Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMaagproblemen door alcohol hier de oplossing

Maagproblemen door alcohol hier de oplossing

62 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tegen piekeren in bed is seroquel voor mij het beste .
Sinds ik dit medicament heb, icm een zolpidem tabletje, een garantie voor een goede nachtrust, zonder al te veel flashbacks.
Trazodone ken ik niet.
Maar als het je helpt, prima toch....
P
PsychedelicatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Trazolan is dat ga vandaag voor eerste keer proberen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben benieuwd.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe gaat het nu @Psychedelicat ?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben óók wel benieuwd.
Aangezien maag zaken ook voor mij van belang zijn...
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stop met alcohol!Mijn man was verslaafd.Hij heeft corsacoff en leversirrose.Ik ben nu zijn mantelzorger/Weet je wel hoe zwaar dat is?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Soms is het net of je uit een diepe coma ontwaakt
Dan weet je weer veel tot dat je slaapt en is het weer weg
moet ik het weer vinden die weg....
Hoe lang kan ik dit nog aan
Om zo verder te gaan
Ik mis zoveel wat jij niet begrijpt
Dat ik denk geef maarten die pijp
De dagen glijden voort
Zonder verandering in dit oort
Veel tranen,weinig gelach...
Zie ik de zon nog op een dag.....
Korsakoff
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kom nog even.Mijn man kreeg slokdarm maagbloeding ziekenhuis in daar pillen om af te kicken.Zware haldol.Drink alcohol vrij en denkt dat het echte is.Korte geheugen is weg.Altijd een goede man en vader geweest.Leuk leven gehad dat nooit meer terug komt.Nou zet door he!Doeiiii
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
joetsie zei:
Ik kom nog even.Mijn man kreeg slokdarm maagbloeding ziekenhuis in daar pillen om af te kicken.Zware haldol.Drink alcohol vrij en denkt dat het echte is.Korte geheugen is weg.Altijd een goede man en vader geweest.Leuk leven gehad dat nooit meer terug komt.Nou zet door he!Doeiiii
Klik om te vergroten...
Wat ontzettend verdrietig en verschrikkelijk. ☹️😔
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alcohol is de duivel. De duivel loslaten met een glaasje vloeistof.
In die vloeistof zit een andere vloeistof opgelost, die een wel heel merkwaardig effect kan hebben op het brein van sommige mensen. Zoals ik, dus.
Ik ben met deze afwijking geboren.
Zodra dat stofje via bloed opname en transport, in een bepaald gedeelte van mijn brein binnenkomt, dan gebeurt er iets raars.
De duivel wordt losgelaten en reist mee met dit stofje dat ethylalcohol heet.
De duivel glimlacht.

Er gaan ineens heel veel processen plaatsvinden in het brein.
Het gedrag verandert.
De waarneming verandert.
De duivel grijnst. Ik win, zegt hij!

En de duivel zwaait met zijn staart! Want , wat doet hij, hij laat een onmogelijk te weerstaan gevoel ontstaan.
Dat gevoel is zeer , zeer sterk, het zegt: ik wil méér! Méér van dat stofje! En hij laat ook een gevoel los, dat euforie heet. Je lekker voelen, dus. En: méér! Ik wil nog véél meer!
Eén halve schaterlach van de duivel, want inderdaad, hij gaat het toch weer winnen!
Zwaaien met zijn staart, en luid lachend nu staat hij op...

En dat gaat zó verder, tot je helemaal onbereikbaar bent voor wat anderen zeggen, en je wordt overmoedig en zegt: ik kan nog héél goed autorijden!
De duivel is schuddebuikend van zijn lach, opgestaan en begint je in je oor te fluisteren..
Jij bent een goeie! De winnaar! Niemand kan zo snel drinken, als jij! ga dóór!

