Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsThc bloedonderzoek rijden onder invloed

Thc bloedonderzoek rijden onder invloed

111 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
.
......Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Youknow20 zei:
Hallo mensen,
Ik heb dus iets heel doms gedaan...
en zou graag mensen willen benaderen die of het zelfde hebben gehad of er meer over weten.
Ik ben vorige week staande gehouden,aanleiding denk gwn een controle,maar ondertussen dat de agent me rijbewijs controleerde zag hij een zakje wiet in me auto liggen en een grinder🤯😕 (het was donker en ik wist niet dat het er lag) zelf rijd ik nooit auto net voor ik geblowd heb,
Ik moest toen een speekseltest afleggen en was na ff wachten positief op thc..uiteindelijk moest ik mee naar het bureau om bloed te laten prikken (moest trouwens ook in een isoleercel zitten) is dat trouwens ook gebruikelijk? )
Ik rook altijd in de avond rond 9e altijd een joint
Geen stick maar echt een joint,(niet puur overigens) En werk 4 dagen in de week van 8 tot 5 nou had ik 17:50 een halve joint gerookt met niet echt goeie wiet rook ook nergens naar,Tussen de tijd dat ik moest bloed prikken en een beetje had gesmoked was zeker 4 uur, Nu heb ik een paar vragen hoelang duurt het ongeveer voordat ik de uitslag heb?
En moet je gelijk altijd naar het cbr onderzoek als je ook maar een beetje of heel veel te grenswaarde overtreed of bestaan er uitzonderingen ? Had na de bloedtest een verhoorgesprek met de politie waarin ik zei dat ik maar 1x in de maand blow ofzo,ik heb trouwens ook niet veel lichaamsvet,omdat ik op een werkdag niet veel eet, Ik hoop maar dat ik onder de grenswaarde zit en dat het snel uit me bloed was verwerkt.......😫😖 Hoop op snelle reacties
Klik om te vergroten...
Hoi even een vraagje heb dus het zelfde maar vorige week gebeurt wat is er met jou gebeurt ben je je rijbewijs kwijt of niet?
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#2
halve joint ... als je vaker blowt zit je sws boven die 3.0 en grote kans dat het CBR je komt halen
Deze wetgeving is niet te doen voor iemand die vaker blowt
.
......Lid
01-01-2024, 00:00
#3
pepsletter zei:
Hey ik ben nieuw hier en heb mij even geregistreerd om mijn ervaring met rijden onder invloed te delen. Ik ben namelijk 2x aangehouden. In Duitsland en in Nederland.

In Duitsland ben ik in 2020 aangehouden omdat ik waarschijnlijk met een oude auto (Swift GTi 93') met gele plaat reed. Het was een algemene controle waarbij de agenten meteen over drugs begonnen. Ik ontkende. Maar had 4 gram wiet in het zijvak van mijn autodeur wat de politieagent meteen zag. Ik moest toen plassen in een potje en op het apparaat verscheen een uitslag van alcohol en thc. Mijn hele auto is doorgezocht tot onder de motorkap aantoe. Ik toen ben meegenomen naar het politiebureau in Flensburg 4 km verderop waar er bloed bij mij is afgenomen. In de afgelegde verklaring heb ik gezegd dat ik niet wist dat je in Duitsland geen wiet bij je mocht hebben en ook niet met wiet op mocht rijden. De officieer vertelde mij daar dat er in de deelstaat Sleeswijk Holstijn, waar ik ben aangehouden, de gebruikershoeveelheid die je bij je mag hebben vele malen hoger is dan andere Duitse deelstaten. En dat ze bij hun wel eens een oogje dichtknijpen met Nederlanders omdat het heel vaak voorkomt. Toch reed ik onder invloed en had wiet bij mij dat in beslag is genomen. Ik kreeg een rijverbod van 24 uur langs de snelweg. Na 6 uren wachten en boekjes lezen heb ik om 23:00 s' avonds een camping gezocht op de telefoon en ben daar als een doodsbange haaaas naar toe gereden. Nu 8 maand later heb ik gelukkig nog geen brief van de Duitse cbr ontvangen. :)

In Nederland ben ik begin februari aangehouden op een parkeerplek. Een getunde VW Polo met spoiler was de undercoverauto die achter de mijne bleef staan en mijn weg blokkeerde. De wachtmeesters begonnen meteen over drugs. Ik geef toe dat ik de dag ervoor Speed, alcohol en wiet had gebruikt. Maar ik bleef naar eigen zeggen rustig en kalm en voelde mij prima. Toch kwam de speekseltest op positief voor thc en amfetamine. Ook hier ben ik aangehouden en moest mee naar het bureau in een tijdelijke cel. De GGD arts heeft twee buisjes bloed afgenomen. 1 voor onderzoek en 1 voor her-onderzoek. Na verhoor kon ik met een rijverbod van 24 uur mijn reis vervolgen. Meteen ben ik naar de auto gelopen en via binnendoor naar huis gereden.

