Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUndercover Security

Undercover Security

52 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben op 1 van mijn eerste feesten ooit.. Multigroove in zaandam.. door iiiiedereen aangekeken en achterna gezeten. Echt iedereen had het over me en lachten me uit etc.. Ik werd er echt gek van!!! whhhaaaa maargoed ik had dan ook veeeeeeel te veeel speed genomen en was paranoia :tearsofjoy: . Rond 23:30 zat ik al in me auto om te wachten op de rest van me vrienden die vrolijk doorgingen tot 06:00 uur ofzo. Ik wist dat ik het me inbeelde maar het was zo echt dat ik het echt niet kon handelen haha. Daarna echt nooit meer gehad gelukkig :sunglasses:
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mezelf zei:
Ik ben op 1 van mijn eerste feesten ooit.. Multigroove in zaandam.. door iiiiedereen aangekeken en achterna gezeten. Echt iedereen had het over me en lachten me uit etc.. Ik werd er echt gek van!!! whhhaaaa maargoed ik had dan ook veeeeeeel te veeel speed genomen en was paranoia :tearsofjoy: . Rond 23:30 zat ik al in me auto om te wachten op de rest van me vrienden die vrolijk doorgingen tot 06:00 uur ofzo. Ik wist dat ik het me inbeelde maar het was zo echt dat ik het echt niet kon handelen haha. Daarna echt nooit meer gehad gelukkig :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Kutste wat er is :tearsofjoy:
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Had ik maar iets meer paranoia, dan was ik dit weekend misschien niet gepakt op Decibel 😅
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Geneesmiddel zei:
Had ik maar iets meer paranoia, dan was ik dit weekend misschien niet gepakt op Decibel 😅
Klik om te vergroten...
Oh no! Whatskeburt?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geneesmiddel zei:
Ketamine valt onder de geneesmiddelenwet en staat niet op de opiumlijst. Het is me niet helemaal duidelijk of dat verschil gaat maken.
Klik om te vergroten...
Had je nog RC's bij je die onder de opiumwet vallen?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Net voor ik aan joint trok op een festival waar ik recent was, passeerden ons twee undercover flikken. :wink:
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Oh no! Whatskeburt?
Klik om te vergroten...
Kort gezegd zijn er drugs gevonden bij controle bij het naar binnen gaan. Ging ff een maatje ophalen buiten het terrein en was helemaal vergeten dat ik die drugs nog bij me had, dus liep regelrecht de security in, super dom natuurlijk.

Ging om een gram ket en een zooitje RC's. Na afhandeling bij de politie mocht ik na overleg met de festival leiding het terrein weer op 🥳.

Heel veel mazzel gehad, nu even kijken of ik nog vervolgd wordt. Waarschijnlijk stellen ze een schikking met aantekening voor, en met heel veel mazzel wordt het geseponeerd. Heb in ieder geval geen zin in rechtsgang.

Ketamine valt onder de geneesmiddelenwet en staat niet op de opiumlijst. Het is me niet helemaal duidelijk of dat verschil gaat maken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geneesmiddel zei:
Kort gezegd zijn er drugs gevonden bij controle bij het naar binnen gaan. Ging ff een maatje ophalen buiten het terrein en was helemaal vergeten dat ik die drugs nog bij me had, dus liep regelrecht de security in, super dom natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Geneesmiddel zei:
Ging om een gram ket en een zooitje RC's. Na afhandeling bij de politie mocht ik na overleg met de festival leiding het terrein weer op 🥳.

(..)

Ketamine valt onder de geneesmiddelenwet en staat niet op de opiumlijst. Het is me niet helemaal duidelijk of dat verschil gaat maken.
Klik om te vergroten...
Hangt ervan af wat je met de politie hebt afgehandeld.

M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
neem aan dat je alles moest inleveren geen idee hoe dat gaat met rc's
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hippie Langwaus zei:
Had je nog RC's bij je die onder de opiumwet vallen?
Klik om te vergroten...
Nee, enkel legale stoffen.
Neo-Shulginist zei:
Hangt ervan af wat je met de politie hebt afgehandeld
Klik om te vergroten...
Ik ben in ieder geval niet ter plekke akkoord gegaan met een schikking. Dus waarschijnlijk gaat de officier van justitie kijken naar m'n zaak en dan bepalen hoe verder. In principe zou het bezit van ongeveer 0.9gram ketamine mijn enige overtreding zijn, gezien de RC's legaal zijn.

