Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey ik ben nieuw hier en heb mij even geregistreerd om mijn ervaring met rijden onder invloed te delen. Ik ben namelijk 2x aangehouden. In Duitsland en in Nederland. In Duitsland ben ik in 2020 aangehouden omdat ik waarschijnlijk met een oude auto (Swift GTi 93') met gele plaat reed. Het was een algemene controle waarbij de agenten meteen over drugs begonnen. Ik ontkende. Maar had 4 gram wiet in het zijvak van mijn autodeur wat de politieagent meteen zag. Ik moest toen plassen in een potje en op het apparaat verscheen een uitslag van alcohol en thc. Mijn hele auto is doorgezocht tot onder de motorkap aantoe. Ik toen ben meegenomen naar het politiebureau in Flensburg 4 km verderop waar er bloed bij mij is afgenomen. In de afgelegde verklaring heb ik gezegd dat ik niet wist dat je in Duitsland geen wiet bij je mocht hebben en ook niet met wiet op mocht rijden. De officieer vertelde mij daar dat er in de deelstaat Sleeswijk Holstijn, waar ik ben aangehouden, de gebruikershoeveelheid die je bij je mag hebben vele malen hoger is dan andere Duitse deelstaten. En dat ze bij hun wel eens een oogje dichtknijpen met Nederlanders omdat het heel vaak voorkomt. Toch reed ik onder invloed en had wiet bij mij dat in beslag is genomen. Ik kreeg een rijverbod van 24 uur langs de snelweg. Na 6 uren wachten en boekjes lezen heb ik om 23:00 s' avonds een camping gezocht op de telefoon en ben daar als een doodsbange haaaas naar toe gereden. Nu 8 maand later heb ik gelukkig nog geen brief van de Duitse cbr ontvangen. In Nederland ben ik begin februari aangehouden op een parkeerplek. Een getunde VW Polo met spoiler was de undercoverauto die achter de mijne bleef staan en mijn weg blokkeerde. De wachtmeesters begonnen meteen over drugs. Ik geef toe dat ik de dag ervoor Speed, alcohol en wiet had gebruikt. Maar ik bleef naar eigen zeggen rustig en kalm en voelde mij prima. Toch kwam de speekseltest op positief voor thc en amfetamine. Ook hier ben ik aangehouden en moest mee naar het bureau in een tijdelijke cel. De GGD arts heeft twee buisjes bloed afgenomen. 1 voor onderzoek en 1 voor her-onderzoek. Na verhoor kon ik met een rijverbod van 24 uur mijn reis vervolgen. Meteen ben ik naar de auto gelopen en via binnendoor naar huis gereden. Thuis aangekomen heb ik mij meteen verdiept in de straffen. En als bijstandsgerechtigde schrok ik mij daar wezenloos van. Een opsomming wat me te wachten staat: Boete van de rechter €850,- CBR Verplichte drugstest/psychologische onderzoek van €1.100,- (slagingspercentage = 20%) Minimaal geen rijbewijs voor 6 maanden. Je krijgt een strafblad (je krijgt dus geen verklaring omtrent gedrag voor beroepen waar je veel moet rijden.) Je dus minimaal 6 maanden afhankelijk bent van anderen. En dat je moet uitleggen waarom je even geen auto rijd terwijl iedereen weet dat je altijd auto rijdt. Ervanuitgaande dat het bloedonderzoek toch positief zou uitvallen en ik mij dus zou moet verantwoorden voor de politierechter heb ik meteen een advocaat opgebeld. Mede omdat ik een stevig dagelijkse blower ben (inmiddels gekapt) Die zei dat ik op de uitslag van het bloedonderzoek moest wachten. EN DEZE BLEEK GODZIJDANK NEGATIEF!!!! Nu ik mij eindelijk (maar veel te laat) heb verdiept en heel veel heb gelezen wat de gevolgen zijn m.b.t. verzekering, werk, autorijden, gevaar voor anderen en ander grenzeloos gedrag dat wiet mij gaf, durf ik hier met waarheid te zeggen dat ik mijn les, danwel zonder gestraft te zijn, heb geleerd. Ik heb twee weken in de schijt gezeten voor de bloeduitslag en durfde het niemand te vertellen. Ik dacht al na hoe ik het komende jaar ga verhullen dat ik mijn rijbewijs niet meer heb. Ik wist ongeveer wat mij te wachten stond en dat het veel negatieve gevolgen heeft. Mijn rijbewijs is mij heel veel waard en geeft zoveel vrijheid. Ik besef mij dat ik in de twee gevallen het meeste geluk van de wereld heb gehad. Deze persoon rijd voortaan nuchter en blowt niet meer! Dankuwel."