Thuis aangekomen heb ik mij meteen verdiept in de straffen. En als bijstandsgerechtigde schrok ik mij daar wezenloos van. Een opsomming wat me te wachten staat: Boete van de rechter €850,- CBR Verplichte drugstest/psychologische onderzoek van €1.100,- (slagingspercentage = 20%) Minimaal geen rijbewijs voor 6 maanden. Je krijgt een strafblad (je krijgt dus geen verklaring omtrent gedrag voor beroepen waar je veel moet rijden.) Je dus minimaal 6 maanden afhankelijk bent van anderen. En dat je moet uitleggen waarom je even geen auto rijd terwijl iedereen weet dat je altijd auto rijdt. Ervanuitgaande dat het bloedonderzoek toch positief zou uitvallen en ik mij dus zou moet verantwoorden voor de politierechter heb ik meteen een advocaat opgebeld. Mede omdat ik een stevig dagelijkse blower ben (inmiddels gekapt) Die zei dat ik op de uitslag van het bloedonderzoek moest wachten. EN DEZE BLEEK GODZIJDANK NEGATIEF!!!! :):):)

Nu ik mij eindelijk (maar veel te laat) heb verdiept en heel veel heb gelezen wat de gevolgen zijn m.b.t. verzekering, werk, autorijden, gevaar voor anderen en ander grenzeloos gedrag dat wiet mij gaf, durf ik hier met waarheid te zeggen dat ik mijn les, danwel zonder gestraft te zijn, heb geleerd. Ik heb twee weken in de schijt gezeten voor de bloeduitslag en durfde het niemand te vertellen. Ik dacht al na hoe ik het komende jaar ga verhullen dat ik mijn rijbewijs niet meer heb. Ik wist ongeveer wat mij te wachten stond en dat het veel negatieve gevolgen heeft. Mijn rijbewijs is mij heel veel waard en geeft zoveel vrijheid. Ik besef mij dat ik in de twee gevallen het meeste geluk van de wereld heb gehad. Deze persoon rijd voortaan nuchter en blowt niet meer!

