Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAA

AA

97 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jeller zei:
Doe niet hypocriet deranged..
besef je nu nog steeds niet dat speed veel destructiever is
Klik om te vergroten...
Ik had eigenlijk een hele lange post beschreven waarin uitgebreid stond beschreven waarom jij onzin uitkraamt, ik heb echter besloten dat ik schijtziek ben van de alcohol discussie en er geen woord meer aan vuil wil maken. Ik begin er niet meer aan, de onwetendheid die voorkomt uit alcohol's volstrekt ongepaste positie binnen de maatschappij is behoorlijk vermoeiend af en toe. Mensen hiervan verlossen lijkt onmogelijk, je wordt veelal voor gel verklaard Geloof wat je wil geloven zou ik zeggen. Wel wil ik nog ff kwijt dat het erbij betrekken van mijn speedgebruik nergens op slaat. Wat ik persoonlijk in mijn vrije tijd doe heeft niks te maken met alcohol en mijn mening daarover. Bovendien is het bullshit wat je zegt, ik had eigenlijk heel precies beschreven waarom het bullshit is maar ik begin er gewoon niet aan. Als je de waarheid wil weten moet je maar ff nadenken ofzo, ik heb er totaal geen zin meer in.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben het er niet mee eens .

Speed is gewoon veel verslavender , er zijn maar weinig alcoholisten in verhouding met hoeveel mensen er wekelijks drinken.

speed veranderd mensen hun persoonlijkheid ook veel meer , en wat nog slechter voor je is dan speed is het slaaptekort , waar je bij alcohol ook geen last van hebt
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hier alsnog mijn originele post
Helemaal geen zin om ALWEER aan de alcohol discussie te beginnen. Speed heeft er nog niet eens ene reet mee te maken. Ik denk zelf dat speed minder schadelijk is dan alcohol maar daarover ga ik NIET in discussie. Wat ik tegenwoordig doe heeft eigenlijk vrij weinig te maken met mijn alcohol ervaringen. Je hebt toevallig ergens gelezen dat ik tegenwoordig speed gebruik en dat betrek je vervolgens bij deze discussie over alcohol, slaat echt helemaal nergens op.

Welke van de twee nou schadelijker is kan me eigenlijk vrij weinig intresseren, ze zullen hoe dan ook beiden niet gezond zijn. Waar ik mijn aversie tegen alcohol op baseer is de manier waarop het effect zelf mij van alle drugs die ik ooit nam verreweg het meeste gezeik heeft opgeleverd. Staat elders beschreven en ga ik verder niet op in, laten we het er iig op houden dat ik met geen een substantie zo dicht bij de dood kwam als alcohol. Scheelde heel weinig bij het stoplicht toen. Sprak toevallig vannacht nog iemand die ook dankzij alcohol in een vergelijkbare situatie kwam, hij werd daarentegen wel geraakt door de auto en heeft net als mij geluk nog te leven. Er zijn er maar zat die minder geluk hebben, alcohol in het verkeer eist overal vele slachtoffers.

Je noemt mij hypocriet met als argument dat speed ''destructiever'' zou zijn, heeft dat echt ene reet te maken met mijn mening over alcohol? Verder is het nog bullshit ook, alcohol eist meer doden dan welke drug dan ook. En dan heb ik het nog niet eens over de lever die ermee ophoud maar puur en alleen de situaties die zatlappen veroorzaken. Zoals ik al vaker zei zijn bezopen mensen gewoon gehandicapt en levensgevaarlijk voor zichzelf en de mensen om hun heen. Dat je in bezopen toestand een ware mongool bent heb ik zelf keer op keer ondervonden. Geen een ander effect van welke drug dan ook komt daarbij in de buurt. Laat staan speed, daar wordt iemand juist scherper van. Ik kan me voorstellen dat je onder invloed van speed de neiging kan krijgen om harder en gevaarlijker te rijden maar zo gevaarlijk als een zatte mongool achter het stuur word je nooit.

