Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoeilijk aankomen

Moeilijk aankomen

20 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gewoon 2 whey proteineshakes (liefst 1 met havermout idd) per dag en na 6 maanden zit je zi 10/15 kg zwaarder.

Zou er wel krachttraining bij doen of calestehnics of iets.
g
guapLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heyy DF,
Guap hier weer

Ik ben 18 jaar oud en weeg 60 kg.
Nou als het goed is valt 60 kg netaan binnen een gezond gewicht (kan dr ook net buiten vallen, niet gecheckt). Ik zie mezelf niet als een lopend skelet ofzo maar eerlijk is eerlijk ipv 60 had het wel 70 of 75 mogen zijn.

Sinds jong af aan heb ik al een metabolisme dat sneller verbrand als de gemiddelde bosbrand in Australië💀. Op een gewone werkdag eet ik 6-8 bruine boterhammen + nog vleeswaren zoals sparerribs of steak met groente bij het avondeten en toch blijft mijn gewicht precies 60kg of zelfs lager als ik een dag wat minder eet.

Kan iemand zich vinden in dit verhaal of heb je advies dat voor jou werkte laat me het weten! Ik heb niet bepaald behoefte om elke minuut van de dag aan het eten te zijn😭.

Tnxxx

En Ciao
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb wel wat meer info nodig,

Man of vrouw?

Fysiek veel actief? Vaak helpt het mensen om boterhammen te vervangen met bijvoorbeeld kwark waar veel eiwitten in zitten en andere voeding met veel eiwitten en weinig koolhydraten
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#4
Smoothie met

125g Havermout
60g Pindakaas
50g Proteine poeder
Banaan voor de smaak.

Zo zit je al op 1000 kcal

Dit neem ik als middag eten en verder uitgebreid ontbijt/ avond eten en weeg nu 78kg en 2 jaar geleden was dat ook rond de 60.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
guap zei:
Heyy DF,
Guap hier weer

Ik ben 18 jaar oud en weeg 60 kg.
Nou als het goed is valt 60 kg netaan binnen een gezond gewicht (kan dr ook net buiten vallen, niet gecheckt). Ik zie mezelf niet als een lopend skelet ofzo maar eerlijk is eerlijk ipv 60 had het wel 70 of 75 mogen zijn.

Sinds jong af aan heb ik al een metabolisme dat sneller verbrand als de gemiddelde bosbrand in Australië💀. Op een gewone werkdag eet ik 6-8 bruine boterhammen + nog vleeswaren zoals sparerribs of steak met groente bij het avondeten en toch blijft mijn gewicht precies 60kg of zelfs lager als ik een dag wat minder eet.

Kan iemand zich vinden in dit verhaal of heb je advies dat voor jou werkte laat me het weten! Ik heb niet bepaald behoefte om elke minuut van de dag aan het eten te zijn😭.

Tnxxx

En Ciao
Klik om te vergroten...
Gewoon even een jaar of 12 wachten; lost zichzelf op. Je zal nog wensen dat je terug kan :tearsofjoy:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
guap zei:
Heyy DF,
Guap hier weer

Ik ben 18 jaar oud en weeg 60 kg.
Nou als het goed is valt 60 kg netaan binnen een gezond gewicht (kan dr ook net buiten vallen, niet gecheckt). Ik zie mezelf niet als een lopend skelet ofzo maar eerlijk is eerlijk ipv 60 had het wel 70 of 75 mogen zijn.

Sinds jong af aan heb ik al een metabolisme dat sneller verbrand als de gemiddelde bosbrand in Australië💀. Op een gewone werkdag eet ik 6-8 bruine boterhammen + nog vleeswaren zoals sparerribs of steak met groente bij het avondeten en toch blijft mijn gewicht precies 60kg of zelfs lager als ik een dag wat minder eet.

Kan iemand zich vinden in dit verhaal of heb je advies dat voor jou werkte laat me het weten! Ik heb niet bepaald behoefte om elke minuut van de dag aan het eten te zijn😭.

