Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUndercover Security

Undercover Security

52 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klinkt als een milde stimulantenpsychose of paranoia / achtervolginswanen door te veel drugs in een korte tijd en/of te weinig slaap.

Wat doe je er tegen? Stop eens een half jaar met drugs gebruiken.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jhoo57 zei:
Ik werd zonder enige reden ondervraagt, maar omdat ik niks had en had gedaan namen ze mij voor een bijzondere reden niet mee. Maar tot de laatste stap op het festival terrein werd ik gevolgd.
Klik om te vergroten...
Als je geen drugs bij je had en niets had gedaan, dan is het toch normaal dat ze je niet meenemen? En als ze je al gecontroleerd hadden, waarom zouden ze je dan de rest van het festival blijven volgen?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
door drugs en zeker stimulanten kan je dingen zien/denken die er niet zijn , overload aan dopamine , trust me weet er alles van
J
Jhoo57Lid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Als je geen drugs bij je had en niets had gedaan, dan is het toch normaal dat ze je niet meenemen? En als ze je al gecontroleerd hadden, waarom zouden ze je dan de rest van het festival blijven volgen?
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk omdat we alle 3 wel een goed staande drugs hoofd hadden. Ik zou het oprecht niet weten waarom
J
Jhoo57Lid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
door drugs en zeker stimulanten kan je dingen zien/denken die er niet zijn , overload aan dopamine , trust me weet er alles van
Klik om te vergroten...
Ben ik volkomen met je eens, maar de security komt niet zo maar naar je toe en zeker niet wanneer één kerel je achtervolgt.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jhoo57 zei:
Waarschijnlijk omdat we alle 3 wel een goed staande drugs hoofd hadden.
Klik om te vergroten...
Dit snap ik nog.
Jhoo57 zei:
Ik zou het oprecht niet weten waarom
Klik om te vergroten...
Ja, dit is een raar verhaal, toch?

Op een festival lopen genoeg mensen die wel drugs op zak hebben. De beveiliging wist allang dat jij geen drugs op zak had. Dus waarom zouden ze je achterna blijven zitten? Je was vast niet de enige met een drugs hoofd en de beveiliging heeft het al druk genoeg met mensen die zich wel serieus misdragen.
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Vreemd verhaal idd. Maar niet teveel mee bezig zijn en lekker je eigen ding doen. Gaan ze vanzelf weg.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zit vooral tussen je oren denk ik.

Beveiliging is vooral bezig met crowd control en opstootjes/bottlenecks voorkomen.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Laten we een "Anti-Undercover Club" op festivals beginnen! Met shirts waarop staat "Ik beloof dat ik alleen maar dans" of "Eigenlijk niet verdacht, echt waar!"
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klinkt inderdaad meer als paranoia zoals eerder beschreven. Als je dan eenmaal iets denkt te zien gaat het ongeremd zijn eigen leven leiden. Lastig in te dammen maar minder gebruik helpt wel echt. (eigen ervaring leerde mij dat ook)
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#11
En reality check: wat TS beschrijft, duidt op een enorme inzet aan mankracht en coördinatie. In werkelijkheid is de security vooral onderbezet, hoezeer het ook lijkt dat ze staan te lummelen.
Ze hebben wel wat beters te doen dan iemand die tevergeefs probeert te urineren in de gaten te houden totdat die het terrein verlaten heeft.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Was dit in Nederland?

Hier worden niet zomaar undercovers ingezet hoor. Daarvoor moeten er wel zwaarwegende redenen zijn. Simpel drugsgebruik op festivals is daarvoor onvoldoende reden. Het moet dan gaan om een verdenking van opruiing die kan resulteren in groepsgevechten ofzo.

Anderen zeggen het ook al, maar het klinkt alsof je wat paranoïde was. Maar zoals het bekende gezegde luidt: 'just because I'm paranoid, doesn't mean that they're not after me.' 😂

Maar even de feiten op een rij: je had geen drugs meer bij je. Drugsgebruik is niet verboden in Nederland. En als ze je al zouden pakken met '4F' dan is het een stof die niet verboden is (tenzij je 4-FA bedoelt). Dus wat gaan ze je maken? Het helpt vaak wel om dit ook even actief tegen jezelf te zeggen in het moment.

