Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVanaf wanneer alcohol-probleem?

Vanaf wanneer alcohol-probleem?

36 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je wakker wordt eb een glas whiskey bij je ontbijt drinkt .. nee ver daarvoor al natuurlijk maar mijn ex van me ma (35jaar terug) stond zo letterlijk op. Gelukkig kwam toen mijn pa na de scheiding 😇
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo

Ik zou mezelf zeker niet beschrijven als een grote drinker. Want ik kan niet zoveel aan op vlak van alcohol.
Maar de laatste tijd lust ik bij mijn lijntjes cocaine ook wel het lekker verdovende gevoel van alcohol.

Met als gevolg dat ik de laatste week bijna dagelijks vier à vijf blikjes van die Jack & Coke of Captain Morgan & Coke koop. En soms een volledige fles Wodka/Whiskey/Wijn.

Nu, als je met vrienden op stap gaat naar een feest of fuif en jezelf net iets overschat of laat meeslepen waardoor je moet kosten, is het nog vrij sociaal aanvaard. Maar ik heb de voorbije weken gemerkt dat mijn alcohol-consumptie omhoog is gegaan, en afgelopen week heb ik al tweemaal moeten overgeven van de alcohol (alleen gebruik).

Zouden jullie dit beschrijven als een alcohol-probleem of gewoon niet veel aankunnen? Zelf heb ik het gevoel dat ik perfect zonder alcohol zou kunnen voor de rest van mijn leven.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ehhhh. Het kotsen duidt niet per se op een alcohol probleem. Ik heb ook een vet zwakke maag en ben bijvoorbeeld groot fan van het tactische barfje. Maar eerlijk is eerlijk. Uiteindelijk is het een teken van je lichaam dat je (teveel) vergif tot je hebt genomen. De een kan daar gevoeliger voor zijn dan de ander.
Ik zou eerder vraagtekens zetten bij hoeveel alcohol je drinkt en de frequentie... Een paar avonden rustig genieten van een wijntje of een paar mixdrankjes mot kenne, en af en toe goed de remmen los wat mij betreft ook, maar elke dag een fles wijn of whiskey is wel wat problematisch.
Doe je altijd coke, wanneer je dagelijks drinkt...? Want dat - het zal je verbazen - is ook niet goed voor je gezondheid TEVENS verslavend🤷🏻‍♀️

Als dit gewoon toeval was omdat je een week vakantie had ofzo, vergeet mn bericht dan maar. Maar zo niet kun je wel spreken van een alcoholprobleem ja.
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Vanaf wanneer de alcohol op is.. hihi
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
heyol zei:
Met als gevolg dat ik de laatste week bijna dagelijks vier à vijf blikjes van die Jack & Coke of Captain Morgan & Coke koop. En soms een volledige fles Wodka/Whiskey/Wijn.
Klik om te vergroten...
Goed, je hebt ze gekocht, en dan?

En waarom vraag je hier wat mensen er van vinden?
Snap ik wel trouwens, dit is een drugs forum, dus we zijn wel wat gewend. Misschien zegt iemand dat het allemaal wel mee valt.
Mocht dat zo zijn stel dan de vraag eens aan je eigen omgeving, je pa of ma of zo, is dat een optie?

Alcohol brengt je niets @heyol

Datgene wat je denkt dat alcohol je kan brengen kan je zelf ook bereiken en dan zonder alcohol en misschien ook nog op een betere manier zelfs.
b
bossenaar567Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja ik ga nu even ongenuanceerd antwoord geven, en ik hoop dat het niet verkeerd op je over komt maar de waarheid is en blijft hard. Het is in ieder geval op geen enkele manier aanvallend bedoeld.

Je hebt zeker weten een (groot) probleem als je dagelijks 5 33cl blikjes van 5% drinkt (zijn die jackie cola's 5 of meer?), zeker in combinatie met jouw coke gebruik. En dan nog af en toe die fles erbij.. Iedereen die drinkers kent weet trouwens ook dat je met gemak 2-3 glazen bij de dagelijkse consumptie die ze je vertellen mag rekenen.

