Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke pijnstiller kies jij?

Welke pijnstiller kies jij?

45 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#1
Relmuis zei:
Het merk Excedrin raad ik altijd af. (de combinatie op zich niet)
Het verkocht niet goed, toen heeft men zich op de doelgroep met migraine gericht, gloednieuwe slicky verpakking; 10,99 voor 20 stuks.
Kruidvat huismerk APC, 1,99 voor 20 stuks.

Geen eerste keuze pijnstiller imho maar als het bij iemand werkt, dan werkt het.
Acetylsalicylzuur alleen is ook geen eerste keuze maar het werkt bij sommige mensen prima.
Scoort qua bijwerkingen op de maag niet zo goed, het zou nu niet meer door de registratieprocedure komen, maar goed, als het werkt werkt het.
Klik om te vergroten...
Het is ook niet mijn eerste keus pijnstiller. Maar omdat @Kordie zei dat paracetamol + ibuprofen niet voldoende werken bij zijn hoofdpijn, moest ik aan Excedrin denken.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#2
HappyMind zei:
moest ik aan Excedrin denken.
Klik om te vergroten...
Me too, maar dan noem ik het APC.
Namen we vroeger wel eens als we geen ecstasy wilden nemen.
Dan had je in ieder geval genoeg cafeïne binnen, ik zou dat nu niet meer doen. :grimacing:

Mij storen de exclusiviteitsclaims van merken en de daarbij horende winstmarges. :anguished:
Er zit ook een ethisch puntje aan; voor bv hoofdpijn kies je niet, dat is bij chocolade anders.
Maar ik ben van de farmaceutische industrie wel eea gewend mbt openheid en transparantie.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Men moet ook eea relativeren.
Als ik naar zuipfeestjes in België ging stonden Dafalgan en Apranax al op de ontbijttafel, allebei innemen met bier.
Ik vermoed dat Belgen sterkere magen hebben. :innocent:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Relmuis zei:
Men moet ook eea relativeren.
Als ik naar zuipfeestjes in België ging stonden Dafalgan en Apranax al op de ontbijttafel, allebei innemen met bier.
Ik vermoed dat Belgen sterkere magen hebben. :innocent:
Klik om te vergroten...
Zo geëvolueerd door al die lekkere speciaalbieren drinken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zit wat te stoeien met een verkoudheid of griepje.
Eerste keer ascal 600 poeder genomen.
Dat werkt best goed en snel.
Even onthouden DF'ers!
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ascal 600 bevat als werkzame stof een zout van asetylsalicylzuur.
Ik lees asperine ....

Fijn dat het werkt, @Kordie
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
We hebben allemaal wel eens een griepje, verkoudheid, spierpijn, keel/oor pijn etc.
Om het soms allemaal wat dragelijker te maken biedt een pijnstiller uit de drogist of supermarkt vaak genoeg uitkomst.

Welke pijnstiller (die niet een arts hoeft voor te schrijven) gebruik jij?
Ik was net in de drogist en het verbaasd me hoeveel pijnstillers er zijn.

Ik pak meestal gewoon paracetamol 2x 500 en ibuprofen 400 ligt hier ook wel standaard in huis.
Voor de verkoudheid een standaard neusspray.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Echt heel zelden gebruik ik pijnstilling en dan ibuprofen (merk nurofen) maar de keren kan ik op 1 hand tellen en heb geen pijnstillers in huis standaard
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ape zei:
Echt heel zelden gebruik ik pijnstilling en dan ibuprofen (merk nurofen) maar de keren kan ik op 1 hand tellen en heb geen pijnstillers in huis standaard
Klik om te vergroten...
Anders kan je nog diclolinnack halen maar lijkt me niet nodig voor griep.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tijdloos zei:
Anders kan je nog diclolinnack halen maar lijkt me niet nodig voor griep.
Klik om te vergroten...
Ik heb 1 keer diclofenac gehad en kon 6 dagen niet poepen 😂
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nurofen migraine voor allusssss
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tijdloos zei:
Anders kan je nog diclolinnack halen maar lijkt me niet nodig voor griep.
Klik om te vergroten...
Bijzondere "tip" als diegene juist zegt nauwelijks pijnstillers te gebruiken
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Knap Ape.
Klik om te vergroten...
het komt eigenlijk niet eens in me op om pijnstilling te slikken. Als iemand me er op wijst denk ik "o ja, dat bestaat ook nog" :lolol: Ik heb ook gewoon een autistisch hoge pijngrens
Kordie zei:
Ik slik het ook niet heel veel. Maar heb het wel standaard in huis.
En zo nu met een dikke verkoudheid (of maatje meer) neem ik toch graag een pcm of ibu.
Is inderdaad wel niet spul wat je te lang meot slikken, dat gebeurd geloof ik ook door veel mensen.
Klik om te vergroten...
Ja sommige mensen slikken het ook heel snel. Oh beginnende hoofdpijn? Ibuprofen er in. Waarom niet eerst proberen zout water te drinken of achterkant nek koelen. Nee meteen grijpen naar medicijnen..
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
HappyMind zei:
Bijzondere "tip" als diegene juist zegt nauwelijks pijnstillers te gebruiken
Klik om te vergroten...

En zover ik weet is dat ook op doktersrecept.


Ape zei:
Echt heel zelden gebruik ik pijnstilling en dan ibuprofen (merk nurofen) maar de keren kan ik op 1 hand tellen en heb geen pijnstillers in huis standaard
Klik om te vergroten...

Knap Ape.
Ik slik het ook niet heel veel. Maar heb het wel standaard in huis.
En zo nu met een dikke verkoudheid (of maatje meer) neem ik toch graag een pcm of ibu.
Is inderdaad wel niet spul wat je te lang meot slikken, dat gebeurd geloof ik ook door veel mensen.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Paracetamol, hooguit paar keer per jaar. Ipobrufen alleen bij hoofdpijn van het zuipen of echt met spierpijn als een stijve nek. Beide dus op 1 hand te tellen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
BelowTheFlow zei:
Ascal 600 bevat als werkzame stof een zout van asetylsalicylzuur.
Ik lees asperine ....

Fijn dat het werkt, @Kordie
Klik om te vergroten...

Toch is Ascal een NSAID.
Dan val je meer de kant op van ibuprofen dan asperine denk ik
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Lichte pijn: paracetamol

Middelmatige pijn: ibuprofen en/of in combi met paracetamol

Zware pijn: ibuprofen in combinatie met paracetamol of codeinefosfaat samen met paracetamol

Tramadol hebben we natuurlijk ook nog dat is ook een optie alleen of samen met para/ibu maar ik verkies codeïne erboven


(Heb chronische zenuwpijn dus ik kom makkelijker aan prescriptions ondanks me verslavingsverleden)
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Paranoize. zei:
codeinefosfaat
Klik om te vergroten...

Wat doet die codeine in pcm eigenlijk precies?
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Toch is Ascal een NSAID.
Dan val je meer de kant op van ibuprofen dan asperine denk ik
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk: asperine is een NSAID.
Pijnstillend, ontzettingsrtresremmend en koortsremmend > NSAID
Had ik me niet gerealiseerd.

Bij mijn laatste ziekenhuis bezoek (3 nachten) werden NSAID's overgeslagen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Wat doet die codeine in pcm eigenlijk precies?
Klik om te vergroten...
codeine wordt omgezet naar morfine in de lever en in combinatie met paracetamol werkt dat goed pijnstillend

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."