Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

1417 antwoorden
223 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
🐺PsyTekz zei:
Vind het vooral akelig dat 2 mensen pedofiel stemden. Hopelijk was dat een grap.
Klik om te vergroten...
Waarom? Pedofilie is een geaardheid net als hetero of homo. Zo wordt je geboren en kun je dus niks aan doen. De meeste pedofielen doen niks met kinderen. Pas als ze daadwerkelijk seks met een kind hebben zijn ze fout.
Ik neem het echt niet op voor kinderverkrachters, echt niet maar dat op voorhand afkraken van een pedofiel is gewoon hetzelfde als wanneer je zo over een homo of lesbo spreekt.
Snap dat het gevoelig ligt hoor maar je zal maar als pedo geboren worden.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Waarom? Pedofilie is een geaardheid net als hetero of homo. Zo wordt je geboren en kun je dus niks aan doen. De meeste pedofielen doen niks met kinderen. Pas als ze daadwerkelijk seks met een kind hebben zijn ze fout.
Ik neem het echt niet op voor kinderverkrachters, echt niet maar dat op voorhand afkraken van een pedofiel is gewoon hetzelfde als wanneer je zo over een homo of lesbo spreekt.
Snap dat het gevoelig ligt hoor maar je zal maar als pedo geboren worden.
Klik om te vergroten...
Een pedosexueel heeft daadwerkelijk sex met minderjarigen. Een pedofiel fantaseerd hierover. Het is volgens mij geen geaardheid.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
BBKING zei:
Een pedosexueel heeft daadwerkelijk sex met minderjarigen. Een pedofiel fantaseerd hierover. Het is volgens mij geen geaardheid.
Klik om te vergroten...
Klopt een pedoseksueel doet het met kids maar een pedofiel niet persee. Het is echt een geaardheid. Check het maar.
Nogmaals ik neem het NIET op voor kinderverkrachters of pedoseksuelen. Maar je wordt als pedofiel geboren net als dat je als hetero of homo wordt geboren. Het is echt zo.
Wat denk jij dan? Dat iemand bv hetero is en toch wat met kinderen wil? Nee het is echt een bewezen geaardheid. Niet leuk maar echt waar.
Bedenk je eens in hoe het voor iemand is die zo geboren wordt. Zij worden nu bij voorbaat verketterd en beschimpt. Net zoals ze 30 jaar terug deden met homo’s.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Uit onderzoek blijkt dat pedofilie een aangeboren geaardheid is. “Het is niet alleen een seksuele oriëntatie, iemand identificeert zich als pedofiel. ... Je kan pedofilie dus op dezelfde lijn zetten als homofilie, heterofilie en aseksualiteit”, zegt hoogleraar forensische psychologie en seksuoloog Stefan Bogaerts

Het is blijkbaar dus wel een geaardheid. 😳
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
BBKING zei:
Uit onderzoek blijkt dat pedofilie een aangeboren geaardheid is. “Het is niet alleen een seksuele oriëntatie, iemand identificeert zich als pedofiel. ... Je kan pedofilie dus op dezelfde lijn zetten als homofilie, heterofilie en aseksualiteit”, zegt hoogleraar forensische psychologie en seksuoloog Stefan Bogaerts

Het is blijkbaar dus wel een geaardheid. 😳
Klik om te vergroten...
Dat zei ik!
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het probleem met pedofielen is dat ze zich bewust zijn van het probleem. Ze weten dat het niet hoort in deze maatschappij en dat ze heel veel impact kunnen maken op een kind zijn leven, en dat ze dat leven verwoesten zodra ze hier misbruik van maken. En dat bewust doen is heel geniepig en smerig. En daar moeten ze voor worden gestraft.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
BBKING zei:
Uit onderzoek blijkt dat pedofilie een aangeboren geaardheid is. “Het is niet alleen een seksuele oriëntatie, iemand identificeert zich als pedofiel. ... Je kan pedofilie dus op dezelfde lijn zetten als homofilie, heterofilie en aseksualiteit”, zegt hoogleraar forensische psychologie en seksuoloog Stefan Bogaerts
Klik om te vergroten...
Het getuigt in mijn ogen sowieso van geestelijke armoede als je geaardheid een enorm deel uitmaakt van je identiteit, of je nou hetero, homo, bi, pedoseksueel, of wat dan ook bent...

