Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe overeenkomst tussen alcohol en George Michael

De overeenkomst tussen alcohol en George Michael

39 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sticky! :wink:
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#2
Even los van de kwaliteit van dit betoog; dit hoort in mijn opzicht absoluut geen sticky te zijn in het alcoholforum, hoe geliefd het ook is. Ik vind dit betoog namelijk vooral gebaseerd op eenzijdige opvattingen en niet op wetenschappelijke informatie over alcohol. Dat was de bedoeling natuurlijk ook van Deranged en ik vind het een goed verwoord stuk met een duidelijk statement en een aantal komische wendingen, maar ik vind het verder uiterst irrelevant om het hier een sticky te maken aangezien het voor nieuwe users die meer te weten willen komen over alcohol absoluut niks toevoegt, en zelfs mogelijk de drang naar mogelijk heftigere middelen doet toenemen. Ik dacht dat DF stond voor objectieve informatie en ervaringen.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het gaat over de positie die alcohol binnen onze maatschappij inneemt. En het is voor ons allen belangrijk te realiseren dat die niet klopt.
R
RivalzLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je hebt mij inderdaad aan het denken gezet.
Normaal wil ik nog wel eens ergens over debateren, en dit vind ik wel een goeie.
Als ik dronken ben heb ik vaak ruzie, ik lok zelf niks uit, maar als iemand ruzie heeft heb ik direct de neiging om mij er mee te bemoeien, en het gaat van kwaad naar erger. Mensen vervelen, ook een leuk trekje van wanneer ik dronken ben.

En om eerlijk te zien, als ik bijvoorbeeld xtc op heb, heb ik hier totaal geen last van.
Ben dan meer elaxed, met alles lachen, met iedereen wat lol hebben.

Klinkt mischien heel dom, maar nu dat ik dit heb gelezen zal ik eens wat vaker na denken over wat tepakken als ik weer zin heb in "iets". lol

Ps: Ja, hoe dat het in Nederland gaat met alchohol en drugs is raar.
Alchohol en wiet mogen wel, en andere dingen waar mensen minder raar van doen (mijn mening) mogen niet etc. Allemaal die amphases op hard-drugs zijn slecht, maar alchohol is net zo erg.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#5
had niet verwacht dat ik die hele tekst zou gaan lezen want ik had m al een paar keer overgeslagen.


maar ben het volkomen met je eens.
Het aller ergste vind ik nog de agressie in het uitgaansleven. van die 14-18 jarige jongetjes die met een paar slokken te veel op het idee krijgen dat ze rocky balboa zijn. En meteen willen gaan vechten als iemand ze zachtjes aantikt (op een volle dansvloer) of omdat ze denken dat je ze vies aankijkt.
D
DutchCookieLid
01-01-2024, 00:00
#6
mensen beseffen ook niet dat alcohol een hard drug is, ookal vind ik zelf de overweging hard en softdrug overdreven want wat is nou hard of soft drugs? is het niet allemaal verslavend en allemaal met effecten die 'normale' dingen niet op je hebben?
mensen weten wel dat alcohol geclassificeerd is als hard drug, maar als je het duidelijk tegen ze zegt gaat het van 'ja dat weet ik wel hahaha maar ik weet ook wel wat ik doe hoor *neemt nog een slok* hahaha*
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Berbatov zei:
Even los van de kwaliteit van dit betoog; dit hoort in mijn opzicht absoluut geen sticky te zijn in het alcoholforum, hoe geliefd het ook is. Ik vind dit betoog namelijk vooral gebaseerd op eenzijdige opvattingen en niet op wetenschappelijke informatie over alcohol. Dat was de bedoeling natuurlijk ook van Deranged en ik vind het een goed verwoord stuk met een duidelijk statement en een aantal komische wendingen, maar ik vind het verder uiterst irrelevant om het hier een sticky te maken aangezien het voor nieuwe users die meer te weten willen komen over alcohol absoluut niks toevoegt, en zelfs mogelijk de drang naar mogelijk heftigere middelen doet toenemen. Ik dacht dat DF stond voor objectieve informatie en ervaringen.
Klik om te vergroten...
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dubz zei:
Mooie column.

