Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Proxima zei: Ik zeg niet perse dat de testen wel of niet kunnen aantonen dat je oxycodon hebt gebruikt. Het ging mij er meer om dat als ze aanslaan dat de politie dan direct een procedure start, en dat is er eentje waar je liever niet in terecht komt. Zeker niet als je gewoon netjes je medicijnen inneemt op doctorsrecept. Klik om te vergroten... Ah oké, Ik heb daar inderdaad bepaald geen zin in, vandaar de vraag. Erg jammer dat er weinig overeenstemming lijkt te zijn tussen artsen en OM."
"Ik geloof dat België dezelfde Drugwipe 5S gebruikt"
"De Zandman zei: Met een stof in je bloed, waarvan je had kunnen/ moeten weten, die de rijvaardigheid. k a n beïnvloeden, mag je boven de grenswaarden die daarvoor zijn vastgelegd bij wet, g e e n motor voertuig besturen. Ook al heb je die stof op recept,. dat verandert daar niets aan. Een arts staat niet boven de wet. Ik vind het zelf al heel gedurfd van die arts, als hij zegt " je mag autorijden met dit medicijn"....laat deze arts dit maar eens schriftelijk verklaren met een handtekening! Anyway, Ik zou het beslist niet doen. Niet rijden als je onder invloed bent. Legaal, of niet. De wetgeving kijkt hier ook niet anders tegenaan! Artikel 8 WvW kent geen uitzonderingen op dit vlak .. Klik om te vergroten... Dat ligt dus anders bij gebruik op recept, dan mag het juist wel."
"De Zandman zei: Als je een medicijn gebruikt, waarvoor grenswaarden zijn bepaald zoals bijvoorbeeld morfine, je krijgt controle en je hebt teveel in je bloed, zo ook met medicinale weed, dan ben je heel gewoon de lul. Recept, of niet. Bij Medicatie met amfetamine, evenzo. Als je een stof in je bloed hebt, al of niet op recept waarvan bekend is dat het de rijvaardigheid kan beïnvloeden en je krijgt een ongeval, dan sta je er slecht op. Een recept is geen vrijbrief! Het artikel wat hierboven staat, geeft dat ook aan. Klik om te vergroten... Sorry, maar ik lees het toch echt anders. Er staat dat je een boete krijgt als uit bloedonderzoek blijkt dat je meer neemt dan je volgens je recept mag nemen. Het maakt bij gebruik op recept dus niet uit of je boven de wettelijke grens zit voor een bepaald middel"
"De Dunne zei: Zeker wel!!! Zal ff lekker worden, je neenmt bv dubbele van je medicijn want dat voelt lekker. Dan ben je onder invloed en zit je fout. Het is zoals @De Zandman zegt. Klik om te vergroten... Ja dat zeg ik toch, zolang je je aan de door de arts voorgeschreven dosis houdt ben je niet strafbaar. Als je per dag 2 pillen mag en je neemt er 6 dan ben je wel strafbaar."
"De Dunne zei: Ah dan las ik denk verkeerd! Wat wel zo is is dat de wet die grenswaarde bepaald, niet arts of het recept. Dus stel dat de wet de grens heeft gesteld voor 1 pil van jouw medicatie maar jouw arts schrijft je 2 pillen voor, ben je ondanks je recept echt strafbaar. Klik om te vergroten... Volgensmij hebben we het toch niet over hetzelfde. De dosis die de arts voorschrijft is in mijn ogen de legale dosis voor de patiënt in kwestie. Dat is ook wat ik lees in die screenshot uit mijn eerdere post. Waar concludeer jij uit dat voor zowel illegale als legale gebruikers dezelfde waarden gelden?"
"Goedenavond, Ik krijg vanwege mijn rugprobleem oxycodon op recept (4*10mg langwerkend per dag), en vraag me af of dit een positieve uitslag geeft bij een drugstest van de politie. Ik rij namelijk gewoon, dat gaat ook prima en mag van de arts/apotheek. Nu heb ik zelf even wat onderzoek gedaan naar die drugstest: - Ze gebruiken de drager drugcheck 3000 en de securitec drugwipe 5s - deze testen ook op opiaten: De drugcheck 3000 heeft specifiek voor oxycodon een zogenoemde cross-reactivity bij 1000ng/ml De Drugwipe 5s heeft voor specifiek oxycodon geen cross-reactivity (daaruit concludeer ik dan dat deze geen oxycodon detecteert?) - Bij een positieve test moet ik sowieso door de hele molen ongeacht of ik nou een recept heb of niet. Wel zal de rechter mij uiteindelijk ontslaan van alle rechtsvervolging omdat ik nou eenmaal niet strafbaar ben. - Desondanks loop ik volgensmij het risico om door de agent bij het cbr aangemeld te worden en dan door allerlei hoepels te moet springen (psychiaters etc.) omdat dit los staat van strafrecht. Al met al loop ik nog best een risico als ‘legale gebruiker’ lijkt het… Mijn hoop is dat oxycodon in deze dosis niet gedetecteerd wordt door bovenstaande speekseltesten. Als ik die term ‘cross-reactivity’ goed begrijp detecteert die drugwipe 5s helemaal geen oxycodon en die drager drugcheck wel maar pas vanaf 1000ng/ml Zit ik boven of onder de 1000ng/ml denken jullie? bronnen: Dräger: pagina 27: https://www.draeger.com/Library/Content/Research-Report-of-On-Site-Oral-Fluid-Drug-Screening-Technology-NHTSA.pdf Drugwipe: Pagina 11: https://www.clinihealth.co.za/Pack_Inserts/Securetec/DrugWipe5S%20Evaluation_WipeAlyser_with%20comments_confidential.pdf"
"Proxima zei: Ditzelfde probleem speelt bij dexamphetamine die de tests op speed laat aanslaan. Ik heb dit destijds bij de politie nagevraagd en daar waren ze behoorlijk stellig hierover: bij een positieve test, of je nou iets op recept hebt of niet, mag je mee naar het bureau voor een bloedtest en je gaat door de gehele juridische molen. Ik zou het risico niet nemen, veel te veel systemen waar je dan in komt te staan waar je niet zomaar weer even snel uitkomt. Klik om te vergroten... Naja, volgensmij kan de drugwipe 5s dus helemaal geen oxycodon detecteren. De drugcheck 3000 wel maar pas vanaf 1000ng/ml Heb alleen geen idee aan hoeveel ng/ml 40mg oxycodon gelijk staat"