Er zouden toch veel interessantere dingen aan je moeten zijn dan het type geslachtsdeel waar je jouw geslachtsdeel in wilt stoppen, samen mee wilt wrijven, of whatever.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
BBKING zei:
Het probleem met pedofielen is dat ze zich bewust zijn van het probleem. Ze weten dat het niet hoort in deze maatschappij en dat ze heel veel impact kunnen maken op een kind zijn leven, en dat ze dat leven verwoesten zodra ze hier misbruik van maken. En dat bewust doen is heel geniepig en smerig. En daar moeten ze voor worden gestraft.
Klik om te vergroten...
ALS ze dat doen ja. Natuurlijk weten zij dat het ethisch fout is en schade toebrengt aan die kinderen. Maar verreweg de meeste pedofielen raken nooit en te nimmer een kind aan. Die gedachtes die zij soms hebben over seks met een kind vinden de meesten zelf ook vreselijk. De meeste pedofielen weten dat zij nooit in hun leven seks kunnen hebben met degene waar zij zich tot aangetrokken voelen.
Zoals ik al zei: een pedofiel is iets totaal anders als een pedoseksueel. Een pedoseksueel zouden ze moeten castreren.
Jij kan ook niet zomaar je gedachtes uitzetten over die lekkere man of vrouw. Zij ook niet.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Waarom? Pedofilie is een geaardheid net als hetero of homo. Zo wordt je geboren en kun je dus niks aan doen. De meeste pedofielen doen niks met kinderen. Pas als ze daadwerkelijk seks met een kind hebben zijn ze fout.
Ik neem het echt niet op voor kinderverkrachters, echt niet maar dat op voorhand afkraken van een pedofiel is gewoon hetzelfde als wanneer je zo over een homo of lesbo spreekt.
Snap dat het gevoelig ligt hoor maar je zal maar als pedo geboren worden.
Klik om te vergroten...
Hier zat ik ook al jaren in mijn hoofd mee ... vooral zielig om die mensen uit te schelden en omlaag te halen wat je vaak ziet in de media. Overigens wordt pedofilie bij mannen veel negatiever beoordeelt dan bij vrouwen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
ketakoekjes zei:
Hier zat ik ook al jaren in mijn hoofd mee ... vooral zielig om die mensen uit te schelden en omlaag te halen wat je vaak ziet in de media. Overigens wordt pedofilie bij mannen veel negatiever beoordeelt dan bij vrouwen.
Klik om te vergroten...
Dat ben ik met je eens.
A
AmisulprideLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heteroromantisch. Ik kan seks hebben met mannen en dat voelt gewoon goed maar word alleen verliefd op vrouwen
D
Davidoff92Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Moun zei:
Ik be straight maar als ik coke gebruik ben k gau k wil allleen sex dan met man nuchter heb ik dat gevoel niet . Onder invloed hou ik van lul
Klik om te vergroten...
Dit heb ik ook haha
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Samantha1980 zei:
Dat is prachtig, dat zou iedereen eens mogen ervaren, ik denk door dat de remmingen weg zijn , je liefde en spanning kan voelen voor man en vrouw. 1 x tongzoenen half teut in een discotheek met een goede vriendin 20 jaar geleden is mijn enige bi ervaring . Kan soms wel in een serie een vrouw super mooi vinden zoals ik mannen mooi vind, wie weet ooit. Kan een gave ervaring zijn ,, 😇
Klik om te vergroten...
Iedereen? Zul je toch eerst al bi moeten zijn lijkt me.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Ik betwijfel of het een kwestie van 'openminded' zijn is. Dat impliceert eigenlijk dat mensen die alleen maar op het andere geslacht vallen minder openminded zijn. Terwijl ze gewoon echt alleen maar aantrekking kunnen voelen tot het andere geslacht en er dan dus geen sprake is van niet openminded zijn.
Klik om te vergroten...
Ja daar heb je een punt. Maar ik krijg het gros die weleens experimenteert, een trio,af en toe met ander zoent zelfde geslacht, niet in een hokje geduwd (behalve de term open minded) maar dat is maar goed ook.

