Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIndrinken Voor schoolfeest

Indrinken Voor schoolfeest

32 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
StudentLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik ben met een aantal mede studenten bezig om me verder te verdiepen in de beweegreden van middelbare scholieren om voor de schoolfeesten alcohol te drinken.

En ik hoop dat jullie ons daarbij kunnen helpen.

Drinken jullie in voor een schoolfeest (of voor de oudere mensen deed je dat?)
En wat was dan de reden?
Indrinken alleen of met vrienden?
En om welke hoeveelheid drank ging het?
Waren ouders op de hoogte van het indrinken?

Zouden jullie wat antwoord op deze vragen willen geven.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#2
wij dronken idd meestal wel een borrel voor een schoolfeest, gewoon omdat het lekker is
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drinken jullie in voor een schoolfeest (of voor de oudere mensen deed je dat?)
Toen ik nog naar school ging dronk ik wel in ja

En wat was dan de reden?
Voorpret & gezelligheid. Al moet ik zeggen dat het toen ik in de 2e klas zat wel anders was, toen was het voor de kick enz.
Indrinken alleen of met vrienden?
Elk schoolfeest met een vaste groep vrienden
En om welke hoeveelheid drank ging het?
Geeen idee, we haalden een aantal flessen en daar dronken we dan gewoon uit. Laten we van 4 tot 6 glazen uitgaan (niet drinkglazen maar de hoeveelheid van een bepaalde drank wat als 1 drankje word gerekent)
Waren ouders op de hoogte van het indrinken?
Nee dat waren ze niet, behalve het feest van de 2e klas toen ik moest kotsen en weggestuurd werd.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat de meeste het doen omdat :

1. Alcohol zelf kopen goedkoper is.
2. Er op mijn school geen alcohol geschonken werd als er < 16 jarige liepen.
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voorheen waren er alcoholcontroles voor de ingang, bij het volgende feest word er zelfs geen alcohol op het schoolfeest geschonken.
S
StudentLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor de reacties!! Ik hoop dat er nog een hoop mensen antwoord willen geven.

Het zou fijn zijn als jullie op alle vragen antwoord geven net als hakunamatata daar kunnen we het meeste mee.

groetjes!
L
LaunchedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deed je dat?
Ja, het begon in de 2e klas.
Reden?
Inderdaad voorpret en gewoon omdat het niet mocht, omdat het stoer was misschien wel (niet bewust), en omdat een feestje eigenlijk toch vaak wel leuker is met alcohol op (vooral van die vette schoolparty's waar de helft langs de kant staat...).
Alleen of met vrienden?
Altijd met vrienden.
Hoeveelheid?
Geen flauw idee, meesten van ons konden in ieder geval nog wel lopen dus geen comazuipen oid.
Ouders op de hoogte?
Nee.

Zo dat is weer klaar.

Peace
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#8
Drinken jullie in voor een schoolfeest (of voor de oudere mensen deed je dat?)
Ja, eigenlijk elk schoolfeest dat er was

En wat was dan de reden?
Chillen met vrienden, mega veel lol hebben, omdat bier lekker is

Indrinken alleen of met vrienden?
met vrienden dan uiteraard

En om welke hoeveelheid drank ging het?
6-10 bier, afhankelijk van hoeveel tijd en bier we hadden

Waren ouders op de hoogte van het indrinken?
ze wisten min of meer wel dat het gebeurde, maar zeiden er nooit wat van

Geen dank :grin:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Drinken jullie in voor een schoolfeest (of voor de oudere mensen deed je dat?
Standaard... Altijd...

En wat was dan de reden?
De reden lijkt me erg makkelijk: Lekker dronken worden en goed in de sfeer komen. Wij bouwden gewoon hele pre-party's, op straat/park/tunnels whatever... Kampvuurtje erbij, genoeg alcohol, jointje, laat het schoolfeest maar beginnen.

Indrinken alleen of met vrienden?
Altijd met vrienden, alleen is wel erg triest...

En om welke hoeveelheid drank ging het?
Genoeg om flink aangeschoten/semi-dronken te zijn. Ja hoeveel was dat... euh...Nou met een fles Goldstrike (50%) was ik altijd vrij ver heen... Maar van bier of mixdrankjes misschien een stuk of 8-10.

Waren ouders op de hoogte van het indrinken?
Ja die wisten dat wel hoor...
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Drinken jullie in voor een schoolfeest (of voor de oudere mensen deed je dat?)
Hmm, nee.