In tegenstelling tot alcohol wordt iemand met speed op juist in vele opzichten beter. Reactievermogen, observatievermogen, concentratie, noem maar op het wordt allemaal juist beter dan normaal terwijl het met alcohol juist slechter dan normaal wordt. Welke is nou daadwerkelijk destructiever? Ik weet dat je lichamelijke schade bedoelde maar daar baseer ik mijn mening niet eens op. Welke van de twee nou schadelijker is voor je lichaam, het boeit me niet. Ik weet een ding zeker, en dat is dat als ik de afgelopen maanden wekelijks had gezopen in plaats van speed ik een hoop meer ellende had moeten doorstaan. Het is zelfs niet uit te sluiten dat ik dan dood was nu.

Mja kutdiscussie vind ik het, en mijn speedgebruik heeft er nog niet eens ene reet mee te maken. Jij insinueert dat ik door mijn speedgebruik niks tegen alcohol mag hebben omdat speed ''destructiever'' is, dat maakt mij zogenaamd ''hypocriet''. Slaat echt helemaal nergens op, het gaat mij erom welke van de twee de meeste problemen opleverd. Welke van de twee schadelijker zou zijn voor je lichaam doet er voor mij niet toe. Is een discussie die ik het liefst vermijd, alcohol heeft de legale status en zal daardoor altijd als 'minder erg' wprden beschouwd. Vanaf kleins af aan wordt je al geconfronteerd met alcoholgebruik als iets ''normaals''. Terwijl drugsgebruik als iets anders word gepresenteerd, iets slechts wat alleen criminelen doen. Ik heb de schade van speed geaccepteerd of die nou schadelijker dan alcohol is of niet, ik weet iig zeker dat ik er geen korsakoff aan overhoud.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Nja dan moet ik er ook nog ff op reageren :tongueout:
drugs = drugs = drugs = drugs

zal ff voor de mensen die dat niet begrijpen erbij zetten IMHO
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb niet heel je post gelezen deranged, maar bij mij komt het er gewoon op neer dat je alcohol niet moet staan afbreken alsof het zo veel erger is dan alle andere drugs.. maar geen zin in discussie, levert toch niks op en ik ga eens gaan slapen, kben no steeds ziek :(
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Daar heb je wel een punt, maar weed wordt door veel gebruikers ook zwaar onderschat hoor
b
baarsjesbewonerLid
01-01-2024, 00:00
#7
alchol kan zeker leuk zijn. Het begin van de avond is altijd het fijnst; de eerste 2 uur aangeschoten/dronken zijn gewoon relaxed. Je hebt overal zin in ( vooral praten en dansen ) en iedereen lijkt je aardig. Daarna komt echter het moment dat je je ( in mijn geval dan ) heel moe wordt en neerslachtig. Meer drinken versterkt het gevoel alleen. Om nog maar niet te beginnen over de kater die je ervan krijgt!
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als harddrug heb ik opzich weinig problemen met alcohol, ik heb enkel een probleem met de manier waarop alcohol wordt voorgetrokken in tegenstelling tot alle andere drugs. Dat wekt al gauw de impressie dat alcohol weinig tot geen risico's heeft, vele mensen onderschatten het heel erg. Een tijdje geleden kwam hier ook in het nieuws dat er steeds jongere kinderen met gare korsakoff hersens bij de dokter aankomen. Er zijn er ontzettend veel die wekelijks hele liters naarbinnen gooien en zich totaal niet bewust zijn van de hersenschade die dat oplevert, ze onderschatten het door de misleidende maatschappelijke positie die alcohol heeft om een reden die niemand weet. Je zou al gauw denken dat alcohol legaal is doordat de risico's en nadelen dat toelaten. Dat is echter helemaal niet zo, waarom alcohol wel legaliseren en wiet niet? Hier hebben we dan nog het ultra wazige gedoogbeleid maar in de meeste landen is wiet illegaal en alcohol legaal, je kan veel zeggen maar wiet is absoluut niet slechter dan alcohol op welke manier dan ook. WAAR SLAAT DIT DAN OP?!!! Waar is de logica? Ik ben absoluut niet van mening dat alcohol illegaal zou moeten zijn, maar als alcohol legaal kan dan zijn er toch echt een aantal dingen die dat ook kunnen of zelfs moeten. Wiet wordt over het algemeen afgeschilderd als iets slechter dan alcohol, dit is gewoon volledig ten onrechte en onlogisch. De mensen hebben recht op de waarheid en een reèl en logisch systeem, het slaat momenteel nergens op en moet veranderen. En om nog maar te zwijgen over Amerika waar vrijwel iedereen makkelijk aan vuurwapens kan komen en deze legaal mag bezitten, zien ze je echter met een kruimeltje wiet dan is het een nachtje in de cel. Ik snap het niet, waarom gaat men op deze manier door? Snapt nou echt niemand dat het op deze manier complete onzin is?

