Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol is flex!

Alcohol is flex!

84 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
ja idd dat wou ik zeggen was nogal high gister :grin:
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#2
bne het met je eens. in de disco is het vast ook leuk om xtc te nemen waar niet:P. maar op een groot feest heeft het veel meer voor mij. in een disco staan ook niet zo gek veel mensen strak. tenmiste hier niet:). op een feest heb je zo veel contact met mede gebruikers wat ik ook helemaal geweldig vind. en de grote feesten hebben veel meer sfeer en uitstraling waardoor het toch nog veel toffer wordt
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#3
haha geeft niet, we zijn het in ieder geval eens:grin:
P
Party_PrincezzLid
01-01-2024, 00:00
#4
spacekonijn zei:
nou het verschilt natuurlijk per persoon heel erg

partys en uitgaan ga ik eigenlijk sowieso meestal heel erg uit mn dak mdma maakt t natuurlijk wel super ( zo werkt dat middel nou eenmaal :) ). maar als ik de dag erna bekijk heb ik met wat ephedra en of alcohol en of joints eigenlijk net zo naar mn zin gehad alleen op een andere manier.
ik begrijp wel dat je in de discotheek xtc neemt maar persoonlijk vind ik dat zonde omdat ik van mezelf weet dat ik niet te vaak xtc wil nemen ivm schadelijke gevolgen waar ik geen zin heb .
xtc thuis met goede vrienden of echt op een mega grote party vind ik veel leuker en heb ik veel meer aan mn pilletje.

dus wacht ik liever op toffe gelegenheden want voor tzelfde geld kom je twee weken later verzeild geraakt op 1 of andere space paradijsparty waar je de wiet droog van de planten kan plukken de zegels per brief gestuurd worden en de xtc je door 3 engelen die zwemmen in water van geluk.
waar de vruchtenfrisdrank appel persik met infuus word toegediend en uiteraard chocolade banken om in weg te smelten en natuurlijk een Douche van die goddelijke drugs Water( het effect van van water is : reinigen ,schadelijke gevolgen : Niet , drugs is verwant aan : LSD ).
en dan word je ook nog eens naar de wolken gebracht die je achteraf naar huis brengen.

toch zonde om dan niet te nemen omdat ik dan al met mezelf afgesproken heb tussenpauzes te nemen tussen de keren slikken en vorige week in de discotheek al gedaan had omdat ze deze avond vette muziek draaide ofzo :wave:


sorry mijn reply hoort eigenlijk in sectie de coffeeshop :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...


Ok .. Begrijp ik wel hoor :wink:
Maar ik ga nooit naar zo een feeste :)
Et enigste waar ik momenteel alleen naartoe ga is de discotheek
En ik pak ook alleen maar xtc .. Voor de rest geen enkele drugs
(of je moest sigaretten meerekenen :wink: )
Want ik drink amper alcohol .. Misschien 1 drankje per maand ofzo ..
Dus ik vind dat et best nog wel meevalt, maar ik begrijp je standpunt wel
xxxx
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tsja Antidpressiva is net zo slecht als XTC volgens mij dus tsja...

Maja dan moet je ook maar een kwart pilletje nemen per week :P
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#6
SpacingBen zei:
Tsja Antidpressiva is net zo slecht als XTC volgens mij dus tsja...

Maja dan moet je ook maar een kwart pilletje nemen per week :P
Klik om te vergroten...

Waarom denk je dat? :)
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat een meisje van 14! elke week xtc slikt!
als het op die leeftijd al begint..en dan al elke week... :wave:
ja sorry hoor!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bal0n zei:
SpacingBen zei:
Tsja Antidpressiva is net zo slecht als XTC volgens mij dus tsja...

Maja dan moet je ook maar een kwart pilletje nemen per week :P
Klik om te vergroten...

Waarom denk je dat? :)
Klik om te vergroten...

Naja het zo'n beetje op dezelfde manier met je hersenen alleen dan elke dag!

De makers van veel medicijnen zijn in feite ook gewoon drugsdealers!

Heb ik het helemaal verkeerd?


Edit: Ik weet eigenlijk niet precies wat antidepressiva met de hersenen doet maar vermoed dat de schade niet veel minder zal zijn dan het effect van XTC (af en toe)
P
Party_PrincezzLid
01-01-2024, 00:00
#9
dallandra zei:
ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat een meisje van 14! elke week xtc slikt!
als het op die leeftijd al begint..en dan al elke week... :wave:
ja sorry hoor!
Klik om te vergroten...

