Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe overeenkomst tussen alcohol en George Michael

De overeenkomst tussen alcohol en George Michael

39 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bestaat wel degelijk. De vraag is alleen wanneer alcohol eindelijk eens met de broek op de knieƫn in een openbaar toilet betrapt en herkend wordt. Of was het nou op de knieƫn met de broek nog aan en niet de gulp maar de mond open?

Doet er niet toe.

Hoe dan ook is het toch eens tijd dat alcohol - net als G. Michael toendertijd - wordt ontmaskerd. Het meest bizarre is nog wel dat dit eigenlijk aan de lopende band gebeurt. Op dit moment bijvoorbeeld is de kans zeer reeƫl dat er ergens weer een mooi meisje van de muur geschraapt wordt. Dit omdat ze zich toevallig bevond op een plek waar op dat moment een doorgezopen gek voorbij kwam die toch minder rijvaardig bleek dan de alcohol hem in zijn half-comateuze staat had doen geloven.

En dan heeft hij ook nog eens weer al die banale onzin uit lopen kramen waar hij zich normaal gesproken zeer beschaamd bij zou voelen de volgende dag. Deze keer niet, andere dingen wegen nou toch net wat zwaarder waardoor de eerdere incidenten waarschijnlijk in de vergetelheid zullen raken. Een schrale troost, om het heel zacht uit te drukken. Met aan de lopende band deze gruwelijke sporen van destructie in ons straatbeeld is het uiterst vreemd te noemen dat alcohol haar rol als diabolische komediant in de maatschappij feilloos weet te behouden.

Ik vergeet eigenlijk vrijwel nooit iets, maar die keer dat die automobilist panisch uit zijn auto stapte om te vertellen dat die gierende remmen ergens in de verte heel vlak naast me inhielden dat ik bijna dood was zal ik al helemaal uit mijn geheugen wissen. Het blijft een huiveringwekkende gedachte, zo dicht als ik toen kwam bij eindigen voor mijn ware geboorte ook maar had plaatsgevonden. En dit allemaal omdat ik net geen halve seconde later om een niet bestaande reden door rood fietste, op nog net niet het allerslechtste moment mogelijk.

Vrij regelmatig denk ik hier aan terug en ook aan de eindeloze lijst waar ik op terecht was gekomen als mijn geluk een fractie minder was geweest. Die lijst waar niemand ooit van opkijkt. Waarschijnlijk heb ik het overleefd omdat ik niet bedoeld ben om op zo’n normale manier te eindigen. Als ik paddestoelen had gegeten en een bezopen gek had mij geschept was mijn geluk waarschijnlijk beduidend minder geweest, en wellicht had ik dan zelfs mijn steentje bijgedragen aan een heuse wetswijziging die bij mij waarschijnlijk net zoveel hersencellen heeft gesloopt als een avond van 30 bier. Want zoals we hebben gezien weet alcohol zich zelfs zonder moeite onzichtbaar te maken op het moment dat er een onschuldig ander middel als paddo’s bij betrokken is.

Bizar hoe het haar ware identiteit zo geraffneerd weet te verbergen onder zulke opzichtige omstandigheden. Zou bijna op hetzelfde neerkomen als George M. die betrapt wordt met drie langwerpige geslachtsdelen in meer dan twee lichaamsopeningen maar toch geen homo is omdat iedereen altijd zei dat hij op vrouwen viel. Of dat iedereen zou geloven dat die zwemleraar geen pedofiel is omdat hij dat onlangs verklaarde, want waarom zou je aan zo’n man twijfelen. En wat zegt een ziekelijk grote collectie beeldmateriaal nou eenmaal?

Wat dit topic niet is:
Dit moet niet gezien worden als een anti alcohol campagne, en al helemaal niet als een poging tot ā€˜ā€™goedpraten’’ van andere middelen. ik heb deze kwestie al vaker aangesneden en je ziet dan dat er altijd weer van dit soort standaard reacties opduiken. Het ergste is nog wel de eppo die het opvat als een betoog voor een verbod.