"Youknow20 zei: Zo wat een verhaal... Zo’n geluk komt maar zelden voor, bijna iedereen word hard genaaid,Raken hun baan kwijt,Hun geld etc,maar sommige oa jij niet die gene moeten echt dankbaar zijn en er zeker van hebben geleerd ! Klik om te vergroten... Nou. Ik ben er ook wel erg dankbaar voor! Maar sta echt versteld van de uitslag van het bloedonderzoek. Mede omdat er een combinatie van 2 drugs waren aangetroffen met de speekseltest en de toegestaande waarden dan nog strenger worden berekend. Ik heb toen ook elk fora doorgelezen en op een website met rechtspraken soortgelijke proces-verbalen gelezen en die stelden mij niet al te gerust. Dat met de rechter en strafblad enzo dat nam ik trouwens alwel voor lief. Maar die CBR-verhalen.. Bah! Ik kreeg het gevoel dat ik mijn hele leven aan het cbr gebonden zou blijven en al mijn inkomsten voorlopig waren gefocust op het Cbr. Ik wil daarom maar eens benadrukken dat alleen het lezen van de straffen van het OM en onderzoek van het CBR dat bakken met geld gaat kosten, mij al de ogen heeft geopend. Het is het niet waard! Als je ooit een positieve uitslag krijgt dan moet het een hel zijn. Lees wat je te wachten staat. Het is niet even mee naar het bureau en dan klaar. Nee, de beerput gaat dan pas net open! Ik kan er achteraf om lachen en als ik wil een stoer verhaal over vertellen. Maar ik vind het van mijzelf te triest voor woorden en schaam mij ervoor. Ik krijg gelukkig geen brief van het Cbr. Maar ik voelde alwel de ellende die mij maanden bezig ging houden. Doe het niet! Voor je het weet zit je erin. Want ze staan zo achter je. Citaat Citeer dit bericht Rapporteer Bewerk Verwijder"
"Je kenteken staat dan waarschijnlijk geregistreerd als vermoedelijke drugsgebruiker. Reden voor de wachtmeesters om jou meermaals aan de kant te zetten. 't Eerste wat agent aan mij vroeg was of ik wel eens drugs gebruik. Rijd nu al een tijdje een andere auto en sindsdien niet meer aangehouden. Weet niet of het door andere auto komt trouwens of gewoon geluk. Iets met wiet/zakjes/vloeitjes/volle asbakken/stickers in of om de auto is finest."
"Een 2025 uitspraak hoe er in de rechtbank gedacht is over een positieve speekseltest/bloedtest na 8 uurtjes joint. Als ik mag doorlinken. Anders mijn excuus. Geeft ook een goed beeld hoe de psychiaters denken Rechtspraak.nl - Zoeken in uitspraken Zoeken in uitspraken uitspraken.rechtspraak.nl"
"Welk voorbeeld?"
"Idd een goede tip om niets van vloei en draaispulletjes in je auto te laten rondslingeren. Doe het ook niet in je portemonnee. Als je je rijbewijs en kentekenbewijs wil pakken staat de politie mee te kijken. Met booskijkers en luidruchtige motor vraag je natuurlijk automatisch wat extra aandacht van politie. Ook sta je nu in het kentekenregistratiesysteem bekend als wietgebruiker. Reden om je vaker staande te houden. Hoop van harte dat je snel weer mag rijden!"
"Het OM en het Cbr staan los van elkaar. Je thc-waarde is volgens het NFI te hoog en de politie doet je van deze uitslag bericht middels briefpost. Er word tegen jou een proces-verbaal opgemaakt voor rijden onder invloed van verdovende middelen. Je ontvangt van het OM een brief met datum en tijdstip om te verschijnenvoor in de rechtbank. De verbalisant / officier van justitie heeft na de positieve bloeduitslag melding gedaan bij het Cbr. Zij zullen je appart een uitnodigingsbrief sturen voor een psychisch onderzoek. Een tegenonderzoek voor bloed heeft enkel alleen nog zin voor de rechter ben ik bang. Je zou met een lagere waarde kunnen worden vrijgesproken lijkt mij. Maar dat zou ik dan snel laten onderzoeken. Het cbr is helaas vrij strikt. En nen je bij vermoeden van misbruik van middelen al een veelgebruiker. Mag ik weten waarom ze jou ook een speekseltest lieten doen?"
