#1
Voor die kruidenlikeurs moet je een dikke maagwand hebben
J (Duits voor jachtmeester) is een kruidenlikeur met 35% alcohol die in Wolfenbüttel, Duitsland vervaardigd wordt. Het lijkt op de Deense maagbitter Gammel Dansk en het Hongaarse Unicum.
Het drankje kan zowel puur (maar dan gekoeld) of als mixdrankje worden gebruikt. Het kan traditioneel gemixt worden met sinaasappelsap of Coca Cola, maar er bestaan ook speciale recepten in combinatie met cacao of melk.
Het geheime recept voor Jägermeister dateert uit 1934 en bevat 56 kruiden. Van de 56 kruiden zijn er 50 bekend. De overige 6 worden geheimgehouden. In 1935 verscheen de drank op de Duitse markt. Sinds de jaren '70 wordt het geëxporteerd. In Nederland wordt al jarenlang reclame gemaakt met de slogan ... alleen als ie ijs- en ijskoud is. Dat suggereert dat de smaak erg sterk zal zijn als het drankje niet gekoeld is.
Oorspronkelijk was het drankje bedoeld als een geneesmiddel voor alles, een panacee. Het werd gebruikt tegen een hardnekkig kuchje tot en met problemen met de ingewanden. In Duitsland wordt het nog steeds als digestief gebruikt, en staat zo in de (medicijn)kast van vele Duitse huishoudens. Het drankje heeft hierdoor een oude-mannenimago. bron wiki

Flameon zei:maar de fles is zo afschuwelijk goor![]()
Andrew zei:Jägermeister is lekker! Het liefst puur.
Chris Pontius zei:Flameon zei:maar de fles is zo afschuwelijk goor![]()
Die moet je ook niet opeten.
En toch lekker warm!Flameon zei:Andrew zei:Jägermeister is lekker! Het liefst puur.
Inderdaad, lekker zacht he![]()
Waarom niet?Exceptional Insight zei:Maar nu natuurlijk niet meer.
Omdat ik mijzelf liever in stijl vergiftig? Weet ik veel. Whisky is lekkerder.Flameon zei:Waarom niet?Exceptional Insight zei:Maar nu natuurlijk niet meer.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."