer ik gedacht heb dat ik mezelf iets aan het wijsmaken was of dacht dat ik gewoon aandacht zocht (wat belachelijk was want zat nog in de kast). Deze tijd is het zo belangrijk dat er gepaste en genoeg hulp komt voor die zaken.
Klik om te vergroten...
Ja idd het valt niet mee om eerlijk naar jezelf te durven kijken en te zeggen dat je anders bent dan de meerderheid, daar is veel moed voor nodig ! En goede hulp en steun van je naasten en professionele hulp

Haha als je je gevoelens steeds wegpraat en veroordeelt door te zeggen ik overdrijf ik wil aandacht etc dan is dat duidelijk iets echts anders hoefde je dat niet steeds zo hard weg te duwen! Echt jezelf zijn is voor veel mensen te moeilijk en eng, spelen vaak een rol die opgelegd is. Komen er steeds meer lhbt ers en ook anderen hoor die hun rol niet meer willen en niet meer doen wat verwacht wordt en hoort daarbij !
Mensen van in de zestig die nu pas uit hun rol durven kunnen stappen en jonge mensen die gelukkig eerder ontdekken wat ze zijn en willen voordat ze muurvast zitten in een leven wat ze niet past en ongelukkig maakt is zeker niet alleen van toepassing op lhbters
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zeemeerman zei:
Ja idd het valt niet mee om eerlijk naar jezelf te durven kijken en te zeggen dat je anders bent dan de meerderheid, daar is veel moed voor nodig ! En goede hulp en steun van je naasten en professionele hulp

Haha als je je gevoelens steeds wegpraat en veroordeelt door te zeggen ik overdrijf ik wil aandacht etc dan is dat duidelijk iets echts anders hoefde je dat niet steeds zo hard weg te duwen! Echt jezelf zijn is voor veel mensen te moeilijk en eng, spelen vaak een rol die opgelegd is. Komen er steeds meer lhbt ers en ook anderen hoor die hun rol niet meer willen en niet meer doen wat verwacht wordt en hoort daarbij !
Mensen van in de zestig die nu pas uit hun rol durven kunnen stappen en jonge mensen die gelukkig eerder ontdekken wat ze zijn en willen voordat ze muurvast zitten in een leven wat ze niet past en ongelukkig maakt is zeker niet alleen van toepassing op lhbters
Klik om te vergroten...
Het is allemaal zo complex en persoonlijk, ben blij dat ik voor mezelf de verwachting om een vast label te plakken op mezelf heb kunnen loslaten. Ik val gewoon op wie ik val En als mensen er achter vragen zeg ik maar gewoon dat ik panseksueel ben, grenst het dichste aan bij mn gevoel. Denk dat het een levenslange zoektocht is jong..
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kota zei:
Het is allemaal zo complex en persoonlijk, ben blij dat ik voor mezelf de verwachting om een vast label te plakken op mezelf heb kunnen loslaten. Ik val gewoon op wie ik val En als mensen er achter vragen zeg ik maar gewoon dat ik panseksueel ben, grenst het dichste aan bij mn gevoel. Denk dat het een levenslange zoektocht is jong..
Klik om te vergroten...
Idd tis een proces een zoektocht naar wie je echt bent. Ik heb mezelf ook in meerdere hokjes gezet omdat ik toen dacht dat het juist was maar ergens klopte het niet wist alleen nog niet wat dan niet? Iedereen wil er toch ergens bij horen dus koos ik maar iets
Door jarenlang therapie er achter gekomen wie ik echt ben en wil zijn dat was heel zwaar en moeilijk en eng want kan heel confronterend zijn ook voor anderen.
Hokjes kunnen fijn zijn en veilig en met diagnose kan je hulp krijgen dat is hoe het zorgsysteem werkt.

Mensen labelen helaas zonder dat ze kennis hebben van iets. Die persoon is / heeft iets en dus kan die minder of meer en is niet normaal en wordt gauw veroordeeld en niet begrepen.