En er komt meer. En nog wat. En weer.
En dan besef je, dat je eigenlijk al lang naar huis had moeten gaan, je bent wéér te laat, net zoals gisteren eigenlijk, dus, wat doe je, je wilt van je barkruk opstaan, en....wel goddome, mijn rechterbeen doet het niet! Hoe kan dat nou, die paar glaasjes, kom op, zeg!
Nóg een poging. En Ja, je voet staat op de grond. Mooi, nu ook de andere, en ja hoor. Je flikkert zó van die kruk af, en je valt op he gezicht. .

Je staat, met hulp van andere eveneens beschonkene bargasten, op, en schuifelt zwalkend naar buiten na het betalen van de rekening ( godverdomme, waren het er zóveel?? )

Ok. Nu naar buiten toe zeg je tegen jezelf, want ik moet echt snel naar huis...nee, mensen, ik kan zodirect echt wel zelf rijden, even frisse lucht zal mij goeddoen, dus...ik ga!

De duivel slaat nu zijn hand om je schouder, lacht nog steeds, en blijft zeggen dat hij een goede kerel bent, en het waren er niet zoveel hoor, dus, rijden maar!

En dan komt nu het laatste stukje.
Kom je thuis, al slingerend rijdend en maar hopend, dat de politie je niet ziet?

Of, heb je pech, je wordt opgemerkt en aan de kant van de weg gezet, meegenomen voor een ademproef, met alle ellende daarna?

Of, betaal je en nog veel hogere prijs, en je rijdt tegen een andere weggebruiker aan, die de pech heeft, die nacht, dat hij op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was? En nu in een rolstoel verder moet leven? Of, de dood vindt?
De duivel, die heeft het weer voor elkaar.
Wéér iemand en mss meerdere mensen, in de vernieling gebracht.
Vrolijk lachend, vliegt hij weg...tot de volgende keer, watje!....

Wil je dit?! Echt? Dan ga vooral zo door, dan gaat het zeer zeker lukken!
Jij zult alles, ja echt alles, gaan kwijtraken.
Je vrouw, je huis. Je auto, echt alles.
Uiteindelijk ga je zelf.

Helemaal naar de klote!

Of: je stopt met dat zuipen.
Je gaat hulp zoeken.
Die is er! Echt waar!
Dan ga je je leven terugkrijgen. Jazeker.
Je huis, je auto, misschien je partner, maar in hoofdzaak ga je jezelf terugvinden.
Zonder die kutzooi leven, die de naam alcohol heeft.
Het kan!

Maar je moet het zelf echt, heel echt, willen.
Want die duivel, die zal zich dit pleziertje voor hem niet zo snel laten ontgaan...nee, hij gaat je cravings geven om tóch maar terug te gaan naar jouw stamcafé, en jij kunt best wel na het tweede glaasje stoppen, toch?!

En nu komt het er op aan.
Vecht tegen deze duivel.
Tanden op elkaar. En niet toegeven. Nee.
De duivel zal op alle mogelijke manieren gaan proberen om je overstag te krijgen.
Met allerlei listige kunstgrepen.

Geef niet toe.
Laat je niet vangen!
Want, jij kunt het niet houden bij die twee glaasjes. Nee. Één glas is al teveel.
Jazeker.
Één glas is teveel, en de daarna volgende 25 te weinig.
Daar kan je maar één ding aan doen.
Dat is dat eerste glas niet te nemen. Nee.
Nóg beter is, blijf weg uit de kroeg. Ga er niet heen. Wat heb je daar nou te zoeken...met al die zogenaamde vrinden, die jaar in jaar uit op dezelfde barkruk zitten en je lodderig aankijken.
Die alleen maar zitten te kijken en te bedenken hoe ze ook vandaag weer zoveel mogelijk rondjes van jou kunnen krijgen, en verder gaat hun vriendschap niet.
Nóg veel belangrijker. Die duivel, die jou zegt, dat je rustig achter het stuur kunt kruipen en naar huis kunt rijden.
Russisch roulette!

