Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrankspelletjes!

drankspelletjes!

34 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gemini zei:
Ivoos zei:
Ik ben fundamenteel tegen zulke spelletjes, het moedigt bingedrinking aan.
Klik om te vergroten...

Bingedrinking? Wat is dat? Net zoiets als comazuipen?
Klik om te vergroten...
Yep.
Nuja, ik ben niet tegen spelletjes met bier en zo, kan wel es leuk zijn, maar met sterke drank ben ik er tegen. De meeste mensen die zulke dingen doen zijn nog jong en hebben geen idee wat hun grenzen zijn en als ze dan met zo'n spelletje veel te snel veel te veel alcohol binnen hebben gaat het fout.

Ik heb het ook wel es gedaan met jenever, maar ben dan op tijd gestopt omdat ik wist hoeveel ik kon hebben, maar ik ken genoeg mensen van een jaar of 14-15 die gewoon door doen tot de zoveelste fles op is en niet willen stoppen omdat ze denken dat het stoer is.
M
Melanie1Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ivoos zei:
Gemini zei:
Ivoos zei:
Ik ben fundamenteel tegen zulke spelletjes, het moedigt bingedrinking aan.
Klik om te vergroten...

Bingedrinking? Wat is dat? Net zoiets als comazuipen?
Klik om te vergroten...
Yep.
Nuja, ik ben niet tegen spelletjes met bier en zo, kan wel es leuk zijn, maar met sterke drank ben ik er tegen. De meeste mensen die zulke dingen doen zijn nog jong en hebben geen idee wat hun grenzen zijn en als ze dan met zo'n spelletje veel te snel veel te veel alcohol binnen hebben gaat het fout.

Ik heb het ook wel es gedaan met jenever, maar ben dan op tijd gestopt omdat ik wist hoeveel ik kon hebben, maar ik ken genoeg mensen van een jaar of 14-15 die gewoon door doen tot de zoveelste fles op is en niet willen stoppen omdat ze denken dat het stoer is.
Klik om te vergroten...

Sterke drank gebruiken we echt vrij weinig. Meer de verveling. :P

(Binge Drinking Disorder(BDD) = overmatig drinken. Je hebt ook een eetstoornis die Binge Eating Disorder (BED) heet. Dat is een soort boulimia maar dan zonder overgeven :wink: )
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bringedrinking is veel te veel achter elkaar zuipen, eenmaal beginnen en niet kunnen stoppen. Verder doe ik nooit drankspelletjes, ik drink in mijn tempo, en daar kan best een shotje of twee sterke drank tussen zitten, maar zonder de ´dwang´ van een spel, gewoon wanneer ik er zin in heb op een gezellig feestje en nog niet te dronken ben.
D
DutchyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maxen
Fok de dealer
Kaartje blazen
Fiven

ik weet ze echt niet meer allemaal maar heb behoorlijk wat spelletjes gespeeld.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#5
^klinkt heel leuk :)
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dutchy zei:
Maxen
Fok de dealer
Kaartje blazen
Fiven

ik weet ze echt niet meer allemaal maar heb behoorlijk wat spelletjes gespeeld.
Klik om te vergroten...

En iets van uitleg erbij? :wink: Ik kan ook wat namen verzinnen, maar daar is de topicstarter niks mee als ze die spelletjes zelf wil spelen.
D
DutchyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maxen:

Het enige wat je nodig hebt zijn 2 dobbelstenen, en 3 personen of meer ( meer is leuker ).

De telling gaat als volgt, je gooit met twee dobbelstenen de hoogste dobbelsteen is het tiental en de laagste het eental ( als dit een woord is :P ). Bijvoorbeeld iemand gooit een 4 en een 5 gooit hij dus 54.

21 = Max ( Je wint automatisch... tenzij iedereen max gooit wat heel onwaarschijnlijk is en de hoeveelheid bier waar het om gaat word verdubbelt bij elke max die er word gegooid )
31 = Iemand aanwijzen om een atje te nemen en dan mag je weer opnieuw beginnen met gooien
Dubbel gooien ( 1,1 2,2 etc ) is dat getal x 100. Dus 1 en 1 is 100, 2 en 2 is 200 etc.

Een persoon zet op. Die gooit met beide dobbelstenen in de hoop Max te gooien ( dat lukt natuurlijk niet vaak op de eerste worp ). Dus stel hij gooit 65. Het zou laf zijn om te stoppen. Hij gooit nog een keer. 32 gooit hij nu. Je mag altijd 1 dobbelsteen laten staan ( niet 2 x achter elkaar dezelfde dobbelsteen ) dus hij laat de 2 staan en gooit opnieuw met de 3. Nu gooit hij Max ( 21 ), nu gaat het ipv om 1 bier om 2 biertjes atten.

Je mag maximaal drie keer gooien en iedereen mag zo vaak gooien als degene die heeft opgezet. Dus stel iemand gooit in 1 x max die het spel op zet mag de rest ook maar 1 x gooien. De gene die opzet mag voor alle duidelijkheid maar 3 x gooien de derde worp moet hij laten staan.