Voor stoffen op de opiumlijst geldt dat er doorgaans vanaf 0,5g tot vervolging wordt overgegaan, maar de vraag is dus of dat ook geldt voor ketamine. Dat staat namelijk niet op de opiumlijst maar valt onder de geneesmiddelenwet. Zal in de praktijk wel een beetje op hetzelfde neerkomen?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
neem aan dat je alles moest inleveren geen idee hoe dat gaat met rc's
Klik om te vergroten...
Ik heb er afstand van gedaan. Had in eerste instantie gevraagd of ik het terug mocht en hij wilde het gaan overleggen. Maar toen bedacht ik me dat ik misschien niet met m'n geluk moest spelen door opnieuw dingen mee naar binnen te nemen. M'n vrienden hadden toch nog genoeg drugs voor me.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flink, schrikken dus. Maar voorlopig lijkt het nog best gunstig afgelopen, hoewel je moet afwachten hoe het staartje wordt. Gaaf dat je terug mocht !

Wat ik me hierbij afvraag: wordt er bij de constatering en afhandeling nog enig onderscheid gemaakt tussen verboden middellen en (nog) vrij verkrijgbare RC's ? Hebben de functionarissen überhaupt enig idee omtrent dat onderscheid ?

Voor de justitiële kant is het verschil heel relevant. Tegelijk is moeilijk ter plekke te constateren of datgeen wat in een met (bijv.) 2F-DCK gelabeld zakje zit, ook daadwerkelijk dát is of toch iets illegaals.

Voor de festival kant maakt het denk ik weinig uit: ook de RC's tellen dan als dingen die je niet mee naar binnen mag nemen, volgens de festivalvoorwaarden. RC's, al dan niet inmiddels verboden, tellen gewoon als "drugs".
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
BelowTheFlow zei:
Flink, schrikken dus. Maar voorlopig lijkt het nog best gunstig afgelopen, hoewel je moet afwachten hoe het staartje wordt. Gaaf dat je terug mocht !

Wat ik me hierbij afvraag: wordt er bij de constatering en afhandeling nog enig onderscheid gemaakt tussen verboden middellen en (nog) vrij verkrijgbare RC's ? Hebben de functionarissen überhaupt enig idee omtrent dat onderscheid ?

Voor de justitiële kant is het verschil heel relevant. Tegelijk is moeilijk ter plekke te constateren of datgeen wat in een met (bijv.) 2F-DCK gelabeld zakje zit, ook daadwerkelijk dát is of toch iets illegaals.

Voor de festival kant maakt het denk ik weinig uit: ook de RC's tellen dan als dingen die je niet mee naar binnen mag nemen, volgens de festivalvoorwaarden. RC's, al dan niet inmiddels verboden, tellen gewoon als "drugs".
Klik om te vergroten...
Ja of het rc is of verboden drug, dat maakt alles uit.

Kijk, de toegang tot het terrein mag je zo ontzegd worden. Die macht hebben ze gewoon.

Maar voor enige veroordeling (ook een boete) moet wel vast staan dat het gaat om een verboden middel.
Daarbij is het ook zaak om zelf op te letten. Zo zal politie en OM proberen om op basis van reagenstesten iemand veroordeeld te krijgen. Dus ze vermoeden dat iets speed is. Druppelen er wat marquis reagens op, de vloeistof wordt bruin, dat komt overeen met speed. Dus hup, veroordeling voor speed.

Maar je kunt zelf gemakkelijk aantonen dat een reagenstest onvoldoende bewijs is. Want er zijn veel meer stoffen die bruin verkleuren. Voor concreet bewijs is dus een analyse van het NFI nodig. Hebben ze dat niet gedaan? Helaas pindakaas, maar dan kan je van de rechter vrijspraak eisen vanwege gebrek aan bewijs. Het verweer: "ik had eigenlijk een andere stof bij me. Maar de tunnelvisie van politie en OM behandelt alles als verboden drugs en ze waren niet geïnteresseerd in andere verklaringen."

Overigens is dit ook precies de reden waarom je ontzettend moet opletten bij je aanhouding en het verhoor; dat je geen informatie geeft. Want die kan dus tegen je gebruikt worden. Als je eerst zegt van 'ja ik had speed bij', en dan vervolgens bij de rechter gaat beweren dat dat niet zo is.. Ja, dan krijg je wel kritische vragen over hoezo je dit keer geloofd moet worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."