Kap hiermee. En wel zo snel mogelijk.
Zoek hulp.
Het is in je eentje heeeel erg moeilijk.
Dus: juist. Neem die beslissing! Kap met alcohol!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
En het aller, aller ergste is wel dat de overheid deze ellende in stand houdt, ofwel laat houden .
Maatschappelijke acceptatie nog eens, op de koop toe.
Bah.

Accijnzen, nietwaar....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Solide advies @Legio Patria Nostra, maar alcohol is maar een drug. Die duivel zit al in ons, alcohol maakt hem slechts wakker.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja. Juist.
Laten we wel in beschouwing nemen, dat voor de ene mens het alcohol is, die de duivel als middel tot het verwoesten van mensenlevens gebruikt, en bij de andere mens het middel heroïne kan zijn.
Of: het gokken. En gamen. Roken. Vrouwen. Noem maar op!
Alles, wat een mens volkomen uit zijn evenwicht brengen gaat. En hoe!

Ik heb in een soort van Tolkien stijl mijn verhaal van alcoholmisbruik willen weergeven. In een soort sprookjeswereld stijl. I.i.g:
Dit alles zoals ik het in de donkerste gedeelten van mijn leven heb kunnen beredeneren, en vervolgens zichtbaar heb willen maken. Voor i i.g. mezelf, en voor anderen.
Zoals bijvoorbeeld mijn moeder, God hebben haar ziel, die werkelijk niets, helemaal niets begreep waarom ik iedere keer weer meer of minder beschonken de boel weer op stelten had weten te zetten...hetgeen regelmatig gebeurde!

Eén van haar uitspraken was bijvoorbeeld:
Wat? Die dronken zuipers? Wat zeg je daar?
Welnee, ze moesten die lui allemaal maar eens een flinke schop geven!
Hoe durven ze het: mij om geld, of mijn hulp vragen!

Ja, zo zag zij het...En haar zoon zoop zich te pletter!
Wat moet dit hard voor haar te verteren zijn geweest.
En Wat een hartzeer heb ik er nog nu, heden ten dage, van...
Jazeker!
Mijn sprookje, dus. Met die reden om vooral ook begrijpelijk te willen maken voor de mensen, die alcoholisme, of verslaving, niet kunnen bevatten..Zoals mijn moeder zaliger, dus.
Want die zijn er oo zo ontzettend veel, al trekkende aan de 20 stee, of 30 stee plus sigaret, want ja, dat begrijpt men dan nog nét nog op het randje.
Maar begrip voor mensen, die op een gegeven moment alles in het werk gaan stellen om hun verslaving te kunnen bekostigen, zelfs, zich alles verder ontzeggen, nee. Dat begrijpen ze niet.
Dat begrijpt verder bijna niemand eigenlijk, dus . Of, : het zouden sommige hulpverleners misschien, die ooit zelf min of meer in de goot gelegen hebben, de ervaringsdeskundigen dus, en verder niemand.
Die haast dierlijke drang, om te scoren. Het steeds weer terug te kunnen keren in die wereld, waarin geen pijn, ellende, misbruik, of welke rottigheid ook, te vinden is.
Of, beter gezegd, te voelen is.
Eén groot gedeelte van de afhankelijke mensen, zijn echt overgevoelige mensen die deze beter kunnen verdragen, als ze gebruiken...

Die niet te weerstaande drang om te moeten scoren.
De euforie alleen al, als je weer een goede batch te pakken hebt.
Geldt zelfs voor drank. Soorten zwaar bier, bijvoorbeeld.

Wie kent dit? Wie niet?

Behalve zeer waarschijnlijk de meerderheid van de DF leden hier, niemand eigenlijk.
En daarom, daarvoor, ben ik hier terechtgekomen.
Net zoals tenminste dat denk ik, vele anderen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb dit hele topic nog eens doorgenomen.
Het verhaal van de TS kan ik voor 80 % zo terugkoppelen naar de.....verhalen die ik van nogal wat echte junks, games, gokkers, drinkers, enz enz, heb mogen aanhoren.
Locatie: de ontwenningskliniek!
Ikzelf begon ook al zo....zoals bijna allen daar.. zo van :
Ik ben geliefden verloren.
Ik heb domme dingen gedaan, want ja, ik had zoveel verdriet. Iedereen heeft de schuld behalve ikzelf.
Het leven is hard. Kloten. Slecht. Kijk maar eens naar mij!
En kijk eens hoe ik er nu aan toe ben.
Ik heb mijn middel echt nodig.
Want ook al ga ik eraan, dat is echt zo, wat een ellende allemaal. Ik wil drank! Ik wil medicatie!