De persoon die als laagste is geeindigt aan de ronde mag een hoop zuipen ( als er veel max is gegooid ) en mag de volgende ronde opzetten.

Leuk spelletje zonder allemaal regels te moeten onthouden en het gaat soms wel echt heel hard als iedereen ineens max gooit :beer:

Uitleg over de andere spelletjes volgt zometeeen eerst ff peuken halen .
D
DutchyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fuck de dealer:

Nodig: 1 spel kaarten, 5+ mensen.

Een iemand begint met het zijn van de dealer. Die kijkt naar de bovenste kaart van het deck. De volgende persoon moet dan vervolgens raden welke kaart het is ( kleur enzo maken niet uit allee het getal of plaatje ). Als hij het in 1 x goed heeft moet de dealer 2 biertjes atten en als hij het de 2e keer goed heeft moet de dealer 1 biertje atten. Je mag maximaal 2 x raden. Als je het de tweede keer fout hebt ( je gokt bijvoorbeeld 8 maar het is een 10 ) moet de gene twee slokken bier nemen ( hoeveel het getal dat je raad verwijdert is van het juiste getal ). Vervolgens legt de dealer de kaart open op tafel en mag de volgende raden.

Als twee personen het ACHTER ELKAAR fout raden is de volgende persoon de dealer.

Het zou natuurlijk een beetje lastig zijn om het op puur geluk te raden dus meestal begin je met iets in het midden. Een 7 ofzo en dan moet de dealer hoger of lager zeggen ( als het een 8 t/m aas is zegt hij hoger, een 2 t/m 6 lager ).

Op het begin raad je natuurlijk bijna niets goed, maar hoe verder je door speelt hoe makkelijker word om het getal te raden omdat er steeds meer kaarten op tafel komen te liggen. De persoon die op het eind dealer is word dus vaak genaaid... vandaar fock de dealer.

Ook vals spelen is volledig toegestaan. Zoals sneaky achter de dealer staan en proberen zijn kaart te zien om vervolgens dat te zeggen tegen de gene die moet raden. Of de twee bovenste kaarten bekijken als je dealer bent zodat je weet welke kaart de volgende dealer heeft als hij of zij niet schudt.

Is wel een leuk spelletje maar meestal is het zo dat 1 iemand echt goed lam gaat en de rest hem alleen maar uit kan lachen :tearsofjoy:

BTW als er vragen zijn over die spelletjes moet je gewoon vragen het zijn allemaal wel leuke spelletjes.
D
DutchyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kaartje blazen.

Nodig 1 spel kaarten en een leeg bierflesje.

Dit spel is eigenlijk alleen leuk als je al een beetje de weg kwijt bent.

Het is een heel simpel spelletje. Je legt het deck kaarten op het lege bierflesje. Dan ga je omdebeurt proberen kaarten ervanaf te blazen. Je mag maar 1 x blazen.
Als je geen een kaart eraf blaast moet je atten of als je alle kaarten eraf blaast moet je atten.
Als je gewoon een paar kaarten eraf blaast is de volgende aan de beurt.
Als je het voor elkaar krijgt om nog maar 1 kaart op het flesje te laten liggen moet de volgende het dubbele zuipen ( aangezien hij toch niet kan winnen omdat als hij de kaart eraf blaast er geen kaart over meer blijft en als hij geen kaart eraf blaast heeft hij ook verloren )

Zoals ik al zei is dit spel leuker als je al een beetje lam bent aangezien er dan bier over de kaarten heen komt en het gewoon een groot drama word :grin: Ook weet je niet echt meer hoe hard je moet blazen als je goed lam bent. Soms blaas je veels te zacht en moet je het laatste beetje lucht uit je longen persen om nog iig 1 kaart eraf te blazen en soms blaas je in 1 x het hele stapeltje van het flesje af... kan lachwekkende momenten veroorzaken.

Leuk spelletje maar je moet wel al aangeschoten zijn.
D
DutchyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fiven.

Nodig: Je handen en 5 mensen ongeveer ( ook niet veel meer ).

Is leuk als je niets kwa kaarten of dobbelstenen hebt liggen en je toch ff flink wil gaan zuipen.

Deze word denk ik een beetje moeilijk uit te leggen maar ik ga toch mijn best doen.

Je hebt de mogelijkheid om een vuist te maken of een open hand. Een vuist telt voor nul punten en een open hand voor 5.

Iedereen stopt zijn vuist tegen elkaar aan in een soort van kringetje. De persoon die opzet geeft iedereen een boks :P en roept daarbij het maximale cummulative :openmouth: getal dat kan komen.

Dus stel je speelt met 5 man. Zijn vijf vuisten. Hij begint van links naar rechts iedereen een "boks" te geven en roept daarbij ( in dit geval ) 5, 10, 15, 20, 25 en gelijk nadat hij 25 heeft gezegd zegt hij een getal tussen de 0 en de 25 maar wel in een 5tal. Dus bijvoorbeeld twintig.

