Dan mag je van geluk spreken en ik weet niet precies waarom haha..
Dit is namelijk de richtlijn die ze eigenlijk altijd aanhouden en dit zou de straf zijn voor iemand die voor het eerst rijdt onder invloed met een combinatie van één drug + alcohol:
GB € 500 + 3 mnd OBM ov
Dus een geldboete van 500 euro + 3 maanden onvoorwaardelijke rijontzegging.
De geldboete van 325 die jij hebt gekregen is de richtlijn voor iemand die voor het eerst onder invloed rijdt met enkelvoudig drugsgebruik, dus geen combinatie met een andere drug of alcohol. De straf voor alleen alcohol zonder drugs zou voor jou €225 betekenen.
Kans is aanwezig dat je vrienden bij de politie een fout hebben gemaakt in het dossier met een eventuele tenlastelegging, maar anders zou ik niet weten hoe ze bij die 325 alleen komen.
OF
Dat de waarden van MDMA in je bloed onder de grenswaarde zouden zijn. Dat wellicht die halve pil en de tijd die er tussen heeft gezeten precies genoeg was om niet boven de grenswaarde te komen en dan blijft er alleen rijden onder invloed van alcohol over en is die 325 euro mogelijk dus te verklaren, echter is de grenswaarde tijdens combigebruik nog een stuk lager dan enkelvoudig en zit je er al heel snel overheen. Tevens zou de boete dan weer niet overeenkomen met de richtlijn die €225 zegt.
Als laatste kan het ook zijn dat na jouw verhaal en jouw zaak besloten is om je die strafmaatregel op je rijbewijs niet op te leggen op een of andere manier, als zijn ze met de straffen voor rijden onder invloed vrij strikt.
Interessant zaakje zo..
Mag ik vragen wat je uitslagen waren? Eventueel via PB, ik ben namelijk wel benieuwd! Als je dat niet wilt delen is dat je goed recht hoor.
In ieder geval, ik zou geen vragen stellen
![:grimacing:]()
.