Zo kom je daar binnen. Één hoopje ellende.

Maar, in deze omgeving, daar gebeurt wat.
hard werken om niets te gebruiken.
En, daar is niks te vinden...en dat is goed.
Aaaa. Alles doet pijn!
verder werken.

Daar leer je, allereerst te leven in een groep mensen.
Als je kwaad bent, dan ben je kwaad.
De staf? Daar ben je " tegen" dat zijn vijanden, want ze luisteren niet naar jouw klaagzang...
Want je denkt dat alles alleen om j o u draait.

Na een paar weken verandert er ineens iets. je lijf wordt schoon, je denken dus ook....
Hebben al die anderen, die allemaal in een gelijksoortige spiraal zaten/zitten, ze zopen, spoten, snoven, misschien ergens toch gelijk?
hoe kan dat dan?
En dan: er ontstaan conflicten in jezelf

Daarna ga je, nuchterder, eea inzien.
Het is niet zoals je dacht. Nee.

Nu komt er een mogelijkheid tot herstel.
Een kans, die je krijgt.
Die neem je aan, of niet.
Zo niet, dan is het jammer, je kunt wel gaan dan, terug je zielige leventje in.
Zo ja, dan luister je, en, je begint per 24 uur, nuchter te zijn, en zo te denken.
Handelen daarnaar.
Jezelf naar beneden halen is erg, erg makkelijk. Zo van: wat zijn nou 2 dagen clean zijn.
Wat een dom gelul.
Het zijn je eerste winstpunten goddome!!
Koester deze!
En de staf? Als ze zien, dat je er alles aan doet om beter te worden, krijg je hun hulp!

Je ziet nogal wat mensen falen.
Sommigen vertrekken dezelfde dag al...of een dag na binnenkomst.
Deze mensen zijn verloren. De echte losers. Heel soms komt er nog eentje van terug, maar dat is echt maar zelden.
En jij?
Wat doe jij?

Laat je nooit meeslepen de shit in.
Een terugval is zo gepiept, want je bent oooo zo kwetsbaar nu.

Denk, leef nuchter. leer positief denken.
Dan stijgt de kans van slagen.
Luister naar de adviezen van oudere bewoners!
Zo stijgt jouw kans! Nog meer!
Absoluut.! Gegarandeerd!

Zo ging het bij mij.
Ik drink nog steeds niets waar alcohol in zit.
Iedere dag per 24 uur.
Nul, komma nul .
En van de echte linke middelen, daar blijf ik af.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelicat zei:
Hoi ik ben nieuw en naar aanleiding van een bericht over heel de dag overgeven de dag na alcohol consumptie

ga ik hier DE manier zegge om dat allemaal achterwegen te latevan af nu

ik ben half mijn leve chronisch alcohol verslaafd geweest wat mijn maag dus echt om zeep geholpen heeft
Als ik nu drink moet ik ooit na 4 biertjes al kotsen

en heb zo ook snel maagzuur na vettig eten of pikant eten
Daarvoor neem ik pantomed maagbeschermers
Als ik nu avondje wat biertjes drink met sterke drank bij
Heb ik de dag erna geen last
Zit nu in een herval 2 weken gedronken omdat ik met depressie sukkel

aan iedereen die drugs gebruikt die een aanslag voor je maag zijn dus alcohol al zeker

neem half uur voor je gebruik
1 of 2 40 mg maagbeschermers
En je zal je maag sparen ook preventief
Raad dit aan voor iedereen ookal heb je sterke maag het noemt maag beschermer
Dus bescherm je maag tege slechte indringers
Melk en zo werkt niet als je daar te veel van drinkt maak je het zelfs erger
Zware weekend drinkers neem gerust elke dag da je opstaat een en als je gaat drinke
Ook
Ik neem het elke dag
En kan lekker pikant ete ik ben een roker en drinke gaat er ook bij zonder last en als je toch last hebt ben je teveel je maag aant pijnigen

dus hier de tip
Iedereen zou dit moete doen
Klik om te vergroten...