Ik zou wel even meewegen hoe je je nu hebt gevoeld. Je zegt al zelf dat je niet meer wil gaan doordat het zo naar was. Maar misschien ligt het ook aan de combinatie festival-drugs-beveiliging. Enerzijds kun je je dan afvragen of dit festival wat is voor jou (eerlijk: ik houd ook niet van festivals waar de beveiliging net doet alsof ze huurlingenpolitie zijn). Anderzijds lijkt me een relevante vraag of je het wel chill vindt om '4F' te nemen op dit soort gelegenheden.

(Daarnaast helpt het ons dus als je erbij vermeld om welke 4-F het gaat. Je hebt bijvoorbeeld 4-FA, 4-FMA, 4-FMPH, 4-FMP en 4-FPM. Dus simpelweg '4F' is nogal verwarrend. Als je ook nog zegt wat de dosis was (in milligram), dan kunnen we nog verder meedenken; bijvoorbeeld over de vraag of paranoia te verwachten viel).
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Was dit in Nederland?

Hier worden niet zomaar undercovers ingezet hoor. Daarvoor moeten er wel zwaarwegende redenen zijn. Simpel drugsgebruik op festivals is daarvoor onvoldoende reden. Het moet dan gaan om een verdenking van opruiing die kan resulteren in groepsgevechten ofzo.
Klik om te vergroten...
Er worden wel undercovers ingezet op festivals in Nederland maar die zijn op zoek na de grotere mannetjes of na andere strafbare feiten die gepleegd worden. Maar die houden zich niet bezig met festivalgangers die een pilletje nemen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Torchic zei:
Er worden wel undercovers ingezet op festivals in Nederland maar die zijn op zoek na de grotere mannetjes of na andere strafbare feiten die gepleegd worden. Maar die houden zich niet bezig met festivalgangers die een pilletje nemen.
Klik om te vergroten...
Bij drugszaken moet er gerede twijfel op de persoon zijn; dus een concrete verdenking van zware drugsvergrijpen over een langere tijd. Meestal is het dan het importeren van coke of productie van MDMA ofzo.

Undercovers gaan in ieder geval niet een beetje lukraak rondlopen om te kijken of ze nog ergens wat user-dealers kunnen vinden. Want dan is er geen sprake van een verdenking op een persoon, en ook geen zwaarwegende reden voor het overschrijden van rechtsbeginselen.

www.ou.nl

Hoe ver mag de undercoveragent gaan? - Open Universiteit - Open Universiteit

nieuws, artikelen, media, onderzoek, kennis, wetenschap, resultaten
www.ou.nl www.ou.nl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Kan nog wel 10k redenen ophoesten om niet naar Lowlands te gaan.
Klik om te vergroten...
Challenge accepted
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Bij drugszaken moet er gerede twijfel op de persoon zijn; dus een concrete verdenking van zware drugsvergrijpen over een langere tijd. Meestal is het dan het importeren van coke of productie van MDMA ofzo.

Undercovers gaan in ieder geval niet een beetje lukraak rondlopen om te kijken of ze nog ergens wat user-dealers kunnen vinden. Want dan is er geen sprake van een verdenking op een persoon, en ook geen zwaarwegende reden voor het overschrijden van rechtsbeginselen.

www.ou.nl

Hoe ver mag de undercoveragent gaan? - Open Universiteit - Open Universiteit

nieuws, artikelen, media, onderzoek, kennis, wetenschap, resultaten
www.ou.nl www.ou.nl
Klik om te vergroten...
www.vice.com

Een Lowlands-undercoveragent vertelt over zijn baan

"Sommige collega's die als undercover op een festival moeten werken, trekken gewoon hun politiesokken aan. Dan val je snel door de mand."
www.vice.com www.vice.com

Toevallig las ik laatst dit artikel en heb ik ook in de praktijk meerdere keren meegemaakt dat er daadwerkelijk undercover politie aanwezig is op festivals. Vriendin van mij zit bij de politie en beaamt dit ook.