Het is niets van dit alles. Hooguit wil ik mensen op ludieke wijze een beetje aan het denken zetten. Ik zou niets uit willen sluiten en leef in de overtuiging dat iedereen het recht heeft zijn of haar eigen middel te kiezen, en of dit nou crack is of alcohol doet er in principe niet eens toe. Zolang men maar reeƫl is en weet wat het is dat zij doen.

En weet ook dat als ik je op dit forum zie posten dat je trots op jezelf bent omdat je dit weekend ā€˜ā€™alleen alcohol’’ hebt gebruikt ik je gelijk als ontzettend dom beschouw. Zo vasthouden aan complete onzin is voor mij een van de meest trieste dingen die er zijn. Is dat echt hoe je jezelf wil presenteren?

Denk na.

Mannen met andere mannen in hun gezicht zijn hoogstwaarschijnlijk geen hetero. Zoiets laat je je toch ook niet wijsmaken?

Net als die neger op dat balkon ben ik momenteel iemand met een droom. Een droom van gelijkheid, en een droom van minimaal ƩƩn dag per jaar waar rijden onder invloed van alcohol is toegestaan terwijl de straten enkel worden bevolkt door die types die dingen uitkramen als:
ā€˜Alcohol is minder slecht dan wiet, wiet is drugs. Maar dat is mijn mening, en daar heb ik recht op is mij verteld, terwijl jij wordt geacht deze standaard te respecteren. Want het is mijn mening, en ik geef deze gewoon.

Verder benadruk ik nogmaals dat ik geen probleem heb met alcohol opzich. Net zo min als dat ik iets heb tegen homo's en hun enigszins vrouwelijke vrouwonvriendelijke activiteiten. Iedereen moet doen waar hij/zij zich het fijnst bij voelt, maar dan ook echt omdat dit zo is. En niet omdat ze zich kleinzielig vastklampen aan de bekrompen overtuiging dat er geen keuze zou zijn. Het zou wel verfrissend zijn als het allemaal eens zonder de ziekelijke bullshit zou kunnen. Het is namelijk mijn mening dat mensen die anderen hersenschade toebrengen met de verwerking van hun brute onzin uitspraken het verdienen om tien meter de lucht in te vliegen bij het stoplicht, dat op groen stond.

En tot slot:

Het verschil tussen alcohol en George Michael:
George Michael heeft wel een aantal goede nummers gemaakt. Iets goeds dat alcohol heeft voortgebracht kan ik mij echter niet voor de geest halen, laat staan een goed nummer(tje).

En wat heeft Karst T. hiermee te maken?
Niets.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben op veel feestjes geweest waar iedereen laveloos was, en er veel ongepaste ongein en brallerij langs kwam terwijl 'careless whisper' opstond.

NO RESPECT

:' )
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dan wordt het helemaal gortig ja.

Toch nog iemand die het snapt.
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Interessante materie. Dat je zoiets zo vroeg 's morgens kunt verzinnen, respect.

Maar inderdaad, alcohol is een van de ergste drugs als je het mij vraagt. Juist omdat het zo maatschappelijk geaccepteerd is, vrij verkrijgbaar is en eigenlijk vrijelijk gepromoot wordt via media als tv. Alcohol is als een loverboy. Eerst paait ie je met een fijn gevoel, en wanneer je net denkt dat je je helemaal top voelt en top gaat slaat ie je keihard in je gezicht en laat ie je berooid, sprakeloos en compleet verward achter.

