Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ja het is echt ontzettend frustrerend om in dat situatie te zitten. Vooral de schaamte die je hebt als je zonder rijbewijs zit. Ik heb geluk gehad en heb het binnen 2,5 maand terug gekregen. Normaliter ben je het veel langer kwijt."
"Het irritante is dat het niet samenloopt met het strafrecht. Dus ook al word je niet vervolgd door de politie kan het cbr je alsnog verplichten om het onderzoek alsnog te doorlopen."
"jannekepanneke zei: Aha, wil je laten weten hoe het onderzoek is gelopen? En heb jij ook een informatiebrochure aangeschaft via een cbr advocaten website waarin tips staan? Mensen zakken namelijk op de psychiater strikvragen wil ik je alleen meegeven. Klik om te vergroten... Yes ging best easy eigenlijk. Ik had echt een lieve psychiater. Gewoon standaard vragen. Kreeg echt makkelijke vragen over mijn gebruik en hoe het die dag was verlopen. Ook veel vragen gehad over mijn privé leven. Hij gaat iig aanbevelen dat ik mijn rijbewijs terug moet krijgen. Ik wist zelf ook dat ik geen misbruiker was. Was mijn eerste keer drugs op een festival en canabis gebruik ik niet. Wss heeft dat geholpen. Heb het idee dat ze bij xtc moeilijk als misbruiker kunnen bestempelen. Daarnaast wat vragen over mijn alcohol gebruik en voor de rest niet veel. Ik had de brochure wel aangeschaft maar naderhand had ik het niet nodig. Advocaat niet nodig gehad. Was zeker van mijzelf."
"De Zandman zei: Gefeliciteerd! Kom je er nog goed mee weg...is er nog een justitiële vervolging gaande? Klik om te vergroten... Heb nog niks vernomen van de politie. Maar zou wss een boete van 325 euro kunnen zijn. Was op een deel scooter vandaar. Met een auto was ik wel harder aangepakt."
"Casaan zei: En nu gewoon niet rijden als je iets neemt Er zijn genoeg andere opties Klik om te vergroten... Ja klopt was dom."
"HierEnDaarEenFuifje zei: Dan mag je van geluk spreken en ik weet niet precies waarom haha.. Dit is namelijk de richtlijn die ze eigenlijk altijd aanhouden en dit zou de straf zijn voor iemand die voor het eerst rijdt onder invloed met een combinatie van één drug + alcohol: GB € 500 + 3 mnd OBM ov Dus een geldboete van 500 euro + 3 maanden onvoorwaardelijke rijontzegging. De geldboete van 325 die jij hebt gekregen is de richtlijn voor iemand die voor het eerst onder invloed rijdt met enkelvoudig drugsgebruik, dus geen combinatie met een andere drug of alcohol. De straf voor alleen alcohol zonder drugs zou voor jou €225 betekenen. Kans is aanwezig dat je vrienden bij de politie een fout hebben gemaakt in het dossier met een eventuele tenlastelegging, maar anders zou ik niet weten hoe ze bij die 325 alleen komen. OF Dat de waarden van MDMA in je bloed onder de grenswaarde zouden zijn. Dat wellicht die halve pil en de tijd die er tussen heeft gezeten precies genoeg was om niet boven de grenswaarde te komen en dan blijft er alleen rijden onder invloed van alcohol over en is die 325 euro mogelijk dus te verklaren, echter is de grenswaarde tijdens combigebruik nog een stuk lager dan enkelvoudig en zit je er al heel snel overheen. Tevens zou de boete dan weer niet overeenkomen met de richtlijn die €225 zegt. Als laatste kan het ook zijn dat na jouw verhaal en jouw zaak besloten is om je die strafmaatregel op je rijbewijs niet op te leggen op een of andere manier, als zijn ze met de straffen voor rijden onder invloed vrij strikt. Interessant zaakje zo.. Mag ik vragen wat je uitslagen waren? Eventueel via PB, ik ben namelijk wel benieuwd! Als je dat niet wilt delen is dat je goed recht hoor. In ieder geval, ik zou geen vragen stellen . Klik om te vergroten... Ja geen idee. Mdma was 250 microgram, mda was 15 microgram en alcohol was 1,16 promille. Stond wel op de brief van de politie dat dit als enkelvoudig werd gezien."
"Ja klopt. Hopen op het beste meer kan ik natuurlijk niet doen. Ik ben ook gewoon eerlijk geweest. Het was mijn eerste keer ooit met drugs en het was een halve pil van een dame daar. Heb 100meter gereden met een gosharing snorfiets. Enige waar ik bang voor ben of de psychiater het gaat geloven dat het mijn eerste keer ooit is. Het is natuurlijk wel de waarheid."
"Heb helemaal geen achtergrond met justitie. Het vreemde is. Ik heb heel kort een gesprek gehad met de advocaten bureau die de brochure aanbiedt. Nadat je deze hebt gekocht heb je recht op een telefoontje van 15min. Ik heb hem dus gevraagd over het alcohol gedeelte en hij heeft mij verteld dat je ook vragen over alcohol kan krijgen ondanks dat het een onderzoek is naar drugs. Ik vertelde hem dat ik eens in de 2-3 maanden bij een gelegenheid wat alcohol drink anders nooit. Dit zijn dan 10-12 glazen bier. Hij vertelde mij tot mijn verbazing dat ik moet zeggen dat ik eens per 3-4 weken 5-6 glazen moet drinken. Anders zou de psychiater onderrapportage kunnen concluderen. Ik moet dus letterlijk liegen dat ik vaker drink dan wat het werkelijk is."
"Voor de strafrecht hoef je je niet heel vee zorgen te maken. Wat je vanuit het CBR kan verwachten is veel erger. Je rijbewijs zal geschorst worden totdat je een onderzoek naar je rijgeschiktheid heb gevolgd. Dit kan makkelijk een paar maanden duren. Op basis van dat uitslag krijg je je rijbewijs eventueel terug. Als je niet geschikt wordt bevonden ben je het voor minimaal een jaar kwijt."
"Google maar eens naar “cbr onderzoek naar rijgeschiktheid”. Dan weet je wat je te verwachten staat."