Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsThc bloedonderzoek rijden onder invloed

Thc bloedonderzoek rijden onder invloed

111 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
mitchieee zei:
ik ben juist rustiger alerter als ik heb geblowed tijdens het rijden laast ook aangehouden terwijl ik aan het blowen was’ gelukkig me eruit kunnen lulle da ik altijd na me werk thuis blow in me auto ‘ want ze roken de wiet lucht en vonden me zakjes colelctie , en ik was onderweg naar huis van werk :)
Klik om te vergroten...
Je gelooft in fabels om je gedrag goed te praten. Het is allang bewezen dat blowen wel degelijk je rijvaardigheid beïnvloed. “Ik rijd beter en ben meer ontspannen” is gewoon een kut smoes.
Ik hoop eigenlijk dat je wel gepakt wordt. Waarom hoop ik dat? Omdat rijden onder invloed, van wat dan ook, echt een no go is en gewoon helemaal fout. En als je gepakt word is beter als iemand dood rijden. En ja dat kan jou ook gebeuren. Het is zelfs zo dat als jij een aanrijding krijgt die niet jou schuld is qua verkeersregels jij wel schuldig bevonden kan worden omdat jij onder invloed rijdt.
Niet meer doen dus, mijn geliefden lopen en rijden ook op straat!

Edit: daarbij geloof ik je niet. Als jij aangehouden word, je auto naar wiet ruikt, ze wiet in je auto vinden, en je dan geen speekseltest krijgt? Make that the cat wise..
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Je gelooft in fabels om je gedrag goed te praten. Het is allang bewezen dat blowen wel degelijk je rijvaardigheid beïnvloed. “Ik rijd beter en ben meer ontspannen” is gewoon een kut smoes.
Ik hoop eigenlijk dat je wel gepakt wordt. Waarom hoop ik dat? Omdat rijden onder invloed, van wat dan ook, echt een no go is en gewoon helemaal fout. En als je gepakt word is beter als iemand dood rijden. En ja dat kan jou ook gebeuren. Het is zelfs zo dat als jij een aanrijding krijgt die niet jou schuld is qua verkeersregels jij wel schuldig bevonden kan worden omdat jij onder invloed rijdt.
Niet meer doen dus, mijn geliefden lopen en rijden ook op straat!

Edit: daarbij geloof ik je niet. Als jij aangehouden word, je auto naar wiet ruikt, ze wiet in je auto vinden, en je dan geen speekseltest krijgt? Make that the cat wise..
Klik om te vergroten...


nou dan is dit een mooi fabeltje :)’ ik blow al 5 jaar we komt zeker wel tollerantie bij kijken als ik een voorgedraaide van de shop haal is dit minimaal en helpt t me te ontspannen en de drukte uit me hoofd te halen’ en wel dergelijk kan je scherper worden door blowen’ zoek maar op:wink: ‘ en verderest heb je helemaal gelijk over dat ik erop aangekeken wordt in een verkeersongeluk’ en daar ben ik ook bewust van’ verder vond de agent het lullig om een speeksoltest te doen omdat die niet onder indruk was dat ik onder invloed geweest zou zijn ‘ dat komt als je tijdje veel blowt is het minder herkenbaar, en omdat ik al aangaf elke avond te blowen zou ik sws slagen voor de test :wink: dan zijn jullie de katten
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
mitchieee zei:
nou dan is dit een mooi fabeltje :)’ ik blow al 5 jaar we komt zeker wel tollerantie bij kijken als ik een voorgedraaide van de shop haal is dit minimaal en helpt t me te ontspannen en de drukte uit me hoofd te halen’ en wel dergelijk kan je scherper worden door blowen’ zoek maar op:wink: ‘ en verderest heb je helemaal gelijk over dat ik erop aangekeken wordt in een verkeersongeluk’ en daar ben ik ook bewust van’ verder vond de agent het lullig om een speeksoltest te doen omdat die niet onder indruk was dat ik onder invloed geweest zou zijn ‘ dat komt als je tijdje veel blowt is het minder herkenbaar, en omdat ik al aangaf elke avond te blowen zou ik sws slagen voor de test :wink: dan zijn jullie de katten
Klik om te vergroten...
Smoesjes smoesjes en nog meer smoesjes. Slecht gedrag goed praten heet dat.
Hoe scherp je er zogenaamd ook van wordt heeft het ALTIJD invloed op je inschattings en reactievermogen. Je bent vast nog jong en dan is je verkeersinzicht vaak minder en word je ook nog overmoedig.
Kap er gewoon mee en kap met goed praten van je slechte gedrag!

