#1
Noot:.Nee, het klopt wat ik zeg.
Jij/jullie halen de ademtest op straat tijdens een controle in de war met de ademanalyse die je moet doen op het politiebureau nadat je bent aangehouden.
blazen op straat mag je weigeren en dat gaat een boete van 250 euro opleveren en je mag door of alsnog een aanhouding. Blazen op een politiebureau mag je eigenlijk niet weigeren, dus dat gaat je een hele dikke straf opleveren als je dat doet.
Hetgeen wat @HierEnDaarEenFuifje schrijft, is juist.
Ik heb deze materie eens goed doorgelezen en ik zag dat het weigeren van een ademtest i.i.g. een strafbaar feit oplevert.
Dit geldt des te meer na aanhouding en verder onderzoek op een politiebureau, daar m o e t je zelfs aan meewerken op vordering van de (hulp)officier van justitie, op straffe van inschaling op de hoogste schaal hetgeen je een boete van 1000 euro en een onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid oplevert.
Dat weigeren is in dit kader apart strafbaar gesteld.
Noot:Als u weigert mee te werken aan een onderzoek naar alcohol- of drugsgebruik, bent u strafbaar.
Zoals hierboven beschreven.