Dankuwel.
Klik om te vergroten...
Hoe lang duurde het. Voor dat je je uitslag kreeg
.
......Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo allemaal ik ben dus een paar dagen geleden gepakt op thc in me bloed ik moest een bloed test maar ik had die dag niet gerookt in de avond rond half 10 tot half 11 toen was ik gestopt ik had maar de helft van een joint op nu is me vraag zit ik dan na 2 tot 3 uur er weer onder de grens waartoe zo ja dan heb ik geen probleem straks met me bloed uit slag van de politie
.
......Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dopemonster zei:
Rijden onder invloed is gewoon een superdikke NO-GO. Valt in geen enkele situatie goed te praten. Als je wat nodig heb om 'rustiger' te kunnen zijn op de weg zou je helemaal niet moeten autorijden, tenminste geen geestverruimende middelen. Er gebeuren al genoeg ongelukken op de weg zonder.
Klik om te vergroten...
Ja oké dat klopt ik doe het ook echt nooit maar ik moest plotseling van me vriend uit me huis en ben toen in de auto gestapt en dacht het is 500 meter en ik ben thuis maar werd gepakt heb er supper veel spijt van maar ja nu is de vraag ik had 2 uur gelden geen eens een hele joint gerookt dus zal het wel uit me lichaam weer zijn?
.
......Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopemonster zei:
Rijden onder invloed is gewoon een superdikke NO-GO. Valt in geen enkele situatie goed te praten. Als je wat nodig heb om 'rustiger' te kunnen zijn op de weg zou je helemaal niet moeten autorijden, tenminste geen geestverruimende middelen. Er gebeuren al genoeg ongelukken op de weg zonder.
Klik om te vergroten...
Btw ik had dus op internet gelezen dat een hele joint na 3-4 uur er uit is dus een halfe 1-2 uur dus ik dacht ik ga dan wel weer rijden
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een echte alcoholist, die dus meer dan een liter sterke drank wegtikken kan, die is de dag erna, vooral in de ochtend gecontroleerd, gewoon de lul.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
...... zei:
Ja oké dat klopt ik doe het ook echt nooit maar ik moest plotseling van me vriend uit me huis en ben toen in de auto gestapt en dacht het is 500 meter en ik ben thuis maar werd gepakt heb er supper veel spijt van maar ja nu is de vraag ik had 2 uur gelden geen eens een hele joint gerookt dus zal het wel uit me lichaam weer zijn?
Klik om te vergroten...
Volgensmij is na het roken van wiet dit 6 tot 8 uur aantoonbaar in je speeksel. Dus je bent de lul helaas😬
.
......Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopemonster zei:
Volgensmij is na het roken van wiet dit 6 tot 8 uur aantoonbaar in je speeksel. Dus je bent de lul helaas😬
Klik om te vergroten...
Klopt maar na 3tot 4 uur is het gehalveerd na onder de 3.0 staat op internet dan heb ik waarschijnlijk geluk gehad
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een halve joint?
En wat heb je eerder de dagen ervoor gerookt?
Ik vrees, dat je de lul bent.
Thc blijft lang, erg lang aanwezig.
.
......Lid
01-01-2024, 00:00
#11
...... zei:
Klopt maar na 3tot 4 uur is het gehalveerd na onder de 3.0 staat op internet dan heb ik waarschijnlijk geluk gehad
Klik om te vergroten...
Toch
.
......Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Volgensmij is na het roken van wiet dit 6 tot 8 uur aantoonbaar in je speeksel. Dus je bent de lul helaas😬
Klik om te vergroten...
En het gaat er om dat je onder de 3.0 zit ik ben me rijbewijs nog niet kwijt na onderzoek maar ik heb helemaal niet veel geblowd dus je thc waarde gaat weer naar beneden dus heb ik waarschijnlijk geluk of denk je niet
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Youknow20 zei:
Zal ik je eens wat vertellen bij mij duurte het bloed onderzoek te lang, Het bloed kwam binnen bij de laboratorium in duitsland (bij aankomst moet het binnen 2 weken worden getest anders is het niet geldig) dat hadden ze dus overschreden en er moet een brief bij zijn waar het staat dat het volgends de wettelijke voorschriften is bewaard, Dat ontbrak ook...
Maar in bezwaar gaan kost weer veelste veel geld aan een advocaat en ik ben al heel wat kwijt aan hem... en dan is nog de vraag hoe de rechter tegen het bezwaar aan kijkt....
Klik om te vergroten...

Helaas is het voor veel mensen ontmoedigend om bijv. in bezwaar te gaan bij dit soort zaken, aangezien je hier zelf opdraait voor de kosten van een advocaat.

Er zijn echter wel uitspraken geweest van de rechtbank over het overschrijden van termijnen en de consequenties hiervan. Er zijn zaken geweest waarin de rechter de verdachte vrijsprak, maar dit was dan vaak wel aan de hand van meerdere termijnoverschrijdingen van het OM en de politie. Er zijn bijvoorbeeld mensen die 4 maanden hebben moeten wachten op de uitslag. Toch zal een rechter in veel gevallen niet seponeren, aangezien de belangen van de verdachte niet altijd geschaad worden en het soms om simpelweg “wachten” gaat. De politie of het OM kan er ook lang niet altijd iets aan doen dat het NFI zo weinig capaciteit heeft en daar gaan rechters wel in mee. Toch zijn er dus zaken waarin er meer dan 1 termijn (flink) overschreden is en er dus vrijspraak volgde.