Bullshit verhaal van die agent. Heel slechte agent ook nog dan.

Sorry maar wordt echt pisst van dit soort dom en gevaarlijk gedrag. Ik duim dat je gepakt word! Heel hard!
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Smoesjes smoesjes en nog meer smoesjes. Slecht gedrag goed praten heet dat.
Hoe scherp je er zogenaamd ook van wordt heeft het ALTIJD invloed op je inschattings en reactievermogen. Je bent vast nog jong en dan is je verkeersinzicht vaak minder en word je ook nog overmoedig.
Kap er gewoon mee en kap met goed praten van je slechte gedrag!

Bullshit verhaal van die agent. Heel slechte agent ook nog dan.

Sorry maar wordt echt pisst van dit soort dom en gevaarlijk gedrag. Ik duim dat je gepakt word! Heel hard!
Klik om te vergroten...


blijkt ‘ ik zal het overwegen in de toekomst’ verder heb je ook gelijk! maar ik rij alsnog rustig en overzichterlijk’ ts nie goed te praten het mag nie klaar dat snap ik! en de agent was juist goed, omdat inplaats die gelijk me aanpak erop wat eigelijk hoort’ maar hij had het idee niet dat ik aan het blowen was of stoned was, dus zijn aanpak werkt beter en heeft me ook wel geraakt dat ik een kans heb gekregen.

fijne dag nog 😘
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#5
mitchieee zei:
en de agent was juist goed, omdat inplaats die gelijk me aanpak erop wat eigelijk hoort’ maar hij had het idee niet dat ik aan het blowen was of stoned was, dus zijn aanpak werkt beter en heeft me ook wel geraakt dat ik een kans heb gekregen.
Klik om te vergroten...
Ik vind dat je juist wel merkt wanneer mensen dagelijks wiet smoren, maar soit doet hier niet toe. Komt hier indd over als of broodjes-aapverhaal of stoerdoenerij. Heb eenmaal onder invloed gereden (geen wiet)...dus nee ben geen heilige, mr echt, zelfs rijden met meer dan 2 biertjes op is al jaaaren not done, een de boetes vr jezelf en 2 je zou mr bij acccident betrokken zijn, te veel ellende, met zo'n schrik wil ik de baan niet op hoor...mr jij spreekt of het maar normaal is, jij zou maar eens serieus bedwelmd door de wiet een kind omverknallen...loser-gedrag 1ste klas...👎
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hmmm het is toch bewezen dat wiet bij bepaalde aandoeningen net omgekeerde effect heeft?
ik denk hierbij aan adhd/add/.... ik gaf les in zo een school, als die leerlingen hadden geblowd, kon ik er weg mee en was opletten geen enkel probleem... hadden ze dat niet... nuja... ik keur het niet goed, maar het is niet zo zwart-wit
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
mitchieee zei:
blijkt ‘ ik zal het overwegen in de toekomst’ verder heb je ook gelijk! maar ik rij alsnog rustig en overzichterlijk’ ts nie goed te praten het mag nie klaar dat snap ik! en de agent was juist goed, omdat inplaats die gelijk me aanpak erop wat eigelijk hoort’ maar hij had het idee niet dat ik aan het blowen was of stoned was, dus zijn aanpak werkt beter en heeft me ook wel geraakt dat ik een kans heb gekregen.

fijne dag nog 😘
Klik om te vergroten...

Het heeft je geraakt alleen je doet er niets mee..
Nouja, ik ben het verder met @De Dunne eens. Dan maar keer gepakt worden. Enige goede wat de agent had kunnen doen was speekseltest en een rijverbod in dit geval. Dus dat deze aanpak beter werkt is onzin, want jij blijft gewoon rijden onder invloed, terwijl je dat met een rijverbod (als het goed is) niet zou doen.

Verder is het eigenlijk gewoon heel egoïstisch en hoop ik oprecht dat niemand de dupe gaat worden van jouw onverantwoorde gedrag. Weet iig dat je je rijbewijs sowieso kwijt bent mocht je gepakt worden.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
mitchieee zei:
blijkt ‘ ik zal het overwegen in de toekomst’ verder heb je ook gelijk! maar ik rij alsnog rustig en overzichterlijk’ ts nie goed te praten het mag nie klaar dat snap ik! en de agent was juist goed, omdat inplaats die gelijk me aanpak erop wat eigelijk hoort’ maar hij had het idee niet dat ik aan het blowen was of stoned was, dus zijn aanpak werkt beter en heeft me ook wel geraakt dat ik een kans heb gekregen.

fijne dag nog 😘
Klik om te vergroten...
Je gaat het overwegen?
Wat een toon zeg.
Ik krijg het gevoel dat jij jezelf een hele stoere gast vindt en met je verhaal wilt opscheppen.
Als je de reacties hier op het forum leest zou je je moeten schamen voor wat je hebt gedaan en blijkbaar normaal vindt.

