Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAA

AA

97 antwoorden
43 weergaven
18-5-2026
L
LeftBehindLid
01-01-2024, 00:00
#1
dat ze er geen rabarberbarbarabarbarenbier hebben :rolleyes: dit is zo grappig :P
s
sosletLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik ben seker ook lid aseks is ook veeeel guller als je drank op heb en als et niet gul is geef je gwn de drank de schuld
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
"Can this be or am I dreaming?
What a mess!
Woke up drunk lying on the floor
This cannot be, my place is trashed

Broken bottles everywhere
Vomit oozing down the stairs

I asked myself how did this happen
Don't recall
Why the nasty, pounding headache?
I need relief, where's the tylenol

Lying in my bed! With a swollen head!
What did I do? I always regret the morning after!"

Eigenlijk het enigste nadeel van alcohol naar mijn mening :mrgreen:
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#4
kvind harstikke waar allemaal, van alcohol kan je te gaar worden maar vaak is het ook echt leuk, zeker als je het wat "bewuster"gaat gebruiken(daarmee bedoel ik dat je het dus hetzelfde neemt als een avondje andere drugs), ik kan me dan echt verwonderen over hoe leuk het is. I'm IN!!!!! :P
q
qloLid
01-01-2024, 00:00
#5
mensen drinken alcohol om leuke dingen te vieren
mensen drinken alcohol om bij slechte dingen hun verdriet te verdrinken
en als er niks gebeurt drinken ze OPDAT er iets zou gebeuren :grin:

'k ben nogal tegen alcohol, het maakt meer slecht dan goed. en er zijn heel wat mensen die nou niet echt verslaafd zijn, maar die zich toch niet kunnen inbeelden om nuchter op een fuif te zijn, of zelfs het weekend nuchter door te brengen... zonder drank niet eens zich kunnen amuseren bij het uitgaan..

het is ietsje té aanvaard. geen enkele drug is in feite goed, er moet er geen één verheerlijkt worden (hooguit paddo's of lsd:)). zeer matig gebruik moet van elke drug kunnen maar jah...

een maat van me drinkt ondertussen 10 pintjes per avond en ziet geen enkele reden waarom hij dat niet zou doen :( 'k denk dat het niet heel lang meer zal duren eer ie verslaafd is, als hij dat nu al niet is. en welke schade hij zichzelf toebrengt.. :(
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#6
:rolleyes:
q
qloLid
01-01-2024, 00:00
#7
als je niks nuttig te zeggen hebt reply dan niet :rolleyes:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
jij dan ook niet aub, als je tegen alcohol bent zou je in principe ook tegen andere drugs moeten zijn.. ma bon da is jouw mening maar ga er dan in een andere topic over klagen aub want jouw post is nogal off topic he

niet persoonlijk bedoelt ofzo hoor, maar ik kan genoeg mensen opnoemen die elke dag blowen, elk weekend slikken en snuiven en die dat ook als niet schadelijk ervaren.. moet je dan die drugs afbreken? nee toch dat is grotendeels de persoon zijn schuld en klein beetje de drugs omda ie zo verslavend is maar toch dat weet je op voorhand he
q
qloLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jeller zei:
jij dan ook niet aub, als je tegen alcohol bent zou je in principe ook tegen andere drugs moeten zijn.. ma bon da is jouw mening maar ga er dan in een andere topic over klagen aub want jouw post is nogal off topic he
Klik om te vergroten...

wtf? lees mijn post nog es. ik zei juist dat ik tegen alle drugs was, tenzij je het slechts sporadisch gebruikt, maar aangezien alcohol zo aanvaard is doet bijna niemand dat. wtf is daar nou offtopic aan, t gaat toch over alcohol.

Jeller zei:
niet persoonlijk bedoelt ofzo hoor, maar ik kan genoeg mensen opnoemen die elke dag blowen, elk weekend slikken en snuiven en die dat ook als niet schadelijk ervaren.. moet je dan die drugs afbreken? nee toch dat is grotendeels de persoon zijn schuld en klein beetje de drugs omda ie zo verslavend is maar toch dat weet je op voorhand he
Klik om te vergroten...

ja wilt niet zeggen dat het niet schadelijk is he, de gevolgen zullen ze later wel merken... ik steek dat ook niet op die drug, moet jij me maar es vertellen waar ik dat zei, idd nergens. de reden dat ik min of meer tegen alcohol ben is omdat het té aanvaard is.

leer jij maar eerst beter lezen,
en ohja, das niet persoonlijk bedoeld :rolleyes:
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#10
qlo zei:
als je niks nuttig te zeggen hebt reply dan niet :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik had wat getypt maar ik dacht nee dat is niet slim om te zeggen dus heb ik het maar weer weggehaald en er deze smilie :rolleyes: van gemaakt... srry hoor :openmouth: :openmouth:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#11
qlo zei:
Jeller zei:
jij dan ook niet aub, als je tegen alcohol bent zou je in principe ook tegen andere drugs moeten zijn.. ma bon da is jouw mening maar ga er dan in een andere topic over klagen aub want jouw post is nogal off topic he
Klik om te vergroten...

wtf? lees mijn post nog es. ik zei juist dat ik tegen alle drugs was, tenzij je het slechts sporadisch gebruikt, maar aangezien alcohol zo aanvaard is doet bijna niemand dat. wtf is daar nou offtopic aan, t gaat toch over alcohol.