Tnxxx

En Ciao
Klik om te vergroten...
Maar oprecht dit is vrij normaal. Jonge mensen zijn vaak heel dun. Overigens schrik ik niet zo van de hoeveelheden die je eet. Die lijken me ook gewoon normaal. Waar je je beter op kan focussen is of je 1. lekker en gezond eet, en 2. dat je je prettig voelt in je lijf. Persoonlijk houd ik niet zo van die trend tegenwoordig van allerlei fitnessprogramma's met bijbehorend dieet waarbij je de hele dag eieren, kip en rijst naar binnen moet stouwen om maar spiermassa op te bouwen. Dat is ook niet gezond hoor. Bovendien word je volgens mij juist onzeker van zo'n doelmatige kijk op je lichaam. Platforms zoals Instagram voeden dat soort onzekerheid enorm om je vervolgens allerlei advertenties voor weipoeder en supplementen-onzin voor te schotelen. In plaats daarvan kan je ook gewoon besluiten dat je gewoon lekker je leven leidt en dat prima vindt. Lijkt mij een stuk rustiger :wink:
g
guapLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Maar oprecht dit is vrij normaal. Jonge mensen zijn vaak heel dun. Overigens schrik ik niet zo van de hoeveelheden die je eet. Die lijken me ook gewoon normaal. Waar je je beter op kan focussen is of je 1. lekker en gezond eet, en 2. dat je je prettig voelt in je lijf. Persoonlijk houd ik niet zo van die trend tegenwoordig van allerlei fitnessprogramma's met bijbehorend dieet waarbij je de hele dag eieren, kip en rijst naar binnen moet stouwen om maar spiermassa op te bouwen. Dat is ook niet gezond hoor. Bovendien word je volgens mij juist onzeker van zo'n doelmatige kijk op je lichaam. Platforms zoals Instagram voeden dat soort onzekerheid enorm om je vervolgens allerlei advertenties voor weipoeder en supplementen-onzin voor te schotelen. In plaats daarvan kan je ook gewoon besluiten dat je gewoon lekker je leven leidt en dat prima vindt. Lijkt mij een stuk rustiger :wink:
Klik om te vergroten...
Zeker! Ik voel me gewoon comfortabel in mijn lijf dat sowieso alleen voor werk (ik ben automonteur) en daar kom ik nog wel is kracht tekort. Ik heb ook zeker al geprobeerd naar de gym te gaan maar ik zie gewoon veelste weinig progressie voor hoevaak ik trainde (4x per week) en heb ik ook nog eens aanleg voor blessure na wat zwaardere belasting mooi kut dus👍🏻😁.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Gewoon even een jaar of 12 wachten; lost zichzelf op. Je zal nog wensen dat je terug kan :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Hoeft niet per se.

Is ook vaak tegen mij gezegd ("wacht maar dat buikje komt vanzelf"), maar ik blijf een hard gainer terwijl ik tegen de 40 loop.

Ergens blij mee dat ik praktisch niet dik kan worden. Nadeel is dat spieren bouwen minder snel gaat.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zoiets;

www.hulpmiddelonline.nl

Nutridrink Vanille 6 x 4 flesjes | Aanbieding

Nutridrink Vanille koopt u hier ✓ Uit voorraad leverbaar. ✓ Vandaag voor 23:59 uur besteld, morgen al in huis. ✓ Beste prijs voor Nutridrink vanille.
www.hulpmiddelonline.nl www.hulpmiddelonline.nl

En daar dan nog koolhydraten bij eten
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#10
eiwitten en fitness. Das volgens mij de gezondste versie van aankomen.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je kan altijd nog professioneel eter worden. Als je dan nog niet dik wordt verdien je in ieder geval centjes met het niet dik kunnen worden.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Gewoon even een jaar of 12 wachten; lost zichzelf op. Je zal nog wensen dat je terug kan :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Dit zeiden ze tegen mij ook altijd vroegah. Nu met 40 jaar jong en stiekem amper sport, krijg ik heeeeul licht een buikje :sweatsmile:

191cm en rond de 80kg is nog steeds niet dik. Eet minstens 2,5 a 3k aan calorieën per dag.

Ik geef mijn denkende hoofd altijd maar de schuld haha

Mindless zei:
Hoeft niet per se.

Is ook vaak tegen mij gezegd ("wacht maar dat buikje komt vanzelf"), maar ik blijf een hard gainer terwijl ik tegen de 40 loop.

Ergens blij mee dat ik praktisch niet dik kan worden. Nadeel is dat spieren bouwen minder snel gaat.
Klik om te vergroten...

Dit dus..

Wat mij wel wat helpt is niet perse eiwit shakes maar wel maaltijd shakes. Zit ook aardig wat eiwit in maar ook vele andere dingen als vitamine, mineralen, vezels, (gezonde) vetten enz.. Yfood is een voorbeeld (duur) of Plenny.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mezelf zei:
Dit zeiden ze tegen mij ook altijd vroegah. Nu met 40 jaar jong en stiekem amper sport, krijg ik heeeeul licht een buikje :sweatsmile:

191cm en rond de 80kg is nog steeds niet dik. Eet minstens 2,5 a 3k aan calorieën per dag.

Ik geef mijn denkende hoofd altijd maar de schuld haha



Dit dus..

Wat mij wel wat helpt is niet perse eiwit shakes maar wel maaltijd shakes. Zit ook aardig wat eiwit in maar ook vele andere dingen als vitamine, mineralen, vezels, (gezonde) vetten enz.. Yfood is een voorbeeld (duur) of Plenny.
Klik om te vergroten...
Shakes is idd the makkelijkste manier. Zelf maken is ook wel redelijk eenvoudig, alles in de blender en gaan met die banaan (die drin zit) haha
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#14
Calorieën tellen.

Hou eens 1 of 2 weken bij hoeveel je echt consumeert qua eten & drinken.

