Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"DE verslaafde bestaat volgens mij niet. Sommigen willen niet voelen, omdat ze veel nare psychische bagage dragen. Maar sommigen merken dat ze zich nét iets beter voelen met kleine hoeveelheden van een bepaald middel. Maar het verschil tussen de effecten dan al die middelen is zó groot! Van de één lig je de hele dag in een andere werkelijkheid te dromen, van de ander kun je nét even wat beter focussen wanneer dat handig uitkomt. Pas wanneer je zelf merkt dat je craving krijgt naar een middel, zonder dat daar de oorspronkelijke nare gedachten of behoefte aan meer energie bij komt kijken, kun je jezelf afvragen of je verslaafd bent."
"Ha Pim, Wat jij meemaakt in je leven is veel. Niet iets waar ik nu even een makkelijke reactie op kan geven. Maar het niet delen van je problemen is meestal een doodlopende weg. Goed dat je dat op dit forum wel doet en antwoorden en herkenning zoekt. Hopelijk heb je wat aan de reacties van de leden en bezoekers hier."
"Als je een privé bericht wilt sturen klik je op de profielnaam. Dan zie 'start privé conversatie'"
"Wow, sterkte man! Ik zag je berichten voorbij komen en dacht: kon ik maar lekker net zo genieten van meerdere middelen tegelijk. Blijk je toch niet zo blij te zijn met die gewoonte. Je noemt het woord 'radeloos'. Dan denk ik dat je al te ver bent om met wilskracht zelfstandig je middelengebruik terug te brengen of zelfs te stoppen. Je hoeft echt niet meteen opgenomen te worden, ik heb jaren geleden ambulante hulp gehad (in Amsterdam). Daar kwamen juist veel mensen die een baan hadden, of een bedrijf, waar ze niet zomaar iets konden regelen om in een kliniek opgenomen te kunnen worden. Je kunt een keer een gesprek aanvragen. Dan zit je nog nergens aan vast."
"Inmiddels veel kwaaltjes. Indirect door middelen misbruik veroorzaakt. Niet allemaal 100% zeker, zoals een ernstig dichtgeslibde kransslagader. Dat zit niet in de familie, dus geef ik toch het jarenlange stims-gebruik de schuld. En ik ben nu paniekeriger, terwijl ik vaak zo rustig was. Psychisch had het, vooral na onder begeleiding te zijn gestopt, een behoorlijk negatie na- werking. Helemaal stoppen heb ik gedaan, maar ik werd in een korte tijd een chronisch vermoeide, niet te motiveren bankhanger. Tot grote frustratie van mijzelf. Dat werd na enkele maanden erger. Toen heb ik besloten dat ik zou proberen af en toe 4f-mph te gebruiken. Als startmotor. Maar dat plan kan zomaar dat 'craving'- mannetje zijn, met zijn beste pak aan.😎"
"Zoek na je behandeling zoveel mogelijk gelijkgestemden op. Liefst bij Narcotics Anonymous. Ze zullen je nergens toe dwingen, het is allemaal hoe jij het wilt. Vraag ,wees open en eerlijk. Schaamte moet je een tijdje verdragen. maar blijf met herstellende lotgenoten in contact, iedere dag! Succes met de behandeling!! Niks MOET......je doet het vo Peterbeertje zei: goedennacht ik heb lang niet meer gepost ik doe niet meer vaak 3mmc maar nog steeds teveel ik heb samen met mijn ouders afgesproken om naar een kliniek in spanje te gaan ik hoop dat het helpt en ik er goed uitkom ik zal als ik erheen ga en terug ben nog een bericht posten hoe en wat Klik om te vergroten... or jou!"
"Uppers...direct daarna gevolgt door "downers", om de negatieve gevoelens van de uppers te dempen. Liefst had ik die zucht ernaar niet, maar tot nu toe zijn lange periodes zonder deze 2 vreselijk geweest. Met name door de aanhoudende lusteloosheid, moeite met angstgevoelens omgaan etc. Daarom staan de uppers helaas op nr.1."
"Mindless zei: Ken dat wel. Enige oplossing (imo): In het nuchtere leven jezelf blijven uitdagen/uit je comfortzones stappen. De lusteloosheid komt niet van luiheid, maar van het niet uitleven van het leven waarvan je diep in jezelf weet dat je het zou moeten leven, ook al weet je misschien niet precies in welke vorm. De angstgevoelens komen van je angsten niet onder ogen komen. Als angsten niet in het licht komen, groeien ze verder in de schaduwen. Klinkt misschien negatief maar is het juist niet: er is geen ontsnapping. Deze dingen uit de weg gaan zal het probleem in stand houden. Begin met jezelf meer en meer uit te dagen en de angst en lusteloosheid verdwijnen en veranderen in liefde en energie/zin in het leven. Klik om te vergroten... Dank je voor je positieve woorden."
"@Wanneerwaarwaarom Dat 'ongemak' is ook een soort beginnende spanning. Heb ik ook mijn hele leven al. Het slechtste wat je er tegen kunt doen is het negeren, bagatelliseren of wegdrukken. Op dit moment hoort het bij jou. Ook al wil je dat niet. Je mag het best erg vervelend vinden dat het je levensgeluk hindert. Maar nu kun je accepteren dat het eenmaal zo is. Als je het aan voelt komen, ongemak, angst, etc. ga dan niet balen:"o shit, daar ga ik weer". Je weet dat je nu nog zo reageert. Maar als je dat weer eens voelt, ga dan op een rustige plek alleen maar op je ademhaling concentreren. Die gedachten komen wel, maar je kunt kiezen om ze vriendelijk voorbij te laten gaan. Blijf het ongemak zelfs een beetje opzoeken en blijf dan bewust van wat het met je doet. Welke situatie lokte het uit? Misschien kun je een keer anders reageren op zo'n,,n ongemakkelijke situatie en helpt dat ook nog. Succes,"
"GBL en XTC op feesten. Soms thuis Speed en/of GBL om ff lekker energie te krijgen. Schoonmaken gaat heel goed zo."