#1
Ja 💪Moet deze discussie nu echt voor de honderdste keer?
(De 'oordeel over seks' discussie dus)
Doe ik graag ja. Werkt wel soms tegen me want dan denken mensen dat ik het niet met ze eens ben. Maar ik kan soms juist erg tegen iemands mening ingaan ondanks ik het helemaal met ze eens ben haha.Haha beetje soort van advocaat van de duivel maar dan anders, wat je nu doet, ik vind het leuk!
ja duidelijk en mee eens maar nu mis ik even het stukje waar ik het over had. Is het ontheiligen van je lichaam door seks niet een idee dat door bijvoorbeeld het christelijke geloof is bedacht? Zet even me alu hoedje op maar ervan uitgaande dat de bijbel er meer is om de mensheid te controleren ipv de weg naar verlichting te brengen. Heeft de bijbel bedacht dat seks met bijvoorbeeld vreemden of voor geld een manier van lichamelijke ontheiliging is JUIST om ons weg te houden van onze nirvana?Er is op zich niets mis met onze dierlijke kant want dat is ook de natuur, maar dat (hedonisme eigenlijk) tot onze "God" maken is onszelf afsluiten van onze puurheid, wat onze échte God/essentie is. Wat ons op het wiel van lijden (pijn, plezier, pijn, plezier) houdt: Samsara en weg van onze diepere aard: nirvana.