De kans had een goede agent je nooit gegeven. Je hebt zelf geen idee en normbesef van wat er had kunnen gebeuren!
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
rowdy zei:
Je gaat het overwegen?
Wat een toon zeg.
Ik krijg het gevoel dat jij jezelf een hele stoere gast vindt en met je verhaal wilt opscheppen.
Als je de reacties hier op het forum leest zou je je moeten schamen voor wat je hebt gedaan en blijkbaar normaal vindt.

De kans had een goede agent je nooit gegeven. Je hebt zelf geen idee en normbesef van wat er had kunnen gebeuren!
Klik om te vergroten...

ik vind me zelf niet een stoere gast! het was toeval dat dat gebeurde en ik ook nog in deze topic aan het lezen was’ dus wouw ik gewoon delen hoe geluk ik had zoals ik bij me vrienden ook deed inplaats opscheppen.

de meerheid van personen die blowen rijden er sowieso ook wel is onder invloed mee het zit zo in je systeem na een aantal jaar dat het zo minimaal is hoe erg het beperkt, het is veel anders dan drinken of andere drugs als je elke dag blow’ en buiten dat rij ik gewoon normaal en niet te hard en geloof het of niet’ ik kijk beter rond en zie ik alles.

de kans had die nie moeten geven nee ik geluk mee, maar voor andere jongeren had het mischien geholpen ik ben daar dan weer te bijdehand voor,

ik had me zelf ook verwoord om nie meer tijdens het rijden te blowen maar ik lieg dan weer tege me zelf.

ik geloof niet dat het mijn rijstel aanpast met een licht high gevoel wat me alleen maar rustiger in me hoofd maakt en me allerter
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
mitchieee zei:
het zit zo in je systeem na een aantal jaar dat het zo minimaal is hoe erg het beperkt,
Klik om te vergroten...

mitchieee zei:
met een licht high
Klik om te vergroten...

mitchieee zei:
ik geloof niet dat het mijn rijstel aanpast met een licht high gevoel wat me alleen maar rustiger in me hoofd maakt en me allerter
Klik om te vergroten...

Weet je? Laat maar.
Je komt jezelf wel een keer tegen. (of een boom)
Dan is karma een bitch.
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
O jee. Nu wordt het serieus lastig.
Ik heb een paar vragen...
1 hoe lang p r e c i e s zat er tussen de bloedafname en het moment van aanhouding?
2 ging het
a l l e e n om thc? Of was er ook alcohol in het spel ( dit weet ik even niet meer)
3 kun je nagaan hoe de bemonstering gegaan is? De exacte procedure is ingewikkeld, daar kan weleens iets fout zijn gegaan,
4 heb je, of neem je een goede advocaat?
Ik ben van sommige details goed op de hoogte. Mss kan ik je goed advies geven.
Klik om te vergroten...
Ben jij nog actief? gr
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Jazeker, ik ben altijd actief op df.
Klik om te vergroten...
Heb jij zelf het drugsonderzoek gedaan? Ik ben staande gehouden nadat agenten mij hadden gevolgd vanaf de coffeeshop in Zeeland, dat terwijl ik zelf regio rotterdam woont 'dat vonden ze merkwaardig' mijn vriendin woont in zeeland dus zo merkwaardig was dat niet, daarbij gaven zij aan dat ze in het systeem zagen dat ik in 2019 notabene op LOWLANDS gepakt ben met een klein beetje drugs, dat was voor hen een rede om mij staande te houden om 13:30 s'midags... adviesgesprek van advocaat geeft iig aan mochten ze dat als reden hebben opgegeven ( het beetje drugs op lowlands )word heel de zaak als het goed is gesopeneerd.. maar dan moeten ze dit wel hbben opgeschreven en dat lijkt me sterk en dan is het natuurlijk mijn woord tegen die van hen, heb eventueel wel mijn vriendin als getuige maar denk dat de rechter mevrouw Agent eerder gelooft.... Alhoewel het overduidelijk een beginnend agent was die nog der streepjes moet halen denk ik ( iemand volgen vanaf de coffeeshop vind ik nou niet echt een knap staaltje politiewerk maar goed) ...

