#1
Bestaat wel degelijk. De vraag is alleen wanneer alcohol eindelijk eens met de broek op de knieƫn in een openbaar toilet betrapt en herkend wordt. Of was het nou op de knieƫn met de broek nog aan en niet de gulp maar de mond open?
Doet er niet toe.
Hoe dan ook is het toch eens tijd dat alcohol - net als G. Michael toendertijd - wordt ontmaskerd. Het meest bizarre is nog wel dat dit eigenlijk aan de lopende band gebeurt. Op dit moment bijvoorbeeld is de kans zeer reeƫl dat er ergens weer een mooi meisje van de muur geschraapt wordt. Dit omdat ze zich toevallig bevond op een plek waar op dat moment een doorgezopen gek voorbij kwam die toch minder rijvaardig bleek dan de alcohol hem in zijn half-comateuze staat had doen geloven.
En dan heeft hij ook nog eens weer al die banale onzin uit lopen kramen waar hij zich normaal gesproken zeer beschaamd bij zou voelen de volgende dag. Deze keer niet, andere dingen wegen nou toch net wat zwaarder waardoor de eerdere incidenten waarschijnlijk in de vergetelheid zullen raken. Een schrale troost, om het heel zacht uit te drukken. Met aan de lopende band deze gruwelijke sporen van destructie in ons straatbeeld is het uiterst vreemd te noemen dat alcohol haar rol als diabolische komediant in de maatschappij feilloos weet te behouden.
Ik vergeet eigenlijk vrijwel nooit iets, maar die keer dat die automobilist panisch uit zijn auto stapte om te vertellen dat die gierende remmen ergens in de verte heel vlak naast me inhielden dat ik bijna dood was zal ik al helemaal uit mijn geheugen wissen. Het blijft een huiveringwekkende gedachte, zo dicht als ik toen kwam bij eindigen voor mijn ware geboorte ook maar had plaatsgevonden. En dit allemaal omdat ik net geen halve seconde later om een niet bestaande reden door rood fietste, op nog net niet het allerslechtste moment mogelijk.
Vrij regelmatig denk ik hier aan terug en ook aan de eindeloze lijst waar ik op terecht was gekomen als mijn geluk een fractie minder was geweest. Die lijst waar niemand ooit van opkijkt. Waarschijnlijk heb ik het overleefd omdat ik niet bedoeld ben om op zoān normale manier te eindigen. Als ik paddestoelen had gegeten en een bezopen gek had mij geschept was mijn geluk waarschijnlijk beduidend minder geweest, en wellicht had ik dan zelfs mijn steentje bijgedragen aan een heuse wetswijziging die bij mij waarschijnlijk net zoveel hersencellen heeft gesloopt als een avond van 30 bier. Want zoals we hebben gezien weet alcohol zich zelfs zonder moeite onzichtbaar te maken op het moment dat er een onschuldig ander middel als paddoās bij betrokken is.
Bizar hoe het haar ware identiteit zo geraffneerd weet te verbergen onder zulke opzichtige omstandigheden. Zou bijna op hetzelfde neerkomen als George M. die betrapt wordt met drie langwerpige geslachtsdelen in meer dan twee lichaamsopeningen maar toch geen homo is omdat iedereen altijd zei dat hij op vrouwen viel. Of dat iedereen zou geloven dat die zwemleraar geen pedofiel is omdat hij dat onlangs verklaarde, want waarom zou je aan zoān man twijfelen. En wat zegt een ziekelijk grote collectie beeldmateriaal nou eenmaal?
Wat dit topic niet is:
Dit moet niet gezien worden als een anti alcohol campagne, en al helemaal niet als een poging tot āāgoedpratenāā van andere middelen. ik heb deze kwestie al vaker aangesneden en je ziet dan dat er altijd weer van dit soort standaard reacties opduiken. Het ergste is nog wel de eppo die het opvat als een betoog voor een verbod.
Het is niets van dit alles. Hooguit wil ik mensen op ludieke wijze een beetje aan het denken zetten. Ik zou niets uit willen sluiten en leef in de overtuiging dat iedereen het recht heeft zijn of haar eigen middel te kiezen, en of dit nou crack is of alcohol doet er in principe niet eens toe. Zolang men maar reeƫl is en weet wat het is dat zij doen.