Ben het alleen met één ding niet eens:

Deranged zei:
Het verschil tussen alcohol en George Michael:
George Michael heeft wel een aantal goede nummers gemaakt. Iets goeds dat alcohol heeft voortgebracht kan ik mij echter niet voor de geest halen, laat staan een goed nummer(tje).
Klik om te vergroten...

Alcohol heeft bij mij wel eens een goed nummer(tje) voortgebracht, waarbij ik zonder alcohol nooit in die situatie verzeild was geraakt. :grin:


De overeenkomst tussen George Michael en alcohol:

Je krijgt er allebei verschrikkelijke hoofdpijn van.
Klik om te vergroten...

hahah, kijk iemand met humor door hou ik wel van.

Alleen moet ik toegeven dat Georgeboy toch wel een paar ijzersterke nummers heeft gemaakt.

Goed topic. :)
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De algemene acceptatie van alcoholgebruik is het enige wat de deur naar ons softdrugsbeleid en misschien eventuele toekomstige legalisatie van andere middelen, op een kier houdt.

Als men alcohol zou verbieden dan zijn de coffeeshops en de kans op een legalisatie van andere middelen ook weg.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#10
weyoun22 zei:
De algemene acceptatie van alcoholgebruik is het enige wat de deur naar ons softdrugsbeleid en misschien eventuele toekomstige legalisatie van andere middelen, op een kier houdt.

Als men alcohol zou verbieden dan zijn de coffeeshops en de kans op een legalisatie van andere middelen ook weg.
Klik om te vergroten...

Daar heb je een goed punt, go alcohol... :)
T
TheIronMaiden.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Prima punt. Het is te achterlijk voor woorden dat alcohol mag omdat het "sociaal geaccepteerd " wordt.
Ouders vinden het grappig wanneer hun zoon of dochter de eerste keer strontbezopen thuis komt. Wanneer hij of zij echter pupillen als schoteltjes blijkt te hebben is de tent te klein.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat een vergelijking zeg...

Wat is de overeenkomst tussen de Bakelse visvijver en de teenslipper van mijn kleine broertje?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bestaat wel degelijk. De vraag is alleen wanneer alcohol eindelijk eens met de broek op de knieën in een openbaar toilet betrapt en herkend wordt. Of was het nou op de knieën met de broek nog aan en niet de gulp maar de mond open?

Doet er niet toe.

Hoe dan ook is het toch eens tijd dat alcohol - net als G. Michael toendertijd - wordt ontmaskerd. Het meest bizarre is nog wel dat dit eigenlijk aan de lopende band gebeurt. Op dit moment bijvoorbeeld is de kans zeer reeël dat er ergens weer een mooi meisje van de muur geschraapt wordt. Dit omdat ze zich toevallig bevond op een plek waar op dat moment een doorgezopen gek voorbij kwam die toch minder rijvaardig bleek dan de alcohol hem in zijn half-comateuze staat had doen geloven.

En dan heeft hij ook nog eens weer al die banale onzin uit lopen kramen waar hij zich normaal gesproken zeer beschaamd bij zou voelen de volgende dag. Deze keer niet, andere dingen wegen nou toch net wat zwaarder waardoor de eerdere incidenten waarschijnlijk in de vergetelheid zullen raken. Een schrale troost, om het heel zacht uit te drukken. Met aan de lopende band deze gruwelijke sporen van destructie in ons straatbeeld is het uiterst vreemd te noemen dat alcohol haar rol als diabolische komediant in de maatschappij feilloos weet te behouden.

Ik vergeet eigenlijk vrijwel nooit iets, maar die keer dat die automobilist panisch uit zijn auto stapte om te vertellen dat die gierende remmen ergens in de verte heel vlak naast me inhielden dat ik bijna dood was zal ik al helemaal uit mijn geheugen wissen. Het blijft een huiveringwekkende gedachte, zo dicht als ik toen kwam bij eindigen voor mijn ware geboorte ook maar had plaatsgevonden. En dit allemaal omdat ik net geen halve seconde later om een niet bestaande reden door rood fietste, op nog net niet het allerslechtste moment mogelijk.

