Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAA

AA

97 antwoorden
40 weergaven
18-5-2026
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#1
als je wekelijks zuipt vind ik dat die nog niet zo snel opbouwt hoor
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Doe niet hypocriet deranged..
besef je nu nog steeds niet dat speed veel destructiever is
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alcohol is slecht!
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#4
AA = ANTI ALCOHOL!!!??? :P
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alcohol Aanbidders

naar aanleiding van Deranged zijn topic van Speedclub maak ik nu een alcoholtopic aan voor degenen die Alcohol wel goed kunne aprecieren..

vroeger was ik dus meer een blower en ik dacht :"jaja blowen is niet erg, niet verslavend, alcohol is veel erger" Alcohol is idd schadelijker, maar ik begin het eigenlijk wel de perfecte gelegenheidsgebruiker drugs te vinden dat er is.. Waarom?

- Niemand kijkt je raar aan als je zat bent, het is gewoon ingeburgerd
- Het is legaal
- Je kan het overal kopen
- Het is lekker!
- Je amuseert je sowieso en elke keer (tenzij je slechtgaat)
- Tolerantie komt er niet zo vlug
- Alles is grappig als je zat bent
- Je wordt socialer op een onbeleefde manier :grin:
- Je verliest je eetlust niet
- Mijn ouders zagen niet als ik zat ben en dat doen ze wel als ik geblowd heb
- Het werkt echt lang
- Je kan je dosis heel goed inschatten, je zal nooit verrast worden door het effect want je weet wat je drinkt en hoeveel je drinkt
- Inslapen lukt ook nog altijd goed, wakker worden is minder daarintegen
- Is heel leuk samen met wiet
- Je voelt geen kou
- Je kan echt lang wakker blijven en het feit dat je echt kapot bent nog als positief ervaren ook
- Zat dansen is nog leuker

Dus heel wat pluspuntjes voor mij :) Ik klink nogal verslaafd als je dit leest wss, maar ik drink maar één keer om de twee weken (veel) en alleen in de uitgang.. Natuurlijk zijn er ook evenveel minpunten zoals dikke kater en je pijn doen door te vallen en zo maar dit neem ik er bij..

Begin nu niet op mij te kakken van alcohol is slecht (zeker niet als je zo'n speed of xtc-freak bent :)) alcohol is zo slecht als je zelf bent

Wie is er nog zo'n alcohol aanbidder?
(Bovendien is heeft het nu extra betekenis Acid & Alcohol omdat die 2 vele te leuk zijn met elkaar!)
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Héél slecht!
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
kan genoeg dingen opnoemen nu waarom ik alcohol maar een kut-drugs vind .

maar realistisch gezien is het donderdag-avond en ga ik zo bier drinken , dus ik houd mn mond wel :mrgreen:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
tuurlijk is het een kutdrugs, bijna alle drugs zijn kut uiteindelijk..tis wel een leuke kutdrugs toch maar de mensen die hier alcohol zitten afbreken zijn dan wel mensen met een nick als cocaïne, dat is pas een kutdrugs, 10x zo verslavend als alcohol, schadelijker, korter en duurder.. BobG, nam jij niet een beetje te veel xtc? xtc is wel leuk, maar das dan echt ook zo'n gelegenheidsdrugs anders is het ook een dikke kutdrugs.. en Frisko volgens mij nam jij ook beetje te veel uppers dat goed voor je is.. uiteindelijk is jullie drugs toch kutter dan de mijne hoor.. alleen spacekonijn wiens drugs blijkbaar acid aant worden is heeft nog een punt want dat maakt je lichaam niet naar de klote en tis goedkoop ook.. alleen die flashbacks maken het wel wat minder :)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Coke is niet schadelijker dan alcohol, komt nog niet in de buurt.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Deranged zei:
Coke is niet schadelijker dan alcohol, komt nog niet in de buurt.
Klik om te vergroten...

ligt natuurlijk puur aan de dosering.

