#1
Drugs gebruik is niet strafbaar in NL. Bezit en handel wel.
Ze hebben er zelf mee gepartyd samen met de politie girls.uiteindelijk de 3mmc niet terug gekregen.
Hoe kun je drugs gebruiken als je geen drugs mag bezitten?Drugs gebruik is niet strafbaar in NL. Bezit en handel wel.
Jep, i know. Zo krom als een hoepel… Zoals de gehele drugswet.Hoe kun je drugs gebruiken als je geen drugs mag bezitten?
Dus letterlijk mag je 1 xtc pil gebruiken, maar niet in je zak zitten hebben? Wtf.
Je “mag” de drugs bezitten in de vorm van een gedoogde gebruikershoeveelheid. Politie neemt het echter wel in beslag bij aantreffen, maar er volgt geen straf.Hoe kun je drugs gebruiken als je geen drugs mag bezitten?
Dus letterlijk mag je 1 xtc pil gebruiken, maar niet in je zak zitten hebben? Wtf.
Oooh, beetje zoals ze hier in BE 0,4gr coke gewoon afpakken, maar alles daarboven resulteert in een boete.Je “mag” de drugs bezitten in de vorm van een gedoogde gebruikershoeveelheid. Politie neemt het echter wel in beslag bij aantreffen, maar er volgt geen straf.
Nou nou, daar kan je flinke feesten mee organiseren met 0,4 gram coke. Hele buurt is uitgenodigd!Oooh, beetje zoals ze hier in BE 0,4gr coke gewoon afpakken, maar alles daarboven resulteert in een boete.
Oooh, beetje zoals ze hier in BE 0,4gr coke gewoon afpakken, maar alles daarboven resulteert in een boete.
Toen bij een fouillering 3 zakjes met elk 2.5 gram 3mmc op me werd gevonden, heb ik een hele nacht op het bureau gezeten. In totaal een uur of 7 aan kwijt geweest en uiteindelijk de 3mmc niet terug gekregen.
Kan zijn dat ze anders handelen bij kleinere hoeveelheden, daarnaast was reden voor fouilleren ook een voorgaande geschiedenis met drugs op zak. Het zou me niks verbazen als je er normaliter met minder gedoe vanaf komt.
Snap ik, maar de vraag was meer of dat ook kan als je verder níet duidelijk onder invloed bent of iets strafbaars hebt gedaan, dat lijkt me raar. Dat is eigenlijk een soort diefstal. Coke is een ander verhaal, dat is illegaal dus als dat bij je gevonden wordt (of je nou verder iets hebt misdaan of niet) dan wordt het ingehouden. 3-MMC of andere RC's zijn echter (nog) legaal. Dan wil ik gewoon m'n spullen terugAls je met een stuk hout iemands hoofd inslaat en de politie pakt je, dan krijg je het stuk hout ook niet meer terug. Dus als jij rare dingen hebt gedaan waardoor je bent aangehouden en je was onder invloed van een RC-chemical dan krijg je die ook niet meer terug. Lijkt me ook niet meer dan normaal.
Snap ik, maar de vraag was meer of dat ook kan als je verder níet duidelijk onder invloed bent of iets strafbaars hebt gedaan, dat lijkt me raar. Dat is eigenlijk een soort diefstal. Coke is een ander verhaal, dat is illegaal dus als dat bij je gevonden wordt (of je nou verder iets hebt misdaan of niet) dan wordt het ingehouden. 3-MMC of andere RC's zijn echter (nog) legaal. Dan wil ik gewoon m'n spullen terug![]()
Begrijp ik het dan goed dat etizolam niet op de lijst komt? Sorry ben niet zo bekend met de begrippen voor hele drugs groepen. Wie is dat wel ? Miss wil iemand voor een leek op dit gebied zoals ik het nog eens in jip en janneke taal uitleggen. Dankje wel alvast
I see what you did thereDe wet in België omtrent rc's ken ik eigenlijk niet echt, maar als je de lijn doortrekt, pakken ze het sowieso wel af, al is het maar omdat het op een xtc pil lijkt.
