#1
Alcohol is gezellig ja, dat is mijn eerste associatie er mee. Ik heb in mijn hele leven nog nooit ook maar een slok in mijn eentje gedronken, altijd in gezeldschap en dat maakt altijd voor een leuke avond ![:)]()
RosettA_StoneD zei:Er zit echter bijna geen schadelijkheid vast aan het drinken van alcohol. Als ik om het weekend lam ben zullen mijn hersenen daar niet op achteruit gaan.
ben ik het dus niet eens, omdat de ratio probleem/recreatiefgebruikers te verwaarlozen is.Alcohol is een van de schadelijkere drugs die er zijn. Zeker niet de slechtste, maar de meeste drugs richten minder schade aan als alcohol. Zowel lichamelijk, als geestelijk, als maatschappelijk.
RosettA_StoneD zei:Met de volgende stelling;
ben ik het dus niet eens, omdat de ratio probleem/recreatiefgebruikers te verwaarlozen is.Alcohol is een van de schadelijkere drugs die er zijn. Zeker niet de slechtste, maar de meeste drugs richten minder schade aan als alcohol. Zowel lichamelijk, als geestelijk, als maatschappelijk.
RosettA_StoneD zei:Er zit echter bijna geen schadelijkheid vast aan het drinken van alcohol. Als ik om het weekend lam ben zullen mijn hersenen daar niet op achteruit gaan.
tomz0r zei:Goed betoogje.
Alcohol is niet zo schadelijk als hier wordt beweerd inderdaad. Als je er tenminste niet mee in de auto gaat zitten, en het alleen bij de weekends houdt is de schade werkelijk te verwaarlozen. Bij alcohol is verantwoordelijk gebruik misschien wel het belangrijkst.
De hersenschade die je bij een keertje flink bezopen zijn oploopt is ongeveer even groot als 5 kopballen tijdens een potje voetbal. Niet merkbaar dus. De kans dat je bij recreatief gebruik leverschade ondervindt is ook miniem.
Helaas zijn er ook mensen die er niet mee om kunnen gaan, maar dat heeft niks met alcohol te maken.
Ik vind sowieso dat mensen hier bepaalde drugs (voornamelijk psychedelica) heel erg promoten, de negatieve kant bagatelliseren en de drug zelfs als "goed" bestempelen zonder ook maar enige wetenschappelijke kennis te hebben.
Dat alcohol maatschappelijke schade aanricht ligt gewoon aan dat mensen er niet mee om kunnen gaan. Elke andere drug zou veel grotere schade veroorzaken mochten ze dezelfde legale en sociale status hebben.
Angramar Temenos zei:tomz0r zei:Goed betoogje.
Alcohol is niet zo schadelijk als hier wordt beweerd inderdaad. Als je er tenminste niet mee in de auto gaat zitten, en het alleen bij de weekends houdt is de schade werkelijk te verwaarlozen. Bij alcohol is verantwoordelijk gebruik misschien wel het belangrijkst.
De hersenschade die je bij een keertje flink bezopen zijn oploopt is ongeveer even groot als 5 kopballen tijdens een potje voetbal. Niet merkbaar dus. De kans dat je bij recreatief gebruik leverschade ondervindt is ook miniem.
Helaas zijn er ook mensen die er niet mee om kunnen gaan, maar dat heeft niks met alcohol te maken.
Ik vind sowieso dat mensen hier bepaalde drugs (voornamelijk psychedelica) heel erg promoten, de negatieve kant bagatelliseren en de drug zelfs als "goed" bestempelen zonder ook maar enige wetenschappelijke kennis te hebben.
Dat alcohol maatschappelijke schade aanricht ligt gewoon aan dat mensen er niet mee om kunnen gaan. Elke andere drug zou veel grotere schade veroorzaken mochten ze dezelfde legale en sociale status hebben.
Ik zie psychedelica als iets goeds, inderdaad.. Het heeft me tot bepaalde inzichten gebracht, en me zelfs socialer gemaakt (Niet onder invloed socialer, maar in het algemeen).
tomz0r zei:Angramar Temenos zei:tomz0r zei:Goed betoogje.
Alcohol is niet zo schadelijk als hier wordt beweerd inderdaad. Als je er tenminste niet mee in de auto gaat zitten, en het alleen bij de weekends houdt is de schade werkelijk te verwaarlozen. Bij alcohol is verantwoordelijk gebruik misschien wel het belangrijkst.
De hersenschade die je bij een keertje flink bezopen zijn oploopt is ongeveer even groot als 5 kopballen tijdens een potje voetbal. Niet merkbaar dus. De kans dat je bij recreatief gebruik leverschade ondervindt is ook miniem.
