Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeekseltest politie

Speekseltest politie

132 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Ik ben ook wel gewoon heel braaf en ik rij een supersaai autootje
Klik om te vergroten...

Ik nu ook een standaard kleine simpele auto en dat helpt. Als je normaal rijdt (niet te hard of opvallend) zul je ook niet gauw “gepakt” worden. Zeker ik niet, 50+ en geen drugskop.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zanza zei:
Ihkv harm reduction wel wrs. Jij ontvoerde 1 keer 1 iemand, toch? Of wekelijks meerderen?
Klik om te vergroten...
Zeg ik niet. De dumpplaats ook niet.

Het is wel echt m'n beste uitgaansverhaal. Iemand in de auto stoppen en meenemen, aangehouden worden terwijl diegene achterin zit te krijsen dat ie ontvoerd wordt, eruit wil, z'n vrienden niet weten waar ie is en z'n telefoon kapot is. En ik was dus nuchter 👀🤣
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rotjoch zei:
Ja, lag die het dronken te roepen, of was die tot een rollade ge-ducttaped met een doek in zijn mond gepropt. Nogal een verschil
Klik om te vergroten...
Hij was vrij oprecht een beetje in paniek wel. 3deurs auto dus hij kon er ook niet uit, zat op de ramen te bonken. En nee, we kenden hem niet. Hij ons ook niet 🤣
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mevrouw Pløp zei:
Hij was vrij oprecht een beetje in paniek wel. 3deurs auto dus hij kon er ook niet uit, zat op de ramen te bonken. En nee, we kenden hem niet. Hij ons ook niet 🤣
Klik om te vergroten...
Ik spreek voor iedereen, we zouden het hele verhaal wel willen horen
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rotjoch zei:
Ik spreek voor iedereen, we zouden het hele verhaal wel willen horen
Klik om te vergroten...
Hier of in een ander topic?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
HierEnDaarEenFuifje zei:
Yes, ik kan dit met zekerheid zeggen. Dit is in het leven geroepen omdat een positieve speekseltest niet direct bewijst dat iemand boven een grenswaarde van iets zit. Of om een onjuiste invordering zoals in jouw geval te voorkomen.

Dan hadden je psych en het cbr het toch echt mis. De politie vordert na een bloedproef al jaren niet meer direct in. Uitzonderingen zijn er wel, bijvoorbeeld bij een weigering.

Tevens is de kans dat je een speekseltest moet ondergaan ook gewoon klein als je niets geks doet.

@Dirkjan De kans is erg klein als je normaal rijdt. Daarbij speekselt de politie over het algemeen niet random zonder aanleiding (uitzonderingen daargelaten), dus als je al een controle hebt is het ook nog lang niet altijd dat je een speekseltest voor je kiezen krijgt.
Klik om te vergroten...

Dexamfetamine, autorijden, drugstest - Stichting ADHD Netwerk

Vraag:
adhdnetwerk.nl adhdnetwerk.nl

impulsenwoortblind.nl

Speekseltest en bloedtest blijven probleem bij dexamfetamine voor ADHD - Impuls en Woortblind

Iedereen die dexamfetamine gebruikt voor zijn/haar ADHD: we hebben slecht nieuws. Het beleid waarbij je als chauffeur risico loopt op een positieve speekseltest, gevolgd door een ’te hoge’ concentratie dexamfetamine...
impulsenwoortblind.nl impulsenwoortblind.nl

En er gelden voor beroepschaufeurs ook net ff andere/strengere regels.

Maar ik hoop echt dat je gelijk hebt!
T
TonywieistonyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goedenavond,

Ik krijg vanwege mijn rugprobleem oxycodon op recept (4*10mg langwerkend per dag), en vraag me af of dit een positieve uitslag geeft bij een drugstest van de politie.
Ik rij namelijk gewoon, dat gaat ook prima en mag van de arts/apotheek.

Nu heb ik zelf even wat onderzoek gedaan naar die drugstest:
- Ze gebruiken de drager drugcheck 3000 en de securitec drugwipe 5s
- deze testen ook op opiaten:
De drugcheck 3000 heeft specifiek voor oxycodon een zogenoemde cross-reactivity bij 1000ng/ml
De Drugwipe 5s heeft voor specifiek oxycodon geen cross-reactivity (daaruit concludeer ik dan dat deze geen oxycodon detecteert?)
- Bij een positieve test moet ik sowieso door de hele molen ongeacht of ik nou een recept heb of niet. Wel zal de rechter mij uiteindelijk ontslaan van alle rechtsvervolging omdat ik nou eenmaal niet strafbaar ben.
- Desondanks loop ik volgensmij het risico om door de agent bij het cbr aangemeld te worden en dan door allerlei hoepels te moet springen (psychiaters etc.) omdat dit los staat van strafrecht.

