Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstics en dwanghandelingen bij drugsgebruik

tics en dwanghandelingen bij drugsgebruik

39 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,
afgelopen weekend heb ik 3 -fa amfetamine gebruikt en heel vreemd ik kon gewoon niet meer stoppen met neuspeuteren. Normaal doe ik dit ook wel eens maar vooral bij stress en niet zo erg ik kan me wel inhouden. . Nu serieus uren achter elkaar en mijn neus is daardoor best pijnlijk en korstjes, pus en veel vies snot :sneeze: Dit zal ook komen door het drugs snuiven maar het is veel erger geworden door het peuteren. Ik kan normaal ook moeilijk van korstjes en plekjes in mijn gezicht afblijven, zeker bij stress krab ik het steeds kapot.
Sorry beetje onsmakelijk verhaal.

Hebben jullie dit ook wel eens gehad?
Of andere rare tics bij drugsgebruik?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Komt veel voor bij amfetamines… Zelf nog nooit gehad.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, een tekort aan dopamine etc. triggert bij mij meestal tics/dwanghandelingen.

Tijdens gebruik en erna soms nog dagen. De kater wordt daardoor nóg heftiger voor me, want het voelt als (en ís) een terugval in oud gedrag vanuit een tijd dat ik erg ongelukkig was.

Duidelijk dat een tekort aan stofjes je minder blij maakt en waarom je hier erg zorgvuldig mee moet om gaan. Zeker als je daar al gevoelig voor bent.

Ik trek bijvoorbeeld mijn haren kapot, heb ooit ook in een speedbinge al mijn dreads uit elkaar geplukt 🤪 Je wordt al niet knapper van drugs, maar dit maakte me er zeker niet fraaier op!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Knuffelpanda zei:
Hoi allemaal,
afgelopen weekend heb ik 3 -fa amfetamine gebruikt en heel vreemd ik kon gewoon niet meer stoppen met neuspeuteren. Normaal doe ik dit ook wel eens maar vooral bij stress en niet zo erg ik kan me wel inhouden. . Nu serieus uren achter elkaar en mijn neus is daardoor best pijnlijk en korstjes, pus en veel vies snot :sneeze: Dit zal ook komen door het drugs snuiven maar het is veel erger geworden door het peuteren. Ik kan normaal ook moeilijk van korstjes en plekjes in mijn gezicht afblijven, zeker bij stress krab ik het steeds kapot.
Sorry beetje onsmakelijk verhaal.

Hebben jullie dit ook wel eens gehad?
Of andere rare tics bij drugsgebruik?
Klik om te vergroten...
Door men speedverslavingen bijt ik nog steeds ik onbewust op de binnenkant van men kaak.
Ik betrap me op kaakklemmen als ik bvb gwn tv kijk en geen stress ofzo heb.

Ik ben goed op men eet en begin terug in "form" te geraken omdat ik meer energie heb en gewicht gaat snel omhoog , maar door het kaakklemmen blijf ik een strakke kaak hebben.

Ook druk ik constant met men tong tegen da achterkant van men tanden , ook een overblijfsel van seksverslaving.

+ door de speed en horrorverhalen over schietkraamtanden , heb ik nu echt wel een soort fobie dag ik men tanden zou verliezen.
Dus ik ben obsesed door tandenpoetsen, flossen , zelf tandsteen verwijderen met tandartsmateriaal etc.
De Nachtzuster zei:
Ik trek bijvoorbeeld mijn haren kapot, heb ooit ook in een speedbinge al mijn dreads uit elkaar geplukt 🤪
Klik om te vergroten...
Damn!
Ik had van men 9 tot 21 dreads , zou het niet over men hart gekregen hebben dit te doen 😯 maar 11 jaar men dreads was het wel genoeg geweest :grin:.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik haal mn neus dwangmatig op als ik aan stimulanten zit. Geen idee of dat normaal is, maar daardoor heb ik een zere keel na gebruik.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#6
En neus ophalen doe ik wel als ik snuif maar dat komt bij mij door het snuiven niet omdat het een tic is..
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb als ik nuchter ben altijd al tics, kan me niet herinneren dat het bij drugsgebruik erger word bij mij... volgensmij word het soms minder erg als ik drugs gebruik, omdat ik minder gedachtes heb.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
inner_search zei:
Door men speedverslavingen bijt ik nog steeds ik onbewust op de binnenkant van men kaak.
Ik betrap me op kaakklemmen als ik bvb gwn tv kijk en geen stress ofzo heb.