"Je hebt volgens mij al veel mazzel gehad dat de agenten je niet direct bij het CBR hebben aangemeld voor een psychologisch onderzoek. Na alle eerlijke antwoorden over je drugsgebruik tegenover de agenten hadden zij daar zoals ik het lees vermoedens en redenen genoeg voor. ''De rest dat ik heb verteld was in volle eerlijkheid, waarbij ik benadrukte dat ik echt geen gevaar wilde veroorzaken op de weg en dat mijn topprioriteit was om iedereen veilig thuis te brengen.'' Als je dat tegen een psycholoog zegt ben gedoemd je rijbewijs voor langer tijd kwijt te raken. Het is voor jou nu twee weken afwachten op de brief van de Politie met daarin de uitslag van de bloedafname door het NFI. Is die uitslag negatief dan is er niks aan het handje. Is die positief? Dan ben je zwaaaaar de lul. Ook gezien je antwoorden waarbij je je eigen prioriteit om iedereen veilig thuis te brengen dacht goed te volbrengen. Je hebt onbewust diegenen die je thuis wilde brengen + jezelf + andere weggebruikers in gevaar gebracht met een combinatie van drugs. Je word dan uitgenodigd door het CBR voor een psychiatrisch onderzoek naar je rijgeschiktheid en je moet voorkomen bij de politie rechter. Totale kosten minimaal geschat? 1.800 euro. Plus alle communicatie uren, papierwerk, telefoontjes, rijbewijs kwijt, jaarlijkse urinetesten, etc. Als je ongeschikt word verklaart mag je opnieuw de kosten betalen. Er zijn vast meer members die je goed kunnen informeren."
"Even niet de allerbeste tip maar goed. Als je in een niet te opvallend wagentje rijd.. Plak zo'n christen-visje achter op je auto. Denk dat je minder snel willekeurig word geplukt als je die achterop plakt! Al is het maar voor als je naar de shop gaat. Neem er eentje met magneet trouwens. Puur voor noodgevallen. Lekker degelijk."
"dylan078 zei: die van mij stelde best pittige vragen man, waarom ik ben gaan rijden hoe ver ik had gereden, ik moest met spoed naar huis omdat me oma in het ziekenhuis lag en zat met 3 andere vrienden in de auto zou eigenlijk bij een vriend gaan slapen waar ik dus had gesmoked maar had er niet bij nagedacht dat ik niet mocht rijden omdat ik stoned was en we mochten niet meer bij die vriend slapen omdat het niet meer van ze moeder mocht dus had daarom al me vrienden meegenomen en hij zei klinkt niet echt logisch hij zei als ik met spoed naar huis moet dan laat ik al me vrienden gewoon daar nou misschien heeft die zelf een psychiater nodig dan hij vroeg ook hoe ver ik had gereden, hoe lang ik al gebruik, beetje die vragen die in die vragenlijst staan en als ik antwoord gaf ging die nog hele tijd doorvragen over dat antwoord Klik om te vergroten... die van mij stelde best pittige vragen man, waarom ik ben gaan rijden hoe ver ik had gereden, ik moest met spoed naar huis omdat me oma in het ziekenhuis lag en zat met 3 andere vrienden in de auto zou eigenlijk bij een vriend gaan slapen waar ik dus had gesmoked maar had er niet bij nagedacht dat ik niet mocht rijden omdat ik stoned was en we mochten niet meer bij die vriend slapen omdat het niet meer van ze moeder mocht dus had daarom al me vrienden meegenomen en hij zei klinkt niet echt logisch hij zei als ik met spoed naar huis moet dan laat ik al me vrienden gewoon daar nou misschien heeft die zelf een psychiater nodig dan hij vroeg ook hoe ver ik had gereden, hoe lang ik al gebruik, beetje die vragen die in die vragenlijst staan en als ik antwoord gaf ging die nog hele tijd doorvragen over dat antwoord Heb je nou je vrienden meegenomen naar het ziekenhuis? De psychiater zal opmerken dat je onder invloed niet in staat ben om verantwoordelijk na te denken. En je laat ook nog je vrienden mee rijden. Het lijkt mij dat wanneer de psychiater doorvraagt op je antwoorden, je niet de wenselijke antwoorden hebt gegeven. Hoewel het spoedbezoek aan het ziekenhuis valt te begrijpen waarom je onder invloed heb gereden, zijn de redenen die je erbij verteld niet genoeg om je geschikt te verklaren ben ik bang. De vraag hoelang je al gebruik zegt mij al genoeg. Maar ik hoop dat ik er naast zit. Heel veel sterkte!"