Vrij regelmatig denk ik hier aan terug en ook aan de eindeloze lijst waar ik op terecht was gekomen als mijn geluk een fractie minder was geweest. Die lijst waar niemand ooit van opkijkt. Waarschijnlijk heb ik het overleefd omdat ik niet bedoeld ben om op zo’n normale manier te eindigen. Als ik paddestoelen had gegeten en een bezopen gek had mij geschept was mijn geluk waarschijnlijk beduidend minder geweest, en wellicht had ik dan zelfs mijn steentje bijgedragen aan een heuse wetswijziging die bij mij waarschijnlijk net zoveel hersencellen heeft gesloopt als een avond van 30 bier. Want zoals we hebben gezien weet alcohol zich zelfs zonder moeite onzichtbaar te maken op het moment dat er een onschuldig ander middel als paddo’s bij betrokken is.

Bizar hoe het haar ware identiteit zo geraffneerd weet te verbergen onder zulke opzichtige omstandigheden. Zou bijna op hetzelfde neerkomen als George M. die betrapt wordt met drie langwerpige geslachtsdelen in meer dan twee lichaamsopeningen maar toch geen homo is omdat iedereen altijd zei dat hij op vrouwen viel. Of dat iedereen zou geloven dat die zwemleraar geen pedofiel is omdat hij dat onlangs verklaarde, want waarom zou je aan zo’n man twijfelen. En wat zegt een ziekelijk grote collectie beeldmateriaal nou eenmaal?

Wat dit topic niet is:
Dit moet niet gezien worden als een anti alcohol campagne, en al helemaal niet als een poging tot ‘’goedpraten’’ van andere middelen. ik heb deze kwestie al vaker aangesneden en je ziet dan dat er altijd weer van dit soort standaard reacties opduiken. Het ergste is nog wel de eppo die het opvat als een betoog voor een verbod.

Het is niets van dit alles. Hooguit wil ik mensen op ludieke wijze een beetje aan het denken zetten. Ik zou niets uit willen sluiten en leef in de overtuiging dat iedereen het recht heeft zijn of haar eigen middel te kiezen, en of dit nou crack is of alcohol doet er in principe niet eens toe. Zolang men maar reeël is en weet wat het is dat zij doen.

En weet ook dat als ik je op dit forum zie posten dat je trots op jezelf bent omdat je dit weekend ‘’alleen alcohol’’ hebt gebruikt ik je gelijk als ontzettend dom beschouw. Zo vasthouden aan complete onzin is voor mij een van de meest trieste dingen die er zijn. Is dat echt hoe je jezelf wil presenteren?

Denk na.

Mannen met andere mannen in hun gezicht zijn hoogstwaarschijnlijk geen hetero. Zoiets laat je je toch ook niet wijsmaken?

Net als die neger op dat balkon ben ik momenteel iemand met een droom. Een droom van gelijkheid, en een droom van minimaal één dag per jaar waar rijden onder invloed van alcohol is toegestaan terwijl de straten enkel worden bevolkt door die types die dingen uitkramen als:
‘Alcohol is minder slecht dan wiet, wiet is drugs. Maar dat is mijn mening, en daar heb ik recht op is mij verteld, terwijl jij wordt geacht deze standaard te respecteren. Want het is mijn mening, en ik geef deze gewoon.

Verder benadruk ik nogmaals dat ik geen probleem heb met alcohol opzich. Net zo min als dat ik iets heb tegen homo's en hun enigszins vrouwelijke vrouwonvriendelijke activiteiten. Iedereen moet doen waar hij/zij zich het fijnst bij voelt, maar dan ook echt omdat dit zo is. En niet omdat ze zich kleinzielig vastklampen aan de bekrompen overtuiging dat er geen keuze zou zijn. Het zou wel verfrissend zijn als het allemaal eens zonder de ziekelijke bullshit zou kunnen. Het is namelijk mijn mening dat mensen die anderen hersenschade toebrengen met de verwerking van hun brute onzin uitspraken het verdienen om tien meter de lucht in te vliegen bij het stoplicht, dat op groen stond.

