Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAbsinthe kit onzin verhaaltje

Absinthe kit onzin verhaaltje

39 antwoorden
124 weergaven
18-5-2026
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Plimu zei:
flipkonijn zei:
geen wiet, daar zul je niets van voelen
Wiet werkt pas bij een temperatuur van 180°C :wink:
Klik om te vergroten...

echt jonge, reaggeer alstjeblieftn iet als je niet weet wat je post

thc extraheerd in alcohol
ale je 6 gram wiet in een fles wodka doet voor een paar weken en elke dag een beetje schud, kan je er behoooooooorlijk stoned van worden
Klik om te vergroten...
Dat moet ik proberen!!!
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#2
de tering
M
MCHZKLid
01-01-2024, 00:00
#3
absinthe is geweldig , ben al sinds m'n 14 een grote fan hiervan
smaakt heerlijk , en werkt ontspannend vind ik :)
als je er teveel van op hebt word je overigens niet 'dronken' maar ga je alles ietsje anders zien..moeilijk uit te leggen
zéér leuke ervaring en een aanrader !
S
SelfCenteredLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re:

Sweet_Shadow zei:
Oftewel: voortaan zelf kruiden inslaan en absinthe maken, veel voordeliger :)
Klik om te vergroten...

ik ben zelf niet zo'n computergenie en kan het zo snel niet vinden, maar weet iemand dan hoeveel ik van elk kruid zou moeten toevoegen als ik het geheel zelf wil aanschaffen zonder bijkomstigheid van een kit??
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een tijdje geleden heb ik een absinthe kit gekocht als cadeautje voor mijn vader :)

Het proces

Na de instructies gelezen te hebben, gingen we aan de slag!

1. Doe de alsembladeren (het groene zakje met de waarschuwing) in de wodka (of een andere drank).
Klik om te vergroten...
Aha, een zakje met een doodshoofd erop.



Ziet er goed uit.



Na iets meer dan 24 uur zag het er zo uit (die doos die ernaast staat met Van Gogh de absinthedrinker :P erop is van een fles die we ooit gekocht hadden):



Na de alsembladeren eruit gezeefd te hebben, gooiden we de rest van de zakjes uit de kit in de wodka.

3. Laat alle andere ingrediënten weken in de wodka gedurende 2-3 dagen.
Klik om te vergroten...

Heftig (proost Van Gogh):



Na 3 dagen zeefden we de kruiden er (grotendeels) uit:



Grotendeels ja :P



De kat hield het in de gaten haha.



De resterende kruiden heeft mijn vader hergebruikt in z'n jenever.



Tadaa dit is het eindresultaat.



De test

Gisteren wilde ik een glaasje absinthe proeven. Ik schonk het in en deed er wat ijsklontjes bij. Het spul rook heeeerlijk zoet :hearteyes: maar toen ik een slok nam schrok ik wel even. De smaak was enorm bitter. Echt, zo'n bitter drankje had ik nog nooit gedronken. Mijn tong borrelde van bitterheid, ofzo. Smerig!! Maar ik gaf niet op. Ik merkte al vrij snel effect namelijk! Placebo-effect of niet, het leek alsof ik meteen naar een ander niveau steeg en of ik scherper kon waarnemen. Haah leuk spul zeg! Het was absoluut niet de alcohol die het effect veroorzaakte. Ik verbaasde me over de werking en genoot ervan. Ik zat behoorlijk weg te dromen en tegelijkertijd helemaal in het hier en nu. Enfin wazigheid alom.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dus je hebt je wel vermaakt?

Wat voelde je anders dan alleen 'dronken zijn'?

Werden kleuren feller? en alles mooier enzo?
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#7
BobG zei:
Dus je hebt je wel vermaakt?

Wat voelde je anders dan alleen 'dronken zijn'?

Werden kleuren feller? en alles mooier enzo?
Klik om te vergroten...

Ja hehe :)

't Voelde helemaal niet als dronken zijn, het was meer een verscherping van het bewustzijn, ofzo.
Kleuren werden niet bepaald feller, muziek klonk wel indrukwekkender. Ik heb ook wat dingen (paddo-achtig) zien bewegen maar dat wijt ik meer aan mijn eigen fantasie.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#8
Leuk verslagje!
Met die duidelijke foto's.
Maar absinth klinkt wel als een drankje wat super zwaar op de maag ligt. :kots:('Zorg dat je een goede bodem hebt!')
Of valt dat wel mee?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#9
En die effecten had je van een glaasje?
klinkt goed!
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat een leuk kadootje! orgineel. Zou je de volgende keer niet een suikerklontje erin doen? (je weet wel die je dan aansteekt) Mss is het dan minder bitter.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hm ik heb geprobeerd het op te zoeken maar het staat nergens, maar het zakje heb ik nog en die is vrij klein. Ik denk dat er niet meer dan 5 gram in gezeten heeft.