Maar ik geloof ook dat er in zulke situaties bewijs word vergaard maar deze uiteindelijk niet bruikbaar is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Torchic zei:
www.vice.com

Een Lowlands-undercoveragent vertelt over zijn baan

"Sommige collega's die als undercover op een festival moeten werken, trekken gewoon hun politiesokken aan. Dan val je snel door de mand."
www.vice.com www.vice.com

Toevallig las ik laatst dit artikel en heb ik ook in de praktijk meerdere keren meegemaakt dat er daadwerkelijk undercover politie aanwezig is op festivals. Vriendin van mij zit bij de politie en beaamt dit ook.

Maar ik geloof ook dat er in zulke situaties bewijs word vergaard maar deze uiteindelijk niet bruikbaar is.
Klik om te vergroten...
Pff, nou. Goede reden om niet naar Lowlands te gaan dan.

Voor mij alleen nog maar festivals waar alle mannen leggings dragen en geen shirt 😂
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Pff, nou. Goede reden om niet naar Lowlands te gaan dan.

Voor mij alleen nog maar festivals waar alle mannen leggings dragen en geen shirt 😂
Klik om te vergroten...
Kan nog wel 10k redenen ophoesten om niet naar Lowlands te gaan.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Voor mij alleen nog maar festivals waar alle mannen leggings dragen en geen shirt 😂
Klik om te vergroten...
En voor welk festival zou ik dan een kaartje moeten kopen?
J
Jhoo57Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Yo,

Voor mijn gevoel heb ik het idee dat de undercover security de laatste tijd echt buiten hun boekje gaan.

Tuurlijk begrijp ik dat ze letten op dealers en mensen die waarschijnlijke medische hulp nodig hebben, maar ik heb nou op drie festivals (Intents, Master of Hardcore en Decibel) echt een kut gevoel gehad hierdoor.

Ik kan 3 prachtige verhalen vertellen hierover, maar ik zal het over de laatste (Decibel) hebben. Background information: Ik had zelf in totaal 2x 4F op en had niks meer bij tijdens deze gebeurtenis)

Ik was met 2 andere maten naar Decibel (zaterdag 19 aug 2023) tijdens het begin van het festival was er echt een leuk sfeertje, maar na 4 uur gebeurde er allemaal bijzondere dingen.

Het begon met dat er aantal mensen je helemaal zaten te scannen en echt op elke move zatten te letten. Daarna als ik mijn sigaretten uit mijn broekzak wou pakken, kwam er gelijk 2/3 man heel dichtbij staan om te kijken wat ik nou precies deed. Als wij van stage gingen wisselen, werden we achtervolgt. Opeens vroegen random mensen ook van dat groepje of wij nog extra drugs hadden etc. Sommige van de undercover security deden het als of ze aan het “pakken” waren. Om ons uit de tent te lokken.

Iedereen was al leeg voordat dit begon! Nu komt het bijzondere……

Door de 4F kan je slecht pissen, dat is zo’n standaard ding. Ik moest echt heel nodig pissen en de rest niet, dus ik ging alleen naar de wc toe. Ik merkte gewoon dat ik niet alleen was. Ik ging naar de pisbakken en ik probeerde te pissen. Het lukte pas na 5/10 minuten en elke keer stond de zelfde persoon die mij volgde in mijn linker achterhoek naar mij te kijken. Ik vond het natuurlijk al vreemd, maar ik wist waar dit naar toe aan het gaan was…… Ik druk af met pissen, ik draai om en ik zie de security op mij aflopen……..

Ik werd zonder enige reden ondervraagt, maar omdat ik niks had en had gedaan namen ze mij voor een bijzondere reden niet mee. Maar tot de laatste stap op het festival terrein werd ik gevolgd.

Dit heeft natuurlijk echt mij gewoon kut trip verzorgd en mij echt niet een chill gevoel gegeven. Voornamelijk omdat het al 3x gebeurd zonder reden.

Hebben meer mensen hier last van? En zo ja: wat doe je er tegen?

Ik ben nu echt op een punt gekomen, waarbij ik zeg dat ik gewoon niet meer wil gaan door deze gebeurtenissen.

Thanks voor de moeite en ik zie graag de reacties tegenmoet!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."