#1
Haha beetje soort van advocaat van de duivel maar dan anders, wat je nu doet, ik vind het leuk!Is het niet zo dat sinds diverse geloven zoals het christelijke geloof met de bijbel ervoor gezorgd heeft dat seks als ontheiliging wordt gezien?
Sorry ik merk dat ik alles wat je zegt even om wil draaien ( even buiten of ik het met je eens ben of niet )
Is het dierlijke in ons niet de goddelijke kant van ons?
Toen we dus heel vroeger nog niet onze ego dusdanig ontwikkeld hadden en we dus nog dichter bij de natuur stonden dan nu. In mijn belevings (geen feiten) was seks toen totaal geen ontheiliging van het lichaam maar is dat gekomen toen de zogenaamde zondes gepredikt werden.
Heerlijke gedachte experiment dit echt!
Tja, mijn persoonlijke opvatting is meer:
We hebben een lagere aard (het dier, het beest) en een diepere/hogere aard (het Goddelijke).
Er is op zich niets mis met onze dierlijke kant want dat is ook de natuur, maar dat (hedonisme eigenlijk) tot onze "God" maken is onszelf afsluiten van onze puurheid, wat onze échte God/essentie is. Wat ons op het wiel van lijden (pijn, plezier, pijn, plezier) houdt: Samsara en weg van onze diepere aard: nirvana.
Slechts mijn opvatting maar.