Zoals ik al zei heb ik niet perse iets tegen alcohol zelf, ik heb iets tegen de onzinnige manier waarop men er tegenaan kijkt. Mijn gezeik over alcohol is vooral gericht aan de onwetenden personen die braaf hun hele leven van de drugs af zijn gebleven maar wel elke week ladderzat in de kroeg staan, als ze dat leuk vinden niks mis mee. Maar ik vind dat men moet gaan inzien dat deze mensen net zo goed drugsgebruikers zijn, vaak hebben ze het idee 'beter' te zijn dan welke drugsgebruiker dan ook. Ik heb ze meegemaakt die een hele grote bek over een jointje opzette terwijl ze zelf elke week bezopen waren, wij rookten wiet en dat was drugs dus waren wij de smerige junks. Vreselijk zulke mensen, je zal echt in zo'n illusie moeten leven, zo blind en onwetend.

Wat ik vind dat er moet gebeuren is ten eerste alle drugs legaal. En dan vooral om het feit dat drugsgebruik een persoonlijke keuze is en de regering hier geen reet mee heeft te maken, dan komt er nog eens bij dat alcohol en roken ook gewoon legaal zijn en dat is ook troep. Die troep is er nou eenmaal en er zijn nou eenmaal mensen die dat willen gebruiken, dat is hun goed recht vind ik maar doe dat dan met alles. Vervolgens moet alcohol onder de harddrugs worden gezet, ga ik nu niet dieper op in het is duidelijk een harddrug. Het onderscheidt slaat nergens op en moet veranderen. Ook zorgt het voor verwarring en onduidelijkheden. De brave drinkers moeten zich gaan realiseren dat ze gewoon net zo goed drugsgebruikers zijn en dat ze niet beter zijn, vooral niet dan iemand met een jointje. De mensen moeten de waarheid gaan inzien zoals die is, alcohol moet de plek krijgen die het verdiend. En dat is in het rijtje van de harddrugs die dan ook legaal.zijn en niet meer op onzinnige wijze te onderscheiden zijn. Alcohol drinkers hebben het recht om te weten dat ze harddrugsgebruikers zijn, iedereen heeft recht op de waarheid.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#9
De effecten van wiet: Na een lange tijd elke dag blowen word je een saai lui persoon zonder enkele motivatie.(bij mij van toepassing)
Feit:Er is nog nooit iemand doodgegaan van het roken van een joint.

Na 1-2 weken stoppen met blowen ben je helemaal weer de oude kwa energie en slaapritme.
Het geheugen is ook snel hersteld.

De schade die alcohol aan kan doen is van hersenschade, nierschade, etc etc. Maar dat hersteld niet meer zo 1-2-3.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#10
denk je dat je longen ook al terug in orde zijn?

trouwens tis ook niet de bedoeling dat je je elke dag zat drinkt, dan mag je naar de echte 'AA'
(Anonieme Alcoholiekers)
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het kan ook in eten verwerkt worden, dus roken is niet per se nodig.
Ik kies er wel voor om het te roken.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waar gaat dit nou weer over? :confused: Je kan zeggen wat je wil maar wiet is en blijft minder slecht dan alcohol, deze discussie is zinloos. Dit gaat niet over de schadelijkheid van wiet daar zijn genoeg andere topics over. Je kan de gevaren en nadelen van wiet opnoemen zoveel je wil, alcohol is en blijft veel slechter. Ja tuurlijk hangt het af van de manier en mate van gebruik maar ik ga uit van wat het uiteindelijk KAN doen, dan is alcohol duidelijk de nummer 1.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#13
overdreven alcoholgebruik>overdreven wietgebruik
matig alcoholgebruik<matig weedgebruik

tenzij je het niet rookt, maar zo ken ik er geen iig
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
nou alcohol aanbidders, de nieuwe alceholtest:

Verandering verkeersreglement .....