En weet ook dat als ik je op dit forum zie posten dat je trots op jezelf bent omdat je dit weekend āāalleen alcoholāā hebt gebruikt ik je gelijk als ontzettend dom beschouw. Zo vasthouden aan complete onzin is voor mij een van de meest trieste dingen die er zijn. Is dat echt hoe je jezelf wil presenteren?
Denk na.
Mannen met andere mannen in hun gezicht zijn hoogstwaarschijnlijk geen hetero. Zoiets laat je je toch ook niet wijsmaken?
Net als die neger op dat balkon ben ik momenteel iemand met een droom. Een droom van gelijkheid, en een droom van minimaal ƩƩn dag per jaar waar rijden onder invloed van alcohol is toegestaan terwijl de straten enkel worden bevolkt door die types die dingen uitkramen als:
āAlcohol is minder slecht dan wiet, wiet is drugs. Maar dat is mijn mening, en daar heb ik recht op is mij verteld, terwijl jij wordt geacht deze standaard te respecteren. Want het is mijn mening, en ik geef deze gewoon.
Verder benadruk ik nogmaals dat ik geen probleem heb met alcohol opzich. Net zo min als dat ik iets heb tegen homo's en hun enigszins vrouwelijke vrouwonvriendelijke activiteiten. Iedereen moet doen waar hij/zij zich het fijnst bij voelt, maar dan ook echt omdat dit zo is. En niet omdat ze zich kleinzielig vastklampen aan de bekrompen overtuiging dat er geen keuze zou zijn. Het zou wel verfrissend zijn als het allemaal eens zonder de ziekelijke bullshit zou kunnen. Het is namelijk mijn mening dat mensen die anderen hersenschade toebrengen met de verwerking van hun brute onzin uitspraken het verdienen om tien meter de lucht in te vliegen bij het stoplicht, dat op groen stond.
En tot slot:
Het verschil tussen alcohol en George Michael:
George Michael heeft wel een aantal goede nummers gemaakt. Iets goeds dat alcohol heeft voortgebracht kan ik mij echter niet voor de geest halen, laat staan een goed nummer(tje).
En wat heeft Karst T. hiermee te maken?
Niets.
Doet er niet toe.
Hoe dan ook is het toch eens tijd dat alcohol - net als G. Michael toendertijd - wordt ontmaskerd. Het meest bizarre is nog wel dat dit eigenlijk aan de lopende band gebeurt. Op dit moment bijvoorbeeld is de kans zeer reeƫl dat er ergens weer een mooi meisje van de muur geschraapt wordt. Dit omdat ze zich toevallig bevond op een plek waar op dat moment een doorgezopen gek voorbij kwam die toch minder rijvaardig bleek dan de alcohol hem in zijn half-comateuze staat had doen geloven.
En dan heeft hij ook nog eens weer al die banale onzin uit lopen kramen waar hij zich normaal gesproken zeer beschaamd bij zou voelen de volgende dag. Deze keer niet, andere dingen wegen nou toch net wat zwaarder waardoor de eerdere incidenten waarschijnlijk in de vergetelheid zullen raken. Een schrale troost, om het heel zacht uit te drukken. Met aan de lopende band deze gruwelijke sporen van destructie in ons straatbeeld is het uiterst vreemd te noemen dat alcohol haar rol als diabolische komediant in de maatschappij feilloos weet te behouden.
Ik vergeet eigenlijk vrijwel nooit iets, maar die keer dat die automobilist panisch uit zijn auto stapte om te vertellen dat die gierende remmen ergens in de verte heel vlak naast me inhielden dat ik bijna dood was zal ik al helemaal uit mijn geheugen wissen. Het blijft een huiveringwekkende gedachte, zo dicht als ik toen kwam bij eindigen voor mijn ware geboorte ook maar had plaatsgevonden. En dit allemaal omdat ik net geen halve seconde later om een niet bestaande reden door rood fietste, op nog net niet het allerslechtste moment mogelijk.
