#1
Angramar Temenos zei:tomz0r zei:Goed betoogje.
Alcohol is niet zo schadelijk als hier wordt beweerd inderdaad. Als je er tenminste niet mee in de auto gaat zitten, en het alleen bij de weekends houdt is de schade werkelijk te verwaarlozen. Bij alcohol is verantwoordelijk gebruik misschien wel het belangrijkst.
De hersenschade die je bij een keertje flink bezopen zijn oploopt is ongeveer even groot als 5 kopballen tijdens een potje voetbal. Niet merkbaar dus. De kans dat je bij recreatief gebruik leverschade ondervindt is ook miniem.
Helaas zijn er ook mensen die er niet mee om kunnen gaan, maar dat heeft niks met alcohol te maken.
Ik vind sowieso dat mensen hier bepaalde drugs (voornamelijk psychedelica) heel erg promoten, de negatieve kant bagatelliseren en de drug zelfs als "goed" bestempelen zonder ook maar enige wetenschappelijke kennis te hebben.
Dat alcohol maatschappelijke schade aanricht ligt gewoon aan dat mensen er niet mee om kunnen gaan. Elke andere drug zou veel grotere schade veroorzaken mochten ze dezelfde legale en sociale status hebben.
Ik zie psychedelica als iets goeds, inderdaad.. Het heeft me tot bepaalde inzichten gebracht, en me zelfs socialer gemaakt (Niet onder invloed socialer, maar in het algemeen).
Als je die inzichten zonder psychedelica niet kan krijgen zou ik me afvragen of je jezelf niet voor de gek zit te houden in het echt. Om het onderbewuste te zien heb je niet per se paddo's nodig.
Ze hebben net als alcohol ook hun eigen gevaren. Paddo- en wietgebruik vergroot bij vooral tieners/adolescenten fors de kans op schizofrenie, tot wel 5 maal heb ik gelezen. Bij 1 op de 100 mensen ontwikkelt zich schizofrenie, en aangezien Paddo's en wiet die kans wel tot 5 maal vergroten is de kans bij tieners die veel blowen en weleens paddo's gebruiken 5 procent om schizofreen te worden.
En dan heb is er ook nog het gevaar dat de levensvisie van mensen een stuk negatiever wordt. Bij jou is het misschien positief veranderd, maar er zijn ook gezonde mensen die de wereld opeens een stuk minder rooskleurig gaan zien dan voordat ze paddo's genomen hebben. Verder is er natuurlijk ook nog een grote kans (tien tot veertig procent) op HPPD, wat ook zeer vervelend is.
Dat het voor jou iets goeds gedaan heeft betekent niet dat de drug ook goed is. Paddo's hebben zeker ook negatieve kanten die mensen moeten weten.
En zo kent elke drug zijn gevaren. Alcohol is niet slecht, de mensen die het misbruiken zijn slecht.
