Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Š 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeekseltest politie

Speekseltest politie

132 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
De politie had in ieder geval wel een mooie plek uitgekozen haha.. Is te verwachten natuurlijk, dat ze controleren in de buurt van een festival als deze klaar is..
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nihilist88 zei:
Dit is toch RIDICUUL 🤦 Ik neem door de weeks, dagelijks Rilatine modified release 40mg. Oké na analyse krijg je geen boete, maar bent wel halve dag je rijbewijs kwijt🤷🤦 Oké nog nooit zo'n test moeten doen. Maar diegene die hier wel al mee geconfronteerd zijn, ook wat betreft positieve tests op andere voorgeschreven medicatie, waarmee je wel mag rijden, is dit veel gedoe vr niets.
Klik om te vergroten...
Ik heb men pasje waar alles van medicatie op staat die ik neem en wel mag rijden door de gewenning na een aantal dagen.
Nu enkel nog Dex op het pasje vroeger ook benzo’s.
Die heeft verslavingszorg er nu af gehaald.

wat niet wegneemt dat ik bij een positieve test op amfe geen bloedtest moet doen…
Dus dat pasje is ook bs, want moet dan ook nog mee naar de bureau nzo..
Kan dan wel geen boete krijgen (als de grenswaarden van men therapeutische richtlijn niet overschreden is..
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@Steven58 dat je gesnapt bent onder invloed van 2 verdovende middelen, tijdens het besturen van een motorisch voertuig, is zowat het ergste dat je kan meemaken, zeker in deze omstandigheden. Mag je globaal gezien, nog een vrij brave burger zijn. De uitleg, 'normaal doe ik dit nooit', 'dit is de eerste keer' horen rechters zo ontzettend vaak, dat dit weinig tot geen impact heeft.
Een ferm rijverbod van maanden, geldboete, die richting 4 cijfers gaat (straf + bijdrage verkeersslachtoffers (is in BelgiĂŤ zo) + gerechtskosten), psychologische testen. Ik weet niet of je ook je volledige rijexamems (theorie en praktijk) moet herdoen. Is dit laatste niet enkel voor beginnende bestuurders (minder dan 5j je rijbewijs)? Ben je beginnende bestuurder?

Veel goeie moed en hou ons op de hoogte.
S
Steven58Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Jullie maken het erger dan het is met de bedragen. Van de politie heb ik 350 euro boete gekregen omdat het op een scooter is. Zit verschil tussen onder invloed rijden met auto of scooter. Ik weet ook alles van het onderzoek af heb mijzelf goed ingelezen en de brochure aangeschaft, heb er wel goede hoop in.

Mijn vraag was meer gebaseerd op het feit dat ik een onderzoek naar drugs krijg of ik dan ook bijvoorbeeld ook afgekeurd kan worden voor alcohol omdat het onderzoek immers gaat over je drugs gebruik.

ik ben geen beginnend bestuurder en ben sowieso gestopt met drinken om zeker te zijn. Dronk eens in de 3 weken een avondje.

Groetjes.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Steven58 zei:
Jullie maken het erger dan het is met de bedragen. Van de politie heb ik 350 euro boete gekregen omdat het op een scooter is. Zit verschil tussen onder invloed rijden met auto of scooter. Ik weet ook alles van het onderzoek af heb mijzelf goed ingelezen en de brochure aangeschaft, heb er wel goede hoop in.

Mijn vraag was meer gebaseerd op het feit dat ik een onderzoek naar drugs krijg of ik dan ook bijvoorbeeld ook afgekeurd kan worden voor alcohol omdat het onderzoek immers gaat over je drugs gebruik.

ik ben geen beginnend bestuurder en ben sowieso gestopt met drinken om zeker te zijn. Dronk eens in de 3 weken een avondje.

Groetjes.
Klik om te vergroten...
Maar 350? Ow maakt dit werkelijk zoveel verschil, bestuurder van auto of scooter? Dus als ik vb met 10 biertjes achter stuur vd auto kruip of ik pak de scooter, is dit wereld v verschil qua strafmaat?
Oké zoveel te beter dan vr jou 😉 Ook plus, dat je geen beginnend bestuurder bent n eerder zeer gematigde drinker.

De drugstest, die in jouw geval positief is op MDMA, komt als extra bezwarend feit, bij het rijden onder invloed van alcohol, dus deze 2 worden samen meegenomen in je dossier. Maar als je zegt dat het pak minder ernstiger bestraft wordt, scooter vs auto, zit je blijkbaar wel ok?🤷
S
Steven58Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor strafrecht zit er wel verschil in ja. Weet dat het stom klinkt maar mij hoor je niet klagen😜.

Bestuursrecht maakt het niet uit. De straf is dan wel hetzelfde natuurlijk.

Ik laat het wel weten. Dan maar even geen biertje.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Steven58 zei:
Voor strafrecht zit er wel verschil in ja. Weet dat het stom klinkt maar mij hoor je niet klagen😜.

Bestuursrecht maakt het niet uit. De straf is dan wel hetzelfde natuurlijk.

Ik laat het wel weten. Dan maar even geen biertje.
Klik om te vergroten...
Jua zelf nog nooit in dergelijke situatie gezeten, ma wel verbaasd. Ach het scheef rechtsysteem, speelt is in u voordeel, indd ni klagen n content zijn dat dit ni mé auto was😉
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Steven58 zei:
Voor strafrecht zit er wel verschil in ja. Weet dat het stom klinkt maar mij hoor je niet klagen😜.

Bestuursrecht maakt het niet uit. De straf is dan wel hetzelfde natuurlijk.