Sorry maar mensen vertellen hoe ze hun verslaving vol in stand kunnen houden met alle gevolgen van dien: hoort niet thuis hier naar mijn en vele andere meningen. Lekker risico’s onderdrukken en het probleem erger maken dan het is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
hier zit dus wel iets in. Ja.
Tips om toch vooral te kunnen blijven drinken met medicijnen voor herstel, dat gaat niet goed samen.
In deze zaak gaat het erom om met drinken te stoppen!
Maar niemand is iets verplicht.
Je kunt je als je wilt ook gewoon het graf in werken..jazeker.
De hamvraag is:

Wat wil je nou zelf?
Zo doorgaan, of herstellen?!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik gebruik ook zeer sporadisch pantoprazol en het werkt inderdaad zeer goed.

Echter, ik probeer voornamelijk de oorzaken van maagzuur te voorkomen. Voor mij is dat bier (geen wijn of andere dranken), fruitsapjes en heel vet eten (bijvoorbeeld frikandelbroodjes met bladerdeeg). De reden hiervan is onder andere het volgende (bron onze altijd betrouwbare Wikipedia):

Gebruik van protonpompremmers remt de opname van vitamine B12 en kan op den duur een tekort aan dit vitamine veroorzaken.[1][2]Ook is er kans op een tekort aan magnesium.[3]

Gebruikers van protonpompremmers hebben 28,5 keer meer kans op chronische nierziekten.[4]
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dank u wel TS dit ga ik ook maar doen
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelicat zei:
naar aanleiding van een bericht over heel de dag overgeven de dag na alcohol consumptie
Klik om te vergroten...

Teken 1 dat je op het punt staat je gezondheid ernstig en onherstelbaar te verliezen op dit moment. (Je gezondheid heb je al verloren nu)

Psychedelicat zei:
mijn maag dus echt om zeep geholpen heeft
Als ik nu drink moet ik ooit na 4 biertjes al kotsen
Klik om te vergroten...

Dat betekent dat je NU moet stoppen, eigenlijk gisteren al.

Psychedelicat zei:
heb zo ook snel maagzuur na vettig eten of pikant eten
Klik om te vergroten...

Zelfs eten tast je buik al aan dat is niet normaal.
Je maag kan al een stukje vlees niet meer verwerken.

Psychedelicat zei:
En ik dacht da je hier zonder oordelen of vooroordelen iets kon plaatsen
Klik om te vergroten...

Dit is een plek waar je te horen krijgt wanneer mensen duidelijk lezen dat er iets fout gaat.


Psychedelicat zei:
als je niet weet wat leven ik gehad heb kan je beter je mening voor jezelf houden ieder heeft zijn leven en zijn bagage
Ik denk dat jou leve zowat vanzelf gaat en dat jIj mij nu gewoon bekijkt als een verslaafde die zo graag gebruikt dat hij niet stopt desondanks dat maag al niet meer wil
Klik om te vergroten...

Iedere verslaafde heeft een excuse waarom hij niet kan stoppen. Jouwe is keihard gezegd dat je in een slachtoffer rol kruipt. Ik wind daar geen doekjes omheen. Het imago ik heb het zo zwaar dus je moet snappen dat ik leven kapot maak moet je van je afgooien. Daarom zei ik dat meteen. Heb daar geen medelijden mee maar vind dat zwak.
Het leven is keihard, er zijn genoeg mensen die net zo veel hebben meegemaakt als jij en nog wel meer.