Ik zet mezelf niet meer vast in een veilig hokje en ben meer dan juiste en foute diagnoses die wel heel mijn leven beïnvloed hebben op een positieve en ook negatieve manier

Laat elkaar gewoon leven en maak je niet zo druk om mensen die anders zijn of leven als jij je hoeft niet met ze om te gaan als je dat niet wil, maar t kan een verrijking zijn voor jezelf om eens mensen te leren kennen die heel anders zijn als jij en te ontdekken dat we in wezen niet zo veel verschillen van elkaar
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kota zei:
Ben ook al een paar mensen tegengekomen die nadat ze hun transitie hadden voltooid ineens besefte dat dit toch niet is wat ze voelen. Ik denk gewoon dat er niet
Klik om te vergroten...
Hoe kwam dat zo dan? Je krijgt niet zomaar groen licht voor transitie. Wat voelde niet goed voor hun ? Nog steeds last van genderdysforie ? Niet tevreden met resultaat van behandelingen enzo? Hadden ze een ander onrealistisch beeld van hoe het zou worden ?

Ben erg benieuwd hoe gaat dat verder met hun weet je dat ?
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Uiteindelijk komt het toch maar neer op 3?
- je valt op hetzelfde geslacht
- je valt op het andere geslacht
- je valt op beide geslachten


Al de rest zijn onnodige labels (benamingen) maar goed.
Mijn denkwijze is niet die van andere.
Klik om te vergroten...
Jij vindt het onnodig ingewikkeld maar ik vindt het een verrijking van het oude te simpel gestelde beeld van gender en seksuele identiteit waarin een grote groep mensen zich niet in herkend en graag een woord heeft voor hoe ze zichzelf zien en daarmee vertellen over dat deel van zichzelf aan anderen. Waardoor steeds meer mensen in gaan zien dat het veel breder en rijker is dan men altijd dacht!

Zeggen dat het onnodig ingewikkeld wordt omdat je het niet meer kunt overzien en bevatten is jouw keus maar daarmee sluit je wel veel mensen buiten die niet in je oude simpele wereldbeeld passen en is dat niet jammer?
Maar je mag dat doen je hoeft ze niet toe te laten in je leven als je dat niet wil zolang je het wel beseft dat er meer is dan het ouderwetse achterhaalde beeld van man en vrouw. Tenslotte heb je al wel geaccepteerd dat homo lesbi en bi mensen bestaan toch? Dus waarom ga je nu in t verzet? Waarom mag bi wel maar verder moet er niks meer benoemd worden net als vroeger?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Rijdende Rachid zei:
Kan iemand mij utleggen waarom we al die a4tjes voor ingewikkelde seksuele geaardheden hebben terwijl we het ook simpeler kunnen maken: je bent man, vrouw of iets ertussen in je voorkeur = zelfde verhaal.

Boeit het zoveel of je een pannenseksueel of een non binaire lineare weetikveelwat bent? Ik snap de meerwaarde van alle naampjes niet
Klik om te vergroten...
Als we zo doorgaan komen er nog wel meer naampjes bij... Een ding is zeker. De toilettenmakers spinnen er garen bij. Want in een kroeg staan straks 12 wc's voor iedere 'soort'.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kota zei:
Ik denk dat er veel meer mensen gay zouden zijn of het beseffen als ze het een kans geven. Niemand zou zich gepusht moeten voelen, zeker niet. Maar vaak (zeker meer bij mannen dan vrouwen) word het nog gezien als iets "vuil" of vreemd. Is nu eenmaal beetje hoe mannen en hun ego in elkaar zitten denk ik. Daarom dat homos ook veel meer vriendinnen hebben dan hetero mannen. Die hebben niet constant de neiging om hun mannelijkheid te bewijzen 😂 Niks tegen hetero mannen btw ik voel ze al afkomen anders😂
Klik om te vergroten...
Een hetero of homo man die zeker genoeg is van zichzelf en en zijn sexuele identiteit en zich veilig voelt zal niet steeds opnieuw de behoefte hebben om zich te bewijzen dat doen onzekere mannen vooral en vrouwen ook natuurlijk
Veel homo mannen zitten klem en kunnen niet zichzelf zijn zonder alles te verliezen
Helaas keurt een heel groot deel van de mensen zelfs in het ooit zo vooruitstrevend landje hier homo zijn af en t mag er niet zijn of gezien worden en lesbi vrouwen zijn vaak onzichtbaar of worden niet serieus genomen en gezien als vriendinnen i.p.v. partners

