Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke (voedings)supplementen gebruik jij op dit moment? Voor/tegen? Poll en discussie topic!

Welke (voedings)supplementen gebruik jij op dit moment? Voor/tegen? Poll en discussie topic!

198 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
FredKroket zei:
Vergeleken met andere 'supplementen' merk je wel degelijk effect van cbd olie.
Klik om te vergroten...
Eigenlijk is dit (los van wat je zegt over cbd olie) het grote onderscheid tussen echte medicijnen en ‘supplementen’ (voedingssupplementen en herbal medicine). Er zijn weliswaar grote verschillen tussen voedingssupplementen en herbal medicine (zoals @Hippie Langwaus al aangeeft), maar geringe effectiviteit en gebrek aan wetenschappelijk onderbouwing zijn over het algemeen de grote gelijkenissen.

Wetenschappelijk gezien is het niet aan te raden, maar soms maak ik gebruik van oudere vormen van kennis — Unani, Ayurveda, de geneeskunde uit de oudheid — en op basis daarvan maak ik soms gericht gebruik van bepaalde planten en kruiden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
B12 & Melatonine.
Klik om te vergroten...
Sla maar vast in. Schijnt dat ze dit exclusief bij de apotheek op recept willen gaan verkopen.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#3
Iemand toevallig ervaring met q10 en of EDTA?
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alleen crystal meth ik ga er helemaal van stralen en me geheugen is kristalhelder
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#5
annihilation zei:
Sla maar vast in. Schijnt dat ze dit exclusief bij de apotheek op recept willen gaan verkopen.
Klik om te vergroten...
Was het niet zo dat de werking nog niet bewezen was? Zou wel grappig zijn als de overheid het dan alsnog op recept doet😆
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iedere dag NAC, Magnesium en L-Tryptofaan (een week voor drugsgebruik stop ik tijdelijk met NAC en L-Tryptofaan).
Gebruik het omdat ik veel sport (hardlopen) en ook beetje om tekorten na drugsgebruik op te vangen.
Niet als wondermiddel: maar iedere procent dat het helpt is meegenomen.
Basis ligt in gezond leven, dat weten we maar al te goed.

Over de grens tussen medicijnen, voedingssupplementen en drugs kan ik niets zinnigs zeggen.
Behalve dat die scheidslijn hier en daar naar mijn idee flinterdun is.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
plex zei:
Was het niet zo dat de werking nog niet bewezen was? Zou wel grappig zijn als de overheid het dan alsnog op recept doet😆
Klik om te vergroten...
Lees dit boek a.u.b

www.bol.com

Melatonine, Jo Robinson | 9789041002655 | Boeken | bol

Melatonine (Paperback). Allerlei voedingsstoffen en geneesmiddelen zijn in de loop der tijden aangeprezen als 'verjongingskuur'. Meestal was dit niet...
www.bol.com www.bol.com

Enof kijk naar die man op YouTube.
(russel j reiter)

Hij heeft altijd heel veel onderzoek gedaan naar melatonine.
En er zitten meer gezondheidsvoordelen aan dan alleen helpen met slaap en dergelijke.

D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#8
plex zei:
Vond dit inderdaad ook wel een goeie, wilde dit in de titel zetten maar kan niet. Of mijn domme O-PCE kop snapt niet hoe hij zijn eigen post kan aanpassen🤷


Wat voor rustgevende kruiden zijn dat?
Klik om te vergroten...
Rusta of Ruval van het merk Bloem
Oa valeriaan en st janskruid
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nu vitamine b12 genomen aangezien ik hier altijd een aardig tekort op heb
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#10
Standaard: Omega 3 visolie, natuurlijke multivitamine (geen synthetische vitamines), magnesium, creatine en eiwitpoeder

Toevallig nam ik laatst een tijdje nac om leverschade van een bepaald middel dat ik destijds gebruikte te beperken en als gunstig bijeffect merkte ik ineens dat mijn acnee veel minder werd.
Nu ben ik gestopt met dat andere middel maar gebruik ik wel nog nac omdat het zo goed voor mij werkt.