De meeste mensen die ik ken en op hun 14e zijn begonnen,
zijn op hun 16e volledig clean en hebbe der geen behoefte meer aan ...
M
MarcelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Party_Princezz zei:
dallandra zei:
ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat een meisje van 14! elke week xtc slikt!
als het op die leeftijd al begint..en dan al elke week... :wave:
ja sorry hoor!
Klik om te vergroten...

De meeste mensen die ik ken en op hun 14e zijn begonnen,
zijn op hun 16e volledig clean en hebbe der geen behoefte meer aan ...
Klik om te vergroten...

Toevallig ben ik vandaag op een wetenschappelijk congres geweest over XTC. Daar kwam ook aan bod wat voor gevolgen XTC heeft of kan hebben.

Probleem met zo jong slikken is het volgende:
- veel schade van XTC wordt (bij normaal gebruik) na verloop van tijd weer automatisch door je lichaam hersteld.
- bij proefdieren is gebleken dat dit NIET geldt als je nog niet volwassen bent.

Het gevaar is groter als je zo jong bent! Natuurlijk kun je dit moeilijk bewijzen omdat dit soort onderzoek bij jonge mensen niet plaatsvindt maar het is zeer aannemelijk dat het dus extra grote risico's met zich meebrengt.

Als je 14 bent en elke week slikt heb je dus al een probleem omdat je lichaam en hersenen 8 weken nodig heeft om je serotonineniveau helemaal te herstellen en dat uiteindelijk herstel door je leeftijd bemoeilijkt wordt.

Conclusie is aan jou, evenals natuurlijk je keuze en die van je vrienden. Maar neem van mij aan dat het ook heerlijk is om te gebruiken als je wat ouder bent!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
mja misschien kan je ook uitleggen hoe het precies komt dat de schade niet hersteld als je zo jong bent?
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je je niet kunt beheersen, en per sé iedere dag wilt gebruiken, wordt iedere drug een sleur.
Zaak is 't iets bijzonders te laten blijven, dan geniet je er dubbel van.

:smoke: :beer:
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#13
word zowiezo niet hersteld als je elke week gebruikt dan vul je serotonine niet aan
M
MarcelLid
01-01-2024, 00:00
#14
SpacingBen zei:
mja misschien kan je ook uitleggen hoe het precies komt dat de schade niet hersteld als je zo jong bent?
Klik om te vergroten...

Helaas moet ik dat antwoord schuldig blijven. Zo specifiek was dat onderzoek niet. Ze weten alleen dat het 'normale' herstel geheel NIET optrad bij onvolwassen dieren.

Staat overigens los van de hoeveelheid en frequentie. Het ging hier overigens om echte beschadigingen aan de axis in je hersenen dus niet over het serotonineniveau.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#15
ja party princezz, als je wilt gebruiken neem er den ten minste een pauze van 2 maand ofzo tussen, dat doe ik ook en zo is het altijd leukr omdat het dan iets speciaals is en niets iets wekelijks, bovendien is het ook vele beter voor je hersenen en serotineniveau hé.. je bent mss al wat volwassener voor je leeftijd dan de meeste andere 14-jarigen maar daarom moet je geen harddrugs beginnen slikken hé, op het moment zelf is het d max maar uiteindelijk krijg je er toch maar misérie mee

in ene roes uitgaan is natuurlijk leuker dan nuchter en anagezien je niet tegen weed en alcohol kunt of niet graag doet dan is xtc mss wel ene goede oplossing maar toch je bent er wat jong voor :wink:
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Party_Princezz zei:
dallandra zei:
ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat een meisje van 14! elke week xtc slikt!
als het op die leeftijd al begint..en dan al elke week... :wave:
ja sorry hoor!
Klik om te vergroten...

De meeste mensen die ik ken en op hun 14e zijn begonnen,
zijn op hun 16e volledig clean en hebbe der geen behoefte meer aan ...
Klik om te vergroten...

kan je toch beter rustig ermee aan doen. bijv om de 2 maand of langer!. dan hoef je niet op je 16 te stoppen en kan je er veel langer van genieten. ga je eerst 2 jaar intensief gebruiken en dan ben je kapot en heb je er niks meer aan. doe het dan rustig en geniet ervan tot je 20 of langer :grin: heb je er veel meer aan en dan blijft het speciaal
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hele wijze woorden ben :tongueout:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Kan, je bent gewoon wat moe-er en verrotter. heb ik ook last van. Vandaag voor het eerst sinds weken weer tijd om ff lekker te forummen. Heb echt veel te tikken vandaag.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
ja, om de dag :wink:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#20
ja dat klopt, maar volgens mij is ook weer bewezen dat het niet uitmaakte welke alcoholische drank je nam... maarja weet het niet helemaal zeker:wink:

Bier smaakt me als het lekker koud is :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."