Here you go...Begrijp ik het dan goed dat etizolam niet op de lijst komt? Sorry ben niet zo bekend met de begrippen voor hele drugs groepen. Wie is dat wel ? Miss wil iemand voor een leek op dit gebied zoals ik het nog eens in jip en janneke taal uitleggen. Dankje wel alvast
drugsforum.nl
Het onderhavige besluit voorziet in de plaatsing van verschillende middelen op lijst I behorende bij de Opiumwet (hierna: lijst I) en lijst II behorende bij de Opiumwet (hierna: lijst II). Concreet gaat het om de plaatsing van de middelen 4CMC, 4F-MDMB-BINACA, 5F-AMB-PINACA, 5F-MDMB-PICA, AB-FUBINACA, alfa-PHP, crotonylfentanyl, DOC, Nethylhexedron en valerylfentanyl en isotonitazeen op lijst I en de plaatsing van de middelen 3-MMC, etizolam en flualprazolam op lijst II. Daarnaast worden aan het middel mefedron op lijst I extra benamingen toegevoegd, hierbij gaat het niet om een inhoudelijke wijziging. 3-MMC 3-methylmethcathinone of 3-MMC is een nieuwe psychoactieve stof (NPS) die behoort tot de synthetische cathinonen en die sinds enkele jaren op de drugsmarkt wordt aangetroffen. In 2020 zijn signalen ontvangen over een opvallende toename in het gebruik van dit middel en zorgen over de gezondheidseffecten van dit gebruik. Het aantal meldingen van milde tot ernstige incidenten als gevolg van 3-MMC-gebruik is toegenomen, alsmede de vraag naar informatie over het middel. Ervaringen van gebruikers wijzen op verslavingspotentieel van 3-MMC. De gemakkelijke verkrijgbaarheid, lage prijs en legale status verlagen mogelijk de drempel voor gebruik. In verband met het mogelijke gezondheidsrisico als gevolg van het gebruik van 3-MMC heeft de staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport het Coördinatiepunt Assessment Monitoring nieuwe drugs (CAM) verzocht met spoed een multidisciplinaire risicobeoordeling naar de schadelijkheid van 3-MMC uit te voeren. Deze risicobeoordeling is in mei 2021 afgerond en bevat de aanbeveling om 3-MMC op lijst II bij de Opiumwet te plaatsen. Het CAM acht plaatsing op lijst II gerechtvaardigd gelet op de toenemende populariteit van dit middel onder met name (jonge) jongeren, signalen die wijzen op verslavingspotentieel van dit middel en een stijging in het aantal gezondheidsincidenten gerelateerd aan 3-MMC-gebruik. Het CAM heeft geconcludeerd dat er op basis van de beschikbare informatie op dat moment niet kan worden vastgesteld dat dit middel een onaanvaardbaar risico oplevert zoals bij harddrugs als cocaïne en heroïne die op lijst I bij de Opiumwet zijn geplaatst. Door plaatsing van 3-MMC op lijst II bij de Opiumwet wordt de eenvoudige verkrijgbaarheid als gevolg van de legale status tegengegaan en wordt de gebruikersgroep gewaarschuwd voor de negatieve effecten van gebruik van dit middel. De aanbeveling van het CAM is opgevolgd en heeft geleid tot onderhavig besluit waarbij 3-MMC wordt toegevoegd aan lijst II bij de OpiumwetBegrijp ik het dan goed dat etizolam niet op de lijst komt? Sorry ben niet zo bekend met de begrippen voor hele drugs groepen. Wie is dat wel ? Miss wil iemand voor een leek op dit gebied zoals ik het nog eens in jip en janneke taal uitleggen. Dankje wel alvast
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."