Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOverlijdensrisico verzekering

Overlijdensrisico verzekering

49 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben alleen verzekerd voor de verplichte dingen.
Ik kan überhaupt niks met het hele begrip verzekeren. Er is toch 1 ding zeker in het leven en dat is dat niks zeker is?

Ik heb/maak geen schulden en kan niemand ergens mee opzadelen, dus ik kom goed weg.
Maar mensen die ik ken die het hard nodig hebben, alles doen volgens de regels, worden uitgesloten. En dat maakt mij ontzettend kwaad. Vuile industrie is het.

Stress is 1 van de grootste ziekteverwekkers heden ten dage. En als ik om me heen kijk, zie ik heel veel stresskippen rondlopen. Moeten die ook een vinkje zetten als ze een verzekering afsluiten?

Bah, af en toe heb ik helemaal tabak van onze maatschappij. Pun intended.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Purplext zei:
Ik ben alleen verzekerd voor de verplichte dingen.
Ik kan überhaupt niks met het hele begrip verzekeren. Er is toch 1 ding zeker in het leven en dat is dat niks zeker is?

Ik heb/maak geen schulden en kan niemand ergens mee opzadelen, dus ik kom goed weg.
Maar mensen die ik ken die het hard nodig hebben, alles doen volgens de regels, worden uitgesloten. En dat maakt mij ontzettend kwaad. Vuile industrie is het.

Stress is 1 van de grootste ziekteverwekkers heden ten dage. En als ik om me heen kijk, zie ik heel veel stresskippen rondlopen. Moeten die ook een vinkje zetten als ze een verzekering afsluiten?

Bah, af en toe heb ik helemaal tabak van onze maatschappij. Pun intended.
Klik om te vergroten...
Ik verzeker me hier en daar wel hoor. Vind het vaak toch wel makkelijk.
Onze 2 honden zijn bijvoorbeeld verzekerd wat tot op heden meer geld heeft gescheeld dan het heeft gekost. Zo ook inboedel verzekering heeft zeker hier en daar wat opgeleverd of voorkwam grote plotselinge kosten. Vroeger bij een verzekering, van mijn toen veel te dure telefoon, heeft na diefstal ook een nieuw toestel opgeleverd. Verder zal ik gerust een verzekering gehad hebben die achteraf niet nodig was maar ja, dat hou je toch.

Het zijn juist vaak de verplichte verzekeringen die me storen. Toch heeft mij ziektekosten verzekering Wel mijn operaties aan mijn (klap)longen vergoed. Dus begrijp de frustratie. Toch zou ik met 95% van de wereld niet willen ruilen met de vaak rare of juist geen regels in hun land.

Dus het is gerust gewoon allemaal KUT maar ik heb een goede dag, dus wilde even positief zijn :thinking:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eigenlijk moet je alleen die zaken verzekeren, waarvan je zelf de gevolgen niet "dekken" kan.
Ja. Dit hoor ik vaker.
En dan gebeurt er iets.
Het is ongelooflijk hoe de verzekeraars zich in bochten kunnen draaien om er toch nog onderuit te kunnen komen.....
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Probleem bij liegen is dat de verzekering niet uitkeerd. Dan kun jr beter geen verzekering nemen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mezelf zei:
Ik verzeker me hier en daar wel hoor. Vind het vaak toch wel makkelijk.
Onze 2 honden zijn bijvoorbeeld verzekerd wat tot op heden meer geld heeft gescheeld dan het heeft gekost. Zo ook inboedel verzekering heeft zeker hier en daar wat opgeleverd of voorkwam grote plotselinge kosten. Vroeger bij een verzekering, van mijn toen veel te dure telefoon, heeft na diefstal ook een nieuw toestel opgeleverd. Verder zal ik gerust een verzekering gehad hebben die achteraf niet nodig was maar ja, dat hou je toch.

Het zijn juist vaak de verplichte verzekeringen die me storen. Toch heeft mij ziektekosten verzekering Wel mijn operaties aan mijn (klap)longen vergoed. Dus begrijp de frustratie. Toch zou ik met 95% van de wereld niet willen ruilen met de vaak rare of juist geen regels in hun land.

Dus het is gerust gewoon allemaal KUT maar ik heb een goede dag, dus wilde even positief zijn :thinking:
Klik om te vergroten...

Dank voor je positieve bericht :)
Ik werk in de zorg en kom net terug van een hectische werkdag waar ik veel te maken krijg met dit soort misstanden en dan raakt het me.

Globaal gezien hebben wij het heel erg goed, daar ben ik me zeker van bewust. Ik ben nu moe, dus kom hier later op terug.
T
TdamhertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Xtc gebruik kun je gewoon vermelden en zal niet tot een hogere premie leiden.
Klik om te vergroten...