Al met al loop ik nog best een risico als ‘legale gebruiker’ lijkt het…

Mijn hoop is dat oxycodon in deze dosis niet gedetecteerd wordt door bovenstaande speekseltesten. Als ik die term ‘cross-reactivity’ goed begrijp detecteert die drugwipe 5s helemaal geen oxycodon en die drager drugcheck wel maar pas vanaf 1000ng/ml
Zit ik boven of onder de 1000ng/ml denken jullie?

bronnen:
Dräger:
pagina 27:
https://www.draeger.com/Library/Content/Research-Report-of-On-Site-Oral-Fluid-Drug-Screening-Technology-NHTSA.pdf

Drugwipe:
Pagina 11:
https://www.clinihealth.co.za/Pack_Inserts/Securetec/DrugWipe5S%20Evaluation_WipeAlyser_with%20comments_confidential.pdf
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik weet het, ik weet het....wij denken er hetzelfde over!
Ik heb me er altijd over verbaasd, hoe ontzettend veel mensen er totaal anders tegenaan kijken.
Als je eens op de publieke tribune van de kantonrechter gaat zitten kijken en luisteren, dan zie je dat heel veel zaken het onderwerp hebben "rijden onder invloed".
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tonywieistony zei:
Ik krijg vanwege mijn rugprobleem oxycodon op recept (4*10mg langwerkend per dag), en vraag me af of dit een positieve uitslag geeft bij een drugstest van de politie.
Klik om te vergroten...
Ja.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ditzelfde probleem speelt bij dexamphetamine die de tests op speed laat aanslaan.

Ik heb dit destijds bij de politie nagevraagd en daar waren ze behoorlijk stellig hierover: bij een positieve test, of je nou iets op recept hebt of niet, mag je mee naar het bureau voor een bloedtest en je gaat door de gehele juridische molen.

Ik zou het risico niet nemen, veel te veel systemen waar je dan in komt te staan waar je niet zomaar weer even snel uitkomt.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tonywieistony zei:
Al met al loop ik nog best een risico als ‘legale gebruiker’ lijkt het…
Klik om te vergroten...
Zoals elke therapeutische methylfenidaat of Dex gebruiker.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#12
Proxima zei:
Ditzelfde probleem speelt bij dexamphetamine die de tests op speed laat aanslaan.

Ik heb dit destijds bij de politie nagevraagd en daar waren ze behoorlijk stellig hierover: bij een positieve test, of je nou iets op recept hebt of niet, mag je mee naar het bureau voor een bloedtest en je gaat door de gehele juridische molen.

Ik zou het risico niet nemen, veel te veel systemen waar je dan in komt te staan waar je niet zomaar weer even snel uitkomt.
Klik om te vergroten...
Beat me to it.
+1
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#13
inner_search zei:
Zoals elke therapeutische methylfenidaat of Dex gebruiker.
Klik om te vergroten...
Methylfenidaat daar slaan de drugstest niet op aan zover ik weet.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Proxima zei:
Methylfenidaat daar slaan de drugstest niet op aan zover ik weet.
Klik om te vergroten...
Toch wel , alvast hier in belgie geven ze vals positief op amfetamine bij doseringen van +2x5mg per dag.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#15
inner_search zei:
Toch wel , alvast hier in belgie geven ze vals positief op amfetamine bij doseringen van +2x5mg per dag.
Klik om te vergroten...
Dat is met dex, zover ik weet slaat Methylfenidaat niet aan bij de testen die de politie gebruikt.

@De Dunne, had jij hier niet meer over onderzocht?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#16
Proxima zei:
Dat is met dex, zover ik weet slaat Methylfenidaat niet aan bij de testen die de politie gebruikt.

@De Dunne, had jij hier niet meer over onderzocht?
Klik om te vergroten...
E37ED49C-4889-477F-8796-291A25D213C9.png
aldus onze tests.
T
TonywieistonyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Proxima zei:
Ditzelfde probleem speelt bij dexamphetamine die de tests op speed laat aanslaan.

Ik heb dit destijds bij de politie nagevraagd en daar waren ze behoorlijk stellig hierover: bij een positieve test, of je nou iets op recept hebt of niet, mag je mee naar het bureau voor een bloedtest en je gaat door de gehele juridische molen.

Ik zou het risico niet nemen, veel te veel systemen waar je dan in komt te staan waar je niet zomaar weer even snel uitkomt.
Klik om te vergroten...
Naja, volgensmij kan de drugwipe 5s dus helemaal geen oxycodon detecteren. De drugcheck 3000 wel maar pas vanaf 1000ng/ml
Heb alleen geen idee aan hoeveel ng/ml 40mg oxycodon gelijk staat
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
inner_search zei:
Bekijk bijlage 34638
aldus onze tests.
Klik om te vergroten...
Dank voor je toevoeging!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tonywieistony zei:
Naja, volgensmij kan de drugwipe 5s dus helemaal geen oxycodon detecteren. De drugcheck 3000 wel maar pas vanaf 1000ng/ml
Heb alleen geen idee aan hoeveel ng/ml 40mg oxycodon gelijk staat
Klik om te vergroten...
Even aan je apotheek vragen , die kan je vast helpen met de formule te berekenen.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tonywieistony zei:
Naja, volgensmij kan de drugwipe 5s dus helemaal geen oxycodon detecteren. De drugcheck 3000 wel maar pas vanaf 1000ng/ml
Heb alleen geen idee aan hoeveel ng/ml 40mg oxycodon gelijk staat
Klik om te vergroten...
Ik zeg niet perse dat de testen wel of niet kunnen aantonen dat je oxycodon hebt gebruikt.

Het ging mij er meer om dat als ze aanslaan dat de politie dan direct een procedure start, en dat is er eentje waar je liever niet in terecht komt. Zeker niet als je gewoon netjes je medicijnen inneemt op doctorsrecept.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."