Ik ben goed op men eet en begin terug in "form" te geraken omdat ik meer energie heb en gewicht gaat snel omhoog , maar door het kaakklemmen blijf ik een strakke kaak hebben.

Ook druk ik constant met men tong tegen da achterkant van men tanden , ook een overblijfsel van seksverslaving.

+ door de speed en horrorverhalen over schietkraamtanden , heb ik nu echt wel een soort fobie dag ik men tanden zou verliezen.
Dus ik ben obsesed door tandenpoetsen, flossen , zelf tandsteen verwijderen met tandartsmateriaal etc.

Damn!
Ik had van men 9 tot 21 dreads , zou het niet over men hart gekregen hebben dit te doen 😯 maar 11 jaar men dreads was het wel genoeg geweest :grin:.
Klik om te vergroten...

Ik had m'n dreads 9 dagen ofzo, was er toen al klaar mee 🙄
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Martinus zei:
Ik haal mn neus dwangmatig op als ik aan stimulanten zit. Geen idee of dat normaal is, maar daardoor heb ik een zere keel na gebruik.
Klik om te vergroten...
Oja , nu je het zegt.
Zelfs met een lichte dosis therapeutisch (oraal!) op haal ik men neus heel den dag op.

Ik gebruik regelmatig otrevine , maar als ik men dosis neem heb ik helemaal heen nood aan dat kutspul.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Nachtzuster zei:
Ik had m'n dreads 9 dagen ofzo, was er toen al klaar mee 🙄
Klik om te vergroten...
Ja mijne ware eerst zo klein dag het een soort jaren 90 piekjes waren :grin:.
Tegen het einde, kwamen ze tot over men knie.

Nu België Finland, zal morgen eens foto's zoeke :)
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
inner_search zei:
Ja mijne ware eerst zo klein dag het een soort jaren 90 piekjes waren :grin:.
Tegen het einde, kwamen ze tot over men knie.

Nu België Finland, zal morgen eens foto's zoeke :)
Klik om te vergroten...

Cool, ben benieuwd! En ik moedig België aan met dichte ogen vanuit bed ✌🏻 Ik heb blind vertrouwen dat ze zullen winnen!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
inner_search zei:
Ook druk ik constant met men tong tegen da achterkant van men tanden ,
Klik om te vergroten...
Dit deed ik dus tijdens mijn speedverslaving.
Maar nu clean doe ik het nog steeds de gehele dag door.
Echt zwaar irritant als je er op gaat letten.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je geen Tic Tacs wil zijn de fruitversies van Ricolla wel lekker tijdens een uppers binge.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#14
Syl zei:
Dit deed ik dus tijdens mijn speedverslaving.
Maar nu clean doe ik het nog steeds de gehele dag door.
Echt zwaar irritant als je er op gaat letten.
Klik om te vergroten...
Ik realiseer me dat ik precies dat op dit moment aan het doen ben...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
StraatPiraat zei:
Ik realiseer me dat ik precies dat op dit moment aan het doen ben...
Klik om te vergroten...
Ik heb soms 's avonds gewoon aan 1 kant er een streep van op mijn tong...
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#16
Syl zei:
Ik heb soms 's avonds gewoon aan 1 kant er een streep van op mijn tong...
Klik om te vergroten...
Ik heb vaak een snee over mn tong lopen omdat ik altijd langs mn hoektanden veeg ofzo.. ook heel hinderlijk.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neem al een tijd geen stims meer maar heb wel nog tiks zoals vingers rond elkaar draaien en wrijven.
Tong tegen men achterkiezen duwen/vegen.
Vroeger meer dan nu en tijdens blowen nog meer.
Nu meer tijdens stress/drukke momenten.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#18
PsyTekz zei:
Neem al een tijd geen stims meer maar heb wel nog tiks zoals vingers rond elkaar draaien en wrijven.
Tong tegen men achterkiezen duwen/vegen.
Vroeger meer dan nu en tijdens blowen nog meer.
Nu meer tijdens stress/drukke momenten.
Klik om te vergroten...
Dat zou kunnen komen omdat je van blowen ook een droge mond krijgt en je hersenen dan automatisch in dat gedrag vallen oid.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb zelf niet zoveel last van dit soort tics gelukkig. Maar mijn vriend knakt altijd met zijn tenen als hij gebruikt heeft.
P
PillenkopLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb ook een rare tic door na drugsgebruik. Ik maak steeds dwangmatig een raar soort van krakend geluid met mijn oren. Ik heb een spiertje die ik kan aanspannen waardoor ik een sort vonk hoor. Heel irritant. Heb er soms dagen last van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."