Maar ik ben niet hypocriet, ik hou ook wel van een drankje op z'n tijd. Vroeger zoop ik mezelf regelmatig klem met flinke hoeveelheden die de avond als in een draaikolk een gigantisch zwart gat in zoog. Gelukkig kan ik me tegenwoordig aardig inhouden en op tijd stoppen. Zo kun je nog eens genieten van je drankje :beer:

Heus, als je jezelf kan beheersen kan alcohol (en eigenlijk alle andere drugs) een prettige partner zijn. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, maar "You gotta have faith". :wink:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deranged zei:
Bestaat wel degelijk. De vraag is alleen wanneer alcohol eindelijk eens met de broek op de knieƫn in een openbaar toiulet betrapt en herkend wordt. Of was het nou op de knieƫn met de broek nog aan en niet de gulp maar de mond open?
Klik om te vergroten...
petje af...
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kan me er wel in vinden. De algemene acceptatie van alcohol en de grens die getrokken wordt tussen "goed" en "slecht" met de bijbehorende oordelen over mensen die zich daar niet aan houden is iets wat in mijn ogen niet getuigt van empathie voor de medemens.
Alcohol is overigens slechts ƩƩn enkel voorbeeld van dit verschijnsel. Ik merk dit aan wel meer dingen.

Ik vind die komische stukjes in je verhaal trouwens erg grappig.
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mooie column.

Ben het alleen met ƩƩn ding niet eens:

Deranged zei:
Het verschil tussen alcohol en George Michael:
George Michael heeft wel een aantal goede nummers gemaakt. Iets goeds dat alcohol heeft voortgebracht kan ik mij echter niet voor de geest halen, laat staan een goed nummer(tje).
Klik om te vergroten...

Alcohol heeft bij mij wel eens een goed nummer(tje) voortgebracht, waarbij ik zonder alcohol nooit in die situatie verzeild was geraakt. :grin:


De overeenkomst tussen George Michael en alcohol:

Je krijgt er allebei verschrikkelijke hoofdpijn van.
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Erg goed geschreven Deranged.

Ik kan me er ook aan ergeren als mensen trots tegen me komen zeggen dat ze al een paar weken geen drugs meer hebben gebruikt, maar er dan vergeten bij zeggen hoeveel extra alcohol ze in de plaats daarvan in hun lichaam gieten. Als ik hen probeer duidelijk te maken dat ze geen haar beter bezig zijn omdat alcohol ook gewoon een drug is dan lachen ze dat gewoon weg. Het ergste van al is dat ze dan er gewoon vrolijk bij zeggen dat ze wel weten dat het drugs is.

Volgens mij stappen deze mensen over op alcohol omdat ze denken dat ze van deze drug niet zo'n zware kater hebben als van andere drugs, terwijl ze eigenlijk gewoon minder last hebben van hun geweten bij het drinken van alcohol. Want je leert van kleins af aan dat illegale drugs veel slechter zijn dan alcohol en dat je een slechte persoon bent als je drugs gebruikt. Alleen zijn ze te dom om dit in te zien.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
; allebei te bezopen voor woorden.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#10
Soma zei:
Volgens mij stappen deze mensen over op alcohol omdat ze denken dat ze van deze drug niet zo'n zware kater hebben als van andere drugs, terwijl ze eigenlijk gewoon minder last hebben van hun geweten bij het drinken van alcohol. Want je leert van kleins af aan dat illegale drugs veel slechter zijn dan alcohol en dat je een slechte persoon bent als je drugs gebruikt. Alleen zijn ze te dom om dit in te zien.
Klik om te vergroten...

+1

Overeenkomst is dat het beide met mate moet gebeuren. Al vind ik dat de muziek van GM wel in hele kleine mate gehoord moet worden. In dezelfde kleine mate waarin ik whiskey kan drinken, om het maar bij de overeenkomsten tussen beiden te houden.
A
AzharaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Me geschiedenis leraar zei ooit eens: Wil je het heden begrijpen, dan moet je
de geschiedenis kennen.

Alcohol is door de westerse maatschappij grootgebracht. Al vele jaren voordat meneer
jesus werd geboren werd er al gezopen. Jesus dronk toch ook wijn?
En de afgelopen 2000 jaar is er ook flink wat afgezopen.
In de middeleeuwen werd er alleen maar bier gedronken, omdat het "drink" water
veel te smerig was.
Wat is er in de afgelopen, pakweg 2500 jaar, nou veranderd aan het alcohol gebruik in
de westerse wereld? vrij weinig denk ik.
Alcohol is gewoon niet meer weg te denken uit onze maatschappij.