Vanaf 01 januari 2006 zal het verkeersreglement grondig veranderen. Naast de invoering van de "superboetes" is ook de afname van de alcoholtest grondig veranderd.

Aangezien zowel de schrijvende pers als TV en radio dit blijkbaar niet belangrijk vinden, even dit bericht.

Het blazen in ademtesttoestel en ademanalysetoestel wordt per 01/11/06 afgeschaft en vervangen door een leestest.

Voor de politie een grote vereenvoudiging, maar als "klant" zal je goed uit je doppen moeten kijken.

De test zou volgens de ontwikkelaars onfeilbaar moeten zijn en met 100% zekerheid de chauffeurs die teveel gedronken hebben moeten kunnen identificeren.

Een en ander heeft te maken met het niet kunnen uitspreken van bepaalde lettercombinaties wanneer men gedronken heeft.

Om u toch toe te laten u ietwat voor te bereiden, voeg ik hier de te lezen tekst bij, zodat u niet meteen in het diep wordt gegooid.

Je mag pas achter het stuur kruipen, als je deze tekst vlot kan lezen...

In een zeemansdorpje woonde eens een meisje, Barbara genaamd.

Barbara maakte de allerlekkerste rabarberpudding in de verre wijde
omtrek en iedereen was zo gek op de rabarberpudding van Barbara dat iedereen haar Rabarberbarbara noemde.

Omdat Rabarberbarbara op een gegeven moment zo bekend was geworden met haar rabarberpudding, besloot ze om haar eigen bar te openen.

Natuurlijk werd de bar de Rabarberbarbarabar genoemd.

Rabarberbarbara had in haar Rabarberbarbarabar nogal wat vaste klanten, maar veruit de meest bekende klanten waren wel 3 barbaren die regelmatig van rabarberbarbara's rabarberpudding genoten in de rabarberbarbarabar.

En omdat deze barbaren zo vaak in de rabarberbarbarabar kwamen om rabarberbarbara's rabarberpudding te eten kregen zij op een gegeven moment de bijnaam" Rabarberbarbarabarbarbaren".

De Rabarberbarbarabarbarbaren hadden natuurlijk ook lange stoere baarden. En deze werden natuurlijk de Rabarberbarbarabarbarbarenbaarden
genoemd, en als de rabarberbarbarabarbarbaren hun
rabarberbarbarabarbarbarenbaarden wilden verzorgen, dan gingen zij
altijd naar de barbier:
De rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier.
De barbier praatte tegen de rabarberbarbarabarbarbaren in een soort Bargoens: het rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbargoens.

Als je dit kunt uitspreken zonder fouten laten ze je gaan...!
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#15
mijn ogen doen er pijn van :tongueout:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat een onzin,
geloof er ook geen fuck van
Is sowieso al bijna niet te doen, zou echt compleet in de lach schieten als ik dat zou moeten oplezen voor een juut.
Maarre om welke lettercombinatie gaat het dan?

EDIT: het sarcasme straalt er idd ook gewoon van af, nja my bad.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mac... zei:
Wat een onzin,
geloof er ook geen fuck van
Is sowieso al bijna niet te doen, zou echt compleet in de lach schieten als ik dat zou moeten oplezen voor een juut.
Maarre om welke lettercombinatie gaat het dan?

EDIT: het sarcasme straalt er idd ook gewoon van af, nja my bad.
Klik om te vergroten...

duh :rolleyes: tuurlijk is t onzin
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#18
whahaha wat een lol :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

mijn ma is alcoholist,dus alcohol heeft mijn leven redelijk verpest zonder dat ik t zelf dronk.......
maar ik ben er niet vies van,al zuip ik me hoogstens 1 keer per jaar echt klem,voor de rest gebruik ik alcohol heel bewust.........
L
LeftBehindLid
01-01-2024, 00:00
#19
dat ze er geen rabarberbarbarabarbarenbier hebben :rolleyes: dit is zo grappig :P
s
sosletLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik ben seker ook lid aseks is ook veeeel guller als je drank op heb en als et niet gul is geef je gwn de drank de schuld

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."