Tolerantie ?? Dus je tolereert t en verder moet t vooral niet zichtbaar zijn en jou lastig vallen

Ik heb liever acceptatie en zichtbaarheid
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zanza zei:
Als we zo doorgaan komen er nog wel meer naampjes bij... Een ding is zeker. De toilettenmakers spinnen er garen bij. Want in een kroeg staan straks 12 wc's voor iedere 'soort'.
Klik om te vergroten...
Of gewoon toiletten voor iedereen zonder aparte indelingen 😜

Maar jammer je reactie geeft aan dat je er niets van begrijpt en mensen die moeilijkheden hebben met iets simpels als naar de wc gaan afdoet met een overdreven grapje wat nergens op slaat
Begrijp ik ook wel want voor jou was t vast nooit een probleem om naar de wc te gaan toch ? Hoe kun je dat inleven hoe lastig t kan zijn voor trans en non binaire mensen bijv ?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zeemeerman zei:
Of gewoon toiletten voor iedereen zonder aparte indelingen 😜
Klik om te vergroten...
Pas nou op. Straks krijg je de toilettenbranche achter je aan!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Pas nou op. Straks krijg je de toilettenbranche achter je aan!
Klik om te vergroten...
Shit, al die genders is gewoon een conspiracy van big toilet
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kota zei:
Vind dat panseksueel der toch ook tussenpast. Je zou kunnen zeggen dat het hetzelfde is als bi, maar er zit weldegelijk verschil op
Klik om te vergroten...

Zou je dat verschil eens precies willen uitleggen? Want ik begrijp dat verschil ook lastig.
Ik ben gewoon lesbisch dus alleen op vrouwen.
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Zou je dat verschil eens precies willen uitleggen? Want ik begrijp dat verschil ook lastig.
Ik ben gewoon lesbisch dus alleen op vrouwen.
Klik om te vergroten...
Als je biseksueel bent val je zowel op mannen als vrouwen. Panseksuelen kijken niet naar geslacht maar karakter. Ik kan bijvoorbeeld ook perfect op een non binair persoon vallen. Geslacht is geen obstakel voor mij
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kota zei:
Als je biseksueel bent val je zowel op mannen als vrouwen. Panseksuelen kijken niet naar geslacht maar karakter. Ik kan bijvoorbeeld ook perfect op een non binair persoon vallen. Geslacht is geen obstakel voor mij
Klik om te vergroten...
Aha, maar een non binair heeft wel een mannen of vrouwen lichaam qua uiterlijk. Ongeacht of zij zich qua gevoel geen van beiden voelt. Hoe zit dat verschil dan?
Ik ken best wat bi vrouwen (en enkele mannen) en die zeggen allemaal dat ze puur op de persoon/karakter vallen, ongeacht of het, (grof gezegd) een piemel of kut heeft. Dat is bij een panseksueel ook.
Ik persoonlijk ken geen non binair persoon voor zo ver ik weet. Wel een aantal met Genderdysforie. waaronder ook enkele transgenders. Wat trouwens ook weer een heel breed begrip is.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Nee, ik definieer dingen omdat ik me dan beter kan navigeren, dat staat niet vast maar is een hulpmiddel.
Klik om te vergroten...
Heel erg behulpzaam om jezelf als cactofiel te openbaren naar Máxima, om vervolgens een crush op haar te krijgen. Je navigatie lijkt míj defect, maar als jij de weg ermee kunt vinden… Prima.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flualhamdulillam zei:
Heel erg behulpzaam om jezelf als cactofiel te openbaren naar Máxima, om vervolgens een crush op haar te krijgen. Je navigatie lijkt míj defect, maar als jij de weg ermee kunt vinden… Prima.
Klik om te vergroten...
Cactofiel? De fuck moet ik me daarbij voorstellen?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rotjoch zei:
Cactofiel
Klik om te vergroten...
En pijn aan je leuter
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
En pijn aan je leuter
Klik om te vergroten...
BABDA34B-BD80-4548-A3B2-F1DCCF430AD6.jpeg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."