Helaas zijn er ook mensen die er niet mee om kunnen gaan, maar dat heeft niks met alcohol te maken.
Ik vind sowieso dat mensen hier bepaalde drugs (voornamelijk psychedelica) heel erg promoten, de negatieve kant bagatelliseren en de drug zelfs als "goed" bestempelen zonder ook maar enige wetenschappelijke kennis te hebben.
Dat alcohol maatschappelijke schade aanricht ligt gewoon aan dat mensen er niet mee om kunnen gaan. Elke andere drug zou veel grotere schade veroorzaken mochten ze dezelfde legale en sociale status hebben.
Ik zie psychedelica als iets goeds, inderdaad.. Het heeft me tot bepaalde inzichten gebracht, en me zelfs socialer gemaakt (Niet onder invloed socialer, maar in het algemeen).
Als je die inzichten zonder psychedelica niet kan krijgen zou ik me afvragen of je jezelf niet voor de gek zit te houden in het echt. Om het onderbewuste te zien heb je niet per se paddo's nodig.
Ze hebben net als alcohol ook hun eigen gevaren. Paddo- en wietgebruik vergroot bij vooral tieners/adolescenten fors de kans op schizofrenie, tot wel 5 maal heb ik gelezen. Bij 1 op de 100 mensen ontwikkelt zich schizofrenie, en aangezien Paddo's en wiet die kans wel tot 5 maal vergroten is de kans bij tieners die veel blowen en weleens paddo's gebruiken 5 procent om schizofreen te worden.
En dan heb is er ook nog het gevaar dat de levensvisie van mensen een stuk negatiever wordt. Bij jou is het misschien positief veranderd, maar er zijn ook gezonde mensen die de wereld opeens een stuk minder rooskleurig gaan zien dan voordat ze paddo's genomen hebben. Verder is er natuurlijk ook nog een grote kans (tien tot veertig procent) op HPPD, wat ook zeer vervelend is.
Dat het voor jou iets goeds gedaan heeft betekent niet dat de drug ook goed is. Paddo's hebben zeker ook negatieve kanten die mensen moeten weten.
En zo kent elke drug zijn gevaren. Alcohol is niet slecht, de mensen die het misbruiken zijn slecht.
azgaza zei:Over de kans van schizofrenie bij wiet zal ik niet beginnen, maar bij LSD krijgt maar 8 op de 1000 een psychose, dat is dus minder dan die gemiddelde 1 op de 100, ik zou denken dat dit voor paddo's hetzelfde geldt maar het kan anders zijn, dat weet ik niet zeker, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het bij paddo's zo veel hoger zou liggen. Verder ben ik het met je eens dat niet alle inzichten leuk zijn, bij mijzelf is het niets dan positief geweest maar ik ken meerdere mensen die zich dingen hadden gerealiseerd die ze liever niet hadden willen weten, misschien kan onwetendheid soms fijner zijn. Het risico dat ik bij beide middelen, paddo's en LSD wel echt erken is HPPD, ik heb het 3 maanden gehad van paddo's en het is best vervelend, wel in de meeste gevallen te voorkomen door niet te váák te trippen, want overdaad is nooit goed. Punt is, alles heeft zijn risico's maar bij psychedelica liggen die gewoon erg laag, veel lager dan bij veel andere drugs, en dat punt zal ik blijven verdedigen met statestieken, percentages en onderzoeken.
Bij wiet is overigens een onderzoek gedaan met mensen die al een psychose hadden gehad, 1/3 lieten ze niet blowen, 1/3e een paar joints per week en 1/3e 5 per dag, van de eerste twee groepen kregen in die periode 16 en 17% een pyschose, in de laatste groep 64%, dus bij wiet hangt het er érg vanaf hoe veel, zelfs een schizo komt weg met een jointje op zaterdag, maar elke dag blowen is voor veel meer mensen een risico. Toch vind ik bij wiet het grootste risico dat van de gewoonte, het is geen verslaving, maar om een of andere rede is de gewoonte bijzonder moeilijk op te geven, omdat het ook gewoon zo chill is.. maar echt veel voordelen voor je leven heeft dat op lange termijn niet.
tomz0r zei:Ik vind dat alcohol bij verstandig gebruik minder risico's kent dan psychedelica. Ik snap ook niks van die alcoholhaat hier.
Marla Singer zei:Ik zie alcohol wel degelijk als vergif voor het lichaam. Ik bedoel, kijk hoe je je de volgende morgen voelt na een avondje doorzakken! Die katers liegen er niet om hoor! Men spreekt dan ook wel niet voor niets van een alcoholVERGIFTIGING!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."