Jeller zei:
niet persoonlijk bedoelt ofzo hoor, maar ik kan genoeg mensen opnoemen die elke dag blowen, elk weekend slikken en snuiven en die dat ook als niet schadelijk ervaren.. moet je dan die drugs afbreken? nee toch dat is grotendeels de persoon zijn schuld en klein beetje de drugs omda ie zo verslavend is maar toch dat weet je op voorhand he
Klik om te vergroten...

ja wilt niet zeggen dat het niet schadelijk is he, de gevolgen zullen ze later wel merken... ik steek dat ook niet op die drug, moet jij me maar es vertellen waar ik dat zei, idd nergens. de reden dat ik min of meer tegen alcohol ben is omdat het té aanvaard is.

leer jij maar eerst beter lezen,
en ohja, das niet persoonlijk bedoeld :rolleyes:
Klik om te vergroten...
ten eerste gebruik ik alcohol sporadisch, ik drink wel regelamtig eens een pintje of twee en heel af en toe drink ik mij helemaal naar de kloten, en dat vind ik hééél leuk en het is dus zelfs nog redelijk sporadisch ..

je bent tegen alcohol omdat het té aanvaard is, kbegrijp je redenering wel maar ze klopt niet.. cola is ook aanvaard en maakt heel veel mensen moddervet, ben je daar dan ook tegen?

en deze posts zijn niet echt ontopic omdat het over alcohol aanbidden gaat en niet om het af te breken, als je het niet aanbidt mag je dat natuurlijk altijd zeggen, maar om het af te breken zijn er geneog topics.. maar bon tis niet dat het mij een zak kan schelen dus je doet maar

biertje? :beer:
q
qloLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja ik ben tegen cola, tenzij 't "sporadisch" gebruikt ;p maar je gaat cola nou toch niet in dezelfde categorie steken als alcohol; van cola alleen wordt je niet moddervet (ik dronk vroeger niks anders en ik was de magerste van de hele klas :openmouth: )

en dat laatste... tja, op wat slaat dat nu, een thread maken waar alleen mensen die pro alcohol zijn mogen komen zeggen hoe hard ze alco aanbidden :tongueout: als je 'n thread opstart moe je openstaan voor discussie en ertegen kunnen dat er wel es mensen komen reply'en die niet akkoord gaan met jouw mening

en nee bedankt, geen biertje

btw need weed: je kan je berichten ook verwijderen (kruisje rechtsboven je post) :wink:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ge moet uw muil houden :wink:

Bier voor allen, en allen voor bier! :beer:

Prachtig, met dit weer budget bier nuttigen in het park met je maten. Alcohol is de gaafste drugs, zelfs gaver dan cannabis. Met alcohol sta je elke keer weer voor verrassingen :mrgreen:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Anti Alcohol, en dan alleen al om het lelijke effect dat het op mensen heeft.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Deranged zei:
Anti Alcohol, en dan alleen al om het lelijke effect dat het op mensen heeft.
Klik om te vergroten...

Deels heb je gelijk, maar pep heeft dat ook. Alcohol heeft gewoon z'n voordelen en nadelen. Een groot nadeel is dat je totaal niet meer kan inschatten hoe een nuchter mens zich voelt, maar het prachtige voordeel is dat je meestal zeer vrolijk word, en dat 't eigenlijk een grote 'trip' wordt. Daarnaast is het sociaal ook erg gaaf, net als bij pep. (als je die dranklucht uitzondert :wink: )
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is een drug die je langzaam in een gehandicapte mongool veranderd, met alle gevolgen van dien. Zelf zou ik een boek kunnen schrijven over de ellende die het effect mij heeft opgelevert door mij in een zwakzinnige te veranderen. De vergelijking met speed is waanzin want speed is zo ongeveer het tegenovergestelde, die zorgt juist voor een verbetering van de dingen die alcohol juist verslechterd.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
De vergelijking met speed is helemaal geen waanzin, het is allebei een harddrugs die zeer schadelijk kan zijn, en bovendien verslavend. En wil je zeggen dat speed je soms niet in een 'mongool' kan veranderen?

