Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom gebruik ik deze troep -.-;;

Waarom gebruik ik deze troep -.-;;

48 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bah. Gisteren avondje drinken met een paar lui (zelfs m'n eigen pa was erbij, ik kan altijd wel goed met hem opschieten), whiskey en bier gedronken. Whiskey met gingerale + citroen, en flink wat biertjes. Ik bedoel, het was gezellig, maar dronken zijn is helemaal niet fijn per definitie.. een tripje vind ik veel beter!

En nu heb ik knallende hoofdpijn en braakneigingen.. Waarom gebruiken we dit spul eigenlijk? :kots:
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Omdat het misschien wel de makkelijkste manier is om wasted te raken, en omdat het (voor de meesten) makkelijker verkrijgbaar is als andere drugs, en omdat het maatschappelijk geaccepteerd is, en natuurlijk omdat het lekker is.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ohja zijn die smartshop kruiden leuker?
Zoekfunctie, topic nummer zoveel met de vraag of alcohol wel de moeite waard is.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Omdat je door de zieke maatschappij bent gehersenspoeld met het idee dat het ''normaal'' is en zelfs ''leuk'' en ook dat het iets is dat ''we'' allemaal doen. Het is eigenlijk net als bijvoorbeeld trouwen en kinderen en de democratie. Het is uitzichtloos als geloven in realiteit als iets subjectiefs en destructief als utopische linkse bullshit in plaats van echt effectieve maatregelen. Het is naiviteit in plaats van zekerheid.

Maar vooral is het in de zeik genomen worden door die ziekelijke ironie.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
tomz0r zei:
Ohja zijn die smartshop kruiden leuker?
Zoekfunctie, topic nummer zoveel met de vraag of alcohol wel de moeite waard is.
Klik om te vergroten...

Als ik objectief ben, paddo's zijn stukken leuker dan je lam drinken.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alcohol is iets waar je inderdaad gemakkelijk aan kan komen en dat sociaal geaccepteerd is. Er is weinig vreemds aan om met een paar kratten bier aan de kassa te staan, of om in de kroeg flink wat glazen bier te drinken. Als je hier gevoelig voor bent is dit denk ik de makkelijkste vorm van drugs waar je aan kan komen. En het is relatief gezien ook een goedkope drugs: blikken bier voor 40 cent bv.

Sterkte met de kater!
Even lekker rustig aan doen, wat vitamientjes tot je nemen en dan komt het allemaal wel goed.
Maar je hebt gelijk, het is geen lekker gevoel. Ik kan me nog de dagen na de gezellige studentenavonden van vroeger goed herinneren :wink:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Man_in_the_Box zei:
Omdat het misschien wel de makkelijkste manier is om wasted te raken, en omdat het (voor de meesten) makkelijker verkrijgbaar is als andere drugs, en omdat het maatschappelijk geaccepteerd is, en natuurlijk omdat het lekker is.
Klik om te vergroten...
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik haat alcohol, ik raak het niet aan. Ik weet niet waarom ik sta open voor elke ervaring maar alcohol moet ik niet hebben.
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#9
dan heb je er nu van geleerd dat drinken niks voor jou is
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Inderdaad, maar volgende keer op een feest etc doe ik het toch wel weer, en in de ochtend weer koppijn.. Ik haat alcohol! :kots:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je kan andere dingen niet met alcohol vergelijken. Alcohol is ideaal voor op feestjes. Al die psychedelica niet. Ik ben blij dat alcohol er is in ieder geval en vind het zeker geen troep.
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik heb het ook een beetje gehad met alcohol eigenlijk. Teminste in grote hoeveelheden, ik heb de ochtend daarna ook altijd het gevoel dat ik de helf van mijn hersens kwijt ben.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Klopt, psychedelica is niet echt feestspul (misch 2cb?), maar ik weet niet.. ik ben sowieso niet echt het feesttype.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#14
In je eentje achter je pc of op het bedrijfsclubje van je vader is er niet zoveel aan alcohol nee. Maar bevalve feestjes zijn er toch wel andere sociale waar een paar biertjes er wel in kunnen?
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Angramar Temenos zei:
Inderdaad, maar volgende keer op een feest etc doe ik het toch wel weer, en in de ochtend weer koppijn.. Ik haat alcohol! :kots:
Klik om te vergroten...

Waarom doe je het als je het niet leuk vindt dronken te zijn?
Beïnvloedbare, ruggegraatloze mensch! :grin:

Ik kan mezelf wel eens volledig kwijt drinken. Vrijdag avond alle remmen los, dronken kop.. Love it!
En als ik er geen zin heb, drink ik cola of redbull en dans ik even hard! :sunglasses:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
tomz0r zei:
In je eentje achter je pc of op het bedrijfsclubje van je vader is er niet zoveel aan alcohol nee. Maar bevalve feestjes zijn er toch wel andere sociale waar een paar biertjes er wel in kunnen?
Klik om te vergroten...

Uiteraard. Ik zeg niet dat ik dronken zijn *NIET* leuk vind, ik vind het een prima ervaring maar niks "bijzonders". Maar die katers vind ik totaal niet leuk :tearsofjoy:
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Toch liever een kater van de drank dan van de pillen. Van drank val ik gelukkig nooit zoveel af :grin:
m
maxrelax07Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb mij tot nut toe nog nooit kunnen verzoenen dat je echt 2000 hersencellen kapot drinkt(een niet herstellend litteken)
Weed is miss. minder party maar toch 'gezonder'
:stoned: :stoned: :stoned:
o
opdonderonderLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik snap ook niet waarom ik vroeger keer op keer weer te veel dronk. altijd kotsen en dan is het feest gewoon afgelopen voor mij het enige wat ik dan nog kan is slapen en brak wakker worden.
Gelukkig heb ik nu al meer dan een jaar niet gekotst miss komt datomdat ik bijna niks meer drink lol
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Die vraag stelde ik mijzelf gister ook :wink: ik vind het vreselijk, zo'n vies kater gevoel en de hele dag lam zijn en neigingen hebben om te braken.

Ook vinden meiden dronken jongens vast niet bepaald aantrekkenlijk, nog een reden om te minderen/stoppen maar.. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."