Omega 3 werkt ook erg goed voor mij. Ik merk dat ik mentaal veel scherper, maar tegelijk ook kalmer ben.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Visolie, b12, ijzer, magnesium, l-lysine & cranberry pilleeeee. En s avonds soms vitamine C.

Vooral ivm tekort, bij b12 merk ik dat het meest, magnesium ook wel. Rondom menstruatie moet ik er extra op letten ook, dan weer m.n. ijzer. Naast hormonaal tekort ook wel een tekort door vega(n) dieet. Als ik een dagje wel vlees, vis, (veel) zuivel op heb pas ik m’n supplementen er ook op aan.

Oja - en jullie mogen gerust weten dat ik het met enige regelmaat überhaupt moeilijk vind een mega gebalanceerde maaltijd voor mezelf te bezorgen heur… Soms heb je als vegetariër/veganist ook helemaal geen opties, vooral op werk. Ik weet wel dat ik bv extra noten kan gebruiken, maar ik mag al blij zijn dat er een broodje kaas ligt zegmaar. En als ik dan om een uur of 8 - 9 thuis ben, zéker als m’n vent er ook niet is, kan de motivatie om nog uitgebreid te koken best wel heel erg laag zijn. Mag überhaupt trots zijn als ik 2 volwaardige maaltijden naar binnen heb gekregen en als helemaal als die ook nog vers enzo zijn. Ben eigenlijk best verbaasd hoe simpel jullie allemaal doen over “het halen uit voeding” want dat gebeurt echt zó vaak niet in de westerse wereld, heheh…. Knap heur.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Visolie, b12, ijzer, magnesium, l-lysine & cranberry pilleeeee. En s avonds soms vitamine C.

Vooral ivm tekort, bij b12 merk ik dat het meest, magnesium ook wel. Rondom menstruatie moet ik er extra op letten ook, dan weer m.n. ijzer. Naast hormonaal tekort ook wel een tekort door vega(n) dieet. Als ik een dagje wel vlees, vis, (veel) zuivel op heb pas ik m’n supplementen er ook op aan.

Oja - en jullie mogen gerust weten dat ik het met enige regelmaat überhaupt moeilijk vind een mega gebalanceerde maaltijd voor mezelf te bezorgen heur… Soms heb je als vegetariër/veganist ook helemaal geen opties, vooral op werk. Ik weet wel dat ik bv extra noten kan gebruiken, maar ik mag al blij zijn dat er een broodje kaas ligt zegmaar. En als ik dan om een uur of 8 - 9 thuis ben, zéker als m’n vent er ook niet is, kan de motivatie om nog uitgebreid te koken best wel heel erg laag zijn. Mag überhaupt trots zijn als ik 2 volwaardige maaltijden naar binnen heb gekregen en als helemaal als die ook nog vers enzo zijn. Ben eigenlijk best verbaasd hoe simpel jullie allemaal doen over “het halen uit voeding” want dat gebeurt echt zó vaak niet in de westerse wereld, heheh…. Knap heur.
Klik om te vergroten...
Voor een vegan ligt dat misschien anders, maar iemand met een normale job die niet vegan is zou het toch echt allemaal uit voeding kunnen halen hoor.
Maar je hebt gelijk. Er zijn uitzonderingen.
Mensen met kinderen en extra lange werkdagen
Mensen op dieet
Mensen die vegan leven
Mensen die gezonde voeding niet kunnen betalen

Etc etc..
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Voor een vegan ligt dat misschien anders, maar iemand met een normale job die niet vegan is zou het toch echt allemaal uit voeding kunnen halen hoor.
Maar je hebt gelijk. Er zijn uitzonderingen.
Mensen met kinderen en extra lange werkdagen
Mensen op dieet
Mensen die vegan leven
Mensen die gezonde voeding niet kunnen betalen