Het hoeft je ook niet te identificeren, soms is het gewoon een ervaring.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Ja ik herken het ook wel bij mijzelf. Van bepaalde drugs wordt een bi kant gestimuleerd lijkt het.
Klik om te vergroten...
Merk je dat dat in gevoelens als je bij iemand bent of seksueel? En geef je daar dan ook aan toe. Als dat natuurlijk kan

En als ik te persoonlijk vraag,sorry alvast.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mrloverdj zei:
Ja daar heb je een punt. Je hebt een heel kleine swingers scene in Nederland, wat vaak hand in gaat met drugs en bepaalde feesten. Maar ik krijg het gros die weleens experimenteert, een trio,af en toe met ander zoent tijdens een relatie niet in een hokje geduwd (behalve de term open minded) maar dat is maar goed ook.

Mijn hokje word niet zozeer bepaald door mijn moreel kompas en innerlijk en sexueel verlangen, maar ook door de levensfase, setting, en vrienden/kringen om mij heen.
Klik om te vergroten...
Ik vind zelf dat we onszelf niet moeten identificeren met een label en zo in een hokje moeten plaatsen. Immers, ik ben veel meer dan bijvoorbeeld mijn geslacht, mijn geaardheid, etc. Net zoals ieder ander ook veel meer is dan dat.

Maar tegelijkertijd denk ik ook dat er een realiteit is aan dergelijke hokjes, of beter gezegd eigenschappen. Zo ben ik hetero. Ik kan echte liefde voor een man voelen, maar dat zal nooit meer worden dan vriendschap. Er is een realiteit aan geaardheid is wat ik wil zeggen denk ik. Hoe openminded je ook bent, je geaardheid speelt een cruciale rol. Als je hetero of homo/lesbisch bent, zul je alleen seksuele aantrekking voelen tot het andere of je eigen geslacht.

Maar je hoeft je door die geaardheid niet in een hokje geplaatst te voelen, omdat we immers zoveel meer zijn dan dat. :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Drugs laat vaak je remmen los en net als met alcohol op kun je wat “makkelijk” worden. Toch denk ik dat als je als man bv “nuchter” 100% hetero bent, je met drugs op niet ineens met een andere man seks wil. Dan zal er onderliggend toch iets zijn dat je niet helemaal hetero bent.
Een ECHTE hetero man-man gaat ook onder invloed niet aan piemels zitten van een andere man.

Bij vrouwen onderling is dat iets anders. Sowieso zijn er veel meer vrouwen bi als mannen, dat is al bewezen. Ik ken behoorlijk wat vrouwen die wel bv seks kunnen en willen hebben met een andere vrouw maar qua relatie totaal niet met een vrouw kunnen leven.

Beide gevallen komt ook een beetje door de denkwijze/gewoonte van de maatschappij. Als je als “hetero” man in ene met een man gaat wordt je aangekeken als homo, mietje etc en dat beukt je mannelijkheid tegenover je maten. Terwijl 2 vrouwen met elkaar juist door die super hetero’s als geil wordt gezien.

Het is een grijs gebied allemaal. Het belangrijkste is dat je bent met wie jij graag wil, man of vrouw.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Beide gevallen komt ook een beetje door de denkwijze/gewoonte van de maatschappij. Als je als “hetero” man in ene met een man gaat wordt je aangekeken als homo, mietje etc en dat beukt je mannelijkheid tegenover je maten. Terwijl 2 vrouwen met elkaar juist door die super hetero’s als geil wordt gezien.
Klik om te vergroten...
Dit speelt inderdaad wel mee ja.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Drugs laat vaak je remmen los en net als met alcohol op kun je wat “makkelijk” worden. Toch denk ik dat als je als man bv “nuchter” 100% hetero bent, je met drugs op niet ineens met een andere man seks wil. Dan zal er onderliggend toch iets zijn dat je niet helemaal hetero bent.
Een ECHTE hetero man-man gaat ook onder invloed niet aan piemels zitten van een andere man.

Bij vrouwen onderling is dat iets anders. Sowieso zijn er veel meer vrouwen bi als mannen, dat is al bewezen. Ik ken behoorlijk wat vrouwen die wel bv seks kunnen en willen hebben met een andere vrouw maar qua relatie totaal niet met een vrouw kunnen leven.