Ik snap dat een advocaat veel kost, maar als het hele dossier compleet is en er zijn meerdere fouten gemaakt is het wellicht toch de moeite waard om die eens te laten kijken of een advocaat te nemen die hierin gespecialiseerd is. Als het alleen gaat om de overschrijding van die 2 weken en het is niet extreem, dan denk ik dat de kans op vrijspraak dusdanig klein is, dat het de kosten van het proberen waarschijnlijk niet waard is.

https://www.vanessen-advocaat.nl/post/u-heeft-gereden-onder-invloed-of-toch-niet
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als er termijnen, die vaat staan, zijn overschreden, dan leidt dit vrijwel altijd tot strafvermindering of vrijspraak.
Het bewijs is immers niet rechtmatig meer.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dopemonster zei:
Volgensmij is na het roken van wiet dit 6 tot 8 uur aantoonbaar in je speeksel. Dus je bent de lul helaas😬
Klik om te vergroten...
Dat verschilt ook per lichaam. Het kan zelfs tot ruim 12 uren aantoonbaar zijn na eenmalig blowen.
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
O jee. Nu wordt het serieus lastig.
Ik heb een paar vragen...
1 hoe lang p r e c i e s zat er tussen de bloedafname en het moment van aanhouding?
2 ging het
a l l e e n om thc? Of was er ook alcohol in het spel ( dit weet ik even niet meer)
3 kun je nagaan hoe de bemonstering gegaan is? De exacte procedure is ingewikkeld, daar kan weleens iets fout zijn gegaan,
4 heb je, of neem je een goede advocaat?
Ik ben van sommige details goed op de hoogte. Mss kan ik je goed advies geven.
Klik om te vergroten...
Ben jij nog actief? gr
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Jazeker, ik ben altijd actief op df.
Klik om te vergroten...
Heb jij zelf het drugsonderzoek gedaan? Ik ben staande gehouden nadat agenten mij hadden gevolgd vanaf de coffeeshop in Zeeland, dat terwijl ik zelf regio rotterdam woont 'dat vonden ze merkwaardig' mijn vriendin woont in zeeland dus zo merkwaardig was dat niet, daarbij gaven zij aan dat ze in het systeem zagen dat ik in 2019 notabene op LOWLANDS gepakt ben met een klein beetje drugs, dat was voor hen een rede om mij staande te houden om 13:30 s'midags... adviesgesprek van advocaat geeft iig aan mochten ze dat als reden hebben opgegeven ( het beetje drugs op lowlands )word heel de zaak als het goed is gesopeneerd.. maar dan moeten ze dit wel hbben opgeschreven en dat lijkt me sterk en dan is het natuurlijk mijn woord tegen die van hen, heb eventueel wel mijn vriendin als getuige maar denk dat de rechter mevrouw Agent eerder gelooft.... Alhoewel het overduidelijk een beginnend agent was die nog der streepjes moet halen denk ik ( iemand volgen vanaf de coffeeshop vind ik nou niet echt een knap staaltje politiewerk maar goed) ...

Speeksel & bloedtest positief... echter had ik die ochtend niet gerookt maar wel tot s'avonds laat, jammer genoeg zat er geen anderhalfuur tussen het aanhouden en prikken want ze hadden overduidelijk niets te doen!

Na 100.000 km te hebben gereden in 2 jaar, word de rijvaardigheid getest in een gesprek...? Ik snap het echt niet, maar goed ontgiften zo goed mogelijk want ik rookte er nogal wat zeker deze lockdown
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
De officier van justitie kan seponeren, niet ...sopeneren.
Idd zal een agent het winnen als het op geloven aankomt.
Dat komt omdat een proces-verbaal op zgn. Ambtseed of ambtsbelofte is opgemaakt, dat betekent dat wat daarin dat proces-verbaal is opgeschreven, de waarheid is, en niets dan de waarheid over datgene wat de betreffende agent die het geschreven heeft, heeft gezien, gehoord, geroken enz enz.
Mocht de agent een verhaal noteren wat niet klopt, n.b. op ambtseed, dan is het exit bij de politie, en nog een fikse straf daar bovenop ook nog eens. Maximaal 6 jaar bajes, en 9 jaar als er iemand daadwerkelijk gedupeerd is door die meinedige verklaring. Dat is stevig, nietwaar.
Want in dit geval is dit hetzelfde als meineed!
Een enkele getuige, daar heb je geen flikker aan.
Want dat moeten er altijd twee zijn.
( één getuige is géén getuige zegt men wel)
Voor de rechter heeft dat proces-verbaal een sterke bewijskracht.
De rechter kan op basis van alleen een proces-verbaal ter terechtzitting al tot een vonnis of arrest overgaan.
Zo belangrijk is dat proces-verbaal....
In jouw geval vraag ik mij af, of het feit dat je ooit gesnatst bent met een beetje drugs, dit voldoende reden was, om een verdachtmaking reeel te laten zijn, om jou een tijd later als verdachte ter controle op drugs staande te houden...
Dat beslist uiteindelijk de rechter.
Deze mag oordelen over een zaak, de politie heeft dit absoluut niet te doen.
Zij moeten alleen een verslag of rapport opmaken, en dan houdt het voor deze mensen op.
Daarom willen ze altijd mooie helemaal afgeronde zaken hebben, want dan is het klaar...
Bij de rechter moet er twijfel gezaaid worden.
Lukt dat, dan volgt er vrijwel altijd vrijspraak!
En dat is dan ook de taak van een advocaat.
Breng de rechter aan het twijfelen.
Ikzelf heb meerdere keren een drugstest moeten doen, en de urine was daarbij de eerste weg van onderzoek.
Wat jij moet doen nu, is heel veel drinken, thee die ontgift met name.
Succes, en houd me op de hoogte!
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
De officier van justitie kan seponeren, niet ...sopeneren.
Klik om te vergroten...
Typfoutje op de zondag, moet kunnen.