Vrij regelmatig denk ik hier aan terug en ook aan de eindeloze lijst waar ik op terecht was gekomen als mijn geluk een fractie minder was geweest. Die lijst waar niemand ooit van opkijkt. Waarschijnlijk heb ik het overleefd omdat ik niet bedoeld ben om op zoān normale manier te eindigen. Als ik paddestoelen had gegeten en een bezopen gek had mij geschept was mijn geluk waarschijnlijk beduidend minder geweest, en wellicht had ik dan zelfs mijn steentje bijgedragen aan een heuse wetswijziging die bij mij waarschijnlijk net zoveel hersencellen heeft gesloopt als een avond van 30 bier. Want zoals we hebben gezien weet alcohol zich zelfs zonder moeite onzichtbaar te maken op het moment dat er een onschuldig ander middel als paddoās bij betrokken is.
Bizar hoe het haar ware identiteit zo geraffneerd weet te verbergen onder zulke opzichtige omstandigheden. Zou bijna op hetzelfde neerkomen als George M. die betrapt wordt met drie langwerpige geslachtsdelen in meer dan twee lichaamsopeningen maar toch geen homo is omdat iedereen altijd zei dat hij op vrouwen viel. Of dat iedereen zou geloven dat die zwemleraar geen pedofiel is omdat hij dat onlangs verklaarde, want waarom zou je aan zoān man twijfelen. En wat zegt een ziekelijk grote collectie beeldmateriaal nou eenmaal?
Wat dit topic niet is:
Dit moet niet gezien worden als een anti alcohol campagne, en al helemaal niet als een poging tot āāgoedpratenāā van andere middelen. ik heb deze kwestie al vaker aangesneden en je ziet dan dat er altijd weer van dit soort standaard reacties opduiken. Het ergste is nog wel de eppo die het opvat als een betoog voor een verbod.
Het is niets van dit alles. Hooguit wil ik mensen op ludieke wijze een beetje aan het denken zetten. Ik zou niets uit willen sluiten en leef in de overtuiging dat iedereen het recht heeft zijn of haar eigen middel te kiezen, en of dit nou crack is of alcohol doet er in principe niet eens toe. Zolang men maar reeƫl is en weet wat het is dat zij doen.
En weet ook dat als ik je op dit forum zie posten dat je trots op jezelf bent omdat je dit weekend āāalleen alcoholāā hebt gebruikt ik je gelijk als ontzettend dom beschouw. Zo vasthouden aan complete onzin is voor mij een van de meest trieste dingen die er zijn. Is dat echt hoe je jezelf wil presenteren?
Denk na.
Mannen met andere mannen in hun gezicht zijn hoogstwaarschijnlijk geen hetero. Zoiets laat je je toch ook niet wijsmaken?
Net als die neger op dat balkon ben ik momenteel iemand met een droom. Een droom van gelijkheid, en een droom van minimaal ƩƩn dag per jaar waar rijden onder invloed van alcohol is toegestaan terwijl de straten enkel worden bevolkt door die types die dingen uitkramen als:
āAlcohol is minder slecht dan wiet, wiet is drugs. Maar dat is mijn mening, en daar heb ik recht op is mij verteld, terwijl jij wordt geacht deze standaard te respecteren. Want het is mijn mening, en ik geef deze gewoon.
Verder benadruk ik nogmaals dat ik geen probleem heb met alcohol opzich. Net zo min als dat ik iets heb tegen homo's en hun enigszins vrouwelijke vrouwonvriendelijke activiteiten. Iedereen moet doen waar hij/zij zich het fijnst bij voelt, maar dan ook echt omdat dit zo is. En niet omdat ze zich kleinzielig vastklampen aan de bekrompen overtuiging dat er geen keuze zou zijn. Het zou wel verfrissend zijn als het allemaal eens zonder de ziekelijke bullshit zou kunnen. Het is namelijk mijn mening dat mensen die anderen hersenschade toebrengen met de verwerking van hun brute onzin uitspraken het verdienen om tien meter de lucht in te vliegen bij het stoplicht, dat op groen stond.
En tot slot:
Het verschil tussen alcohol en George Michael:
George Michael heeft wel een aantal goede nummers gemaakt. Iets goeds dat alcohol heeft voortgebracht kan ik mij echter niet voor de geest halen, laat staan een goed nummer(tje).
En wat heeft Karst T. hiermee te maken?
Niets.
.