En wat was dan de reden?
Nvt

Indrinken alleen of met vrienden?
Nvt

En om welke hoeveelheid drank ging het?
Nvt

Waren ouders op de hoogte van het indrinken?
Nvt

Sorry ik heb het idee van 'indrinken' altijd dom gevonden.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik deed het wel, gewoon omdat de sfeer zowiezo beter wordt als je al gezopen hebt.. :grin:
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#12
Drinken jullie in voor een schoolfeest (of voor de oudere mensen deed je dat?)
sowieso

En wat was dan de reden?
omdat het lekker is en cheaper

Indrinken alleen of met vrienden?
sowieso met vrienden

En om welke hoeveelheid drank ging het?
meestal rond de 10/15 glazen (van bier tot whiskey)

Waren ouders op de hoogte van het indrinken?
ja, alleen niet van t aantal glazen



schoolfeesten waren geweldig als je bezopen was
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#13
drink niet en heb nooit gedronken vind maar vaag mensen gaan veel drinken zodat ze sneller dronken worden

ligt aan mij of kan je niet beter aangeschoten zijn
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Drinken jullie in voor een schoolfeest (of voor de oudere mensen deed je dat?)
Ja ,
En wat was dan de reden?
zelf op schoolfeesten was het pils veelste duur. Plus zo zat de stemming er al flink in ... in het groepje meestal wel .
Indrinken alleen of met vrienden?
Zelf indrinken op bij mijn vrienden in te gaan drinken
En om welke hoeveelheid drank ging het?
Bijhouden van je drankjes is meer voor de mensen die stiekum hun halfvolle pils wegzetten om zo een nieuwe te kunnen pakken en hoog in de score te komen. Waarom tellen ? zodat je je grens weet ? Zodat je stoerder bent ?

Meestal werd er een flinke laag sterke drank als bodem gelegd.
Waren ouders op de hoogte van het indrinken?
Ja,
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben alleen in de brugklas naar een schoolfeest geweest. Toen vond ik dat nog cool. De jaren daarna was ik bang dat als ik op het schoolfeest zou verschijnen, leraren me aan zouden spreken waarom ik die ochtend/middag/dag/week niet op school was geweest en ik mezelf zou moeten verantwoorden. Dus ging ik maar niet. :)
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Gemini zei:
Ik ben alleen in de brugklas naar een schoolfeest geweest. Toen vond ik dat nog cool. De jaren daarna was ik bang dat als ik op het schoolfeest zou verschijnen, leraren me aan zouden spreken waarom ik die ochtend/middag/dag/week niet op school was geweest en ik mezelf zou moeten verantwoorden. Dus ging ik maar niet. :)
Klik om te vergroten...
Dit jaars gala wou ik ook niet gaan. maar mijn moeder stond erop. Dus pa mij daar gedropt. zodat de foto's op internet stonden waar ik uit de auto stap. Toen snel achterlangs afgetaaid naar een véél beter feest. :grin:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#17
Drinken jullie in voor een schoolfeest (of voor de oudere mensen deed je dat?)
Dat deed ik altijd ja.
En wat was dan de reden?
We wilden aangeschoten op het feest aankomen en wij hadden niet altijd de mogelijkheid om alcohol op schoolfeesten te kopen.
Indrinken alleen of met vrienden?
Altijd met vrienden.
En om welke hoeveelheid drank ging het?
Geen idee. Genoeg om aangeschoten te worden in die tijd (dat gaat/ging best snel).
Waren ouders op de hoogte van het indrinken?
Nee (of in ieder geval niet van de mate waarin we het deden)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ging niet naar schoolfeesten, dan zat ik met wat maten in de shop of ergens anders te chillen.
d
dizaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Drinken jullie in voor een schoolfeest?
Soms, als we zin hebben.

En wat was dan de reden?
Goedkoper dan op het feest zelf kopen en gezelligheid :)
Indrinken alleen of met vrienden?
Met vrienden.
En om welke hoeveelheid drank ging het?
Weinig, ik denk 5 glazen ofzo
Waren ouders op de hoogte van het indrinken?
Nee, niet dat ik weet, maar wel een groot vermoeden waarschijnlijk
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Drinken jullie in voor een schoolfeest (of voor de oudere mensen deed je dat?)
Ja.

En wat was dan de reden?
Omdat schoolfeesten lame waren en de eerste 2uur geen alcohol geschonken werd vanwege de aanwezige onderbouwers.

Indrinken alleen of met vrienden?
Met vrienden natuurlijk.

En om welke hoeveelheid drank ging het?
Indrinken tussen de 5 en 10 flesjes bier.

Waren ouders op de hoogte van het indrinken?
Nee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."