#1
Klopt , eerder als medische diagnosis die het duurder zou kunnen maken. Heb het geluk dat toen ik het destijds regelde nog geen klachten had. Op wat slapeloosheid soms na
Hoe eerlijk zijn jullie tijdens het afsluiten van een OVR? Vullen jullie eerlijk in dat jullie drugs gebruiken of vullen jullie in dat er geen drugs word gebruikt.
Wat is het risico als ik hier ja invul? Word dan alleen mijn premie hoger of is er dan ook het risico dat de premie word geweigerd?
Gaat hier alleen om XTC
Het is niet ongebruikelijk dat er voor bepaalde verzekeringen navraag wordt gedaan naar je medische voorgeschiedenis en/of levensstijl, zoals bij een overlijdensrisicoverzekering (levensverzekering) of arbeidsongeschiktheidsverzekering. In de voorwaarden voor de verzekering zal ongetwijfeld staan dat je naar waarheid informatie moet verstrekken. Doe je dat niet, dan is het risico dat je niet krijgt uitgekeerd wanneer je een claim indient. Met alle mogelijke gevolgen van dien.
Ik kan me voorstellen dat het aantrekkelijk lijlkt om te ontkennen dat je rookt of drugs gebruikt, omdat je premie wellicht hoger wordt of je in het geheel wordt afgewezen. Je kan je natuurlijk afvragen hoe groot het risico op ontdekken van verkeerd verstrekte informatie is. Weet je zeker dat je nergens op een sociaal medium op de foto staat met een peuk in je handen? Is je account op een drugsforum echt niet te herleiden naar je echte identiteit? Of heb je wel eens tegen een behandelend arts verteld dat je drugs hebt gebruikt en komt een verzekeraar straks een artsenbrief tegen met die info wanneer de medisch deskundige van die verzekeraar daar achteraan gaat?
Lijkt me een afweging die je zelf moet maken. Ik kan me voorstellen dat drugsgebruik vaak genoeg ontkend wordt en dat dat prima gaat in de meeste gevallen. Maar het kan flinke consequenties hebben, zeker als je een ORV hebt in het kader van de aankoop van een huis: wat als er niet uitgekeerd wordt aan je partner omdat jij iets verzwegen hebt?
Ze mocht uiteraard bij haar huidige zorgverzekeraar blijven. Idd omdat het verplicht is. Wel zaten er bepaalde voorwaarden of uitsluitingen in. Helaas mag dat blijkbaar wettelijk.@De Dunne
Maar het is verplicht om een zorgverzekering te hebben. Dus als elke zorgverzekering je weigert dan heb je er geen en dat mag niet van de overheid. En liegen om toch een verzekering af te kunnen sluiten mag ook al niet.
Ik vraag me af wat je dan zou moeten doen?
@Natozlato & @De Dunne
Ah ok, excuus mijn fout.
Ben je ook verplicht door te geven bij zo'n levensverzekering als je er een hebt afgesloten terwijl je niet rookt en dan ineens gaat roken?
Niet-rokers hebben minder kans om te overlijden dan rokers. Daarom betalen niet-rokers minder premie voor onze overlijdensrisicoverzekering. Ben je minder dan twee jaar geleden gestopt met roken? Dan vul je in dat je een roker bent.
Let op! Geef je aan dat je niet rookt? Maar blijkt bij overlijden dat je dat wel hebt gedaan? Dan betalen we 50% van je verzekerd bedrag. En ga je roken tijdens de looptijd van je FBTO Overlijdensrisicoverzekering? Dit moet je aan ons doorgeven.
Wat bedoelen we met roken?
Met roken bedoelen we meer dan het roken van sigaretten. Onder roken valt ook het gebruik van andere middelen met nicotine. Zoals kauwgom, pleisters, tabletten, inhalers en elektronische sigaretten. Maar ook sigaren, pijp en wiet. Het is belangrijk dat je eerlijk bent over je rookgedrag.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."