Psychedelicat zei:
Ik denk dat jou leve zowat vanzelf gaat
Klik om te vergroten...
Psychedelicat zei:
Jij bent zeker nooit verslaafd geweest aan iets
Klik om te vergroten...
Psychedelicat zei:
psychische trauma’s verlies van een dierbare
Klik om te vergroten...

Allemaal aannames bijna niemand ze leven gaat vanzelf. Veel mensen op dit forum zijn verslaafd geweest aan iets, ik ook. Iedereen verliest mensen om zich heen. Ik zelfs mensen die echt dichtbij stonden. Heb zelfs mensen recht voor mijn neus zelfmoord zien plegen. Zo kan ik ook wel blijven hangen 'kijk eens hoe zielig ik ben' nee stap daar van af de eerste stap is bij jou nu zoek per direct hulp om van de drank af te komen.

Psychedelicat zei:
mense die nooit ervaren hebben wat echt verslaafd zijn is moete stoppe met doen alsof ze hier ook maar iets van begrijpe je komt hier dom mee over terwijl dit gewoon niet beter wete is 😉
Klik om te vergroten...

De mensen die hier hebben gereageerd, je hebt geen idee wat ze hebben meegemaakt.
Benzzzy praat tegen je in verschillende synoniemen omdat hij nou eenmaal zo is.
Syl heeft je vriendelijk benaderd ik vertel je gewoon keihard de waarheid. Lees haar verhaal maar eens.
En kom dan nog maar eens vertellen dat mensen hier dom overkomen want dat ben jij namelijk!

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

Mijn naam is sylvia ,41 jaar ,moeder van 2 kinderen van 17 en 19 en al 8 jaar verslaafd aan speed. Destijds eraan begonnen met mijn ex ,eerst af en toe in het weekend . Al gauw werd het ook doorde weeks om de vermoeidheid te doorstaan van het gebruik in het weekend. En ja dan zit je al snel aan...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Je leven staat op het spel mensen waarschuwen je.
En jij doet net of wij hier het allemaal niet snappen.
Maar jij snapt het niet!
Wat je verteld is niet normaal en wees blij dat je hier bent gekomen en dat iedereen je meteen zegt dat je actie moet ondernemen nu.


Psychedelicat zei:
maar dood zijn is nog schadelijker voor je gezondheid he
Klik om te vergroten...

Dus je wilt niet dood.
Als een dokter je verhaal hoort en je bent eerlijk wat je hier ook vertelde word je meteen geholpen en onderzocht. De hele dag kotsen en dan doordrinken.

Nogmaals je kan eigenwijs blijven doen maar je kan nu ook beseffen dat dit nu afgelopen is en gewoon open staan voor kritiek en aannemen wat er word gezegd tegen je vandaag op dit forum.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelicat zei:
Is dit sarcasme ? 😛
Klik om te vergroten...
Half Nederland drinkt en rookt toch, niet zo hypocriet doen hé. :tongueout:
Psychedelicat zei:
Mijn bericht was geen kreet om hulp of advies alles wat jullie zegge weet ik zelf ook heb volgende week afspraak bij psycholoog en praatgroep enzo en weet ook wel dat alcohol niet de juiste keuze is maar als alcohol iets doet is het wel verdoven en dus de chaos in mijn kop stoppen en dat had ik nu eve nodig na een familiale gebeurtenis omdat het anders mss anders zou aflopen dus snap jullie wel maar ik wil in leven blijven
Klik om te vergroten...
Op dit forum heb je vrij veel mensen die wat zoekende zijn qua informatie, veel reacties kun je beter met een korrel zout nemen.

Voor wat het waard is kan ik het wel waarderen dat je het deelt hier, het is een realiteit voor veel mensen waar je zeer weinig over hoort omdat het tot de sociale norm behoort.

Ik heb van mijzelf nog wel eens last van maagzuur, ik denk dat informatie rond maagbeschermers voor meer mensen wel interessant kan wezen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."