Speeksel & bloedtest positief... echter had ik die ochtend niet gerookt maar wel tot s'avonds laat, jammer genoeg zat er geen anderhalfuur tussen het aanhouden en prikken want ze hadden overduidelijk niets te doen!

Na 100.000 km te hebben gereden in 2 jaar, word de rijvaardigheid getest in een gesprek...? Ik snap het echt niet, maar goed ontgiften zo goed mogelijk want ik rookte er nogal wat zeker deze lockdown
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
De officier van justitie kan seponeren, niet ...sopeneren.
Idd zal een agent het winnen als het op geloven aankomt.
Dat komt omdat een proces-verbaal op zgn. Ambtseed of ambtsbelofte is opgemaakt, dat betekent dat wat daarin dat proces-verbaal is opgeschreven, de waarheid is, en niets dan de waarheid over datgene wat de betreffende agent die het geschreven heeft, heeft gezien, gehoord, geroken enz enz.
Mocht de agent een verhaal noteren wat niet klopt, n.b. op ambtseed, dan is het exit bij de politie, en nog een fikse straf daar bovenop ook nog eens. Maximaal 6 jaar bajes, en 9 jaar als er iemand daadwerkelijk gedupeerd is door die meinedige verklaring. Dat is stevig, nietwaar.
Want in dit geval is dit hetzelfde als meineed!
Een enkele getuige, daar heb je geen flikker aan.
Want dat moeten er altijd twee zijn.
( één getuige is géén getuige zegt men wel)
Voor de rechter heeft dat proces-verbaal een sterke bewijskracht.
De rechter kan op basis van alleen een proces-verbaal ter terechtzitting al tot een vonnis of arrest overgaan.
Zo belangrijk is dat proces-verbaal....
In jouw geval vraag ik mij af, of het feit dat je ooit gesnatst bent met een beetje drugs, dit voldoende reden was, om een verdachtmaking reeel te laten zijn, om jou een tijd later als verdachte ter controle op drugs staande te houden...
Dat beslist uiteindelijk de rechter.
Deze mag oordelen over een zaak, de politie heeft dit absoluut niet te doen.
Zij moeten alleen een verslag of rapport opmaken, en dan houdt het voor deze mensen op.
Daarom willen ze altijd mooie helemaal afgeronde zaken hebben, want dan is het klaar...
Bij de rechter moet er twijfel gezaaid worden.
Lukt dat, dan volgt er vrijwel altijd vrijspraak!
En dat is dan ook de taak van een advocaat.
Breng de rechter aan het twijfelen.
Ikzelf heb meerdere keren een drugstest moeten doen, en de urine was daarbij de eerste weg van onderzoek.
Wat jij moet doen nu, is heel veel drinken, thee die ontgift met name.
Succes, en houd me op de hoogte!
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
De officier van justitie kan seponeren, niet ...sopeneren.
Klik om te vergroten...
Typfoutje op de zondag, moet kunnen.

Bedankt voor je reactie :)

Een getuige is geen getuige.. jammer om te horen
De Zandman zei:
In jouw geval vraag ik mij af, of het feit dat je ooit gesnatst bent met een beetje drugs, Day voldoende verdachtmaking oplevert om jou een tijd later als verdachteter controle op drugs staande te houden...
Klik om te vergroten...
Dit vroeg de advocaat zich ook af, ik hoop dat de rechter hier in mee gaat uiteindelijk

De Zandman zei:
Wat jij moet doen nu, is heel veel drinken, thee die ontbijt met name.
Klik om te vergroten...
Bedankt, ik heb wel 6 jaar flink wat gerookt, dus het ontgiften zal een extreem geval zijn (denk ik), het onderzoek kan ik nu door baanverlies (corona) niet betalen en ga dit ook aangeven bij het CBR, dit geeft mij iniedergeval wat speling om te ontgiften