Ik laat het wel weten. Dan maar even geen biertje.
Klik om te vergroten...

Heb je vanuit het strafrecht ook een maatregel op je rijbewijs gekregen of?
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#9
Interessante discussie, wat ik een beetje mis is het feit dat iemand met ADHD en die goed reageert op medicatie over het algemeen beter rijdt mĂŠt medicatie dan zonder. Ik zou zelf zo iemand niet 'onder invloed' noemen. De wet is hierin heel krom, uiteindelijk wordt het recht getrokken als ze zien dat je het voorgeschreven krijgt en je de voorgeschreven dosering gebruikt. Maar goed, je moet dan wel eerst door dat proces heen en dat is niet chill. Overigens is het niet okĂŠ als een arts je dat niet vertelt als je ermee begint. Ik schrijf het zelf ook wel eens voor, en leg dit ook altijd uit aan mijn patiĂŤnten. Ik adviseer ook altijd om een doosje van de methylfenidaat of dexamfetamine met je naam, apotheek en voorschrijvend arts bij je te hebben in de auto. Dat zorgt er niet voor dat je niet verder getest wordt, maar kan wel meehelpen met dat je niet als crimineel behandeld wordt.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Hoe groot is eigenlijk de kans dat een pet je aanhoudt? Ik heb geen auto.
Klik om te vergroten...
Bijzonder klein als je een beetje oplet. Zal hier niet m'n hele verkeersverleden neerdroppen want dan krijg ik een hoop angryfaces (en die spaar ik slechts zeer specifiek), maar ik ben ook nog nooit staande gehouden terwijl ik auto reed.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Hoe groot is eigenlijk de kans dat een pet je aanhoudt? Ik heb geen auto.
Klik om te vergroten...
Niet groot. Zeker vergeleken vroeger. Maar het gaat mij om het geval dat ALS ik wel aanghouden word of bij een ongeluk betrokken raak ik toch (tijdelijk) problemen heb.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zanza zei:
Bijzonder klein als je een beetje oplet. Zal hier niet m'n hele verkeersverleden neerdroppen want dan krijg ik een hoop angryfaces (en die spaar ik slechts zeer specifiek), maar ik ben ook nog nooit staande gehouden terwijl ik auto reed.
Klik om te vergroten...
Erger dan mensen ontvoeren? Ok.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Erger dan mensen ontvoeren? Ok.
Klik om te vergroten...
Ihkv harm reduction wel wrs. Jij ontvoerde 1 keer 1 iemand, toch? Of wekelijks meerderen?
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Ja in NL. Dat zou mooi zijn! Wist ik niet en dat was toen ik in september 2021 begon met medicatie nog niet zo volgens mijn psych en het cbr.
Klik om te vergroten...
Yes, ik kan dit met zekerheid zeggen. Dit is in het leven geroepen omdat een positieve speekseltest niet direct bewijst dat iemand boven een grenswaarde van iets zit. Of om een onjuiste invordering zoals in jouw geval te voorkomen.

Dan hadden je psych en het cbr het toch echt mis. De politie vordert na een bloedproef al jaren niet meer direct in. Uitzonderingen zijn er wel, bijvoorbeeld bij een weigering.

Tevens is de kans dat je een speekseltest moet ondergaan ook gewoon klein als je niets geks doet.

@Dirkjan De kans is erg klein als je normaal rijdt. Daarbij speekselt de politie over het algemeen niet random zonder aanleiding (uitzonderingen daargelaten), dus als je al een controle hebt is het ook nog lang niet altijd dat je een speekseltest voor je kiezen krijgt.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Erger dan mensen ontvoeren? Ok.
Klik om te vergroten...
Ja, lag die het dronken te roepen, of was die tot een rollade ge-ducttaped met een doek in zijn mond gepropt. Nogal een verschil
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Ik ben ook wel gewoon heel braaf en ik rij een supersaai autootje
Klik om te vergroten...

Ik nu ook een standaard kleine simpele auto en dat helpt. Als je normaal rijdt (niet te hard of opvallend) zul je ook niet gauw “gepakt” worden. Zeker ik niet, 50+ en geen drugskop.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zanza zei:
Ihkv harm reduction wel wrs. Jij ontvoerde 1 keer 1 iemand, toch? Of wekelijks meerderen?
Klik om te vergroten...
Zeg ik niet. De dumpplaats ook niet.

Het is wel echt m'n beste uitgaansverhaal. Iemand in de auto stoppen en meenemen, aangehouden worden terwijl diegene achterin zit te krijsen dat ie ontvoerd wordt, eruit wil, z'n vrienden niet weten waar ie is en z'n telefoon kapot is. En ik was dus nuchter 👀🤣
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rotjoch zei:
Ja, lag die het dronken te roepen, of was die tot een rollade ge-ducttaped met een doek in zijn mond gepropt. Nogal een verschil
Klik om te vergroten...
Hij was vrij oprecht een beetje in paniek wel. 3deurs auto dus hij kon er ook niet uit, zat op de ramen te bonken. En nee, we kenden hem niet. Hij ons ook niet 🤣
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mevrouw Pløp zei:
Hij was vrij oprecht een beetje in paniek wel. 3deurs auto dus hij kon er ook niet uit, zat op de ramen te bonken. En nee, we kenden hem niet. Hij ons ook niet 🤣
Klik om te vergroten...
Ik spreek voor iedereen, we zouden het hele verhaal wel willen horen
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rotjoch zei:
Ik spreek voor iedereen, we zouden het hele verhaal wel willen horen
Klik om te vergroten...
Hier of in een ander topic?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."