Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums16, wat wel en wat niet?

16, wat wel en wat niet?

36 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
G
GrrlLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed, mijn vriendin is vorige week maandag 16 geworden.
Hoeraa! Ik daar in tegen ben pas 15 vanaf September ):
Maar goeddd.
Op je 16e mag je legal drank halen (ja, geen sterke drank),
vraagje, valt o.a. Safari daar ook onder? Vroegen we ons af..

In principe kom je daar zo achetr door naar de winkel te gaan
maar vond 't handig hier te posten :) hehe

xoxo
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat the fuck is safari? :confused:


(Sorry maar met al die drankjes van tegenwoordig weet ik het gewoon niet meer).
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#3
dat mag pas vanaf 18 volgens mij
G
GrrlLid
01-01-2024, 00:00
#4
dallandra zei:
dat mag pas vanaf 18 volgens mij
Klik om te vergroten...

Hmm oki!
G
GrrlLid
01-01-2024, 00:00
#5
Haha!
Ja gelijk heb je :tongueout:
Het is ehm, ja zoetig. Alcohol.
Ik heb het wel ees gehad weet je, maar niet zelf gekocht en zo..
Was er wel benieuwd naar..
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ze het in de supermarkt hebben mag je het halen. Daar mogen ze geen drank voor boven de 18 verkopen. En ohja...drink het gewoon niet..is té vatzig.
G
GrrlLid
01-01-2024, 00:00
#7
mathijs zei:
Als ze het in de supermarkt hebben mag je het halen. Daar mogen ze geen drank voor boven de 18 verkopen. En ohja...drink het gewoon niet..is té vatzig.
Klik om te vergroten...

Oe okay.
Haha wat nou 't is lekker geak :sunglasses:
Maar als je 't mixed met 7Up hmm dan is 't ook heaven :wink:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je dan persé zoet wilt koop dan vodka+ an hooghoudt. Dat is chill.
Tsja...kut voor je dat je nog geen sterk mag kopen :P
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pff newbs, weet je wat pas sterk is? Brandspiritus. :rolleyes:
G
GrrlLid
01-01-2024, 00:00
#10
mathijs zei:
Als je dan persé zoet wilt koop dan vodka+ an hooghoudt. Dat is chill.
Tsja...kut voor je dat je nog geen sterk mag kopen :P
Klik om te vergroten...

We'll see!

Haha ja nogal, duurt allemaal veeel te lang.. -_-"
G
GrrlLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ellesdee zei:
safari is lekker :grin:
maar idd, de slijterdinges mag je pas in vanaf je 18e dacht ik...
Klik om te vergroten...

Nouu..
Hm, ik zie het wel in de winkel :P
G
GrrlLid
01-01-2024, 00:00
#12
Haha!

En joh, wat nou newbs, hou in je achterhoofd dat
ik pas 15 be hè (helaas),,
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
safari is lekker :grin:
maar idd, de slijterdinges mag je pas in vanaf je 18e dacht ik...
M
MissDiorLid
01-01-2024, 00:00
#14
In de supermarkt bij AH bijv krijg je voorgemixte blikjes safari-jus,
en die zijn echt wel lekker hoor.
Die mag je met 16 gewoon kopen :beer:
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#15
mathijs zei:
Als ze het in de supermarkt hebben mag je het halen. Daar mogen ze geen drank voor boven de 18 verkopen. En ohja...drink het gewoon niet..is té vatzig.
Klik om te vergroten...

In de supermarkt hier in België hebben ze toch wel drank voor boven de 18 hoor, wodka zelfs.
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tuurlijk, hoe meer je drinkt hoe meer dronken je wordt.
Van wodka moet je niet zoveel drinken en je bent al dornekn :beer: :grin:
s
sarkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#17
hier in België
althans de regio waar ik in woon
mag je vanaf 16jaar alle dranken kopen
zowel sterke als minder sterke :wink:
redelijk handig dus :grin:
dus Safari mogen we ook kopen :sunglasses:
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#18
Drink gewoon bier.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#19
In de meeste winkels controleren ze daar toch niet echt op?
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nee idd.
Gewoon hakken aan, en huppakkee. Niet zo bang zijn, als ze naar ID vragen en je hebt t niet, gaan ze écht niet de politie bellen maar wordt gewoon teruggestuurd de winkel in om dan wat anders te kopen, of gewoon niks.
Heb 't zelf op m'n 14e ook vaak genoeg meegemaakt, gebeurt geen reet.

Gewoon proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."