Bij welke verzekeraar is dat, ik heb recent eerlijk aangegeven 1 a 2 keer per jaar een XTC pil te gebruiken, met een premievoorstel van 3 keer de hoogte van mijn vriendin. 7,5 vs 21 dank voor je reactie
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tdamhert zei:
Bij welke verzekeraar is dat, ik heb recent eerlijk aangegeven 1 a 2 keer per jaar een XTC pil te gebruiken, met een premievoorstel van 3 keer de hoogte van mijn vriendin. 7,5 vs 21 dank voor je reactie
Klik om te vergroten...
Dat van mij was bij NN.

Spelen er geen andere factoren bij jou? 3x zo hoog is absurd. De verzekeraar moet dit kunnen uitleggen.
T
TdamhertLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Dat van mij was bij NN.

Spelen er geen andere factoren bij jou? 3x zo hoog is absurd. De verzekeraar moet dit kunnen uitleggen.
Klik om te vergroten...

Thanks voor je snelle reply Rivalrie, ga ik daar even shoppen, Ik vond 3 keer ook absurd, vandaar dat ik ook op dit forum uitkwam.
Zij gaven aan dat het risico dat ik andere drugs zou gaan gebruiken omdat ik ook al xtc gebruik hoog is. Daarnaast is mijn BMI wat aan de lage kant. Waarschijnlijk hebben ze die 2 aan elkaar gekoppeld en mij af gedaan als veelvuldig gebruiker / verslaafd.
Deze 2 hebben niets met elkaar te maken, ik heb gewoon echt moeite met aankomen en wil mij graag 2 keer per jaar laten gaan, 180 euro extra premie is dan echt niet in verhouding. Dat zijn bovendien jaarlijks meer euro's premie dan wat ik in de afgelopen 10 jaar totaal aan drugs heb gesnoept :wink:

Zij hebben de verzekering bij een buitenlandse herverzekeraar ondergebracht, dat zal wellicht ook een rol spelen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tdamhert zei:
Thanks voor je snelle reply Rivalrie, ga ik daar even shoppen, Ik vond 3 keer ook absurd, vandaar dat ik ook op dit forum uitkwam.
Zij gaven aan dat het risico dat ik andere drugs zou gaan gebruiken omdat ik ook al xtc gebruik hoog is. Daarnaast is mijn BMI wat aan de lage kant. Waarschijnlijk hebben ze die 2 aan elkaar gekoppeld en mij af gedaan als veelvuldig gebruiker / verslaafd.
Deze 2 hebben niets met elkaar te maken, ik heb gewoon echt moeite met aankomen en wil mij graag 2 keer per jaar laten gaan, 180 euro extra premie is dan echt niet in verhouding. Dat zijn bovendien jaarlijks meer euro's premie dan wat ik in de afgelopen 10 jaar totaal aan drugs heb gesnoept :wink:

Zij hebben de verzekering bij een buitenlandse herverzekeraar ondergebracht, dat zal wellicht ook een rol spelen.
Klik om te vergroten...
Xtc geeft geen vergroot risico en leidt niet persee tot gebruik van andere middelen. De meeste mensen gebruiken xtc gewoon op feesten en verder niet :)
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een vraag die je eraan kunt koppele is :

- Hoeveel mensen zouden een drugsverslaving x aantal tijd na afsluiten van de premie laten weten aan de verzekeraar?

Is imo net hetzelfde als " verzwijgen" de moment dat je tekent....😏
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb hier nooit over nagedacht. Ik heb genoeg fotos op facebook waar ik echt tering strak sta etc. ben ik nu de lul?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Omg, al die verzekeraars zijn zakkenvullers! Natuurlijk moet je tegen ze liegen over middelengebruik!
Als jij ze nodig hebt, doen ze alles eraan om maar niet uit te hoeven keren. Bandieten zijn het!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
MDMAZING zei:
Ik heb hier nooit over nagedacht. Ik heb genoeg fotos op facebook waar ik echt tering strak sta etc. ben ik nu de lul?
Klik om te vergroten...
Ze kijken idd op Facebook.ik heb zelf vele fraudeonderzoeken gedaan en in 95% van de gevallen vind je bewijs op Facebook op de pagina van de verzekerde of zijn vrienden.

Als blijkt dat je gelogen hebt, wordt er dus niets uitgekeerd.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Ze kijken idd op Facebook.ik heb zelf vele fraudeonderzoeken gedaan en in 95% van de gevallen vind je bewijs op Facebook op de pagina van de verzekerde of zijn vrienden.

