Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsImuum voor bier?

Imuum voor bier?

17 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alcohol is zeker drugs!
Denk nu niet omdat je een 'legale' drug neemt dat je volledig drug-free bent hoor!

Maar als het me boven de 50% uitkomt ben ik ineens heel gevoelig en krijg ik na 2 kotsneigingen terwijl ik dan niet dronken ben.
Klik om te vergroten...
Dat zal waarschijnlijk zijn omdat je een gevoelige maag hebt?
Wat wel raar zou zijn als je toch zo'n grote hoeveelheden bier op kan drinken.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo gek is dat niet.. Boven de 50% is voor de meeste mensen (voor mij ook trouwens) moeilijk puur te drinken. Ongeacht hoe goed je tegen bier of andere minder zware alcoholische dranken kan. Ik heb zelf ook wel periodes gehad dat bier me alleen maar een vol gevoel gaf ipv dat ik echt dronken werd. Dat betekent denk ik gewoon dat ik zoveel dronk dat mn tollerantie erg hoog was geworden en dat zal bij jou ook wel het geval zijn.
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als jij 3 dagen achter elkaar de hele dag en nacht bier zuipt met name de wat sterkere biertjes, zul je niets meer voelen van gewoon bier.. Tenzij je goed geslapen en gegeten hebt.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik weet niet hoe groot en fors de TS is, maar daar zal het zeker mee te maken hebben.
Ben je een knaap van 100kg, dan kijk ik niet raar op van je verhaal.
wanneer je boven de 50% gaat zitten krijgt je maag een enorme klap, die los staat
van je lichaamsgewicht. after all, alcohol is poison. En je lichaam zal er alles aan
doen het goedje snel weg te werken...oftewel braakneigingen.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#5
veel oefenen (ook al is dit neit de beste raad)

gewoon zelf mixen en steeds sterker maken
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zodra je die alcoholverslaving uit de weg ruimt zul je zien dat je weer lekker dronken kunt worden :wave:
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij 4 promille raak je vergiftigt, bij 5 promille val je in coma.
Dus niemand is immuum voor alchohol.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Amateurtje zei:
Bij 4 promille raak je vergiftigt, bij 5 promille val je in coma.
Dus niemand is immuum voor alchohol.
Klik om te vergroten...

Hier kun je nooit waarden aanhechten, een 15 jarig meisje zal mischien van 1,5 promille al in coma raken.

Pas stond in de krant dat een man in Duitsland z'n rijbewijs was kwijtgeraakt nadat hij moest prikken en een alcoholpromillage had van 6,8 ( reed nog auto dus).
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
Amateurtje zei:
Bij 4 promille raak je vergiftigt, bij 5 promille val je in coma.
Dus niemand is immuum voor alchohol.
Klik om te vergroten...

Hier kun je nooit waarden aanhechten, een 15 jarig meisje zal mischien van 1,5 promille al in coma raken.

Pas stond in de krant dat een man in Duitsland z'n rijbewijs was kwijtgeraakt nadat hij moest prikken en een alcoholpromillage had van 6,8 ( reed nog auto dus).
Klik om te vergroten...
Daarvan wordt een vampier dronken
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk zei:
Amateurtje zei:
Bij 4 promille raak je vergiftigt, bij 5 promille val je in coma.
Dus niemand is immuum voor alchohol.
Klik om te vergroten...

Hier kun je nooit waarden aanhechten, een 15 jarig meisje zal mischien van 1,5 promille al in coma raken.

Pas stond in de krant dat een man in Duitsland z'n rijbewijs was kwijtgeraakt nadat hij moest prikken en een alcoholpromillage had van 6,8 ( reed nog auto dus).
Klik om te vergroten...
Het ligt sowieso aan je ''volume'' en of je gegeten hebt ja/nee. Leeftijd kan ook nog een optie zijn met het hebben van een al verneukte lever.

maar imuun is niemand.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
SchilDpadDo zei:
PepTalk zei:
Amateurtje zei:
Bij 4 promille raak je vergiftigt, bij 5 promille val je in coma.
Dus niemand is immuum voor alchohol.
Klik om te vergroten...

Hier kun je nooit waarden aanhechten, een 15 jarig meisje zal mischien van 1,5 promille al in coma raken.

Pas stond in de krant dat een man in Duitsland z'n rijbewijs was kwijtgeraakt nadat hij moest prikken en een alcoholpromillage had van 6,8 ( reed nog auto dus).
Klik om te vergroten...
Het ligt sowieso aan je ''volume'' en of je gegeten hebt ja/nee. Leeftijd kan ook nog een optie zijn met het hebben van een al verneukte lever.

maar imuun is niemand.
Klik om te vergroten...

maaginhoud heeft wat betreft alcohol promillage in het bloed niets te maken.
Er word als je een volle maag hebt niet minder opgenomen, je voelt je alleen minder snel dronken.

De oudere leeftijd icm. een verneukte lever klinkt theoretisch erg mooi, maar ik heb nog nooit een oud altijd in de kroeg zittend mannetje onder tafel gedronken.. :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
gewoon aan de whisky gaan... dan weet je pas hoeveel bier je ook nog gedronken had :grin:
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#13
BacingsPen zei:
gewoon aan de whisky gaan... dan weet je pas hoeveel bier je ook nog gedronken had :grin:
Klik om te vergroten...
Een vriend van mij raakte na die constatering in coma.
Hij heeft het er op zich redelijk vanaf gebracht.
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#14
nou, wat een opluchting dat je geen drugs gebruikt... waarom ben je hier dan?
w
willem55Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi

Ik ben nieuw hier op het forum ik gebruik geen drugs.
Ik nuttig des te meer alcohol meestal alleen maar in het weekend maar af en toe doordeweeks.

Ik heb een vraag kun je imuum voor bier? zijn ik overdrijf niet maar kratje bier dus echt flesjes kan er wel gewoon in ik fiets zo naar huis zonder te vallen natuurlijk voel ik het wel maar ik krijg er geen black outs of iets van.

Het is ook zo met sterke drank onder de 50% heb eens met een vriend van me een hele lijst met 20 shotjes afgewerkt kreeg je het geld terug als je niet hoefde te kotsen.
Gratis dus.

Maar als het me boven de 50% uitkomt ben ik ineens heel gevoelig en krijg ik na 2 kotsneigingen terwijl ik dan niet dronken ben.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Groetjes Willem.
d
detoxerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hi,

Overigens is het immuun en het gebruik van punten en komma's maakt het lezen van je bericht een stuk makkelijker :)

Wat je bedoelt is denk ik dat je alcohol gewenning opbouwt, immuun zal je er nooit van worden. Je kan trouwens snel merken of je een gewenning hebt opgebouwd (en ontwennsingsverschijnselen krijgt, zoals trillen, zweten, misselijk etc.) door gewoon een week niet te drinken.

Als ik jou was zou ik oppassen met de hoeveelheden die je naar binnen werkt, anders heb je binnenkort geen lever en hersens meer over.
d
de kafmeesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat is het probleem precies? Dat je geen black outs krijgt?
X
XblisterLid
01-01-2024, 00:00
#18
alcohol is toch ook drugs? En op je vraag, lijkt me sterk dat je er immuun voor kunt worden. denk dat je te maken hebt met serieuze tolerantie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."