In de oosterse wereld, laten we zeggen de islamitische wereld, is alcohol verboden.
Hun zien dit als een drugs, en geef ze eens ongelijk.
Tuurlijk zullen er her en der wat moslims zijn die alcohol drinken, maar het grootste gedeelte
doet dit niet.
Vraag maar eens aan islamiet bij je op het werk, op school, bij jou in de straat, hoe
hij en de islam over alcohol denken.
Je begint met een biertje, je vind het erg lekker , en je neemt er nog een. en daarna nog een, en nog een......
Mij valt het altijd op dat tijdens b.v bedrijfs feestjes waar flink gezopen word, de moslims altijd ontbreken. Mischien vanwege bovenstaande rede?

Niet dat ik gelovig ben, maar wil even een goed voorbeeld geven waarom alcohol zo ontzettend
maatschappelijk geacepteerd is hier.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#12
@ azhara: jezus deed toch ook weed? Stond in the guardian, hoe geloofwaardig dat is weet ik niet.

Btw, deranged, ik heb in het nadelen van weed topic een beetje een opgefokte ruzie met je gehad , maar nu heb ik echt diep diep respect voor jou, je verwoordt mijn gevoelens van de laatste x aantal maanden..
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jaaaa maar een whisky in de morgen is een dag zonder zrogen zeggen ze altijd. Dat zet je er dan weer niet bij!
A
AzharaLid
01-01-2024, 00:00
#14
@ chemical: Daar heb ik ook wel eens van gehoord, dat Jesus ook aan weed deet, maar dat is
natuurlijk een stuk minder "algemeen bekend".
The guardian, is dat een amerikaanse krant? hoe geloofwaardig is de media idd...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#15
met de broek op de knieƫn in een openbaar toiulet betrapt en herkend wordt.
Klik om te vergroten...
Meer dan eens heb ik het gelezen en ik zou toch zweren dat dit er voorheen niet zo stond.

Bizar.

Ik heb het nooit zo met van die meldingen onder een bericht, maar dit haal ik er toch maar even heel snel uit.

Nou maar hopen dat niemand het gezien heeft.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Deranged zei:
met de broek op de knieƫn in een openbaar toiulet betrapt en herkend wordt.
Klik om te vergroten...
Meer dan eens heb ik het gelezen en ik zou toch zweren dat dit er voorheen niet zo stond.

Bizar.

Ik heb het nooit zo met van die meldingen onder een bericht, maar dit haal ik er toch maar even heel snel uit.

Nou maar hopen dat niemand het gezien heeft.
Klik om te vergroten...

Ik wil dan ook uit persoonlijke ervaring melden, dat de flow waarin je raakt door het gebruik van amphetamine, soms iets te zalig is om je door ziets te laten storen. Nouja, aan de andere kant, in een mooi geschreven tekst als deze zou je toch zeggen dat het je gelijk opvalt!
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Waarom is deze nog geen sticky?
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb mij laten vertellen dat George Michael de alcohol het liefste plugt, gewoon de hals van de fles er in. :hearteyes:
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#19
tof artikel!

mooi geschreven en lokt uit tot overpeinzingen.
je zou je werk van schrijven moeten maken, man: weinig mensen waar ik zulke lappen tekst van kan lezen (keer op keer) zonder 1 moment verveeld te raken.
humor + info waarde = :rockband: .

keep up to good work :rock:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik snap niet waarom deze nog steeds geen sticky is. Belangrijke informatie over alcohol?

En daarnaast enkele waardevolle richtlijnen die de leeghoofdige massa altijd goed kan gebruiken, ook al snappen ze het meestal dan nog steeds niet. Het is altijd te proberen.

En bovendien is het ook nog eens een bijzonder leuk stukje leesvoer.

Ik wou dat ik zoiets kon schrijven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."