Ik houd je op de hoogte! zal wel nog even duren denk ik
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
De officier van justitie kan seponeren, niet ...sopeneren.
Idd zal een agent het winnen als het op geloven aankomt.
Dat komt omdat een proces-verbaal op zgn. Ambtseed of ambtsbelofte is opgemaakt, dat betekent dat wat daarin dat proces-verbaal is opgeschreven, de waarheid is, en niets dan de waarheid over datgene wat de betreffende agent die het geschreven heeft, heeft gezien, gehoord, geroken enz enz.
Mocht de agent een verhaal noteren wat niet klopt,n.b. op ambtseed, dan is het exit bij de politie, en nog een fikse straf daar bovenop ook nog eens. Maximaal 6 jaar bajes, en 9 jaar als er iemand daadwerkelijk gedupeerd is door die meinedige verklaring. Dat is stevig, nietwaar.
Want in dit geval is dit hetzelfde als meineed!
Een enkele getuige, daar heb je geen flikker aan.
Want dat moeten er altijd twee zijn.
( één getuige is géén getuige zegt men wel)
Voor de rechter heeft dat proces-verbaal een sterke bewijskracht.
De rechter kan op basis van alleen een proces-verbaal ter terechtzitting al tot een vonnis of arrest overgaan.
Zo belangrijk is dat proces-verbaal....
In jouw geval vraag ik mij af, of het feit dat je ooit gesnatst bent met een beetje drugs, Day voldoende verdachtmaking oplevert om jou een tijd later als verdachteter controle op drugs staande te houden...
Dat beslist uiteindelijk de rechter.
Deze mag oordelen over een zaak, de politie heeft dit absoluut niet te doen.
Zij moeten alleen een verslag of rapport opmaken, en dan houdt het voor deze mensen op.
Daarom willen ze altijd mooie helemaal afgeronde zaken hebben, want dan is het klaar...
Bij de rechtervoet er twijfel gezaaid worden.
Lukt dat, dan volgt er vrijwel altijd vrijspraak!
En dat is dan ook de taak van een advocaat.
Breng de rechter aan het twijfelen.
Ikzelf heb meerderheden een drugstest gedaan, en de urine was daarbij de eerste weg van onderzoek.
Wat jij moet doen nu, is heel veel drinken, thee die ontbijt met name.
Succes, en houd me op de hoogte!
Klik om te vergroten...
Even terugkomend.. ik weet ook 100% zeker dat agente in kwestie mijn rechten niet heeft opgenoemd, maar dan komen we weer bij het verhaal mijn woord tegen het hare
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#16
anoniempje12341 zei:
Typfoutje op de zondag, moet kunnen.

Bedankt voor je reactie :)

Een getuige is geen getuige.. jammer om te horen

Dit vroeg de advocaat zich ook af, ik hoop dat de rechter hier in mee gaat uiteindelijk


Bedankt, ik heb wel 6 jaar flink wat gerookt, dus het ontgiften zal een extreem geval zijn (denk ik), het onderzoek kan ik nu door baanverlies (corona) niet betalen en ga dit ook aangeven bij het CBR, dit geeft mij iniedergeval wat speling om te ontgiften

Ik houd je op de hoogte! zal wel nog even duren denk ik
Klik om te vergroten...
Je moet hierbij weten dat als je het onderzoek in termijnen gaat betalen (wat dus mogelijk is ) je dan eerst alles betaald moet hebben voor je het onderzoek kan doen
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#17
En trouwens in mijn geval reed ik half 9 s avonds in oktober, en ik ging na dat ik de politie zag op de parkeerplaats rustig weg rijden en naar een wasbox vlakbij een tanktation, de poltie vond dat een rare route en wou me daarna controleren of ik een rijbewijs had (Wtf is dat nou weer voor kut reden) daarna mijn domme fout dat ik wat wiet had laten liggen wat ik niet had gezien en die agent dus wel😶
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Youknow20 zei:
Je moet hierbij weten dat als je het onderzoek in termijnen gaat betalen (wat dus mogelijk is ) je dan eerst alles betaald moet hebben voor je het onderzoek kan doen
Klik om te vergroten...
Zo zie je maar weer waar t om draait bij ze ..
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#19
anoniempje12341 zei:
Zo zie je maar weer waar t om draait bij ze ..
Klik om te vergroten...
De grootste en slechtste geld klopperij van heel Nederland en nog trager dan een slak ook..
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
mitchieee zei:
ik ben juist rustiger alerter als ik heb geblowed tijdens het rijden laast ook aangehouden terwijl ik aan het blowen was’ gelukkig me eruit kunnen lulle da ik altijd na me werk thuis blow in me auto ‘ want ze roken de wiet lucht en vonden me zakjes colelctie , en ik was onderweg naar huis van werk :)
Klik om te vergroten...

Ik weet nou niet of je blij bent dat je jezelf er onderuit kon lullen, want ik vind het een hele slechte zaak. Ik hoop oprecht voor jou dat je nooit iets veroorzaakt en wellicht moet je maar een keer aangehouden worden zodat je de consequenties kan voelen.

Rijden onder invloed is altijd een no-go. Jij rookt letterlijk als je gaat rijden, dus dat de wiet je rijden beïnvloed is zeker. Stop hier aub mee, want straks is iemand de dupe van jouw onverstandigheid met alle gevolgen van dien.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."