Oftewel: voortaan zelf kruiden inslaan en absinthe maken, veel voordeliger :)
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vriend van mij zijn vader heeft de orginele absinthe( iets van 70 of 80% vol)

Ik had echt zoon mini mini slok gedaan,en :openmouth: mijn keel brande echt f*** hard,en kon amper ademen.

Als je een shotje van zijn absinthe neemt denk ik toch wel dat je naar het ziekenhuis kan.

Echt gestoord spul.En hoort zeker bij de hardere drugs.


:)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik wil wel geloven dat je bij 80% geen keel meer over houdt. Maar het echte absinth effect staat toch los van het alcoholpercentage of niet?
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#14
flash kieke zei:
Vriend van mij zijn vader heeft de orginele absinthe( iets van 70 of 80% vol)

Ik had echt zoon mini mini slok gedaan,en :openmouth: mijn keel brande echt f*** hard,en kon amper ademen.

Als je een shotje van zijn absinthe neemt denk ik toch wel dat je naar het ziekenhuis kan.

Echt gestoord spul.En hoort zeker bij de hardere drugs.


:)
Klik om te vergroten...

Ik kan me een feestje herinneren, waar Bal0n en ik waren en waar we flink aan de "echte" absinth (zo uit de winkel, is tegenwoordig weer legaal) hebben gezeten, de zwarte, van 80%. Ik werd er alleen kats bezopen van, verder niet echt anders ofzo. Leuk feestje wel :wink:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
flash kieke zei:
Vriend van mij zijn vader heeft de orginele absinthe( iets van 70 of 80% vol)

Ik had echt zoon mini mini slok gedaan,en :openmouth: mijn keel brande echt f*** hard,en kon amper ademen.

Als je een shotje van zijn absinthe neemt denk ik toch wel dat je naar het ziekenhuis kan.

Echt gestoord spul.En hoort zeker bij de hardere drugs.


:)
Klik om te vergroten...

in tsjechie 5 absinth shotjes achter elkaar gehad en ik leef nog.

wilde die avond in ons hotel de TV uit het raam gooien en heb een kast omgegooid ( en ik ben echt een totaal niet agressief persoon) kan me er ook 0,5% van herrineren :P

@ sweet : hoe duur is dat alsem nou? ik heb nog kwart liter absinth staan ( had een litertje meegenomen uit tsjechie :) )
paar glaasjes kan ik nog aan , maar elke keer ontzettend dronken van geworden
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#16
spacekonijn zei:
flash kieke zei:
Vriend van mij zijn vader heeft de orginele absinthe( iets van 70 of 80% vol)

Ik had echt zoon mini mini slok gedaan,en :openmouth: mijn keel brande echt f*** hard,en kon amper ademen.

Als je een shotje van zijn absinthe neemt denk ik toch wel dat je naar het ziekenhuis kan.

Echt gestoord spul.En hoort zeker bij de hardere drugs.


:)
Klik om te vergroten...

in tsjechie 5 absinth shotjes achter elkaar gehad en ik leef nog.

wilde die avond in ons hotel de TV uit het raam gooien en heb een kast omgegooid ( en ik ben echt een totaal niet agressief persoon) kan me er ook 0,5% van herrineren :P

@ sweet : hoe duur is dat alsem nou? ik heb nog kwart liter absinth staan ( had een litertje meegenomen uit tsjechie :) )
paar glaasjes kan ik nog aan , maar elke keer ontzettend dronken van geworden
Klik om te vergroten...


Toen ik een bitteke dronk ,konk mij ni voorstellen dat je na zoon shotje het overleefd :)
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oja caatje ik had inderdaad dat met dat suiker kunnen doen, maar ja zo'n enorm bitter drankje wegwerken heeft ook z'n charme :P

Ik wil wel geloven dat je bij 80% geen keel meer over houdt. Maar het echte absinth effect staat toch los van het alcoholpercentage of niet?
Klik om te vergroten...

Volgens mij wel ja :). Er werd wel aangeraden om drank te gebruiken met een alcoholpercentage van minimaal 40%, maar een hoger percentage is beter, schijnt.

spaceknijn ik had de alsem niet los gekocht, het zat in de kit, maar ik zie dat 100 gram op Azarius €9,- kost.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#18
hoeveel gram had je gebruikt dan?
M
Mr. BiomehanikaLid
01-01-2024, 00:00
#19
absinte? daarheb ik nou nog noooit van gehoord! lol! leuk hoor :)
w
wampaLid
01-01-2024, 00:00
#20
of het nou deed aan verwachtingen of niet, leuk verslagje!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."