Etc etc..
Klik om te vergroten...
Ja mja, ik denk dat vooral dat laatste onderschat wordt. Bij ons was vroeger thuis helemaaaaal geen geld of tijd om over mega voedzame dingen na te denken, macaroni met smak en ketjap was een volwaardige maaltijd. Plus, de gemiddelde voedingswaarde van ons eten is ook gewoon achteruit gegaan… er zijn zo veel mensen die denken prima bezig te zijn maar echt de “aangeraden minimale hoeveelheden” niet halen. I mean, obesitas is niet alleen een groeiend probleem omdat mensen het niet boeit en lui zijn en alleen maccie willen ofzo.
Het is echt een beetje een gepriviliseerde positie waaruit men spreekt wanneer ze doen alsof dit iets heel simpels en normaals is. Met sporten net zo…
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Plus, de gemiddelde voedingswaarde van ons eten is ook gewoon achteruit gegaan… er zijn zo veel mensen die denken prima bezig te zijn maar echt de “aangeraden minimale hoeveelheden” niet halen
Klik om te vergroten...

Precies dit. En als je dan echt naar het biologische eten gaat kijken, waar mogelijk wel meer vitaminen in zitten, moet je een dikke(re) beurs hebben.
Ze zouden dit eigenlijk goedkoper moeten maken en ongezonde dingen duurder.

Qua vitamine zit er ook een verschil in kwaliteit.
Een pot vitamine C voor een paar euro van een lokale kruidenier, schijnt minder goed te werken dan een vitaminepil met een "natuurlijk omhulsel".

Of is mij dit wijsgemaakt?
En slikken jullie gewoon goedkope vitaminepillen met resultaat?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Ze zouden dit eigenlijk goedkoper moeten maken en ongezonde dingen duurder.
Klik om te vergroten...
Een van m’n redenen om op pvdd te stemmen!
Dit kan gewoon he: keuzes, keuzes, keuzes!

Kordie zei:
Qua vitamine zit er ook een verschil in kwaliteit.
Een pot vitamine C voor een paar euro van een lokale kruidenier, schijnt minder goed te werken dan een vitaminepil met een "natuurlijk omhulsel".

Of is mij dit wijsgemaakt?
Klik om te vergroten...
Dit zou ik mijn god niet weten maar ik vrees wel het laatste😅
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik leerde laatst ook dat mannen sneller darmkanker krijgen omdat ze meer (rood)vlees eten and i just wanted to leave that right here✨

Mijn lievelings eten is food for thought maar dat wisten jullie wss al wel.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Voor een vegan ligt dat misschien anders, maar iemand met een normale job die niet vegan is zou het toch echt allemaal uit voeding kunnen halen hoor.
Maar je hebt gelijk. Er zijn uitzonderingen.
Mensen met kinderen en extra lange werkdagen
Mensen op dieet
Mensen die vegan leven
Mensen die gezonde voeding niet kunnen betalen

Etc etc..
Klik om te vergroten...
Mensen die veel sporten en dus meer van hun lichaam vragen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
annihilation zei:
Mensen die veel sporten en dus meer van hun lichaam vragen.
Klik om te vergroten...
Onder andere.

Maar, we moeten eerlijk blijven, er zijn ook zat mensen die gewoon geen moeite willen doen om een gezonde maaltijd te bereiden, kcal te tellen of te sporten. Die groep is er ook gewoon.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
Maar, we moeten eerlijk blijven, er zijn ook zat mensen die gewoon geen moeite willen doen om een gezonde maaltijd te bereiden, kcal te tellen of te sporten. Die groep is er ook gewoon.
Klik om te vergroten...
Denk je dat of weet je dat?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Denk je dat of weet je dat?
Klik om te vergroten...
Geloof je zelf dat het anders is?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."