In combinatie met je lichaam wat letterlijk aan geeft dat het te veel is moet dit eigenlijk al genoeg zeggen. Ik ken je reacties van een paar jaar geleden nog wel, en ik weet dat je een verstandig persoon bent. Je ziet genoeg lui op dit forum die niet eens een fatsoenlijk stukje tekst neer kunnen zetten. Daarom wil ik je ook op het hart drukken dat je zeker sterk genoeg bent om je problemen op te lossen. Maar hoe langer je er mee wacht, hoe moeilijker het gaat worden.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Snoozerboy5000 zei:
Vanaf wanneer de alcohol op is.. hihi
Klik om te vergroten...
Dan haal je maar gauw nieuwe, anders hebben wij een groot probleem!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wanneer je jezelf deze vraag gaat stellen, weet je waarschijnlijk het antwoord al...

Alleen jij kan bepalen of je verslaafd bent of niet. Duidelijke graadmeter voor jezelf hierin kan zijn:

- of je een patroon kan herkennen
- dat het je dagelijks functioneren, sociale leven of financiën uit balans brengt
- dat je keer gebruikt dan je zou willen (of van tevoren met jezelf af sprak)
- dat je geheimzinnig gaat doen over hoeveelheden, regelmaat van gebruik, etc.

En misschien wel de belangrijkste, dat je niet goed meer luistert naar je emoties en werkelijke behoeften.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ken je leeftijd niet, maar ik heb vroeger ook wat afgezopen, altijd in het uitgaan en in gezelschap, alleen dronk ik zelden. En ja ik heb ook genoeg moeten kotsen. Maar mn alcohol gebruik, was echt een sociaal gebeuren. Laatste 5j, alleen al door het minder uitgaan nzo, is het nog paar drankjes int weekend en echt ook al periode geweest van ca halfjaar waark zelden tot geen druppel dronk n toen bij vrienden op bezoek, een Jupiler gewoon niet smaakte n ni binnen kreeg, terwijl ik die 10j eerder, naar binnen kapte als niets.
Je zegt 'Met als gevolg dat ik de laatste week bijna dagelijks vier à vijf blikjes van die Jack & Coke of Captain Morgan & Coke koop. En soms een volledige fles Wodka/Whiskey/Wijn.' Ik lees toch duidelijk koop en niet drink e? Ik zie ook altijd dat er wodka, bruine rum aanwezig is n een Desperados Mojito kapt er ook soms vlotjes in. Er zijn weken dat ik niks drink, wel maak ik graag de combo alcohol, 2fdck, lachgas, maar dat is niet wekelijks. Ik zie jouw gebruik, ook al heb ik er moeilijk zicht op, echt niet als alcoholprobleem. Een echt probleem is het wanneer volgende zaken de voorgrond optreden, drink je vaker alleen, in het geniep, zie je de alcohol als probleemoplosser en als iets dat je nodig hebt om je ni slecht te voelen. Dus ja meer vragen langs mijn kant dan de jouwe😉
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Ehhhh. Het kotsen duidt niet per se op een alcohol probleem. Ik heb ook een vet zwakke maag en ben bijvoorbeeld groot fan van het tactische barfje. Maar eerlijk is eerlijk. Uiteindelijk is het een teken van je lichaam dat je (teveel) vergif tot je hebt genomen. De een kan daar gevoeliger voor zijn dan de ander.
Ik zou eerder vraagtekens zetten bij hoeveel alcohol je drinkt en de frequentie... Een paar avonden rustig genieten van een wijntje of een paar mixdrankjes mot kenne, en af en toe goed de remmen los wat mij betreft ook, maar elke dag een fles wijn of whiskey is wel wat problematisch.
Doe je altijd coke, wanneer je dagelijks drinkt...? Want dat - het zal je verbazen - is ook niet goed voor je gezondheid TEVENS verslavend🤷🏻‍♀️