Bedankt voor je reactie :)

Een getuige is geen getuige.. jammer om te horen
De Zandman zei:
In jouw geval vraag ik mij af, of het feit dat je ooit gesnatst bent met een beetje drugs, Day voldoende verdachtmaking oplevert om jou een tijd later als verdachteter controle op drugs staande te houden...
Klik om te vergroten...
Dit vroeg de advocaat zich ook af, ik hoop dat de rechter hier in mee gaat uiteindelijk

De Zandman zei:
Wat jij moet doen nu, is heel veel drinken, thee die ontbijt met name.
Klik om te vergroten...
Bedankt, ik heb wel 6 jaar flink wat gerookt, dus het ontgiften zal een extreem geval zijn (denk ik), het onderzoek kan ik nu door baanverlies (corona) niet betalen en ga dit ook aangeven bij het CBR, dit geeft mij iniedergeval wat speling om te ontgiften

Ik houd je op de hoogte! zal wel nog even duren denk ik
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
De officier van justitie kan seponeren, niet ...sopeneren.
Idd zal een agent het winnen als het op geloven aankomt.
Dat komt omdat een proces-verbaal op zgn. Ambtseed of ambtsbelofte is opgemaakt, dat betekent dat wat daarin dat proces-verbaal is opgeschreven, de waarheid is, en niets dan de waarheid over datgene wat de betreffende agent die het geschreven heeft, heeft gezien, gehoord, geroken enz enz.
Mocht de agent een verhaal noteren wat niet klopt,n.b. op ambtseed, dan is het exit bij de politie, en nog een fikse straf daar bovenop ook nog eens. Maximaal 6 jaar bajes, en 9 jaar als er iemand daadwerkelijk gedupeerd is door die meinedige verklaring. Dat is stevig, nietwaar.
Want in dit geval is dit hetzelfde als meineed!
Een enkele getuige, daar heb je geen flikker aan.
Want dat moeten er altijd twee zijn.
( één getuige is géén getuige zegt men wel)
Voor de rechter heeft dat proces-verbaal een sterke bewijskracht.
De rechter kan op basis van alleen een proces-verbaal ter terechtzitting al tot een vonnis of arrest overgaan.
Zo belangrijk is dat proces-verbaal....
In jouw geval vraag ik mij af, of het feit dat je ooit gesnatst bent met een beetje drugs, Day voldoende verdachtmaking oplevert om jou een tijd later als verdachteter controle op drugs staande te houden...
Dat beslist uiteindelijk de rechter.
Deze mag oordelen over een zaak, de politie heeft dit absoluut niet te doen.
Zij moeten alleen een verslag of rapport opmaken, en dan houdt het voor deze mensen op.
Daarom willen ze altijd mooie helemaal afgeronde zaken hebben, want dan is het klaar...
Bij de rechtervoet er twijfel gezaaid worden.
Lukt dat, dan volgt er vrijwel altijd vrijspraak!
En dat is dan ook de taak van een advocaat.
Breng de rechter aan het twijfelen.
Ikzelf heb meerderheden een drugstest gedaan, en de urine was daarbij de eerste weg van onderzoek.
Wat jij moet doen nu, is heel veel drinken, thee die ontbijt met name.
Succes, en houd me op de hoogte!
Klik om te vergroten...
Even terugkomend.. ik weet ook 100% zeker dat agente in kwestie mijn rechten niet heeft opgenoemd, maar dan komen we weer bij het verhaal mijn woord tegen het hare

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."