Ik ben me ervan bewust dat alcohol kwaadaardig spul is, en dat 't langzaam bezit van je neemt, maar amphetamine is zeker niet minder kwaadaardig.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is op dit forum een soort van traditie om in zoveel mogelijk discussies waar ik in voor kom speed erbij betrokken. Als ik me ergens negatief over uitlaat ''ja maar speed...''. Bij alcohol is het zelfs al meerdere keren zo gegaan, wat is er eigenlijk het nut van? Voor ik speed ging gebruiken was ik elke vrijdag bezopen en elke vrijdag was er wel weer iets aan de hand. Dan weer mijn fiets naar de klote, dan weer bijna dood gereden, toen lag ineens mijn wijsvinger er bijna af en zat ik ff later met mijn zatte kop bij de 1e hulp voor hechtingen. En dan natuurlijk niet te vergeten hoe ik mezelf telkens weer compleet voor gek zette, hoevaak ik de volgende ochtend wakker werd en dacht wat is er nou weer gebeurd.. Ik ben toen aan de speed gegaan en per direct met alcohol gestopt en ik zie dit als een grote verbetering, mensen die het anders zien kunnen eigenlijk gewoon platgezegd de ttering krijgen om eerlijk te zijn. Het is mijn leven en ik weet voor mijzelf welke er voor mij de meeste nadelen had. Welke van de twee het meest schadelijk is of wat dan ook intresseert me verder ook weinig. Stiekem zou ik zeggen alcohol vanwege de ongelooflijk destructieve effecten op de hersenen. Ik denk dat het feit dat alcohol komt met zijn eigen ziekte ook wel iets wil zeggen. Een ziekte die overigens bij wekelijks gebruik al kan ontstaan. MAAR ik dwaal af, zoals ik al zei het intresseert me verder geen reet welke het schadelijkste zou zijn. Mocht dit speed zijn wat veel mensen zullen zeggen omdat speed *illegaal* is dan is dat voor mij echt geen reden om toch maar op alcohol over te stappen. Het zijn ook nog eens 2 totaal verschilende middelen, tegenovergestelden zelfs. Een upper en een downer, de upper heeft in deze mijn voorkeur en welke slechter schadelijker of verslavender is voor mij niet relevant. Wat voor mij telt is welke drug mij het beste effect geeft, welk effect mij het meeste aanspreekt.

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom precies speed erbij word gehaald als ik iets over alcohol zeg. Wat wil men hiermee bereiken?
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#19
Omdat jij het statement maakt: 'en dan alleen al om het lelijke effect dat het op mensen heeft.' Dat kan speed zijn, of net zo goed any other drug die een lelijk effect heeft op mensen. Ik snap je wel, je gaat gewoon uit voor je persoonlijke voorkeur, welk effect je het meest aanspreekt. Zelf relativeer ik al die dronken madness gewoon, al heb ik er soms wel spijt van dat ik mezelf als een complete debiel heb gedragen. Heb ook nog nooit bij de 1e hulp en dergelijke gezeten, gelukkig niet.

Daarnaast is het ook niet zo vreemd dat mensen in een discussie met jou de drugs speed d'r bij halen, dat doe jij ook vaak genoeg met coke gebruikers right?

Maar snap nu je afkeer van alcohol wel, je vindt 't upper effect gewoon veel beter.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#20
qlo zei:
ja ik ben tegen cola, tenzij 't "sporadisch" gebruikt ;p maar je gaat cola nou toch niet in dezelfde categorie steken als alcohol; van cola alleen wordt je niet moddervet (ik dronk vroeger niks anders en ik was de magerste van de hele klas :openmouth: )

en dat laatste... tja, op wat slaat dat nu, een thread maken waar alleen mensen die pro alcohol zijn mogen komen zeggen hoe hard ze alco aanbidden :tongueout: als je 'n thread opstart moe je openstaan voor discussie en ertegen kunnen dat er wel es mensen komen reply'en die niet akkoord gaan met jouw mening

en nee bedankt, geen biertje

btw need weed: je kan je berichten ook verwijderen (kruisje rechtsboven je post) :wink:
Klik om te vergroten...
sorry, maar recent onderzoek heeft uitgewezen dat frisdrank de grootste dikmakers zijn hoor, dat jij er niet dikker van werd is wss om de reden dat je een goede stofwisseling hebt en niet dik kunt worden, zoals ik..

en tuurlijk mag je jouw mening over alcohol verkondigen in dit soort forums, maar tvalt gewoon op dit als er eens iets positief wordt gezegd hier over alcohl dat het direct wordt afgebroken terwijl dit in xtc topics enzo nooit gebeurd.. en jij wss niet maar de meesten zijn over dit punt nog heel hypocriet ook en daar krijg ik het helemaal van

leuke shpongle avatar trouwen :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."