Beide gevallen komt ook een beetje door de denkwijze/gewoonte van de maatschappij. Als je als “hetero” man in ene met een man gaat wordt je aangekeken als homo, mietje etc en dat beukt je mannelijkheid tegenover je maten. Terwijl 2 vrouwen met elkaar juist door die super hetero’s als geil wordt gezien.

Het is een grijs gebied allemaal. Het belangrijkste is dat je bent met wie jij graag wil, man of vrouw.
Klik om te vergroten...
Ben het helemaal met je eens. Alleen ik ervaar echt niet meer bivrouwen.

Wel voor seks, precies wat Mindless schrijft

Maar echt een relatie met ze? Voor mij als een speld in de hooiberg.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze olifant zei:
Huh? Hier worden wederom twee dingen door elkaar gehaald. Zoals doorlopend in deze discussie heb ik het idee. :tongueout:

Iemand met normale seksuele verlangens kan er niet voor kiezen aseksueel te worden maar kan wel ervoor kiezen een seksloos bestaan te lijden. Waarmee ik niet zeg dat het niet moeilijk is, maar het kan toch echt.

Iemand zonder seksuele verlangens kan ervoor kiezen seks toch een plaats te geven in zijn/haar leven en relatie. Sterker nog, er zijn best veel aseksuelen die dit doen, ondanks hun gebrek aan libido, in het belang van de partner.

Zo kan een pedofiel ook een eigen weg leren vinden in een leven zonder seks. Niet álle pedofielen maar een deel toch zeker.

Gevoel/drang is niet gelijk aan gedrag. 100 procent eens met Mindless hierin. We zijn echt geen robots hoor, of willoze slaven van onze oerdriften. We hebben niet voor niks een prefrontale cortex gekregen. Die mogelijkheid om onze impulsieve driften te inhiberen is o.a. wat ons in het algemeen onderscheidt van dieren.

* Edit: snelle gedachte hoor na lezen van bovenstaande discussie, maar is het vraagstuk geaardheid/stoornis echt zo relevant? Ik, maar ben geen deskundige, zou zeggen dat pedofilie een geaardheid is die best als stoornis benaderd kan worden gezien het mogelijke gevaar dat ermee gepaard gaat. Wat ‘gestoord’ heet en wat niet, is afhankelijk van onze eigen zelfbepaalde definities. Anyway, heb de literatuur hierover dus niet gecheckt. :wink: weet niet welke terminologie precies gehanteerd wordt.

Of mensen verder vinden dat homoseksualiteit en aseksualiteit als afwijkingen betiteld kunnen worden moeten ze zelf maar weten (ik heb daar persoonlijk niet zo’n moeite mee, het zíjn tenslotte feitelijk gezien onschuldige afwijkingen) maar aangezien er in deze gevallen doorgaans geen sprake is van risico op schade toebrengen aan anderen is het ook niet gepast om in termen van stoornis te denken i.m.o. en compleet onvergelijkbaar met pedofilie.
Klik om te vergroten...
Mooie reactie, eindelijk de opheldering over verschil tussen seksuele verlangens en seksueel gedrag, echt twee compleet verschillende zaken, waar ik al 2 pagina's op zat te wachten :P Anders zou een biseksuele vrouw die een relatie heeft met een man hetero zijn, maar dat is natuurlijk niet het geval. Je geaardheid draag je bij je ongeacht de uiting ervan. Hier een filmpje wat nog enige uitleg geeft, dit maakte het voor mij toendertijd wel helder, al gaat het wel snel;

Ik heb ook zitten nadenken over het vraagstuk geaardheid/stoornis (als deskundige dan wel :wink: ), omdat het me aannemelijk lijkt dat wanneer iemand seksuele gevoelens ontwikkeld voor een kind, daar ook wel enige problematiek in schuil zou liggen. Een kind is weerloos, onschuldig, nog niet seksueel ontwikkeld; er is dus hoe dan ook sprake van een (machts)verschil en dat lijkt me nou niet per definitie een gezond uitgangspunt. Ik zou me direct afvragen wat voor trauma's of andere jeugdproblematiek er bij de persoon in kwestie achter liggen. Denk dat de forensische hoek dit duidelijker heeft, maar daar werk ik dan weer niet in.

Overigens heeft homoseksualiteit wel in de DSM II en III gestaan, en de DSM IV kwam pas in 1994!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1617181920...71
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."