Als dit gewoon toeval was omdat je een week vakantie had ofzo, vergeet mn bericht dan maar. Maar zo niet kun je wel spreken van een alcoholprobleem ja.
Klik om te vergroten...
Noot:
Je bent aardig op weg om een alcohol verslaving op te bouwen. Kap ermee nu dit nog kan!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Noot:
Je bent aardig op weg om een alcohol verslaving op te bouwen. Kap ermee nu dit nog kan!
Klik om te vergroten...
Heh. Ik? Of de meneer die ík citeer?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Heh. Ik? Of de meneer die ík citeer?
Klik om te vergroten...
Zei je wat miss wijninfuus? Kan 't niet goed verstaan. Je praat met een 6 dubbele tong
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Maar ff zonder grappen, trek in crack guys?😏 (damens mogen ook meepoffen)
b
bossenaar567Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dopemonster zei:
Maar ff zonder grappen, trek in crack guys?😏 (damens mogen ook meepoffen)
Klik om te vergroten...
Lekkere pof van de pijp onder de brug. Ik neem een paar kartonnen dozen mee om op te tweaken dan kunnen we de hele nacht blijven roken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Heh. Ik? Of de meneer die ík citeer?
Klik om te vergroten...
Mijn reactie is bedoeld voor de meneer die je citeert, ik heb mijn citaat idd bij de verkeerde persoon geciteerd.
Dus, die boodschap is niet voor jouw bedoeld....sorry
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Mijn reactie is bedoeld voor de meneer die je citeert, ik heb mijn citaat idd bij de verkeerde persoon geciteerd.
Dus, die boodschap is niet voor jouw bedoeld....sorry
Klik om te vergroten...
Je liet me even schrikken! Ik kan er ook wat van hoor, maar met mijn nog geen kwart eeuw mag ik van mezelf nog even genieten.
Geheel eens met je waarschuwing!

Dopemonster zei:
Zei je wat miss wijninfuus? Kan 't niet goed verstaan. Je praat met een 6 dubbele tong
Klik om te vergroten...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dopemonster zei:
miss wijninfuus
Klik om te vergroten...
Dit is grappig
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#18
vanaf mijn 16e vakantietijd, lam als maar kon, altijd een zwak gehouden voor alcohol, zelfs baclofen drink ik overheen nu
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het blijft me verbazen.

cocaine heroine paddestoelen speed
Gevaarlijk! Verslavend!

maar af en toe een biertje? Dat is toch gewoon gezellig?

het is gewoon totale bullshit en je ziet het gewoon NIET.
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#20
heyol zei:
Hallo

Ik zou mezelf zeker niet beschrijven als een grote drinker. Want ik kan niet zoveel aan op vlak van alcohol.
Maar de laatste tijd lust ik bij mijn lijntjes cocaine ook wel het lekker verdovende gevoel van alcohol.

Met als gevolg dat ik de laatste week bijna dagelijks vier à vijf blikjes van die Jack & Coke of Captain Morgan & Coke koop. En soms een volledige fles Wodka/Whiskey/Wijn.

Nu, als je met vrienden op stap gaat naar een feest of fuif en jezelf net iets overschat of laat meeslepen waardoor je moet kosten, is het nog vrij sociaal aanvaard. Maar ik heb de voorbije weken gemerkt dat mijn alcohol-consumptie omhoog is gegaan, en afgelopen week heb ik al tweemaal moeten overgeven van de alcohol (alleen gebruik).

Zouden jullie dit beschrijven als een alcohol-probleem of gewoon niet veel aankunnen? Zelf heb ik het gevoel dat ik perfect zonder alcohol zou kunnen voor de rest van mijn leven.
Klik om te vergroten...
wanneer heb je dat gevoel dan? Als ik em heb zitten dan denk ik ook morgen stop ik, dit gaat nu al 20 jaar zo elke dag manjana, nu aan de baclofen werkt als een trein maar ik kan niet meer zeiken als ik het neem, dus ik krijg 100 mg maar gebruik maar 12.5 of 25 mg, het is een spierverslapper dus je voelt je blaas niet meer, ja tot ie barstense vol zit dan wel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."