Als blijkt dat je gelogen hebt, wordt er dus niets uitgekeerd.
Klik om te vergroten...
Nog een reden om je hele online persona goed af te schermen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natozlato zei:
Omg, al die verzekeraars zijn zakkenvullers! Natuurlijk moet je tegen ze liegen over middelengebruik!
Als jij ze nodig hebt, doen ze alles eraan om maar niet uit te hoeven keren. Bandieten zijn het!
Klik om te vergroten...

Ja vooral liegen zodat je niks uitgekeerd krijgt als nabestaande! Lekker slim ben jij zeg.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Natozlato zei:
Omg, al die verzekeraars zijn zakkenvullers! Natuurlijk moet je tegen ze liegen over middelengebruik!
Als jij ze nodig hebt, doen ze alles eraan om maar niet uit te hoeven keren. Bandieten zijn het!
Klik om te vergroten...
Veel mensen vergeten wat de verzekering allemaal uitkeert.
Ik heb bijvoorbeeld 4x in het ziekenhuis gelegen met klaplongen waarvan 2x er ook een operatie bij zat. Van deze keren heb ik geen euro uit hoeven geven. Dit waren in totaal 21 dagen ziekenhuis, 2 operaties en een shitload of pijnstillers. Als ik dit zelf had moeten betalen zat ik nu nog in de schulden.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mezelf zei:
Veel mensen vergeten wat de verzekering allemaal uitkeert.
Ik heb bijvoorbeeld 4x in het ziekenhuis gelegen met klaplongen waarvan 2x er ook een operatie bij zat. Van deze keren heb ik geen euro uit hoeven geven. Dit waren in totaal 21 dagen ziekenhuis, 2 operaties en een shitload of pijnstillers. Als ik dit zelf had moeten betalen zat ik nu nog in de schulden.
Klik om te vergroten...

Of een WA Verzekering die je nek dekt bij ongelukken of schade. Eigen risico in plaats van een jaarbedrag aan schade uit eigen zak te moeten betalen bijvoorbeeld.
ziekte kosten
Tandarts kosten
Medicijnen
Zorg
Verslavingszorg

de verzekeraars zijn echt oplichters (sarcasme) want hun vergoeden duizenden soms tegen tonnen aan kosten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Natozlato zei:
Omg, al die verzekeraars zijn zakkenvullers! Natuurlijk moet je tegen ze liegen over middelengebruik!
Als jij ze nodig hebt, doen ze alles eraan om maar niet uit te hoeven keren. Bandieten zijn het!
Klik om te vergroten...

Er bestaat een zgn. " rij van vijf "
Aangaande de vraag : wie zijn de grootste boeven in ons land?
Zijn dit de navolgende.
Op volgorde van slechtheid :
1. De politici.
2. De makelaars.
3. De verzekeraars.
4. De banken. ( hypotheek verstrekkers)
5. Geldshops. ( leningen en zo)
De schijf van vijf, dus!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mezelf zei:
Veel mensen vergeten wat de verzekering allemaal uitkeert.
Ik heb bijvoorbeeld 4x in het ziekenhuis gelegen met klaplongen waarvan 2x er ook een operatie bij zat. Van deze keren heb ik geen euro uit hoeven geven. Dit waren in totaal 21 dagen ziekenhuis, 2 operaties en een shitload of pijnstillers. Als ik dit zelf had moeten betalen zat ik nu nog in de schulden.
Klik om te vergroten...
Ja dat klopt.Maar eigen risico is bij het ziekenfonds al gelijk de eerste keer al op.Tandarts ben ik ook al doorheen en moet bij betalen....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat mij in de hele verzekering plicht buitengewoon steekt, is het feit, dat diegene die de pech heeft om ziek te worden, al helemaal als het een chronische aandoening betreft, financieel de lul is.
En extra hierbij is dan het gegeven dat de mensen die in armoede moeten leven en rondkomen, enorm door de eigen risico hoogte gesnatst worden. Als je van 50 euro per week moet leven, dan zie je, dat deze groep mensen slechts dan naar de huisarts zal gaanals het echt niet meer anders kan.
Is de maatschappij hierdoor minder geld kwijt? Nee.
Omdat deze mensen zo laat pas naar een arts gaat, en er is echt een serieuze ziekte onder de leden, dan snapt iedereen wel dat dan het kostenplaatje voor de verzekering pur pur sang nog veel hoger gaat uitpakken.
Ik vind zelf de eigen risico bijdrage qua hoogte absurd.
Dat er geen inkomensgrens bij gehanteerd wordt. Maakt alles nog veeeel erger.
Dus. Een verzekering plicht is op zich wel te verdedigen.
De hoogte van het eigen risico in dit kader vind ik nicht zu fassen.
Nee. Het zou beter kunnen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."