En tot slot:

Het verschil tussen alcohol en George Michael:
George Michael heeft wel een aantal goede nummers gemaakt. Iets goeds dat alcohol heeft voortgebracht kan ik mij echter niet voor de geest halen, laat staan een goed nummer(tje).

En wat heeft Karst T. hiermee te maken?
Niets.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben op veel feestjes geweest waar iedereen laveloos was, en er veel ongepaste ongein en brallerij langs kwam terwijl 'careless whisper' opstond.

NO RESPECT

:' )
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dan wordt het helemaal gortig ja.

Toch nog iemand die het snapt.
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Interessante materie. Dat je zoiets zo vroeg 's morgens kunt verzinnen, respect.

Maar inderdaad, alcohol is een van de ergste drugs als je het mij vraagt. Juist omdat het zo maatschappelijk geaccepteerd is, vrij verkrijgbaar is en eigenlijk vrijelijk gepromoot wordt via media als tv. Alcohol is als een loverboy. Eerst paait ie je met een fijn gevoel, en wanneer je net denkt dat je je helemaal top voelt en top gaat slaat ie je keihard in je gezicht en laat ie je berooid, sprakeloos en compleet verward achter.

Maar ik ben niet hypocriet, ik hou ook wel van een drankje op z'n tijd. Vroeger zoop ik mezelf regelmatig klem met flinke hoeveelheden die de avond als in een draaikolk een gigantisch zwart gat in zoog. Gelukkig kan ik me tegenwoordig aardig inhouden en op tijd stoppen. Zo kun je nog eens genieten van je drankje :beer:

Heus, als je jezelf kan beheersen kan alcohol (en eigenlijk alle andere drugs) een prettige partner zijn. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, maar "You gotta have faith". :wink:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#17
Deranged zei:
Bestaat wel degelijk. De vraag is alleen wanneer alcohol eindelijk eens met de broek op de knieën in een openbaar toiulet betrapt en herkend wordt. Of was het nou op de knieën met de broek nog aan en niet de gulp maar de mond open?
Klik om te vergroten...
petje af...
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik kan me er wel in vinden. De algemene acceptatie van alcohol en de grens die getrokken wordt tussen "goed" en "slecht" met de bijbehorende oordelen over mensen die zich daar niet aan houden is iets wat in mijn ogen niet getuigt van empathie voor de medemens.
Alcohol is overigens slechts één enkel voorbeeld van dit verschijnsel. Ik merk dit aan wel meer dingen.

Ik vind die komische stukjes in je verhaal trouwens erg grappig.
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mooie column.

Ben het alleen met één ding niet eens:

Deranged zei:
Het verschil tussen alcohol en George Michael:
George Michael heeft wel een aantal goede nummers gemaakt. Iets goeds dat alcohol heeft voortgebracht kan ik mij echter niet voor de geest halen, laat staan een goed nummer(tje).
Klik om te vergroten...

Alcohol heeft bij mij wel eens een goed nummer(tje) voortgebracht, waarbij ik zonder alcohol nooit in die situatie verzeild was geraakt. :grin:


De overeenkomst tussen George Michael en alcohol:

Je krijgt er allebei verschrikkelijke hoofdpijn van.
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Erg goed geschreven Deranged.

Ik kan me er ook aan ergeren als mensen trots tegen me komen zeggen dat ze al een paar weken geen drugs meer hebben gebruikt, maar er dan vergeten bij zeggen hoeveel extra alcohol ze in de plaats daarvan in hun lichaam gieten. Als ik hen probeer duidelijk te maken dat ze geen haar beter bezig zijn omdat alcohol ook gewoon een drug is dan lachen ze dat gewoon weg. Het ergste van al is dat ze dan er gewoon vrolijk bij zeggen dat ze wel weten dat het drugs is.

Volgens mij stappen deze mensen over op alcohol omdat ze denken dat ze van deze drug niet zo'n zware kater hebben als van andere drugs, terwijl ze eigenlijk gewoon minder last hebben van hun geweten bij het drinken van alcohol. Want je leert van kleins af aan dat illegale drugs veel slechter zijn dan alcohol en dat je een slechte persoon bent als je drugs gebruikt. Alleen zijn ze te dom om dit in te zien.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."