maar ik ben zeker geen tegenstander van alcohol hoor , vind het een erg leuke drugs na 5 biertjes ( wat nou echt niet zo veel schade aanricht) ben ik al een stuk vrolijker.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#11
neem nu 1 gram coke (meeste snuivers doen zoiets op een avond) tegenover 10 biertjes.. beiden redelijk schadelijk hoor, maar ik ben er toch bijna zeker van dat coke vele schadelijker is.. voor je neus alleen al

verslavender en destructiever is het zeker.. je wordt niet zo vlug aan drank verslaafd en jij was al aan coke verslaafd na één keer :wink: damn kerel doet dit nu gene lichtje voor je branden
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
van alcohol veranderd je persoonlijkheid ook niet echt , vind dat je dat ook wel kunt mee rekenen bij de schadelijkheid
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het effect van alcohol zelf mag wat mij betreft tot de gevaarlijkste ooit gerekend worden. Als je zat bent ben je gewoon echt gehandicapt. Je denkt met alcohol dat je beter bent maar je wordt in feite juist alleen maar slechter, dat zorgt nogal eens voor problemen.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#14
daar heb je mss gelijk in maar dan heb je wss ook belachelijk veel gedronken.. maja je moet nu ook niet gaan rijden onder invloed hé

ma dan zijn tripmiddelen ook heel gevaarlijk want je schat ook vele dingen anders in en zo.. je kan ook te ver zitten waardoor je domme dingne gaat doen
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#15
WOOHOO
ik benoem mezelf tot eerbiedig lid van de AA (alcohol AANBIDDERS)

woohoo,
ben het met al je punten eens jeller :grin:

en als je alcool drnkt durf je meer :)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Iedereen kan zeggen wat hi/zij wil en alcohol zal best wel hartstikke slecht zijn, maar ik heb er tot nu toe erg veel plezier en profijt van gehad!
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ontken niet dat ik over de grens ben gegaan met pillen, maar ik heb wel wat meegemaakt zeg dat kan je met alcohol nooit bereiken. Ik krijg altijd een kouwe rilling als ik er aan denk, het heeft wel een plek in mijn hart gekregen. Ik wist tenminste nog waar ik mee bezig was, zodra ik met alcohol begin blijf ik drinken ga ik maar door en heb ik geen controle over mezelf.

Ik gaf trouwens alleen mijn mening, wat ook een feit is :P, wist je trouwens ook dat er veel meer sterfgevallen zijn door alcohol dan door welke drug dan ook?
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#18
BobG zei:
Ik ontken niet dat ik over de grens ben gegaan met pillen, maar ik heb wel wat meegemaakt zeg dat kan je met alcohol nooit bereiken. Ik krijg altijd een kouwe rilling als ik er aan denk, het heeft wel een plek in mijn hart gekregen. Ik wist tenminste nog waar ik mee bezig was, zodra ik met alcohol begin blijf ik drinken ga ik maar door en heb ik geen controle over mezelf.

Ik gaf trouwens alleen mijn mening, wat ook een feit is :P, wist je trouwens ook dat er veel meer sterfgevallen zijn door alcohol dan door welke drug dan ook?
Klik om te vergroten...
en als er dan een xtc of ghb dode valt
is het meestal in combinatie met alcohol
kan nie zeggen da het nie fijjn is als je jezelf maar binnen de perken houdt
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Nja ben nog steeds tegen het verheelrijken van welke drugs dan ook.
Ik heb gewoon zoiets van ik heb mijn eigen favo's, maar zal niet proberen om iedereen aan de drugs te helpen als ze d'r al bij voorbaat geen behoefte aan hebben. Hebben ze zelf al besloten om een bepaalde drug te gaan proberen, deel ik die ervaring graag met ze.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#20
minn zei:
WOOHOO
ik benoem mezelf tot eerbiedig lid van de AA (alcohol AANBIDDERS)

woohoo,
ben het met al je punten eens jeller :grin:

en als je alcool drnkt durf je meer :)
Klik om te vergroten...
ah toch nog één iemand die het volledig met mij eens is :)
we zijn al met 2 in de AA haha

trouwens BobG (en de rest), was niet aanvallend bedoelt hoor, maar als jullie al die uppers zo veel beter vinden (leuker op sommige vlakken kan ik zeker wel akkoord mee gaan trouwens) vind ik het een beetje hypocriet dat je alcohol een ergere drugs vinden

en dat er meer alcoholongevallen zijn is eigenlijk beetje logisch want er drinken veel meer mensen alchol.. wist je dat er ook meer mensen zijn die stervan aan roken dan mensen die sterven aan heroïne.. is roken daarom slechter dan heroïne?
De meeste doodsongevallen door drinken zijn volgens mij ook door dronken achter het stuur te zitten wat ik volledig afkeur..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."