Zodra hij begint met een getal roepen moeten mensen kiezen of ze van hun hand een vuist houden of een open hand. Als de persoon het dan goed geraden heeft valt hij af en speelt de rest verder.

Als er eenmaal is opgezet hoeft de volgende persoon ook niet meer iedereen een boks te geven maar kan gewoon een getal noemen zoals 10. Uiteindelijk blijft 1 iemand over en die moet dan zuipen.

Klinkt een beetje verwarrend maar is opzich wel grappig als je toch niets te doen hebt.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#11
zap de blanke:

de deelnemer drukt op een afstandsbediening (kanaal omhoog of omlaag, de nummers 1 tot en met 9 en 0) (of anders een nuchter persoon als deze dat niet meer kan).
en in een periode van 4 seconden word het aantal blanken mensen die op televisie verschijnen geteld.
de waarde van dit getal is de hoeveelheid eierdopjes die gene moet drinken met 'x' (bier, wodka, vuurwater, rum. verzin het maar).

het is erg leuk, behalve als iemand op 2 drukt en vergeten is dat voetbal op dat kanaal afgespeeld word, en het een wedstrijd tussen 2 landen gespeeld word waarvan de spelers alleen blank zijn :confused:

groetjes
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#12
tja zap de blanke is beter

tis gewoon zo

speel het een keer en kom er achter dat het beter is....
D
DutchyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wij deden altijd zap de neger. Maar dan met hele biertjes omdat je toch minder vaak zwarten op tv ziet. Totdat je per ongeluk op Mtv komt en je ineens een hele click op je beeldscherm hebt... dan mag je nog wel ff doordrinken :beer:
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik herinner nog moest je omstebeurt wodka glas drinken en een moeilijke zin uitspreken als je het fout deed moest je nog een glas.

Tja dat eindigde bij de ehbo
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wromtraxe zei:
ik herinner nog moest je omstebeurt wodka glas drinken en een moeilijke zin uitspreken als je het fout deed moest je nog een glas.

Tja dat eindigde bij de ehbo
Klik om te vergroten...

wat was de zin? :P
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Drankspelletjes kunnen best leuk zijn. Vroeger speelden we regelmatig zulke spelletjes, en het leidde altijd tot ontiegelijk veel lol en geouwehoer. Maar onthoud wel en neem maar van mij aan dat drank geen spelletje is, en dat is wel weer ff genoeg wijze les, doe er maar mee wat je wilt :P
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#17
Afentoe is een drankspelletje wel leuk om de sfeer wat op te peppen als het nodig is.

Ik kende een spel van een vriend die ik heb aangepast een keer. Regels bleven veranderen tot deze uieindelijke regels. Is een leuk spel geworden vind ik zelf :P Gaat als volgt:

Benodigdheden:
3shot glaasjes
drank natuurlijk, het leukste is met 3/4 verschillende soorten. (Geen zoete zooi enzo!)
Een dobbelsteen.

Omstebeurt gooi je de dobbelsteen. Bij 1-4 vul je 1e shotglaasje tot de helft. Bij 2-5 de 2e en bij 3-6 de 3e. Je mag per shotglas zelf weten wat je er dan ingooit. Wat er als eerste inkwam blijft het tot dat het glaasje op is.

Zodra en een glaasje vol zit moet deze opgedronken worden zodra er 6 wordt gegooid. Zitten er meerdere vol en gooi je 6? Dan mag/moet je ze allemaal opdrinken.

Is er een glas vol en gooi je 1of5 dan mag je iemand anders aanwijzen die deze moet opdrinken.
Is een glas niet vol en gooi je 1of5 dan mag je zelf weten of je hem vult of niet. (je kan zelf ook 'de lul' zijn in sommige gevallen).

2-4-3 blijven gewoon vullen en 6 drinken.

Volgensmij was dit het wel. Door deze regels kan je elkaar een beetje naaien zegmaar :P
Zo onstaat er een beetje concurentie en moet je afentoe nadenken wat je doet en hoe dat kan eindigen. Ik vind het zelf een geweldig spel om afentoe te spelen :P

De naam weet ik nog niet. Ik denk dat ik het lekker naar mezelf vernoem :P :beer:
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#18
T brengt me op een id....

Maar ik zal het toch niet doen khou niet zo van ziekenhuis enzo....
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#19
wij gaan altijd bowlen en als je verliest moet je atten, bv wijn of jenever / sherry / whisky

of met kaarten, heb het zelf verzonnen een keer op een avond:tongueout:

harte = zelf atten
ruiten = atje erbij
schoppen = atje uitdelen
klaver = quizmaster, als je iets aan iemand vraagt en hij geeft antwoord moet hij atten.

in het spel zitten:

10harten
10ruiten
3 schoppen
3 klavers
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#20
Worstenjongen zei:
T brengt me op een id....

Maar ik zal het toch niet doen khou niet zo van ziekenhuis enzo....
Klik om te vergroten...

Dat gaat nergens over :P Alsof ik van ziekenhuizen houd. Heb nog nooit iemand met dit spelletje in een ziekhuis zien komen. Zelfs nog nooit iemand zien kotsen..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."