Als je een slechte eter bent zou ik voor shakes gaan want calorieën wegdrinken is makkelijker. Eten is wel beter maar goed om eerst aan je calorieën te komen zou je dat kunnen doen. Probeer het wel enigszins gezond te houden en geen pak koeken en snoep etc te vreten.

Nootjes zijn op zich ook wel handig maar zijn wel aan de prijs. Maar er zitten veel calorieën in. Havermout is goedkoper en zitten ook lekker veel calorieën in . Gooi het in de blender pindakaas erbij schepje whey voor de smaak
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
guap zei:
Heyy DF,
Guap hier weer

Ik ben 18 jaar oud en weeg 60 kg.
Nou als het goed is valt 60 kg netaan binnen een gezond gewicht (kan dr ook net buiten vallen, niet gecheckt). Ik zie mezelf niet als een lopend skelet ofzo maar eerlijk is eerlijk ipv 60 had het wel 70 of 75 mogen zijn.

Sinds jong af aan heb ik al een metabolisme dat sneller verbrand als de gemiddelde bosbrand in Australië💀. Op een gewone werkdag eet ik 6-8 bruine boterhammen + nog vleeswaren zoals sparerribs of steak met groente bij het avondeten en toch blijft mijn gewicht precies 60kg of zelfs lager als ik een dag wat minder eet.

Kan iemand zich vinden in dit verhaal of heb je advies dat voor jou werkte laat me het weten! Ik heb niet bepaald behoefte om elke minuut van de dag aan het eten te zijn😭.

Tnxxx

En Ciao
Klik om te vergroten...
Je lengte is interessant om te weten of je echt slank bent. Maar rook je tabak of wiet? Gebruik je dagelijks veel coffee of andere uppers?

Verder had ik zeker hetzelfde metabolische verbranding systeem denk ik. Als ik niet rookte werd ik wel zwaarder en na mijn 30ste werd dat makkelijk wat ronder te zijn en na mijn 40ste werd het moeilijk gewicht te verliezen als niet roker.
g
guapLid
01-01-2024, 00:00
#16
Manu76 zei:
Je lengte is interessant om te weten of je echt slank bent. Maar rook je tabak of wiet? Gebruik je dagelijks veel coffee of andere uppers?

Verder had ik zeker hetzelfde metabolische verbranding systeem denk ik. Als ik niet rookte werd ik wel zwaarder en na mijn 30ste werd dat makkelijk wat ronder te zijn en na mijn 40ste werd het moeilijk gewicht te verliezen als niet roker.
Klik om te vergroten...
Ben 1.85 en k rook (bijna) dagelijks wiet. Drink eigenlijk nooit koffie en bijna nooit energy, wel pep op ze tijd maar zeker niet dagelijks, me metabolisme is wel altijd snel geweest
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
guap zei:
Ben 1.85 en k rook (bijna) dagelijks wiet. Drink eigenlijk nooit koffie en bijna nooit energy, wel pep op ze tijd maar zeker niet dagelijks, me metabolisme is wel altijd snel geweest
Klik om te vergroten...
Ja, met die lengte zou je zeker wat zwaarder willen zijn waarschijnlijk. En je wiet rook je zonder peuken of rook je ook (met tabak)?
Ik denk dat je zeker niet minder moet gaan wegen, maar als je niet zwaar stressvol leven hebt, dat je gewoon gezond moet proberen te eten en dan komt het wel met gewichtstoename in de toekomst of in de gym.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben van mezelf tenger gebouwd, ben vrouw van 39 jaar en 1.74 cm. Door krachttraining en rond de 3000 kcal per dag te eten/drinken zeker paar kilo spier aangekomen. Zeker laatste tijd sinds ik weer zonder blessures vrijuit kan sporten. Zit nu rond de 64 kg met een laag vetpercentage, maar wel gezond percentage.

Ik eet veel havermoutpap, skyr met granola van veel noten, eiwitpoedershakes, maaltijdshakes om aan mn calorieën te komen als ik het kauwen zat ben.

Verder nauwelijks suiker want daar krijg je weer trek van + het voedt niet. Eet vooral voedende dingen, niet alleen vulling. Dat scheelt ook veel.
M
MatineusLid
01-01-2024, 00:00
#19
guap zei:
Kan iemand zich vinden in dit verhaal of heb je advies dat voor jou werkte laat me het weten! Ik heb niet bepaald behoefte om elke minuut van de dag aan het eten te zijn😭.
Klik om te vergroten...
Alle zuivelproducten kunnen je helpen iets aan te komen. Inderdaad in de vorm van shakes, maar ook kwark, vla etc. Kun je als een heerlijk tussendoortje of toetje nemen.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je wil aankomen moet je meer eten van 1 voedingstof terwijl je het niet nodig bent dan gaat je lichaam het vanzelf opslaan als vet. Mijn advies? 1 kilo chicken wings :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."